نمایش نتایج: از شماره 1 تا 11 از مجموع 11
سپاس ها 55سپاس
  • 31 توسط aryagohar
  • 1 توسط esfahanweb
  • 5 توسط darklove
  • 8 توسط aryagohar
  • 2 توسط th95
  • 8 توسط aryagohar

موضوع: تغییر بازاریابی شرکت های بزرگ IT و چرخش به Small Business. استفاده حداکثری از این تغییر

  
  1. #1
    نام حقيقي: Reza ARYAGOHAR

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری aryagohar
    تاریخ عضویت
    Jul 2003
    محل سکونت
    Sydney ,Australia
    نوشته
    3,056
    سپاسگزاری شده
    943
    سپاسگزاری کرده
    215

    تغییر بازاریابی شرکت های بزرگ IT و چرخش به Small Business. استفاده حداکثری از این تغییر

    سلام.
    همه می دونیم که شوک اقتصادی و بحران مالی 2 سال گدشته ضرر زیادی به همه شرکت ها زد. در این میان هر چی شرکت های بزرگتر بودن بیشتر متحمل خسارت شدن و یا منحل شدن یا ورشکسته یا یک شرکت دیگه اون رو خرید.
    مثال MAXTOR و Fujisto و امثالهم. تعداد زیادی متخصص در کشور های پیشرفته بی کار شدن و بالطبع شرکتها IT هم مشتریهاشون رو از دست دادن.
    این تحول باعث شد که شرکتهایی مثل مایکروسافت و سیسکو نوع نگرش به بازار رو تغییر بدن. حرکت حداکثری به سمت small Bsiness. یعنی بازار هدف شرکتهایی با حداکثر 300 تا 400 کارمند. در حال حاضر 85% شرکتهای فعال در استرالیا زیر 50 تا کارمند دارن.
    برای همین شرکت مایکروسافت حرکت بسوی cloud رو شروع کرد. نگهداری exchange 2010 در هر ماه تا 15000 دلار هزینه به شرکت تحمیل می کنه. ( دلیلش هزینه متخصص برق سخت افزار و از همه مهمتر license شرکت مایکروسافت- تو ایران این یکی تا حالا محسوس نبوده ولی با اومدن کپی رایت کاملا لمس میشه).
    شرکت مایکروسافت با ارایه Windows2008 SMALL BUSSINESS SERVER و معرفی Cloud Exchange این هزینه رو به سالی حدود 50000 دلار کاهش داده. که 8 تا 12 هزار دلار اون مربوط به سخت افزار و مابقی هزینه لایسنس معادل 150 دلار در هر ماه برای هر یوزر هست. اینجا هست که MCTS در زمینه Windows 2008 Small Business Server COnfiguration وزنه ما رو برای استخدام سریع سنگینتر می کنه.
    برای کاهش هزینه ها شرکت ها به سمت virtualization حمله کردن. گردن کلفترین این شرکت های CITRIX که XENAPPS معرف حضور همه هست. داشتن CCA 4 or 5 و صد البته داشتن اطلاعات و تجربه کافی شانس شما رو برای گرفتن کار 40 درصد افزایش می ده. البته می دونید که CITRX پارتنر شرکت مایکروسافت هست و نرم افزارهاش روی WINDOWS 2008 در حال کار هستن. پس MCITP این وسط باید یه غلطی بکنه
    دومین شرکت VMWare هست که اونهم سهم خوبی از بازار داره. داشتن certifiace یا تجربه در حد خوب شرط کافی باری گرفتن سریع کار هست.
    و اما سیسکو گل سر سبد شرکت های IT ذر زمینه بازاریابی و فروش. با تغییر بازار سریعا محصولات جدید در small business ارایه کرذ و از اون جمله میشه به UC500 و SA500 اشاره کرد که دومی سکیوریتی اپلیانس یا یک دروازه امنیتی هست. همزمان با تغییر در نوع برگزاری امتحاناتش مجموعه جدیدی که در ccna معرفی کرد که شامل مدیریت و پیاده سازی این دستگاه های تازه میشه و CCNA Voice جدیدترین اون هست که با کد 461-640 از 28 فوریه امسال جایگزین IIUC 640-460 میشه.

    داشتن این certificate ها با همراهی 1 تا 2 سال تجربه می تونه گرفتن کار رو بصورت 100% در بازه زمانی 60 روز براتون با حقوق حداقل 60000 دلار در سال تضمین بکنه. پس اگه تا بحال تصمیم به انتخاب برای شروع نگرفتین به نظر من آینده بازار فقط در انحصار small business هست.
    ذوستان فکر لینوکس از سرتون بیرون کنید.( لینوکس کار ها ببخشید واقعا اینجا کسی استفاده نمی کنه یا خیلی کم. متخصصش خیلی گرونه ساپورت هم صفر) تو اکشورهای بیشرفته کسی دنبال دردسر نمی گرده. ضرب المثل شده. this is a Microsoft world. تو همین سیسکو و مایکروسافت باگ هایی وجود داشته که هنوز بعد از 6 ماه خود developer های این شرکت ها توش موندن. حالا فرض کن این مشکل تو Linux باشه. پس هیچ مدیری ریسک رو قبول نمی کنه و پول میده سرویس راحت می گیره. اصولا لینوکس فقط برای سیستم های embedded استفاده میشه مثل sonicwall شرکت اینتل.
    استریسک آشنایی داشته باشین خوبه ولی برای تلفن 95% اینجا سیسکو استفاده می کنن 4 % آوایا و 1% هم سیستم های مبتنی با asterisk.
    در انتها شرایط ما تو ایران تا ابد اینجوری نیست و اگه پای شرکتهای بزرگ باز بشه و قرار باشه کپی رایت رعایت بشه اونوقت می فهمیم که هزینه کردن روی Industrial Certificate ها سرمایه گزاری 100% سود داری بوده و عمر و سرمایه به هدر ندادیم. صد البته مهندس کاغذی نباشین باید تجربه داشته باشین 1 تا 2 سال کارکردن خیلی مهمتر از داشتن مدرک می تونه باشه.
    دعا می کنم که شرایط جوری شه که کار کردن برای متخصص ها تو ایران هم مثل اینجا بصرفه. بقولی مگه مرض داره آدم 16000 کیلومتر از همه چیز و همه کسی که دوستش داره خودش رو دور کنه و رنج غربت بکشه. بعضی وقتها دیدن یک هم زبون غنیمت میشه. ولی وقتی اخبار رو ورق می زنی باز به خودت امید می دی و حداقل تا یکی دو هفته فیلت دچار آلزایمر می شه یاد ایران نمی کنه.

    همه موفق و شاد باشید

    رضا آریاگوهر
    30 ژانویه 2011



    موضوعات مشابه:
    esfahanweb، SADEGH65، M-r-r و 28 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: farid nasiri

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    219
    سپاسگزاری شده
    134
    سپاسگزاری کرده
    164
    جناب آریا گوهر ضمن تشکر از پست با ارزشتون و انتقال دیدگاه و تجربیات حاصل از مهاجرت به اعضای انجمن ،لطفا در جمع بندی نهایی خودتون از دیدگاه تخصصی و حرفه ای در خصوص مهاجرتی که انجام دادید بفرمایید.آیا افق های وسیع تری رو پیش رو می بینید؟ رضایت از فعالیت های فعلی تون دارید؟ با تشکر


    از مدیران انجمن خواهش میکنم این تاپیک رو به دلایل مختلف قفل نکنند، به هرحال چنین سوالاتی رو فقط در چنین محیطهایی میشه پرسید
    با سپاس از مدیران محترم انجمن



  3. #3
    نام حقيقي: milad imani

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    7
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام واقعا از اطلاعاتی که دادید سپاس گذارم



  4. #4
    نام حقيقي: Hamed Shafaghi

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Nov 2003
    نوشته
    260
    سپاسگزاری شده
    78
    سپاسگزاری کرده
    73
    راهنمایی های بسیار دقیق و حرفه ای بود ، جدا از اون یادداشت یک مدیر قدیمی خیلی روحیه آدم را بالا می برد.


    th95 سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: Peyman Yousefi

    عضو ویژه شناسه تصویری darklove
    تاریخ عضویت
    Oct 2005
    محل سکونت
    ABHAR
    نوشته
    3,330
    سپاسگزاری شده
    1005
    سپاسگزاری کرده
    318
    نوشته های وبلاگ
    7
    سلام.
    من تا حدی با جناب آریاگوهر موافقم و مخالف.
    دوست بنده با مدرک کارشناسی صنایع برای ادامه ی تحصیل به استرالیا رفت، چون به کامپیوتر علاقه داشت و چند برنامه نوشته بود در یکی از دانشگاه های استرالیا موافقت نموده اند که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی کامپیوتر ادامه ی تحصیل دهد، اما در زمینه شبکه چند ماهی شروع به یادگیری نموده بود و تجربه کسب میکرد.

    به محض ورود به استرالیا در یک شرکت SAP شروع به اشتغال نمود و مدیریت قسمت سرورهای Exchange بر عهده گرفت.
    بعد از گذشت چند سال همچنان در همان شرکت مشغول میباشد و دوره ی کارشناسی ارشد را به پایان رسانده و در دورهی دکترا شروع به تحصیل، طبق صحبتهایی که انجام دادم آن طرف به راستگویی اهمیت میدهند و سابقه.
    مدرک هم تاثیر دارد اما نه اندازه ی سابقه و روراستی.

    لینوکس کار هم وجود دارد و سرورهای لینوکسی، اما چون ویندوز کار زیاد میباشد اکثر افراد به ویندوز رو آورده اند.
    ولی این دلیل نمیشود که چون در استرالیا کمتر لینوکس کار وجود دارد در ما بقی کشورها هم مثل استرالیا باشد.
    مثلا در آمریکا لینوکس هم مانند ویندوز به وفور یافت میشود، یا کشورهای آسیایی.

    بهتر هست هر کسی دنبال علاقه ی خود باشد و نگران این نباشد که کار هست یا نه.
    در کار خود مهارت داشته باشید همه جا کار هست.


    موفق و پیروز باشید.


    ویرایش توسط darklove : 2011-02-01 در ساعت 12:00 PM
    kenwall، aliafzalan، yogishiip و 2 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  6. #6
    نام حقيقي: Reza ARYAGOHAR

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری aryagohar
    تاریخ عضویت
    Jul 2003
    محل سکونت
    Sydney ,Australia
    نوشته
    3,056
    سپاسگزاری شده
    943
    سپاسگزاری کرده
    215
    والا چیزی رو که من از نزدیک دیدم نوشتم. از هر 1000 تا آگهی 2 تا لینوکس می خواد. ولی هر چی شما بگی می فرمایید هست ما هم قبول داریم.

    اینجا لینوکس رو فقط data center ها و سرویس پرویادر ها می خوان. اونها هم از قبل نیروهاشون رو گرفتن و آموزش دادن و حقوق آنچنانی هم دارن می دن. تو بازار زیاد اینور اونور نمی شم.
    بهر صورت بین system engineer و network engineer فرق هست. مثال exchange رو برات زدم. نمونه بارت میارم. UNSW بالاترین رتبه رو بین دانشگاه های استرالیا از نظر رشته های فنی که کامپیوتر هم شاملش میشه رو داره. ولی از cloud استفاده می کنه. یعنی دیتا سنتر نداره. سیستم ایمیل هم از cloud exchange مایکروسافت استفاده کرده. هزینه نگهداری و پرسنل رو هم کم کرده.

    بین اون دیدی که من تا سه ماه قبل داشتم و اونی که الان شما داری و چیزی که دنیا داره پیاده می شه زمین تا آسمون فاصله هست.
    این همون شکافیه که هیچ وقت برای ما جهان سومی ها پر نمیشه. پس با همون لینوکس خودمون رو سرگرم کنیم خوبه. اینا با ویندوز دارن برای آینده ما برنامه ریزی می کنن. پولشم از ما می گیرن. مطمئن باش


    milad22، Reza.D، th95 و 5 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  7. #7
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    با تشکر فراوان !
    جناب آریاگهر در ادامه همین پست میتونم سوالاتی در خصوص وضعیت اقامت اون طرف و اینکه چه تخصصی داشته باشیم و چه چیزهایی رو یاد بگیریم تا بتونیم به عنوان نیروی کار از تون بپرسم ؟ در خصوص IELTS و مدرک و رزومه و شرایط اونور و ... ؟


    Zahmatkesh و MILAD99 سپاسگزاری کرده‌اند.

  8. #8
    نام حقيقي: احسان انصاریان

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jun 2006
    محل سکونت
    کوالالامپور
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    13

    واقعا درسته

    واقعا حرف شما درسته . من تا 9 ماه پیش ایران بودم و می شنیدم که خارج از کشور گرایش به لینوکس هست و فلان هست و بیسار . من هم که تقریبا دو سه سال با لینوکس رد هت کار کرده بودم بسیار شاد و خوشحال آمدم مالزی . اما چه عرض کنم خبری از لینوکس نبود . هر کجا نگاه می کنی سیستمها ویندوزی هست و دارن می رن به سمت Clude . البته بعضی دانشگاهها لینوکس دارن ولی من در بخشهای دیگه اصلا چنین چیزی نشنیدم. جالب هست اکثر سیستم های مربوط به اوپن سورس رو هم دارن روی ویندوز آموزش می دن و کار می کنن . و حتی نمایشگاههایی که از آی تی در این چند وقته من رفتم همه چیز دیدم الا لینوکس یا شرکتی که حداقل حرفی از این مسئله به صورت حرفه ای بزنه .



  9. #9
    نام حقيقي: Peyman Yousefi

    عضو ویژه شناسه تصویری darklove
    تاریخ عضویت
    Oct 2005
    محل سکونت
    ABHAR
    نوشته
    3,330
    سپاسگزاری شده
    1005
    سپاسگزاری کرده
    318
    نوشته های وبلاگ
    7
    قبول دارم لینوکس کمتر از ویندوز در جهان یافت میشود اما این هم درست نیست که اصلا لینوکسی در کار نیست.
    آنطور که دوست من میگفت برای زندگی و کار در استرالیا باید حداقل 40 میلیون پول با خود داشت.



  10. #10
    نام حقيقي: Mohsen.A

    عضو عادی شناسه تصویری silas
    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    240
    سپاسگزاری شده
    277
    سپاسگزاری کرده
    67
    با تشکر از آقای آریا گوهر
    در مورد امنیت نیز توضیح می دید که وضعیت چگونه است یعنی با مدارک Ec-council از قبیل CEH، CHFI، ECSA بازار کار و رنج حقوقی به چه صورت است؟ یا اینکه نیاز به مدارک امنیت از شرکت های دیگری همچون ISC2 و ISACA نیز هست؟

    پیشاپیش ممنون



  11. #11
    نام حقيقي: Reza ARYAGOHAR

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری aryagohar
    تاریخ عضویت
    Jul 2003
    محل سکونت
    Sydney ,Australia
    نوشته
    3,056
    سپاسگزاری شده
    943
    سپاسگزاری کرده
    215
    در مزود پول. بستگی داره به خودت . ولی با اجاره خونه متوسط ماهی 3000 دلار هزینه زندگی تو سیدنی استرالیا هست. شهرهای دیگه ارزون تره.

    در مورد مدارک امینت شبکه. شما اینجا 500 تا سرتیفیکیت بیار. کار بلد نباشی نمی خوان. برای امنیت می خوای شروع کنی اگه مدارک امنیت مایکروسافت و سیسکو رو بزاری رو میز خیلی بیشتر براشون جا می افته تا 100 مدرک از شرکت های مختلف. اینجا هم مثل ایران. کسی که استخدام می کنه فقط می دونه تو شرکت از ویندوز استفاده می کنن و اسم سیسکو رو هم هر 2 ثانیه یه بار رو تلفنش می بینه. پس می دونه اینا چیه. یکی از دوستام CISSP داره ولی بهم می گه بدردم نمی خوره. الان تو یه شرکت کار می کنه مهندس نگهداری سیستم های نرم افزاری سیتریکس شده.

    در مورد لینوکس تقریبا میشه گفت تو small business اصلا وجود نداره. واضحتر بگم اصلا اینجا برای small business از سرور 2008 small business server استفاده نمی کنن یک گامپیوتر کوچولویه اندازه یک PC معمولی. فقط AD رو روش فعال می کنن و IIS7 الباقی همه روی Cloud حتی Storage. سوییچ 2950 سیسکو وجود خارجی نداره. تو تجهیزات Small Business رو می گم. سیسکو E500 هست بجاش. من ازش متنفرم. UC500 جای CME و SA500 جای ASA5500.
    بازار دنیا هم شده همینا. به حدی بازار تجهیزات خراب شده که سیسکو داره با dlink و Datasheen تو استرالیا رقابت می کنه.
    مودم adsl هر مدلی بگین هست از همون آشغالایی که تو ایران هست تا لینکسیس. البته بیشتر ما روی 877 سیسکو کار می کنیم. اونم آشغاله. هر 2 - 3 ماه یکی به فنا میره. دفتر پره از این 877ها.

    همه موفق باشین


    darklove، th95، aliafzalan و 5 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

رضا آریاگهر

بازاريابي در شركتهاي بزرگ

نحوه بازاریابی شرکتهای بزرگ

روشهاي بازاريابي درزمينه it

کلیب تغییر نگرش

نحوه بازاريابي شركتهاي بزرگ

تغییر نام شرکت maxtor

بازاريابي در شرکت هاي بزرگ

کارکنان کمپانی مایکروسافت در زمینه بازاریابی

کلیب نحوه بازاریابی شرکت های بزرگ

شرکت های بزرگ استرالیایی در ایران

بازاریابی در شرکت it

بازاریابی در شرکتهای بزرگ

اریاگوهر

نحوه بازار یابی it

نحوه بازاریابی شرکت های بزرگ

نحوه بازار يابي شركتهاي بزرگ

بازار کار mcitp در استرالیا

itشدن فعالیتها

نحوه بازاریابی برای شرکت های it

شرکت بازریابی it

طریقه کارکردن شرکت های بزرگit

نحوه بازاریابی در شرکت های بزرگ

آشنایی با روش بازاریابی شرکت سیسکو

بازار یابیit

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •