نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 2سپاس
  • 1 توسط parmid
  • 1 توسط KgbCia

موضوع: مدیر عامل زیر ساخت خبرداد:کاهش قیمت اینترنت در کشور

  
  1. #1


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    مدیر عامل زیر ساخت خبرداد:کاهش قیمت اینترنت در کشور

    مديرعامل زيرساخت خبر داد: كاهش قيمت اينترنت در كشور
    چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشتماه ۱۳۸۸ مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت درباره نقش شركت در فيلترينگ سايت*هاي اينترنتي گفت: ما به عنوان مجري هستيم و كميته تعيين مصاديق فيلترينگ كه هيچ نماينده*اي از زيرساخت در آن عضو نيست، در اين رابطه تصميم*گيري مي*كند و تصميماتي كه در اين رابطه گرفته مي*شود به ما ابلاغ شده و آن را اجرا مي*كنيم.
    به گزارش ايسنا محمدباقر ظهوري*فر با تاكيد بر اينكه حساسيت فرهنگي در جامعه* ما مسايل اخلاقي است و با طرح اين سئوال كه كدام دستگاه نظارتي يا دولتي اعتراضي مبني بر فيلتر كردن اينگونه سايت*هاي داراي مشكل اخلاقي داشته است؟ اظهار كرد: از اواسط سال 86 كه اجرا، مديريت و كار برروي شبكه* ديتا به ما محول شد، طبيعتا وقتي شبكه در اختيار ماست، فيلترينگ نيز در دست ما خواهد بود.
    وي تصريح كرد: وقتي پهناي باند بين*المللي وارد كشور مي*شود، بخشي از كار فيلتر مستقيما به شركت*هايي كه ظرفيت بالايي دريافت مي*كردند، داده مي*شد و طبيعتا كار فيلترينگ را آنها انجام مي*دادند و بقيه را خود شركت ارتباطات زيرساخت انجام مي*داد اما از اواسط سال 86 و انتقال وظايف، كل موضوع فيلترينگ نيز به طور كامل به ما محول شده و اين كار به صورت يكپارچه انجام مي*شود و نرم*افزاري هم كه مورد استفاده قرار مي*گيرد همان نرم*افزار قبلي است.
    ظهوري*فر كه در نشست خبري سخن مي*گفت با بيان اين كه بالغ بر 110 هزار E1 شبكه* انتقال داريم، گفت: كمتر از 60 هزار E1 استفاده شده و 50 درصد آن آماده* واگذاري است اما هنوز زير بار نرفته است. مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت گفت: در برنامه پنج ساله چهارم در مكان*هايي كه نياز بود مسير پشتيبان ايجاد و سعي كرديم به جز مسير اصلي دو مسير ديگر را به*عنوان مسير پشتيبان در نظر بگيريم.
    وي تصريح كرد: پروژه كور و ******** كور براي بار سوم به مناقصه گذاشته شده است و نتيجه آن يك تا دو ماه آينده مشخص مي*شود كه با اين كار شبكه* ديتاي كشور متحول خواهد شد و براي سرويس*هاي ارتباطي مثل واي*مكس و يا اپراتور سوم تلفن همراه كه به شبكه*ي ديتاي بزرگي نياز دارد، مشكلي نخواهيم داشت و شبكه توسعه خواهد يافت.

    او همچنين درباره* شبكه* سيگنالينگ كل كشور يادآور شد: تا به امروز شبكه* مستقلي در اين زمينه نداشتيم اما قرار است شبكه* سيگنالينگ مستقل داشته باشيم كه كار نصب آن آغاز شده و اميدواريم تا حدود شش ماه آينده زير بار برود كه با اين كار كيفيت ارتباطات افزايش خواهد يافت. مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با اشاره به مركز بيلينگ سنتر خاطرنشان كرد: اين مركز را سال گذشته با اعتبار 130 ميليارد ريال به بهره*برداري رسانديم كه كيفيت شبكه* صدا و سيما افزايش يافت و اين كار با انتقال كريرهاي صدا و سيما از راديو و انتقال آن به فيبر انجام شد.
    وي با تاكيد بر اين كه درباره تامين ارتباطات اپراتورها مشكلي نداريم و هيچ*گونه درخواستي در اين زمينه وجود ندارد كه تامين نكرده باشيم، گفت: شبكه ديتاي كشور را توسعه داديم كه تا اواسط سال جاري نتايج آن مشخص مي*شود و تا زماني كه مناقصه*ي پروژه*ي كور و ******** كور برگزار شود شبكه را تاحدود دو برابر ارتقاء خواهيم داد. ظهوري*فر درباره* شبكه* IDC هم تصريح كرد: درباره اين پروژه اقدامات زيادي انجام شده اما هنوز به مرحله* تعيين پيمانكار نرسيده است كه سعي مي*كنيم تا حدود شش ماه اول سال جاري آن را نهايي كنيم.
    او در ادامه تاكيد كرد: ما به دنبال بازاريابي براي فروش امكانات به كشورهاي همسايه و ترانزيت ارتباطات بين*المللي هستيم كه بعضي قراردادها نهايي شده و بعضي نيز در حال نهايي شدن است كه اين موضوع منابع جديد ارزي براي كشورمان خواهد داشت.
    وي درباره علت كاهش سرعت اينترنت ادامه داد: كاربران، پهناي باند خود را از شركت*ها دريافت مي*كنند و اگر سرعت اينترنت كاهش يابد ما نبايد در اين زمينه پاسخگو باشيم و ممكن است دليل اين موضوع وجود مشكل در شبكه*اي غير از زيرساخت باشد و اين را نبايد به معني اختلال در شبكه* زيرساخت دانست چون هر شبكه*اي شبكه* زيرساخت نيست. به گفته مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت به*واسطه اتفاقاتي كه در مسيرهاي كابل فيبرنوري افتاده كمترين مشكل را داشتيم و درواقع شركت خود را به يك مسير وابسته نكرده است.
    او در ادامه اظهار كرد: ممكن است شركتي كه از ما پهناي باند خريداري مي*كند، همه ميزان خريداري شده را مورد استفاده قرار دهد و يا بيش از ظرفيتي كه خريداري كرده، به كاربران ارائه دهد كه اين كار طبيعتا در كيفيت مشكل*ساز مي*شود؛ البته كار نظارتي را در اين زمينه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي برعهده دارد و ما نبايد در اين زمينه پاسخگو باشيم. ظهوري*فر تصريح كرد: در واقع بحث كم فروشي كه توسط برخي شركت*ها صورت مي*گيرد توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بررسي و موارد رسيدگي مي*شود.

    وي درباره* كاهش قيمت اينترنت و با بيان اينكه سعي مي*كنيم امسال برروي تعرفه*ها تجديدنظر كنيم و تا جايي كه امكان دارد تعرفه*ها را كاهش دهيم گفت: ما به*عنوان يكي از اعضا در اين زمينه مي*توانيم پيشنهاد بدهيم و شركت مخابرات ايران، استفاده كنندگان و ارايه دهندگان نيز بايد در اين زمينه پيشنهادات خود را به سازمان تنظيم مقررات ارايه داده و اين موضوع در نهايت به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات رفته و در آنجا در اين مورد تصميم*گيري شود و ما نيز درصدديم كه اين ميزان را كاهش دهيم تا در نهايت كاربر نهايي نيز منتفع شود.

    او با تاكيد بر اينكه قطعي فيبرنوري دليل بر قطعي ارتباط نيست، تاكيد كرد: ما توسعه* شبكه* فيبرنوري را در برنامه* پنج ساله طوري ديديم كه هر ند اصلي ما حداقل دو مسير پشتيبان داشته باشد و اگر فيبري قطع شد از مسيرهاي ديگر تامين شود. ظهوري*فر همچنين درباره* قطعي فيبرنوري در مسيرهاي دريايي يادآور شد: كشتي*ها براي تردد خود دالان مشخصي دارند ولي ممكن است در زمان*هاي خاص به عنوان مثال در زمان طوفان، مسير كشتي منحرف شده و لنگر آن*ها قطعي فيبر را به دنبال داشته باشد.

    وي درباره* موضوع SLA يا توافقنامه سطح خدمات گفت: حدود سه سال است كه آيين*نامه آن را تهيه كرده و چند جلسه نيز با سازمان تنظيم مقررات و مخابرات داشتيم و در حال حاضر سازمان تنظيم مقررات برروي تعرفه* آن كار مي*كند. مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت تاكيد كرد: 34 درصد كاهش تعرفه و 50 درصد نيز در قيمت لينك* براي شركت*ها كاهش داشتيم؛ ما هر كاري براي كاهش قيمت پهناي باند انجام داديم.

    ============
    با عذر خواهی از اساتید محترم این نوشته ها مربوط به بخش ای تی یکی از سایتهای ایرانی بود که بااجازه گفتم مطالب رو دراینجا کپی کنم شاید مطالعه اون برای اساتید فن خالی از لطف نباشه بازهم از بزرگان واساتید اگر قصوری از بنده سرزده یا جایکه باید مطالب رومنتقل میکردم تایپ که مربوطه نبوده پیشاپیش عذرخواهی میکنم
    با تشکر



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    اصل کیفیت و پایداری خط هست نرخ 0 هم بشه ولی کیفیت نباشه کسی دورش نمی ره



  3. #3
    نام حقيقي: MAJID,PARMID

    عضو عادی شناسه تصویری parmid
    تاریخ عضویت
    Feb 2008
    محل سکونت
    آذربايجان غربي
    نوشته
    227
    سپاسگزاری شده
    14
    سپاسگزاری کرده
    112
    اینا همش شعاره!


    hosam سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    نام حقيقي: محمد سابوری

    خواننده شناسه تصویری ms_804
    تاریخ عضویت
    Jun 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    136
    سپاسگزاری شده
    21
    سپاسگزاری کرده
    3
    شعار نه شعره ولی از سواد بالای اساتید مخابرات به نثر در اومده.



  5. #5


    خواننده شناسه تصویری KgbCia
    تاریخ عضویت
    Aug 2004
    محل سکونت
    Monitor
    نوشته
    658
    سپاسگزاری شده
    29
    سپاسگزاری کرده
    81
    جهت اطلاع بايد عرض كنم كه اينها نه شعره نه شعار. بلكه همه اينها چماقه كه بعدش آقاي وزير اونو علم كنن و بزنن سر ISPها كه ما ارزون كرديم ولي اين شركتها حاضر نيستن كيفيت رو ببرن بالا و سرويس ها رو ارزونتر به مشتري بدن.

    تا زماني كه اتحاديه قوي و مستقل وجود نداشته باشه مسوولين هر كاري رو مي تونن سر ispها در بيارن و اونا هم نتونن حرفي بزنن.


    M-r-r سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

http://forum.persiannetworks.com/f73/t24807.html

قیمت تمام شده ثبت نام 207 آی یک ودیعه ای

واگزاری 2کور فیبر

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •