نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
سپاس ها 5سپاس

موضوع: تاره های گوگل

  
  1. #1
    نام حقيقي: سجاد کلاهی

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    میاندوآب
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    634
    سپاسگزاری کرده
    0

    تاره های گوگل

    سلام
    تو این مقاله سعی میشه ابزارهای گوگل مورد بررسی قرار بگیره که شاید خیلی از ما ازونا قافلیم.

    گوگل باز
    گوگل Buzz چیست؟
    پروژه جدید گوگل که به تازگی رونممایی هم شده Buzzنام دارد. البته باید بگویم اگر کاربران همیشگی گوگل باشید می توان گفت قبلا بدون اینکه متوجه باشید از قسمتی از Buzz استفاده کرده اید و آن پیامهای است که معروف هستند به Status Massage و قبلا درباره آنها نوشتم. حالا همین پیامهای ساده هستند که در پروژه Buzzکمی به آنها اهمیت داده شده تا تبدیل به یک ابزار قدرتمند شوند.
    در تعریف ساده گوگل باز برای رقابت با face book و twitter ارائه شد و بر خلاف تصمیم به زعم من نادرست یاهو برای Move کردن یاهو 360 این تصمیم گوگل تصمیم خوب و بجایی بود . البته ایرادها و انتقادهای بجایی هم ازش شد که میشه گفت بجا هم بود و با اون مشکل امنیتی هم شروع خوبی رو نداشت اما کلن سرویس خوبیه.

    نکته جالب دیگر این است که برای استفاده از Buzz نیازی نیست به سایت جدیدی مراجعه کنید این Buzz است که به سراغ شما می آید. به تدریج یک لینک جدید به اکانت Gmail شما افزوده می شود به نام Buzz که با استفاده از آن می توانید از این سرویس جدید استفاده کنید.جالبترین نکته در مورد Buzz این است که این سرویس قابل توسعه توسط کاربران است و گوگل بخشی را مستقلا برای توسعه پروژه توسط همه کاربران در نظر گرفته است.

    Google Pages
    امکان ایجاد بی نهایت صفحه،100 مگابایت فضای آپلود فایل،آژاکس بودن قسمت آپلود فایل،آپلود فایل به فایل(غیر همزمان) و بسیاری امکانات دیگر از جمله قابلیت های گوگل پیجز هستند.
    ادیتور مخصوص ویرایش html کار رو برای مبتدی ها هم آسون کرده. چندین قالب ولی اوت آماده برای صفحات شما، و سازگاری ادیتور با همه قالب ها از جمله امکانات ادیتور گوگل پیجز هست. gadget هم مثل خود گوگل پیجز مظلوم مانده اند! gadget هم مانند ویجت ها هستند ولی با انعطاف پذیری بالا.


    گوگل وارک
    در واقع یک موتور جستجوی اجتماعی است که به شما کمک می کند تا کسانی را بیابید که می توانند به سوالات شما در زمینه های گوناگون پاسخ دهند! در واقع وقتی شما از Aardvark سوال خود را می پرسید، این موتور جستجو در شبکه دوستان شما به دنبال شخصی می گردد که قادر به پاسخ گویی به سوال شما می باشد و پس از یافتن شخص مورد نظر، جواب سوالتان را به آی دی شما یا پروفایل تان در Aardvark ارسال می کند. این سرویس چند روز گذشته یعنی در 11 فوریه توسط گوگل خریداری شد!

    Google Setsدر واقع ابزاری ساده اما فوق العاده کاربردی است. این سرویس از مثال هایی که شما برایش تعریف می کنید مجموعه هایی مرتبط ایجاد می کند. به عنوان مثال فرض کنید شما قصد دارید لیستی از برنامه های تلویزیونی محبوب را داشته باشید، کافی است نام چند برنامه تلویزیونی محبوب را که می شناسید به این سرویس بدهید تا گوگل لیست را برای شما کامل کند. به همین سادگی!

    Audio Indexingفرض کنید شما به دنبال ویدئوهایی هستید که در آنها به موضوعات خاصی پرداخته شده است. در اینجاست که Google Audio Indexing سرویس خارق العاده گوگل در پردازش و نشانه گذاری صوتی به کمک شما می آید. این سرویس صدای تمامی ویدئوهای یوتیوب را بدقت پردازش و ایندکس می کند و شما قادرید با جستجوی کلمات کلیدی مورد نظرتان یه ویدئوی دلخواهتان در کمترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنید. البته این سرویس در مراحل اولیه است و در حال حاضر فقط در حیطه ویدئوهای سیاسی کار می کند اما قرار است در آینده گسترش بیشتری داشته باشد.


    News Timelineاخبار در گذر زمان چگونه تغییر می کنند؟ این تغییرات را می توانید در Google News Timeline دنبال کنید. نتایج در یک جدول زمانی همراه با مقالات، تصاویر و ویدئوها نمایش داده می شوند.

    City Tours
    اگر قصد دارید به مسافرت بروید و از یک شهر بزرگ دیدن کنید، اما هیچ اطلاعی از اماکن و نقاط دیدنی آن شهر ندارید، سری به سرویس Google City Tours بزنید. نام شهری که مسافرتتان از آنجا شروع می شود را وارد کنید و منتظر گوگل بمانید. جواب گوگل فوق العاده است! این موتور جستجو برای شما یک برنامه سفر تهیه می کند که در آن مسیرها و مدت زمان مورد نیاز برای مشاهده هر مکان گنجانده شده است. حالا با خیال راحت به هر کجا که می خواهید سفر کنید!

    Image Swirl
    بعد از اینکه مایکروسافت موتور جستجوی تصاویر Bing را معرفی کرد، گوگل نیز تصمیم گرفت تا دوباره سرویس Image Swirl خود را احیا کند. در این سرویس تصاویر بر اساس روابط و مشابهت های ظاهری و معنایی دسته بندی می شوند. بدین ترتیب یافتن تصاویر مورد نظر بسیار سهل ترو سریع تر انجام می شود.

    Dictionary
    فرهنگ لغات فراوانی در وب و بصورت آنلاین موجود است. اما Google Dictionary خدمات متمایزی را به شما ارائه می کند. از جمله تعریف، آواشناسی، کلمات متصاد و مترادف، زبان های مرتبط )اگر کلمه مورد نظر در زبان های دیگر نیز معنا داشته باشد( و در صورت وجود تصویر مرتبط.

    Squared
    Squared یکی از جذاب ترین سرویس های گوگل است )البته در خارج از ایران!(. فرض کنید شما به دنبال لیست موزه های شهر لندن هستید. Squared جدولی از نام، توضیحات، آدرس، تصویر و شماره تلفن موزه های شهر لندن را برای شما ایجاد می کند. شما حتی می توانید ستون های مورد نظر خود را نیز به لیست اضافه کنید مانند ساعت شروع و پایان کار موزه. چنانچه اطلاعاتی نیز در پایگاه داده گوگل یافت نشود می توانید آنها را شخصا اضافه کنید و پایگاه داده گوگل را توسعه دهید!

    Fast Flipاگر شما نیز به اخبار علاقمندید و مایلید آنها را بصورت آنلاین مطالعه کنید اما زمان کافی برای مرور همه آنها ندارید، سرویس Fast Flip گوگل می تواند کمک قابل در این زمینه برای شما باشد.


    M-r-r، ARM، richman و 2 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    ARM
    ARM آنلاین نیست.
    نام حقيقي: علیرضا مشعلی

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری ARM
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته
    1,898
    سپاسگزاری شده
    2497
    سپاسگزاری کرده
    1832
    منبع مطالب را لطفا قید نمایید



  3. #3
    ARM
    ARM آنلاین نیست.
    نام حقيقي: علیرضا مشعلی

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری ARM
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته
    1,898
    سپاسگزاری شده
    2497
    سپاسگزاری کرده
    1832
    بازی«PacMan» گوگل ۱۲۰ میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زد!


    به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “دیلی تلگراف” ،نتایج یک تحقیق نشان داده است که کاربران گوگل با گذاشتن وقتی در حدود ۵۴۹ سال برای بازی “پک من “در حدود ۱۲۰ میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زده*اند.
    شرکت گوگل به مناسبت ۳۰ سال تولد کاراکتر Pacman در ژاپن نسخه مخصوصی از این بازی را که با لوگوی خود درهم آمیخته بود در ۲۱ ماه می به مدت ۴۸ ساعت در صفحه اصلی خود قرار داد.
    شرکت” Rescue Time” که در کار آمارگیری کاربران اینترنتی ،یکی از شرکای گوگل است آمارگیری مربوط به این بازی را نیز انجام داده است که به نتایج جالبی دست یافته است.
    این سایت اعلام کرد که در روزهای عادی و معمولی بیشتر کاربران در حدود ۲۲ مورد را در سایت گوگل جستجو می*کنند که هر جستجو در حدود ۱۱ ثانیه وقت در برمیگیرد و با قراردادن این بازی در صفحه گوگل زمان هر جستجو به ۳۶ ثانیه افزایش پیدا کرد که این شرکت برای تهیه آمار بر فعالیت ۱۱ هزار نفر از کاربرانی که به سایت گوگل مراجعه کردند نظارت کرده است.
    بعد از برسی این آمارها و با توجه به اینکه به طور متوسط روزانه در حدود ۵۰۴ میلیون نفر از صفحه اصلی گوگل بازدید می*کنند تخمین زده شد که در مدت ۴۸ ساعت ۲۱و ۲۲ ماه می در حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ساعت که معادل ۵۴۰ سال است به زمان استفاده از سایت گوگل افزوده شده است و با در نظر گرفتن متوسط دستمزد که معادل ۲۵ دلار است Rescue Time نتیجه گرفته است که ۱۲۰ میلیون دلار و یا به رقم دقیق تر ۱۲۰،۴۸۳،۸۰۰ دلار به اقتصاد جهانی ضربه وارد شده و از تولید کاسته شده است و شرکت گوگل نیز اعلام کرد که این مبلغ اندازه حقوق تمامی کارکنان گوگل به مدت ۶ هفته است.
    این بازی که یک بازی تعاملی بود کاربران می*توانستند با صفحه کلید و همچنین موس با فشردن کلید انداختن سکه و یا همان “Insert Coin” به بازی بپردازند و جالب*تر اینکه تمام خصوصیات بازی در ۳۰ سال پیش و حتی همان باگهای گرافیکی نیز حفظ شده بود تا بازی هر چه تمام تر نوستالوژیک و خاطره انگیزتر برای کاربران شود.
    با توجه به استقبال فراوان از این بازی گوگل تصمیم گرفته است که یک صفحه ثابت در اینجا به این بازی اختصاص دهد.
    منبع :
    http://farnet.ir/?p=3191


    ویرایش توسط ARM : 2010-05-27 در ساعت 07:28 AM

  4. #4
    ARM
    ARM آنلاین نیست.
    نام حقيقي: علیرضا مشعلی

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری ARM
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته
    1,898
    سپاسگزاری شده
    2497
    سپاسگزاری کرده
    1832
    گوگل امنیت جستجوی شما را تضمین می*کند!

    ۲م خرداد ۱۳۸۹ | بدون دیدگاه | سرویس : اينترنت
    به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “Afterdawn” شرکت گوگل آزمایش نهایی تجهیز موتور جستجوی خود را به استاندارد امنیتی * SSL آغاز کرد.
    استاندارد SSL که مخفف Secure Sockets Layer است با رمز گذاری اطلاعات یک ارتباط دو طرفه بین کاربر و سرور خدمات دهنده را به صورت کاملا ایمن برای هر روز ایجاد می*کند.
    البته چند صباحی است که سایت*های بانکداری الکترونیک و وب سایت*های مالی به صورت هر روزه از این استاندارد استفاده می*کنند و این ارتباط امن زمانی شکل می*گیرد که شما به جای HTTP در آدرس بار خود از “HTTPS” استفاده می*کنید و اکثر سایت*ها نیز از استاندارد SSL زمانی که با شما به تبادل اطلاعات محرمانه می*پردازند استفاده می*کنند.
    شرکت گوگل نیز ازسیستم رمزگذاری SSL در صندوق پست الکترونیکی جیمیل و گوگل اسناد و سایر سرویس*های مشابه استفاده می*کند ولی این برای اولین بار است که قرار است در موتور جستجوی خود از این پروتکل امنیتی استفاده کند.
    شما نیز می توانید برای آزمایش سرویس گوگل به اینجا مراجعه کنید.
    منبع:
    http://farnet.ir/?p=3146


    ویرایش توسط ARM : 2010-05-27 در ساعت 07:29 AM

کلمات کلیدی در جستجوها:

تحقیق درمورد ابزارهای گوگل

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •