صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 34

موضوع: بحران در ارتباطات اینترنتی کشور

  
  1. #1
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51

    بحران در ارتباطات اینترنتی کشور

    سوء استفاده از اختلالات اينترنتی
    به نظر می*رسد باز بودن سرويس سه شركت دولتي تلفن اينترنتي در جهت سوء استفاده برخي افراد باشد و تماس با خارج از کشور هم به صورت انتخابی انجام شده و سرويس یاهو مسنجرو یاهو میل نيز براي برخي آدرس*هاي اينترنتي بسته است.
    ایلنا: اينترنت كشور دچار اختلالات وسيع نامنظم است و به نظر مي*رسد برخي قصد سوءاستفاده از فضاي كشور راداشته باشند.

    پيام كرباسي، عضو هيات مديره نظام صنفي رايانه**اي استان تهران ضمن اشاره به قطعي*هاي مكرر چندين ساعته سرويس تلفن*اينترنتي، ياهوميل و ياهو مسنجر در كشور از روز دوشنبه 25 خردادماه جاري اظهار داشت: طبق گفته مسؤولان كشور، ارتباطات مانند خون در رگ*هاي انسان است و زماني كه اين ارتباطات قطع مي*شود، چه از طريق تلفن و چه از طريق اينترنت، به بدنه كشور لطمات جبران*ناپذيري وارد خواهد كرد.

    وي خاطر نشان كرد: در برخي مواقع از لحاظ امنيتي مسؤولان صلاح مي*بينند كه با وجود وارد آمدن خسارتي به كشور اين ارتباطات قطع شود، بالطبع مردم نيز از اين دستور پيروي كرده و تابع نظرات و مصلحت مسؤولان هستند اما نكته*اي كه در اينجا مطرح است اين است كه ما شاهد قطعي كامل اينترنت و سرويس*هاي اينترنتي نيستيم بلكه ما شاهد اختلالات نامنظم در بخش*هايي از پهناي باند كشور هستيم.

    كرباسي اظهار داشت: بايد گفت كه اينترنت كشور دچار اختلالات وسيع و نامنظم است و به دليل عدم اطلاع*رساني شفاف مخابرات و شركت زيرساخت، تمامي انرژي واحد فني و پشتيباني شركت*هاي خصوصي دراين 3 روز صرف پاسخگويي به مردم شده، چرا كه آنها نيز شديداً به اين امر معترض هستند.

    وي در ادامه سخنان خود قطعي اينترنت را تنها به دليل مسائل امنيتي ندانست و گفت: تاكنون همگي فكر مي*كرديم كه قطعی*های موقتی اخیر در رابطه با سرویس پیامک، تلفن*همراه، اینترنت و... می*تواند صرفاً جنبه امنیتی داشته و برای مصالح کشور صورت پذیرفته باشد، اما آنچه طی 3 روز گذشته، پس از دو مورد قطعی سرویس تلفن اینترنتی انجام شده، گويي رنگ و بویی دیگر دارد و ظاهراً شرکت زیرساخت بدون در اختیار داشتن ابلاغ قانونی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اقدام به ایجاد "انحصاری وسیع" كرده است.
    نايب رئيس كيسيون اينترنت نظام صنفي رايانه*اي استان تهران ادامه داد: قطعي تلفن اينترنتي كشور طي دو نوبت از روز دوشنبه يكي به مدت 10 ساعت و ديگري به مدت 7 ساعت در تمام كشور انجام شد و بار سوم كه درحال حاضر در آن به سر مي*بريم ازساعت 18:30 عصر روز گذشته تاكنون انجام شده است، ولي اين امر تنها براي تمامي 114 شركت مجاز شناخته شده از سوي رگولاتوري انجام شده و فعالان غير مجازتلفن اينترنتي و 3 شركتي كه به تازگي به عنوان پيمانكاران شركت ارتباطات زير ساخت پذيرفته *شده*اند (هنوز دو شركت از اين سه شركت حتي سرويس*هاي خود را وصل نكرده*اند) مي*توانند سرويس تلفن اينترنتي را به مردم ارائه كنند. بنابراين در اينجا اين سؤال پيش مي*آيد كه اگر از نظر امنيتي مشكلي هست، چرا قطعي سرويس تلفن اينترنتي بايد براي براي 114 شركت باشد و اين سه شركت مي*توانند خدمات خود را ارائه كنند؟

    وي دليل اين سخنان خود را اظهارات واحد پشتيباني مخابرات در هنگام تماس كاربران اينترنت اعلام كرد و گفت: در هنگام تماس كاربران با پشتیبانی LCT مخابرات، علت قطعي*هاي اخير را غیر مجاز بودن فعالیت شرکت*های خصوصی عنوان كرده و اظهار كرده*اند كه از این پس تنها سه شرکت پیمانکار زیرساخت می*توانند مبادرت به ارائه خدمات تلفن اینترنتی كنند، در حالي كه درنیمه دوم سال 1382، برای 114 شرکت که مدارک خود را درزمان مقررتحویل شرکت مخابرات ایران داده بودند، پروانه*هایی براي فعالیت*هاي مجازو قانونی صادر شده بود.
    كرباسي ادامه اداد: البته عملیات صدور الباقی پروانه*ها با تاسیس سازمان رگولاتوری که طبق قانون متولی صدور پروانه*های اپراتورهای فناوری اطلاعات و ارتباطات است، تاکنون مسکوت مانده است. اما طبق استعلامات متعدد شرکت*های ارائه دهنده خدمات VOIP در طی ماه*های اخیر، این سازمان پروانه*های پیشین را تا اطلاع ثانوی به رسمیت مي*شناسد، بنابراين با وجودي كه از رگولاتوري هيچ ابلاغيه*اي به اين شركت*ها ارسال نشده و هم طی اظهارات مسؤولین این سازمان، شرکت*های خصوصی مجاز به ارائه خدمات تلفن اینترنتی هستند و بايد هرچه سريع*تر شركت زيرساخت قطعي سرويس*هاي تلفن اينترنتي را رفع كند.

    وي اضافه كرد: به نظر می*رسد با باز بودن سرويس اين سه شركت برخی قصد دارند از فرصت به دست آمده نهایت سوء استفاده را در جریان منافع اقتصادی خود داشته باشند و تماس با خارج از کشور را به صورت انتخابی برای برخی باز گذاشته*اند، همچنين كه سرويس یاهومسنجر و یاهو میل نيز براي برخي كاربران باز و براي برخي ديگر مسدود است و گفته مي*شود كه اين به دليل محدوديت سيستم فيلترينگ شركت زيرساخت است و نمي*تواند تمام پهناي باند كشور را فيلتر كند و به عبارتي كاربران را محدود كرده است ولي باز هم دليل درست آن مشخص نيست و حتي ممكن است اين محدوديت مربوط به آدرس*هاي اينترنتي خاص از شركت*هاي اينترنتي مختلف باشد.

    وي خاطر نشان كرد: این شیطنت شركت زيرساخت می*تواند خسارات فراوانی را به دنبال داشته باشد، چراكه اينترنت به عنوان ماده اصلي ارائه خدمات به كاربران دردسترس شركت*ها نيست و همين امر باعث كاهش فروش آن*ها و سوق*دهي به سمت ورشكستگي است، همچنين كه شركت*ها بايد آخر هر ماه به مخابرات مبلغي را جهت عرضه اينترنت و پهناي باند بپردازند درحالي كه اين اختلالات سود بسيار بسيار كمي را براي آنها به دنبال داشته است.

    كرباسي خاطر نشان كرد: ادامه اختلالات اينترنت هم باعث ضرر به يك سرمايه*گذاري 500 ميليارد توماني شركت*ها و هم بيكاري بیش از ده*ها هزار نفر متخصص و هم باعث اتلاف وقت كاربران و تنش در بين آنها به دليل عدم انجام كارهاي خود مي*شود.


    ایلنا



    موضوعات مشابه:
    HOSSEIN124 سپاسگزاری کرده است.

  2. #2
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    ايتنا - عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه*ای استان تهران ضمن تماس با ایتنا، آخرین وضعیت اختلالات اینترنتی کشور را توضیح داد.



    به گزارش ايتنا پيام كرباسي با بیان این نکته که خواهشمند است رسانه*ها از انتشار اخبار غیرمستند و توزیع شایعات خودداری کنند ادامه داد: آنچه برای ما فعالان اینترنتی به عنوان تامین کنندگان خدمات در بخش خصوصی در اولویت قرار دارد، امنیت ملی است. اگر سیستم*های امنیتی کشور صلاح بدانند که برخی از خدمات اینترنتی می*بایست مسدود باشد، این ملاحظه را می*پذیریم و تنها حمایت ما نیز، پاسخگویی به حجم انبوهی از شکایات به حق کاربران کشور است که ناگزیر جهت کنجکاوی با شرکت*های اینترنتی تماس داشته و خواهان شفافیت بیشتر می*باشند. در همین راستا، عدم اطلاع از زمان برقراری مجدد سرویس*ها و رفع اختلالات، کار را برای نیروهای پشتیبانی فنی ما دشوار نموده است.

    به گفته وي آنچه طی 4 روز گذشته و بخصوص از روز گذشته با آن مواجه بوده*ایم، وجود نوعی «اختلالات نامنظم» در سطح مجموعه خدمات متنوعی وابسته به اینترنت است. به عنوان مثال، برخی از کاربران ضمن تماس با شرکت*های همکار، از مسدود بودن دسترسی به Yahoo Messenger خبر می*دادند و برخی دیگر چنین محدودیتی نداشته*اند و یا برخی از اختلالات متعدد در ارسال و دریافت ایمیل شکایت داشته*اند، حال آنکه این موضوع بصورت یکنواخت مشاهده نمی*شود.

    نایب رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه*ای با بیان اینکه متاسفانه خدمات تلفن اینترنتی به منظور برقراری مکالمات بین*المللی از داخل به خارج از کشور تاکنون طی سه نوبت دچار قطعی وسیع شده است، اظهار داشت: این خدمات توسط مخابرات از صبح دوشنبه هفته جاری منتهی به ظهر روز پنجشنبه، در یک نوبت 10 ساعت، باری دیگر 7 ساعت و در آخرین مورد 18 ساعت دچار قطعی سرویس شده است.

    وی خاطر نشان کرد که اختلالات نامنظم در قطعی مکالمات بین*المللی نیز وجود دارد. به عبارتی دیگر برخی فعالان غیرمجاز تلفن اینترنتی در ساعات قطعی سرویس به فعالیت خود ادامه می*دهند و یا شرکت*های پیمانکار زیرساخت نیز در اکثر مواقع فعال می*باشند.

    مسئول کارگروه اطلاع*رسانی کمیسیون اینترنت خاطر نشان کرد که سؤالي كه مطرح است آنست که اگر ملاحظات امنیتی در کشور مطرح است، چرا باید 114 شرکت مجاز و دارای پروانه فعالیت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) که تنها متولی قانونی کشور برای ارائه پروانه فعالیت در حوزه فناوری ارتباطات می*باشد، با انسداد سرویس مواجه شوند ولی برخی دیگر به فعالیت خود ادامه دهند؟ اینگونه فیلترینگ انتخابی می*تواند به دلیل عدم توانایی*های فنی و محدودیت*های اجرایی باشد و یا سوءاستفاده*هایی از شرایط جاری کشور در جریان است.

    عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه*ای گفت: به دلیل بحران اقتصادی بوجود آمده برای کلیه شرکت*های فعال در حوزه اینترنت کشور، سازمان نظام صنفی رایانه*ای کشور درصدد است نسبت به جلب حمایت برخی سازمان*ها و شرکت*های مسئول اقدام نماید. به عنوان مثال، وقتی میزان پهنای باند اینترنتی قابل استفاده به کمتر از 20% تقلیل می*یابد، شرکت*های تامین کننده خدمات اینترنتی نیز از تامین هزینه*های گزاف کل پهنای باند برای بازه*های زمانی دارای اختلالات معاف باشند.

    وي در ادامه افزود بیش از 1500 شرکت اینترنتی در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفته*اند و در دغدغه نحوه تامین حقوق پرسنل خود هستند. شاید تامین وام*هایی مختصر و موقت بتواند مسکنی برای شرایط اخیر بشمار آید که از طریق سازمان نظام صنفی رایانه*ای پیگیری*های لازم به عمل خواهد آمد.

    این کارشناس اینترنت در پايان از تمامی کاربران اینترنت کشور خواست تا با درک شرایط موجود کشور، از تکرار در تماس*های خود با شرکت*های اینترنتی جدا بپرهیزند و صرفه*جویی در کاربرد اینترنت را در اولویت داشته باشند.
    وي همچنين افزود: توصیه اکید می*شود در اين مدت از ارسال ایمیل*های طنز، تکراری، فاقد اطلاعات به روز و غیرضروری به یکدیگر جدا خودداری نمایند.

    ايتنا



  3. #3
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    مشکل یاهو میل - جی میل و یاهو مسنجر و بیشتر https ها برای ما حل شد !



  4. #4
    نام حقيقي: MAHDI TAKALLOU

    عضو عادی . شناسه تصویری mtbiirir
    تاریخ عضویت
    Dec 2006
    محل سکونت
    TEHRAN
    نوشته
    611
    سپاسگزاری شده
    317
    سپاسگزاری کرده
    18
    به ما نامه دادند که تا یک شنبه 100% ظرفیت مارو بهمون میدند الان با 40% داریم کار میکنیم



  5. #5
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    نگفتند که یاهو مسنجر تا کی در سراسر ایران درست می شه ؟ خیلی ها هنوز مشکل دارن



  6. #6
    نام حقيقي: MAJID,PARMID

    عضو عادی شناسه تصویری parmid
    تاریخ عضویت
    Feb 2008
    محل سکونت
    آذربايجان غربي
    نوشته
    227
    سپاسگزاری شده
    14
    سپاسگزاری کرده
    112
    با سلام
    مشكل كندي اينترنت ما كه هنوز هم ادامه داره دوستان لطف كنند وضعيت اينترنت ديگر شهر ها رو هم اعلام كنند
    با تشكر



  7. #7
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    مال ما سرعت انصافا بهترم شده ! ولی یه سری مشکلات هنوز داره



  8. #8
    نام حقيقي: بیل گیتس

    عضو غیر فعال شناسه تصویری Bill Gates
    تاریخ عضویت
    Aug 2006
    محل سکونت
    دره سیلیکون
    نوشته
    291
    سپاسگزاری شده
    75
    سپاسگزاری کرده
    20
    برای ما هم فعلا ایمیل و مسنجر بر خلاف قبل خوشبختانه باز میشه اما به کندی. ولی برخی از سایت ها به
    شدت کند شدن به خصوص سایت های آپلود و دانلود و همچنین بارگزاری ویدیو و عکس. صدای کاربرا کم کم داره در می آد

    البته ما به کاربرانی که می خوان ایمیل بفرستن و با جیمیل و یاهو مشکل دارن سایت www.mail.com رو توصیه
    می کنیم که سرعت عالی داره.



  9. #9
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    یاهو بدبخت هم سرعتش خوب بود کندش کردن .
    Mail.com مگه پولی نبود ؟

    HTTPS ها محدودیتشون کمتر شده ولی هنوز کامل باز نیستن و پرشتاب



  10. #10
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    نه مجانی هم سرویس میده


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  11. #11
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    یاهو میل و مسنجر یاهو از صبح برای ما باز نمیشه . شما چطور ؟



  12. #12
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    مسنجر تا یک ساعت پیش باز بود، یاهومیل عادیه، پس فردا انشالله عادی میشه


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  13. #13


    عضو غیر فعال شناسه تصویری cpuman
    تاریخ عضویت
    Oct 2006
    نوشته
    264
    سپاسگزاری شده
    38
    سپاسگزاری کرده
    66
    من تو تهران هستم و از شاتل و پارس آنلاین سرویس میگیرم مشکل خاصی نیست ، هر دو مورد کار میکنن.



  14. #14
    نام حقيقي: بیل گیتس

    عضو غیر فعال شناسه تصویری Bill Gates
    تاریخ عضویت
    Aug 2006
    محل سکونت
    دره سیلیکون
    نوشته
    291
    سپاسگزاری شده
    75
    سپاسگزاری کرده
    20
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehdi CP نمایش پست ها
    یاهو میل و مسنجر یاهو از صبح برای ما باز نمیشه . شما چطور ؟
    الان ساعت 20 شب . مسنجر و یاهو میل باز نمیشه. همین .



  15. #15
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    اینم نشد اینترنت و کار ! باید قید کافی نت رو بزنم .... همون سبزی فروشی جواب می ده



صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •