10 شهريور 1389 - ايلنا- سامانه آدرس*های عددی اینترنتی آماده شده و فعالیت آزمایشی خود را با موفقیت به انجام رسانده است.
علی*اصغر انصاری، معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت فناوری اطلاعات، مأمور ایجاد و راه*اندازی این سامانه شده است، راه*اندازی آزمایشی این سامانه با موفقیت انجام شده و طی چند ماه آینده به طور رسمی به بهره*برداری خواهد رسید.
معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب که این سامانه با هدف ساماندهی به نابسامانی*های موجود در بحث مدیریت این حوزه راه*اندازی شده است، تصریح کرد: برخی از جرایم اینترنتی در فضای سایبر به واسطه این نابسامانی*ها صورت می*گیرد، با راه*اندازی این سامانه، شرکت*هایی که از ثبت*کنندگان منطقه*ای (RIPE) آدرس عددی اینترنتی دریافت می*کنند، بايد طبق فرم تعریف شده، اطلاعات مورد نیاز تمام IPها را ارسال کنند.
انصاری در خصوص مزایای راه اندازی این سامانه گفت: به واسطه مدیریت روی آدرس*های عددی اینترنتی(IP) جرایم اینترنتی با احتمال بالا، قابل پیگیری است.
وی با بیان این مطلب که همچنین امکان باز مهندسی و استفاده بهینه از آدرس*های اینترنتی نیز مهیا می*شود، ادامه داد: این سامانه قابلیت فعالیت روی شبکه 6IPV را نیز دارد.
معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات اظهار داشت: این سامانه از طریق سایت "متما" قابل بهره*برداری است و طی یک بخشنامه از سازمان تنظیم مقررات به تمام کسانی که تأمین کننده و توزیع کننده آدرس*های عددی اینترنتی هستند، ابلاغ خواهد شد تا اطلاعات مورد نیاز را به این سامانه ارایه کنند.
وی تأکید کرد: الزامات قانونی و اجرایی لازم در خصوص اجرای این سامانه تعریف شده و هماهنگی های مورد نیاز با سازمان های ذی ربط نیز صورت گرفته است.



موضوعات مشابه: