انجام یک کار خوب، بهتر از انجام چندین کار ناقص است.
آیا هیچ وقت این اصطلاح را شنیدید که ” یک کار انجام بده، ولی خوب انجام بده” مطمئناً کمپانی هیتاچی این ضرب*المثل را شنیده است. این کمپانی این توصیه را به خوبی دریافته ، آن را سبک سنگین کرد، ولی در نهایت آن را به گوشه*ای پرت کرد! و یک درایو پشتیبان خارجی را به همراه مجموعه*ای از برنامه*های رسانه*ای(media suite) به بازار عرضه کرده است که قابلیت*های بسیار زیادی دارد. اگر چه ممکن است تعدادی از آنها جذاب باشند، اما هیچ کدام از آنها کاملاً خوب نیستند. درایو پشتیبان لایف*استودیو پلاس هیتاچی یک درایو پشتیبان خارجی با ظاهری جذاب، یک کلید USB زیبا، و مجموعه نرم*افزارهای یکپارچه سنگین و زمخت است.
سخت*افزار این درایو پشتیبان، به خودی خود، جذاب است و تا حدی طراحی نمایشی و دوستانه دارد. این وسیله شامل یک جایگاه اتصال ورودی-خروجی سیاه(یا سفید) رنگ است که دربردارنده یک درایو خارجی قابل حرکت ۲٫۵ اینچی است ( در رنگ*های جذاب خاکستری، کبود(آبی روشن)، گرافیتی یا سفید) و یک درایو فلش ۴ گیگابایتی با درگاه USB نیز دارد. این هارد دیسک خارجی در یک رابط USB کوچک چفت می*شود، اما درایو فلش به صورت مغناطیسی وصل می*شود. این درایو به محض اتصال، به طور خودکار با یک پوشه یا چندین پوشه*ای که انتخاب می*کنید، سینک(sync یا همگام) می*شود. در عمل به طور ایده*آل، سینک کردن فایل*های موجود بر روی کامپیوترتان با این درایو فلش بسیار خوب است، ولی این گزینه در این درایو به خوبی کار نمی*کند. علی*رغم تنظیم و انتخاب کردن کادرهای ضروری موجود در منوی تنظیمات، گزینه*ای که “MyKey” نامیده می*شود، فایل*هایی را که در درایو فلش هستند را به سمت پوشه*ای که از قبل به طور واضح با آن سینک شده بود، کپی نمی*کند. این ویژگی سبب می*شود قابلیت کل این درایو تحت شعاع قرار گیرد و کارآیی آن خیلی کمتر از آنچه که می*توانست باشد، است.



مروری بر منوی تنظیمات: مدل لایف*استودیو همراه با مجموعه بزرگی از برنامه*های رسانه*ای عرضه می*شود که بوسیله کولیریس(Cooliris) طراحی شده است. انتظار می*رفت که این برنامه*ها، مهم*ترین میانجی کاربر با این ابزار باشند. شما می*توانید با استفاده از برنامه تصویری “۳D wall” کمپانی کولیریس، از لایف*استودیو برای دیدن تصاویر، ویدئوها، گوش دادن به موسیقی و کارهای دیگر استفاده کنید. این برنامه یک میانجی جذاب و جالب توجه است، اگر چه بر روی سیستم تست کننده Core i7-930 ما با یک پردازنده گرافیکی Radeon HD 5850 تا حدی کند بود. از اطلاعاتی که توسط شما از هر مسیری ( به صورت پیش فرض، پوشه کاربر است) انتخاب می*شوند، نسخه پشتیبان تهیه می*شود- شامل اصلاحات چندگانه-، پس از آن بر حسب تاریخ، برچسب id3، یا سایر اطلاعات جانبی و با استفاده از برنامه Memopal دسته*بندی می*شوند. این مجموعه برنامه*ها، همچنین میانجی*های اجتماعی فوق*العاده*ای را نیز در اختیار کاربر قرار می*دهند: به طور مثال، شما می*توانید تصاویر دوستان*تان را در فیس*بوک ببینید، تصاویر کپی گرفته شده*تان را به سایت*های پیکاسا(Picasa)، فلیکر(Flickr) یا فیس بوک ارسال کنید و هر آنچه را که در اکانت*های MySpace، LinkedIn، Twitter، یا فیس*بوک انجام می*دهید، با دوستان*تان به اشتراک بگذارید.
مولیریس همچنین به شما امکان می*دهد که “اطلاعات اضافی”(premium content) یا برنامه نمایش*های تلویزیونی، موزیک ویدئوها، و تیزرهای تبلیغاتی فیلم*ها را – تمام آنه را با کیفیت خیلی بد ۱۵ فریم بر ثانیه-، به علاوه اخبار خبرگزاریهای AP(آسوشیتدپرس) و USA Today، بازیهای فلش، و یک “کانال خرید” جستجو کنید. هر کدام از برنامه*های تصویری ۳D-wall در تمام زمینه*ها به جز اطلاعات خود شما، به طور منظم آگهی*های بسیار زیادی را پخش می*کنند. ” اطلاعات اضافی” را شما به راحتی، و همچنین به طور رایگان، بر روی سایت Hulu، یا هر کدام از سایت*های اینترنتی شبیه به آن، می*توانید پیدا کنید. موزیک ویدئوها نیز تا حد بسیار زیادی محدود و با کیفیت پایینی هستند و بازیهای فلش نیز، چندان جالب توجه نیستند.
می*توان گفت که بزرگترین ویژگی مثبت لایف*استودیو، قابلیت آن برای ساده کردن، جایگزین کردن چندین برنامه با یک رشته برنامه کاملاً هماهنگ است. اما این رشته برنامه، تنها در شرایط و مواردی کارآیی خوبی دارد که استفاده از یک راه حل مختلط به جای استفاده از آن برنامه*های متنوع و مجزا، بهتر باشد. استفاده از برنامه میانجی کولیریس، راه بسیار جالب توجه*ای برای تماشای برنامه*های رسانه*ای*تان است، و بعنوان یک برنامه مسقل و همچنین یک پلاگین(plugin) در مرورگر در دسترس است. اما نرم*افزار سینک کننده هیتاچی چندان قابل توجه نیست، و ایده خارق*العاده ایجاد یک برنامه و کلید خیلی سریع که به آسانی با درایو (یا کامپیوتر) شما سینک شود، بوسیله پیاده*سازی و اجرای وحشتناک و بسیار ضعیف نرم*افزار مربوطه، عقیم مانده است. حتی ایجاد نسخه پشتیبان آنلاین نیز سخت*تر از آن چیزی است که باید باشد. دراپ*باکس(Dropbox) بهترین روش ذخیره*سازی آنلاین است، مکانیسم سینک کردن MyKey موجود در این وسیله، نیز به خوبی استفاده از نرم*افزار Synctoy کمپانی مایکروسافت نیست و دیدن فایل*های ویدئویی از طریق میانجی کولیریس نیز هیچگاه به خوبی استفاده از Hulu Desktop و یا حتی یک مرورگر معمولی اینترنت نمی*باشد.
درایو پشتیبان لایف*استودیو پلاس، با درگاه ورودی خروجی*اش با قابلیت استفاده بسیار آسان، طراحی و جذابیتش، و کلید فوق*العاده سریع USB، یک محصول متفاوت است. اما مجموعه نرم*افزارهای آن، تا اندازه*ای کارآیی کل برنامه*های ادغام شده درون خود را ندارد، و نمی*تواند هیچ کاری را بهتر از سایر برنامه*های مجزا و غیر ادغام شده، انجام دهد.
منبع: maximumpc



موضوعات مشابه: