نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6
سپاس ها 10سپاس
  • 1 توسط mehdiiiii
  • 3 توسط sma.ffcc
  • 6 توسط SADEGH65

موضوع: اینترانت ملی بجای اینترنت جهانی!

  
  1. #1
    نام حقيقي: مهدی هلاکویی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    نوشته
    502
    سپاسگزاری شده
    231
    سپاسگزاری کرده
    130

    اینترانت ملی بجای اینترنت جهانی!

    از شهریور سال جاری شرکت‌های ارائه دهند سرویس‌های اینترنت تنها می‌توانند اینترنت ملی یا همان اینترانت کشوری را ارائه دهند.

    رضا تقی پور در حاشیه نشست هم‌اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری (میزان) در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما،در خصوص شبکه اینترنت ملی گفت: “طبق برنامه ریزی زمان‌بندی شده چارچوب کلی این شبکه تعیین شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده است.”

    وی ادامه داد: اجرای جزئی این شبکه نیز در شهریور ماه سال گذشته صورت گرفت همچنین در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های دولتی برای برقراری ارتباط بین دفاتر خود از اینترنت ملی استفاده می‌کنند و همچنین برخی از مدارس نیز از اینترنت ملی استفاده می‌کنند.

    وی افزاود تاکنون به کاربران خانگی اینترنت ملی ارائه نمی‌شد و شاید به این دلیل برای مردم ملموس نبوده است اما از ابتدای شهریور امسال اینترنت ملی جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد.

    وی در ادامه گفت، هم‌اکنون متقاضیان اینترنت ملی (اینترانت کشوری) می‌توانند برای اخذ این سرویس به مخابرات‌ استانی مراجعه نمایند.

    وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد: از شهریور سال جاری نیز شرکت‌های ارائه دهند سرویس‌های اینترنت تنها می‌توانند اینترنت ملی یا همان اینترانت کشوری را ارائه دهند.

    به گفته وی این شبکه طبق پیش بینی‌ها ظرف دو یا سه سال آینده به شکل مطلوب خواهد رسید.

    تقی پور افزود: با اجرای این شبکه اینترنت و سرویس‌های متنوع اینترنتی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین مباحثی چون امنیت و حفظ اطلاعات در درون کشور نیز با اجرای اینترنت ملی تحقق می‌یابد.

    وی پایدار کردن شبکه اینترنت ملی و استفاده از اطلاعات ذخیره شده در آینده را از دیگر مزیت‌های آن دانست.



    آقا من این رو امروز دیدم لطفا یکی توضیح بده چون اعصابم داره خورد میشه از این خبر.


    asghari70 سپاسگزاری کرده است.

  2. #2
    نام حقيقي: arash

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    south pole
    نوشته
    339
    سپاسگزاری شده
    188
    سپاسگزاری کرده
    56
    بچها منظورش چیه؟یعنی میخوان سایتهای خاصی رو جدا کنن وفقط کاربرای ایرانی بتونن سایت های خاصی رو ببینن؟وحتی نتونن پینگ کنن سایتهای دیگرو؟



  3. #3
    نام حقيقي: seyyed mehdi abedi

    عضو عادی شناسه تصویری sma.ffcc
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    716
    سپاسگزاری شده
    115
    سپاسگزاری کرده
    228
    ایتنا - وزارت ارتباطات با ارسال جوابیه‌ای، موضوع جایگزینی اینترنت ملی به جای اینترنت جهانی را رد كرد.

    پیرو درج خبری با عنوان « از ابتدای شهریور؛ اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی می‌شود »، وزارت ارتباطات جوابیه‌ای منتشر کرد.

    به گزارش ایتنا، متن کامل جوابیه وزارت ارتباطات كه به امضای سیدمحمدحسین‌پور، مشاور وزیر و مدیركل روابط عمومی این وزارتخانه رسیده، به شرح زیر است:


    مسئول محترم سایت ایتنا
    با سلام
    احتراماً، عطف به مطلب مندرج در آْن سایت با عنوان «از ابتدای شهریور؛ اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی می‌شود»، جوابیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارائه می شود. لذا مقتضی است، از آن جا که این مطلب به هیچ عنوان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد تایید نمی باشد، هر چه سریع‌تر نسبت به انتشار جوابیه ذیل در سایت اقدام نمایند. ناگفته پیداست که این وزارتخانه، با توجه به انتشار این مطلب تخیلی و غیرواقعی در آن سایت، با تغییر و حذف حتی اندکی از این جوابیه موافق نبوده و در صورت هر گونه جرح و تعدیل در متن حاضر، تا زمان حصول نتیجه مطلوب از پیگیری موضوع از طرق قانونی منصرف نخواهد شد. بنابراین لازم است وفق قانون، جوابیه ذیل به صورت کامل و بی کم و کاست در اسرع وقت در آن سایت درج شود:
    طی روز گذشته، انعکاس مصاحبه‌ای تخیلی از قول جناب آقای دکتر تقی پور، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه "نشست هم‌اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری (میزان)" که فاقد هیچگونه منبع موثقی است، به محملی برای عقده گشایی‌ها و موج سواری‌های تعدادی از شبه‌رسانه‌ها و محافل سیاسی جناح‌زده داخلی و استعمارگران خارجی بدل شده است. رسانه‌هایی که سعی دارند با طرح منویات نادرست و جهت‌دار خود، یک مقوله ملی را، حتی به بهای لگدمال کردن منافع ملی کشور، به ابزاری برای تخریب و تخطئه دولت بدل کنند.
    اما معلوم نیست، چرا مسئولان این سایت خبری، خواسته یا ناخواسته، به عنوان ارگان تبلیغاتی غرب، عمل کرده و با فراهم آوردن خوراک خبری لازم برای این رسانه‌های معاند، زمینه سوءاستفاده از مطلبی بی‌پایه و اساس را فراهم کرده‌اند و در مطلبی یکسویه، غیرحرفه‌ای، و حتی کاملا توهمی!!، نسبت به موضوع مهم، تخصصی و کاملا واقعی ایجاد شبکه ملی اطلاعات، مطالبی یک سر تخیلی را، بدون وجود منبع رسمی و معتبر داخلی، از قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان نموده‌اند که در اینجا با تاکید مجدد بر تکذیب این سخنان خاطر نشان می‌شود، این مطلب، هیچ گونه پایه و اساسی ندارد و مورد تأیید این وزارتخانه نمی‌باشد.
    این در حالی است که، در اخبار رسمی و معتبر، مطلب به گونه‌ای دیگر انعکاس یافته که نشان از بی‌تجربگی و عدم تسلط خبرنگار آن سایت در پوشش اخبار دارد که در این جا جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع هموطنان عزیز مطلب اصلی به نقل از واحد مرکزی خبر ارائه می شود.
    واحد مرکزی خبر، آن روز در حاشیه همین نشست، در گزارشی واقعی به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آورده است که: " وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که، در این نشست گفته شد ۱۸ ماه دیگر ثبت نام این طرح از طریق شبکه ملی اطلاعات خواهد بود، پاسخ داد:" توضیحی که این مسئول داد، درباره دسترسی به فیبر نوری است. با اجرای این طرح که یکی از مراحل اصلی شبکه ملی اطلاعات است، فیبر نوری را به در منازل و محل‌های کسب و کار، بنگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی خواهیم رساند. معنی این کار این است که پهنای باند موجود همان طور که معاون اول محترم رئیس جمهور گفت، به صد برابر برای هر کاربر افزایش می‌یابد."
    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که این پهنای باند چه زمانی افزایش می‌یابد نیز افزود: "مرحله اول آن ۱۸ ماه دیگر است که هسته اولیه یا مرحله اول دسترسی شبکه فیبر نوری به در منازل بتواند آغاز به کار کند." و همانطور که مشاهده می‌شود، هیچگونه اشاره‌ای به جایگزین کردن اینترنت ملی به جای اینترنت جهانی در سخنان وزیر محترم ارتباطات و یا دیگر مسئولان نظام نشده است.
    لذا، از آن جا که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات جزء تکلیف دولت طبق برنامه پنجم توسعه است، و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این خصوص بارها تأکید کرده است که این شبکه در فازهای مختلف در طول برنامه پنجم توسعه به بهره‌برداری خواهد رسید و با وجود شبکه ملی اطلاعات، پهنای باند مورد نیاز داخل از پهنای باند دسترسی به شبکه جهانی اینترنت تفکیک شده و محدودیت سرعت دسترسی به اینترنت برداشته می‌شود و در عین حال می‌توان اطلاعات را با امنیت بیشتر و در راستای تحقق هرچه سریع‌تر دولت الکترونیکی انتقال داد، ادب حرفه‌ای حکم می‌کند از پخش اخبار بی‌اساس و دروغ‌زنی به اشخاص اجتناب نموده و در جهت کمک به دولت برای پربارتر شدن این طرح حرکت کرد.
    لذا، از آن جا که مطلبی با این محتوا در هیچ خبرگزاری معتبر داخلی یافت نشد، ضروری است، مسئولان آن سایت در اسرع وقت نسبت به انتشار این جوابیه در سایت خود و حذف مطلب ادعایی اقدام نمایند. در غیر این صورت، موضوع از طریق مراجع قانونی تا حصول نتیجه مطلوب دنبال می‌شود.



    توضیحات ایتنا:
    1 - خبر مورد نظر در قالب دروغ سیزده و البته حول یك سوژه مهم منتشر شد و در سایت‌های گوناگون(از انواع مختلف خبری و جناحی و...) گسترش یافت، و نیز در سایت ایتنا هم منتشر شد و طبعا به دلیل اهمیت سوژه، مورد توجه نیز قرار گرفت، اما اصل نكته حتی در میان خوانندگان سایت نیز به وضوح مشهود است. كمی دقت نشان می‌دهد كه درصد بالایی از نظرات خوانندگان(كه شمار آن در نوع خود كم‌نظیر است) به شوخی بودن یا احتمال كم آن یا... اشاره كرده‌اند.
    2 - واكنش روابط عمومی وزارت ارتباطات در این میان بی‌سابقه و تعجب برانگیز است. زمانی كه حتی كامنت‌های منتشره در پای خبر به نكته فوق اشاره می‌كنند، و نشان از آن دارد كه بسادگی اصل موضوع را دریافته‌اند، «ادب حرفه‌ای» حكم می‌كند كه از كنار خبرهای اینچنین بسادگی بگذرند، و یا حداكثر با تكذیب به «تخیلی» بودن آن اشاره نمایند، اما ایراد اتهام‌های فراوان با ادبیاتی غریب به سایتی تخصصی كه سال‌هاست با اتكا به نیروی متخصص و مستقل خود، به رشد و ارتقای دانش فنی و فرهنگ‌سازی رایگان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته، دور از شان دستگاهی است كه یكی از وظایف آن، تعامل صحیح با رسانه‌های تخصصی و كمك به تقویت آنهاست.
    3 - با وجود اهمیت این سوژه(كه البته هنوز منشاء شروع آن معلوم نیست)، طبیعی بود كه نظرات مختلفی بیان گردد و برخی دست‌اندركاران اینترنت نیز به ویژه با توجه به كسب و كار خود واكنش نشان دهند(كه در نظران خبر مشهود است)، اما اگر كمترین پیامد این خبر این باشد كه نهایتا وزارت ارتباطات، اساسا چنین خبر و تصمیمی را «تكذیب» می‌كند، باید مجموعا آن را سبب خیر دانست، و به نظر می‌رسد نگرانی‌های موجود در این صنعت و كسب و كار، قابل رفع خواهد بود



    milade، mehdiiiii و asghari70 سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #4
    نام حقيقي: مهدی هلاکویی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    نوشته
    502
    سپاسگزاری شده
    231
    سپاسگزاری کرده
    130
    خدا خیرتون بده من که کلی ناراحت شدم با اینکه کامل مطمئن نبودم. آخه تازه میخواستم adsl رو به ۲مگ ارتقا بدم گفتم اگه اینطوریه که ولش کنم بفکر دیشی چیز دیگه باشم.
    آخیش
    اوه



  5. #5
    نام حقيقي: milad

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    155
    سپاسگزاری شده
    90
    سپاسگزاری کرده
    40
    حالا خوبه قرار نیست اونترانت ملی بدن !! :دی



  6. #6
    نام حقيقي: صادق نجاتی زاده

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری SADEGH65
    تاریخ عضویت
    Nov 2003
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2,264
    سپاسگزاری شده
    3415
    سپاسگزاری کرده
    3619
    نوشته های وبلاگ
    12
    دوستان در مورد روز اعلام خبر دقت نمایند
    13 فروردین
    هر ساله چنین دروغ هایی در روز اول آپریل و 13 فروردین گفته میشود شما زیاد سخت نگیرید


    Reza.D، aliafzalan، mahyar49 و 3 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

اینترانت ملی

اينترانت ملياونترانتاینترانت ملی شهریور 91برقراری اینترانت ملیاينترانت ملي کشورواگذاری اینترانت ملیانترانت ملياستفاده از اینترانت ملی اینترانت ملی ایترانت ملیاستفاده از اینترانت بجای اینترنتعلت استفاده از اینترانت ب جای اینرنت ملي اينترانتاینترانت بجای اینترنتنتیجه اینترنت ملی شهریور 91برقراری ارتباط بین اینترنت و اینترانتارتباط بین اینترنت و اینترانتارائه اینترنت ملی از شهریور 91آغاز اینترنت ملی اردیبهشت 91اينترانت شهريور 91اینترانت ملی؟شروع اینترانتهلاکویی خواننده اسامی اینترانت ملی

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •