همانطور که میبینید 2 ISP شاتل و صبا بیشترین محبوبیت رو در بین کاربران داشتن دلیل این محبوبیت چیه؟!
محبوبیت صبا که بدون هیچ شکی بخاطر پهنای باند غیر متعارفیه که به کاربرش ارائه میده:
شما 128 میخری که در اصل 512 است و اون دسته از دوستانیکه دانلود براشون زیاد مهم نیست و محدودیت این شرکت رو میتونن تحمل کنن ازش استفاده میکنن و اینجا باید بحال اون وزیری گریه کرد که با این قانون نیست در جهانش امثال صبارو کرد بهترین ISPی ایران و امثال شمایی که به گفتهء خودتون بهترین در منطقهء خودتون هستید شاید حتی اسمتنون تو لیست نظر سنجی ما نباشه!
مشکلات این شرکت هم در نوع خودش تغریبا بی نظیره! مثل دادن Invalid IP که کاربر بد بخت برای دانلود 1 فایل از Rapidshare باید نیم ساعت پشت محدودیت دانلودی که توسط شخص دیگه انجام شده بمونه
حالا کاش همه رو با یک چوب میزد! همه میان IP Dynamic میدن میگن اونیکه Static میخواد 20 تومن اضافه بده IP بقول خودشون ایستا میدیم!! این آقایون برای دادن IP Valid هم پول میگیرن!!! (برای اثبات این موضوع Admin همین سایت میتونه یکی از IP های صبا رو تو کنترلپنل vBulletin سرچ کنه ببینه چندتا کاربر از یک IP دارن استفاده میکنن)
و یک نکتهء گریه آور :
تا مدتها صبا تو سایت و تراکت هایی که پخش میکرد سرعت 128 کیلوبیت رو 128KB یا 128 کیلوبایت مینوشت! این معلومات بهترین ISPی ایرانه!!!
اما شاتل!
بنظر من مردم ما هرچی میکشن از بی اطلاعی و سادگیشونه آقای شاتل زمانیکه ADSL2+ رو به مشتریاشون معرفی کردن تبلیغی رو روی سایتشون گذاشتن و گفتن اگر با ADSL معمولی بخوای فایل 1 مگی دانلود کنی فلان دقیقه طول میکشه اما اگر 2+ داشته باشی مثل مک لارن سریع میشی!
اینجا یک سوال پیش میاد و اون هم اینه که آیا 2+ جدیدا شده واحد محاسباتی پهنای باند؟! یا این آقایون برای بازار گرمی 128 رو 256 میدن؟!
دلیل محبوبیت شاتل 2 چیز است و بس
دلیل اول: اون زمانکه پارس انلاین و داتک و دیگر ISPهای نامی تهران دنبال راه اندازی ADSL تو مناطق مختلف بودن آقای شاتل بیشتر نقاط تهران رو ساپورت میکرد (جردن که بنده زندگی میکردم تنها ISPش ماه ها شاتل بود و بس)
دلیل دوم: اضافه کردن سرویس های اقتصادی که اون بدبختی که پول نداره کارت اینترنت بخره و پول تلفنش بخاطر استفاده از سرویس های IN سر ماه جنجال تو خونش بپا میکنه بتونه بیاد ADSL بگیره و با خیال راحت به Chat کردنش برسه!
اما موضوع به محبوب بودن ختم نمیشه افرادی مثل من که مجبورن هر روز به اینترنت دسترسی داشته باشن نمیتونن ریسک کنن و قراردادشون رو فسخ کنن
خود من از اواخر اسفند پارسال قصد داشتم قراردادم رو با شرکت X فسخ کنم ولی وقتی فکر میکردم یک هفته جمع کردن پورت طول میکشه از اونور هم یک هفته رانژه کردنش قراره منو سرکار بذاره از این تصمیم منصرف میشدم
حالا بنظر شما شرکتی که من ازش اینترنت میگرفتم میتونه بیاد بگه: من با اینکه سرویسم رو گرون کردم و جواب مشتریم هم نمیدم جدیدا هم زیر 3 ماهه اکانت نمیفروشم هنوز کاربرام دارن ازم سرویس میگیرن و این نشونهء محبوبیت و کیفیت منه؟!
نه دوست عزیز مشکلات اساسی تر از اون چیزیه که شما فکر میکنید (حد اقل تو تهران)
من از وضعیت ISP شما بی خبرم و واقعا نمیدونم کاربران شما از سرویستون راضین یا اینکه شما با سیاستی خاص مشتری رو راضی نگه میدارید اما این رو مطمئن باشید اگر شرایط طوری بود که جمع کردن و رانژه مجدد خط نهایتا 2-3 روز وقت کاربر رو میگرفت اونوقت میشد روی پایبندی کاربرا به ISP ها صرفا بخاطر کیفیتشون نظر داد نه الانکه برای اینکار دست کم باید 2 هفته دست از کار و زندگیت بکشی و با دایال آپ مثلا 56k بیای به کارات برسی
و در آخر بد نیست برید و مسائلی که از جانب کاربران در مورد ISP ها در تاپیک نظر سنجی ما ثبت شده ببنید
کد:
http://itsat.ws/forums/showthread.php?t=98455
البته ثبت نام فعلا بستس اگر در این سایت عضو نیستید توسط پیغام خصوصی e-mail تون رو بدید براتون User رجیستر کنم
Ramak2pac