شرکت گوگل در حال ساخت و تکمیل عینکهایی هوشمند است که می توانند به عنوان رایانه ای قابل حمل مورد استفاده قرار گرفته و تصاویر نمایشگر را به صورت مستقیم در برابر چشم کاربر نمایش دهد.
به گزارش مهر، زمانی که شرکت گوگل در ماه های گذشته 10 گزینه از ناموفق ترین طرحهایش را غیر فعال کرد، بسیاری گمان بردند این شرکت در حال افزایش تمرکز بر روی تجارت هسته ای اش یعنی جستجو و حذف کردن ایده ها و طرح های حاشیه ای است.
اما اکنون به نظر می آید این شرکت در حال مطالعه بر روی فناوری جالب توجه است، رایانه هایی به شکل عینک که از نمایشگرهایی شفاف برخوردار بوده و می توانند اطلاعات را بر روی جهان واقعی که در برابر چشمان کاربر قرار دارد منعکس سازند.
نمایشگرهای شفاف تا کنون در نمایشگاههای مختلف تکنولوژی رونمایی شده اند از این رو نمی توان ایده رایانه های قابل پوشش یا عینکهای رایانه ای را ایده ای جدید برشمرد. این عینک در حال حاضر به عینکهای طبی معمولی شباهت دارد با این همه می توانند سطح مشترک رایانه ای را بر روی شیشه عینکها به وجود آورند و همچنین برای استفاده راحتتر چند کلید بر روی دسته های عینک قرار خواهند گرفت.
سیستم عامل این عینکها اندروید گوگل خواهد بود و در عین حال موتور جستجوی اندروید گوگل که از GPS برای یافتن نزدیکترین پاسخها به جستجوها استفاده می کند، در این عینک از قدرت بالاتری برخوردار است. به این شکل به جای جستجو کردن و یافتن مناطق مورد نظر، اطلاعات به راحتی بر روی شیشه عینک نمایش داده می شوند. همچنین سیستم جستجوی صوتی گوگل می تواند نیاز به استفاده از فناوری لمسی را از بین ببرد.
شرکت گوگل وجود لابراتواری مخفیانه ای به نام "گوگل ایکس" را تایید کرده است، جایی که دانشمندان بر روی ایده هایی دور از ذهن مطالعه می کنند. در این لابراتوار کارمندان آزادند تا بر روی هر پروژه ایی، از قبیل رومیزی هایی که می توان با کمک آنها به شبکه های اجتماعی متصل شد کار کنند.

24onlinenews



موضوعات مشابه: