نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 2سپاس

موضوع: آدرسهاي اينترنتي در حال اتمام است

  
  1. #1
    نام حقيقي: سجاد کلاهی

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    میاندوآب
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    634
    سپاسگزاری کرده
    0

    آدرسهاي اينترنتي در حال اتمام است

    آدرسهاي اينترنتي در حال اتمام است
    خبرگزاري فارس: به گفته كارشناسان در كمتر از يك سال آينده ادرسهاي اينترنتي كه به صورت شماره هاي آي پي هستند تمام مي شوند و كاربران به شكل كنوني قادر به استفاده از آن نخواهند بود.


    به گزارش سرويس "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس به نقل از سي ان ان، نه آدرسهاي اينترنتي بلكه آي پي آدرس هاي اينترنتي است كه رو به اتمام است.

    به گفته كارشناسان در كمتر از يك سال آينده ادرسهاي اينترنتي كه به صورت شماره هاي آي پي هستند تمام مي شوند و كاربران به شكل كنوني قادر به استفاده از آن نخواهند بود.

    گفتني است هر وسيله سخت افزاري يك آي پي يا شماره يونيك و بي همتا دارد كه هنگام اتصال به اينترنت قابل شناسايي و ورود و خروج است. به نوشته سايت ريدرايت وب، ابزارهاي بسيار زيادي وارد بازار شده و مي شوند و بيم آن مي رود كه آي پي ها به اندازه كافي وجود نداشته باشد كه اين ابزار از طريق آنها به اينترنت متصل شوند.

    ريچارد مك مانوس توسعه فناوري هايي مانند آر.اف.آي.دي ، حسگرهاي جديد ديتا، گريد هاي هوشمند و ابزارهاي هوش مصنوعي در صنايع مختلف و تلفن هاي همراه و هوشمند را از جمله اين ابزار مي داند. اما به گفته وي دليل عمده افزايش بي سابقه تلفن هاي همراه متصل به اينترنت است كه تقريبا بازار را اشباع نموده است.

    تحت پروتكل هاي موجود آي پي نسخه چهار با 32 بيت ديتا (متعلق به دهه 1980) مي توان از 4 ميليارد آي پي براي انواع ابزارهاي الكترونيكي و رايانه اي بهره جست كه مطابق پيش بيني ها تا انتهاي سال ميلادي 2010 به پايان مي رسد. مطابق نوشته موجود در ريدرايت وب تنها 343 روز به اين تاريخ باقي مانده است. تنها 6 درصد از آي پي نسخه چهار باقي مانده و در حال حاضر مخابرات در بسياري از كشورها از نسخه محدود چهار به روي نسخه جديد شش سوئيچ كرده اند.

    گوگل و فيس بوك جزو شركتهاي بزرگ اينترنتي هستند كه قرار است بزودي روي نسخه جديد سوئيچ كنند. البته اين كار از نظر فني وقت گير و دردسر ساز نيز هست.

    آي پي نسخه شش نيز تا 10 سال قابل دسترسي خواهد بود و البته از طريق تكنيكهايي مانند NAT مي توان چندين ابزار را روي يك اي پي منتقل كرد كه اين نيز به عنوان چاره جويي در نظر گرفته شده است.

    منبع : farsnews.com



    موضوعات مشابه:
    Zahmatkesh و radar سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: سامان زحمتکش

    عضو ویژه شناسه تصویری Zahmatkesh
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3,663
    سپاسگزاری شده
    4784
    سپاسگزاری کرده
    2305
    نوشته های وبلاگ
    4
    پس برم یه چندتایی بگیرم کم نیاد !!!



    با تشکر از مطالب مفید شما



کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •