تو آی تی امروز خوندم که :
تصویب یک فوریت انحلال سازمان تنظیم مقررات
6 بهمن 1387 - نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز به یک فوریت طرحی رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن ، *وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر می کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز یک فوریت طرح اصلاح قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب 1382 را بررسی و با 133 رای موافق، 42 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 225 نماینده حاضر یک فوریت را به تصویب نهایی رساندند.
در صورت تصویب نهایی این طرح کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات منحل و وظایف و اختیارات آن به شورای رقابت واگذار می گردد.
همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منحل و وظایف و اختیارات و امکانات نیروی انسانی آن به مرکز ملی رقابت منتقل می گردد.
این طرح که امضای 51 نفر از نمایندگان رسیده است در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی و افزایش سهم بخش های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی و کاهش تصدی گری دولت در فعالیت های اقتصادی در حوزه ارتباطات تهیه و تقدیم مجلس شده است.
تصویب یک فوریت انحلال سازمان تنظیم مقررات
و در مقاله ای دیگه نوشته بودند که :
انحلال سازمان تنظیم مقررات و آینده بازار
7 بهمن 1387 - انحلال سازمان تنظیم مقررات، موضوعی است که این روزها از طریق نمایندگان مجلس در حال بررسی است و نمایندگان بدان حد بر انجام آن مصر هستند که دیروز یک فوریت آن را نیز به تصویب رساندند.
پیش از بررسی عملکرد سازمان تنظیم مقررات و شناخت ضعف*ها و قوت*های محتمل بر آن و سنجش تاثیرات انحلال این سازمان باید به شرایطی که منجر به ایجاد چنین سازمانی شد، اشاره کرد. واقعیت آن است که ظهور تکنولوژی*های جدید و سرعت فراوان رشد در مقعطی از زمان باعث شد که وزارت پست و تلگراف و تلفن سابق ناگهان خود را در برابر جهان تازه*ای با قواعد و تنظیمات تازه ببیند.
این جهان تازه که بازارهای تازه*ای را به طور خودجوش در کشور ایجاد کرده بود، موجب شد که مدیران مخابراتی کشور به سرعت در اندیشه حاکمیت بر آن برآیند. نمونه قابل ذکر آن ظهور بازار اینترنت در کشور و بی*نصیب ماندن مخابرات از منافع و مزایای مدیریت چنین جریانی بود.
سازمان تنظیم مقررات قطعا بر اساس نیاز و مدل*های جهانی شکل گرفت؛ سازمانی برای نظم وجهت بخشیدن به بازار و جلوگیری از انحصار و ایجاد فضایی امن برای رقابت. مشکل، اما آنجا بود که این سازمان خود زیرمجموعه*ای از وزارت ارتباطی بود که انحصاری*ترین خدمات مخابراتی را در اختیار داشت و می*خواست بر اساس مفاد برنامه سوم توسعه به تدریج بخش خصوصی را نیز به این بازار راه دهد. این چالش مدیریتی اصلی*ترین مشکل این سازمان بود، وگرنه در بسیاری از کشورهای جهان که از قضا فناوری*های اطلاعاتی و ارتباطی در آن عمق و ریشه بیشتری دارد، مدل حضور رگولاتوری به خوبی جواب داده است.
مدیریت غیرمستقل این سازمان باعث شد که بسیاری از پروژه*های تعریف شده در این سازمان به سرانجام مشخصی نرسد، بخش خصوصی در مقابل تبعیض*های فراوانی که پیش روی آن قرار گرفته بود، عملا به حاشیه رانده شود و دایره فعالیت و برد این سازمان به یکسری جلسات ساده و کم نتیجه و بی تاثیر محدود گردد. از این رو به نظر می*رسد انحلال سازمانی که با توجه به کارنامه سال*های اخیر موفقیت چندانی در این عرصه کسب نکرده، روشن*ترین راه موجود باشد اما قطعا بازار پررقابت امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران و چشم*انداز آینده آن بی*نیاز از رگولاتوری نیست. چنین است که انحلال این سازمان به تنهایی راه حل مشکلات این عرضه به نظر نمی*آید و شاید ایجاد سازمانی مستقل از وزارت ارتباطات و دیگر نهادهای ذی*نفع در بازار، وضعیت قابل اطمینان*تری برای این بازار به حساب آید.
انحلال سازمان تنظیم مقررات و آینده بازار
موضوعات مشابه:
- انتشار پچهای مربوط به بد افزار Flame از سوی مایکروسافت
- راهاندازی IPمدیا از سوی صدا و سیما
- عرضه VTP v3 از سوی سیسکو
- عدم دریافت دیتا از سوی کاربران
- عدم دریافت دیتا از سوی کاربران