نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
سپاس ها 5سپاس
  • 4 توسط kima
  • 1 توسط s_p_h1369

موضوع: بخوانید و بخندید

  
  1. #1


    عضو عادی شناسه تصویری kima
    تاریخ عضویت
    Nov 2003
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته
    2,810
    سپاسگزاری شده
    764
    سپاسگزاری کرده
    85

    بخوانید و بخندید

    نسخه چاپي

    خطرات استفاده از نرم*افزارهاي فيلترشکن و *VPN
    بيشتر و اغلب سرورهايي که اشتراک VPN را در اختيار کاربران قرار مي*دهند، نه تنها تمامي اطلاعات رد و بدل شده را بررسي و کنترل مي*کنند، بلکه به همين وسيله با پورت*هاي باز رايانه کاربر به اطلاعات درون رايانه وي دسترسي پيدا کرده و امکان کپي*برداري و يا ديدن اطلاعات داخلي رايانه کاربر براي سرورهاي خارجي ميسر مي*شود.

    سرويس اجتماعي ـ بسياري از کاربران اينترنت داخل کشور براي گذشتن از سد فيلترينگ سايت*هاي مبتذل و مستهجن و سايت*هاي سياسي، به سراغ نرم*افزارهاي فيلترشکن، سايت*هاي پروکسي و همچنين VPN رفته و اين رجوع کاربران به استفاده به اين روش*هاي عبور از فيلترينگ، باعث رشد فزاينده فروش اکانت*هاي نرم*افزارهاي فيلترشکن و VPN شده است. ضمن اين که با جستجوي کوتاه در اينترنت، با سايت*هاي داخلي ارايه دهنده اشتراک VPN روبه*رو خواهيم شد که آزادانه و بدون هيچ ترسي، شماره حساب اعلام کرده و اقدام به فروش غير قانوني اشتراک VPN مي**کنند.

    به گزارش خبرنگار «تابناک»، گذشته از خريد و فروش غير قانوني اشتراک VPN و فيلترشکن در دنياي اينترنت که مانند هر فن*آوري جديد با چالش و ضايعاتي همراه است، مديران و مسئولان اينترنت در کشورهاي گوناگون با روش*هاي گوناگوني با آن برخورد مي*کنند که از آن جمله، مي*توان به فيلترينگ و يا نابودي منبع مروج مطالب خلاف منافع کشورها اشاره کرد که اين امر، در بيشتر کشورها در حال اجرا بوده و کاري رايج و ضروري است.

    البته ناگفته نماند، در کشور ما نيز فيلترينگ در حالي انجام مي*شود که بيشتر کاربران ايراني با فيلتر و از دسترس خارج کردن سايت*هاي غير اخلاقي و مستهجن و يا سايت*هايي که در معاملات متقلبانه مجازي، از جمله فعاليت*هاي شرکت*هاي هرمي و گلدکوئيستي فعال هستند و همچنين آن دسته از سايت*هايي که برخلاف قوانين جاري کشور مشغولند، موافق هستند و آن را امر بديهي مي*دانند، ولي همين کاربران به دليل برخي اشتباهات ناظران و يا استفاده از نرم*افزارها و فن*آوري غير اصولي، دچار مشکلاتي مي*شوند که اتفاقا اين مشکلات متوجه قشر تحصيل کرده يا در حال تحصيل نيز مي*شود؛ بنابراين، اين قشر از کاربران داخلي اينترنت، بناچار به سراغ استفاده از نرم*افزارهاي فيلترشکن، سايت*هاي عبور از فيلترينگ (که اغلب از سوي کشورهاي مخالف نظام به صورت رايگان عرضه مي*شود) و همچنين اشتراک*هاي VPN (Virtual Private Network)مي*روند.

    بر پايه بررسي*هاي خبرنگار «تابناک»، اين ميل و کشش کاربران به استفاده از چنين فن*آوري*هايي براي گذشتن از فيلترينگ، با عوارض خطرناکي همراه است؛ چرا که کاربر با استفاده از VPN و همچنين نرم*افزار فيلترشکن با اتصال به يک سرور در خارج از کشور (عمدتا در انگليس و آمريکا) متصل شده و همين امر موجب اختصاص يک IP خارجي به رايانه کاربر داخلي مي*شود که در ادامه اين کار، همه داده*ها و اطلاعات از رايانه کاربر به سرور خارجي انتقال پيدا کرده و از آنجا وارد دنياي مجازي اينترنت مي*شود و به اين وسيله، از فيلترينگ داخلي کشور عبور مي*کند.


    اما اين عبور از فيلتر با تهديدهايي روبه*رو مي*شود؛ به اين ترتيب که کاربر نمي*داند، بيشتر و اغلب سرورهايي که اشتراک VPN را در اختيار کاربران قرار مي*دهند، نه تنها تمامي اطلاعات رد و بدل شده را بررسي و کنترل مي*کنند، بلکه به همين وسيله با پورت*هاي باز رايانه کاربر به اطلاعات درون رايانه وي دسترسي پيدا کرده و امکان کپي*برداري و يا ديدن اطلاعات داخلي رايانه کاربر براي سرورهاي خارجي ميسر مي*شود و اين در حالي است که اگر کاربر براي مثال در شبکه محل کارش، اين نوع ارتباط را برقرار کند، سرور مي*تواند از طريق رايانه کاربر به اطلاعات شبکه داخلي آن اداره نيز دسترسي پيدا کند و نيز با نرم*افزارهاي پيشرفته بدون آگاهي کاربر، اطلاعات موجود در رايانه يا شبکه داخلي کاربر را براي خود کپي کند. همين مسأله در نرم*افزارهاي فيلترشکن مانند «فري*گيت» و «اولترا سورف» نيز در حال انجام است.

    با اين حال، به نظر مي*رسد، بايد تمهيدات و نظارت دقيق*تري بر عمليات فيلترينگ صورت گرفته و مسئولان فيلترينگ کشور نيز با سعه صدر با سايت*هاي مختلف برخورد کرده و در آغاز کار، با فيلتر کردن يک سايت، مردم را به استفاده از فيلترشکن سوق ندهند.

    در پايان تأكيد مي*شود، استفاده از چنين روش*هايي، ممکن است خطرات بسياري داشته باشد و كاربران اينترنت بايد بدانند که استفاده از چنين نرم*افزارها و روش*هايي، مانند اين است كه همه محتويات رايانه خود را از تصوير و فيلم شخصي گرفته تا اطلاعات مهم شخصي و کاري، آپلود کرده و در اختيار عموم قرار دهيم.

    گفتني است، دستگاه*هاي ذيربط نيز بايد با بررسي و نظارت دقيق*تر با ارايه دهندگان غير مجاز VPN و نرم*افزار فيلترشکن برخورد کنند.


    reza_b20، s_p_h1369، Avaa و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: porya

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل سکونت
    Gorgan
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    10
    سپاسگزاری کرده
    15
    آره آخه این حرف خیلی مزخرفه چون اونا هم که توی مدارس و مراکز آموزشی فیلترینگ انجام میدن که مثلا myspace فیلتر کنن هم از اینا استفاده میکنن ولی تا اونجا که سواد من قد میده vpn امنیت رو بالا میبره ولی ظاهرا چیزای جدید کشف شده که ما خبر نداریم و مثلا اونا دیگه کارو زندگی ندارن که مثلا روزی 2تا 10 میلیون درخواست رو چک میکنن واقعا خنده داره


    reza_b20 سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: میلاد گودرزی

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    5
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    پس ببخشید میشه بگید به جای فیلتر شکن از چه چیزی استفاده کنیم ؟ اکثر سایتا فیلترن. چند روز پیش سایت Mersedes Benz هم فیلتر بود .



  4. #4
    نام حقيقي: sk

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    i
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    9
    با سلام

    به نظر بنده بد بی راه هم نگفته البته بستگی داره که از کجا VPN خریدید و طرفدون کیه و مدیریت اون وی پی ان ماله کیه(جاسوس یا یه آدم بیکاریا یه متخصص ...؟)

    این که امکانش وجود داره که در یه VPN جاسوسی و هک انجام بشه یا نه به نظر بنده میشه !!! و حتی نرم افزار هایی هم هست که این کارها رو انجام بدن

    Spy Software for VPN | 4 of 9


    VPN Hacking - Google Search


    البته من این خبر را در سایت تیم رصد سایبرنیتیک سپاه هم دیدم و مطمن باشید اون کسایی که توی این تیم فعالیت میکنن کسایی هستند که چندید دوره ی مختلف تو این طرف و اون طرف دنیا دیدن و خیلی چیزا بیشتر از من (شما را نمیدونم ) میدونن
    Gerdab.ir

    با تشکر



کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •