صفحه 2 از 8 اولیناولین 1 2 3 4 5 6 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 30 از مجموع 119

موضوع: بحران در ارتباطات و خدمات اینترنتی کشور

  
  1. #16


    خواننده شناسه تصویری KgbCia
    تاریخ عضویت
    Aug 2004
    محل سکونت
    Monitor
    نوشته
    658
    سپاسگزاری شده
    29
    سپاسگزاری کرده
    81
    كلا امروز افتضاحه.
    البته بايد به اين آقايون تبريك گفت كه تونستن با اين سرويس دهي خوب و عالي همه مردم علي الخصوص جماعت ISPدار را از خير دنيا و آخرت بهره مند كنند.
    واقعا بايد به اين اقايون دست مريزاد گفت.
    البته يك سوال بسيار فني و فلسفي پيچيده ذهنم رو مشغول كرده. از شما مي پرسم ممكنه بدونين.

    چرا معمولا خرابي ها از ساعت 7 و نيم يعني زمان شروع كار اين آقايون شروع ميشه؟
    الف) آقايون هنوز خوابن و فيبر نوري رو روغن كار نكرده اند
    ب) با روش سعي و خطا مي خوان مشكل رو رفع كنن
    ج) با توجه به بدخوابي شب قبل، عقدشون رو با خم كردن و گاز گرفتن فيبر نوري خالي مي كنن
    د) هر دو مورد


    saeed25 سپاسگزاری کرده است.

  2. #17
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    احتمالا فیبر زیر صندلی یکی از دوستان هست، زمانی که میشینن روی صندلی، فیبر میره زیر صندلی و قطعی بوجود میاد... زمانی که اداره تعطیل میشه، فیبر شل میکنه و اینترنتا با فشار تو لوله ها جریان پیدا میکنه...


    meysam22us، Masih و saeed25 سپاسگزاری کرده‌اند.
    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  3. #18
    نام حقيقي: ?

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    محل سکونت
    ?
    نوشته
    1,318
    سپاسگزاری شده
    273
    سپاسگزاری کرده
    78
    بنده نیز صبح تا ظهر چند بار trace کردم در 2 درگاه در ترکیه تایم اوت داد بقیه رو رفت.



  4. #19
    نام حقيقي: Mah.joneidi

    عضو غیر فعال شناسه تصویری mah.joneidi
    تاریخ عضویت
    Apr 2006
    نوشته
    316
    سپاسگزاری شده
    56
    سپاسگزاری کرده
    1
    با اين اوصاف، با اين بستر انتقال فوق قوي شرکت ارتباطات زيرساخت و مديريت نوآورانه و مبنکران مديران ايراني، فکر ميکنم يک هفته سر کار باشيم...



  5. #20


    عضو عادی شناسه تصویری kima
    تاریخ عضویت
    Nov 2003
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته
    2,810
    سپاسگزاری شده
    764
    سپاسگزاری کرده
    85
    جالب اینجاست که متاسفانه علیرغم آنکه شرکت ارتباطات زیرساخت شاید از نظر تعدادی حدود یک دهم هر شرکت اینترنتی نیز مشترک ندارد و از سویی دیگر با تعدادی کارشناس و متخصص این فن در آن سوی تماس*های پشتیبانی خود طرف است، باز هم از پاسخگویی به مشتریان خود سرباز زده و نسبت به اطلاع*رسانی به موقع نیز اقدام نمی*کند!










    ضعف مدیریتی در تامین پهنای باند اینترنتی کشور
    پيام كرباسي*
    در حال حاضر پهنای باند ارتباطی کشور با شبکه جهانی اینترنت تنها از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می*گردد.
    علت چنین انحصاری، وجود ابهام در اساسنامه این شرکت با مضمون، «تامین مراکز سوئیچ بین*الملل و ظرفیت انتقال بین*الملل مورد نیاز متقاضیان و اوپراتورهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی» است. علیرغم آنکه به زعم برخی مدیران دولتی، ارتباطات بین*الملل می*بایست در انحصار دولت باشد، کارشناسان بخش خصوصی معتقدند که شبکه زیرساخت در سطوح بین*المللی تعریفی مشخص دارد و در اساسنامه نیز تامین دروازه*های(Gateways) کشور منتهی به شبکه*های بین*الملل و ایجاد ظرفیت لازم به منظور تبادل اطلاعات و نظارت و نگهداری از آنها، از وظایف این شرکت دولتی می*باشد. در حقیقت اپراتوری خرید و واردات ارتباطات بین*الملل بر عهده شرکت*هایی است که پروانه لازم را از سازمان تنظیم مقررات در اختیار داشته و عملیات پایش و نظارت بر آن نیز در تصدی شرکت*های دولتی خواهد بود.

    وجود این ابهام قانونی، به دلیل عدم اشراف تخصصی قانونگذار و وابستگی سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری)، موجب عقب ماندگی کشور در تامین ارتباطات لازم و کافی با دهکده جهانی طی سال*های گذشته تاکنون گردیده است.
    هر نوع انحصار در فناوری ارتباطات سمی مهلک است که طعم تلخ آن را کارشناسان و متخصصین مجرب ایرانی می*چشند و اثرات مخرب آن نیز دامان کاربران محق ایرانی را گرفته است. کاربرانی که خواندن مقالات و نوشته*های «مقایسه خدمات اینترنتی در دیگر کشورهای جهان با کشورمان»، جز طنز محافل و ذکر «دریغا» و «ای کاش» افسوسی دیگر را به همراه ندارد.
    شنیدن آمار و ارقام افزایش کابران اینترنت کشور و عدم اشاره به وضعیت کیفی آن، خود حکایتی دگر دارد.

    از روز دوشنبه هفته جاری تاکنون، کیفیت ارتباطات اینترنتی کشور رو به وخامت گذارده و از صبح روز پنجشنبه نیز به نوعی غیرقابل بهره*برداری شده است. صفحات سایت*های اینترنتی در برخی از مناطق کشور به سختی قابل رویت شده و در اکثر شهرها، با پیغام عدم امکان اتصال مواجه می*شوند.
    بکارگیری دیگر خدمات برخط(Online) مانند مکالمه و انتقال صدا، تصویر و حتی چت کردن(به عنوان سبک*ترین خدمت اینترنتی با میزان حجم تبادل ترافیکی اندک) نیز با مفقود شدن پیغام*ها مواجه شده و ممکن نیست.

    شرکت*های ارائه کننده انواع خدمات اینترنتی اغلب خصوصی بوده و با تامین ارتباط اینترتی خود از شرکت زیرساخت و یا شرکت*های مخابرات استانی(به عنوان واسط میان خود و شرکت زیرساخت)، خدماتی ارزش افزوده را به عموم کاربران خود ارائه می*دهند.
    زمانی که با چنین رخدادهایی در سطوح ملی یا استانی مواجه می شویم، نظر به تعدد کاربران که هزاران و یا ده*ها هزار نفر به ازای هر شرکت اینترنتی می*باشند، سیل تماس*ها و اعتراضات به حق ایشان به سمت واحد*های پشتیبانی و رفع اشکال کاربران، سرازیر می*گردد. این پشتیبانان در صورت اطلاع*رسانی به هنگام توسط منبع تامین پهنای باند(شرکت زیرساخت)، می*توانند متقابلا اطلاع*رسانی مناسبی را به کاربران عصبانی داشته و نسبت به آرام نمودن ایشان و یا به عبارتی، بخشی درگیر از جامعه مبادرت ورزند.
    جالب اینجاست که متاسفانه علیرغم آنکه شرکت ارتباطات زیرساخت شاید از نظر تعدادی حدود یک دهم هر شرکت اینترنتی نیز مشترک ندارد و از سویی دیگر با تعدادی کارشناس و متخصص این فن در آن سوی تماس*های پشتیبانی خود طرف است، باز هم از پاسخگویی به مشتریان خود سرباز زده و نسبت به اطلاع*رسانی به موقع نیز اقدام نمی*کند!
    در پایتخت، تنها دو خط تلفن که حتی فاقد خدمت قدیمی مخابرات، «روتاری»(انتقال به خطی دیگر در صورت اشغالی) نیز می*باشد، به مشترکان ایشان معرفی شده است. این شماره تلفن*های مرکز پشتیبانی فنی (LCT) در مواقع بحرانی، فقط اشغال بوده و یا بر روی سیستم پیامگیر می*روند!

    شرکت*های اینترنتی نیز نسبت به شکایت قانونی به روند کنونی سرویس دهی از نوع دولتی، اقدام نمی*کنند چرا که تنها تامین کننده انحصاری پهنای باند ارتباط با خارج از کشور، یک شرکت دولتی است! پس شکایت به کجا و به کی برند؟!

    سازمان تنظیم مقررات(رگولاتوری) نیز که در تمام کشورها، موفقیت هر شرکتی خصوصی یا دولتی را با اقتدار و استقلال خود رقم می*زند، در کشور ما وابسته به وزارت ICT بوده و حداقل ما تاکنون شاهد حتی سئالی جدی و رسمی از سوی این سازمان محترم در رابطه با کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت زیرساخت نبوده*ایم.
    زمانی که مدیران محترم دولتی و دست*اندکاران شرکت زیرساخت ادعای عدم وابستگی اینترنت کشور به یک اتصال خاص را مطرح نموده، وجود تنوع ارتباطات با فضای تبادل اطلاعات بیش از میزان تقاضا را آمیزه*ای از تلاش و همت لازم در دوره مدیریتی خود می*دانند، انتظار داریم سازمان*های عریض و طویل ایشان، حداقل نسبت به اطلاع*رسانی برای شفاف*سازی اذهان عمومی اقدامی عاجل داشته باشند.

    ختم کلام آنکه، علیرغم پیگیری*های وافر، به راستی تاکنون کدام توافقنامه میزان سطح خدمات(SLA) میان یکی از شرکت*های مخابراتی دولتی با مشترکین ایشان منعقد شده و خسارات ناشی از نیم روز (تا زمان نگارش این مطلب) عدم ارائه خدمات در چهارچوب استانداردهای بین*المللی را چه کسی پاسخگو است؟
    اگر امروز پنجشنبه نبود و مردم کشور در تعطیلات آخر هفته نبودند، ابعاد این فاجعه چه بود؟


    saeed25 سپاسگزاری کرده است.

  6. #21
    aka
    aka آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Aka

    عضو عادی شناسه تصویری aka
    تاریخ عضویت
    Feb 2005
    نوشته
    1,192
    سپاسگزاری شده
    113
    سپاسگزاری کرده
    35
    نه سنگاپور مشکل داره SINGTEL !
    به همین خاطر بقیه گیتوی ها از جمله TTNET یه جورایی Overload شده !
    یه سری از ترافیک رو دارن از ایتالیا رد میکنن ، Seabone !
    قشنگی قضیه اینه که کل کشور مشکل داره ، بعد به ما انگ ، کم فروشی زدن !
    ویل للمطففین !



  7. #22
    نام حقيقي: Omid Khalili

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته
    12
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    6
    به نقل از: tic.ir

    تيم كوهنوردي زيرساخت به قله ي 4050 متري كهار صعود كرد

    به نظر تو وقت برای کارهای دیگه هم میمونه؟



  8. #23
    نام حقيقي: amin djoneidi

    عضو عادی شناسه تصویری almas455
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    محل سکونت
    persia
    نوشته
    3,442
    سپاسگزاری شده
    1023
    سپاسگزاری کرده
    30
    یک خبر ناباورانه:
    از 4مگ داره 1 مگش میاد
    کمی دعا کنید بقیه اش هم میاد
    3 روز 4 مگ حساب کنید چقدر می شه



  9. #24
    نام حقيقي: ?

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    محل سکونت
    ?
    نوشته
    1,318
    سپاسگزاری شده
    273
    سپاسگزاری کرده
    78
    تت نت یا همان ترک تلکام بزرگترین مرکز ارائه دهنده اینترنت در ترکیه هستش که حسابی داره از بابت انتقال ترافیک قسمتی از اینترنت کشور ایران پول پارو می کنه سرویس ADSL میده به کاربراش مگی 150 YTL که تقریبا میشه 105 هزار تومان.البته ارتباطات زیرساخت همیشه میگه که به خطوط فیبرنوری بین المللی وصل هستش ولی به نظرم یک خط بین المللی اینقدر قطعی تو کارش نمیشه و مشکل از جای دیگری هستش.
    ولی از زحمات مخابرات هم نباید گذشت که در مواقع بروز مشکل سریعا مسیر رو عوض می کنند دوستان اگر در طول یکی 2 ماه هر ازگاهی trace کنن به طور اتفاقی خواهند دید که مسیر و درگاه های ارتباطی هر ازگاهی عوض میشه بنده که در طول ماه گذشته 2 بار اتفاقی متوجه شدم.trace ما مسیر ترکیه امستردام فرانکفورت می رفت ولی یکی دو بار از مسیر لندن رفت و به جای ترکیه جای دیگری بود که حوصله نکردم ای پی رو ببینم مال کجاست.
    دوستان در شرایط تحریم بچه های زیر ساخت به نظرم خیلی دارن زحمت می کشن برای تامین اینترنت کشور حالا گذشته از قیمت بالا به نظرم باید بهشون خسته نباشید واقعا همین هم اگر قطعی نداشته باشه باید قبول کرد.



  10. #25


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jul 2004
    نوشته
    100
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    4
    آخه چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
    کد:
     8   43ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  195.175.5.21
                                  17/ 100 = 17%   |
     9  149ms    24/ 100 = 24%     7/ 100 =  7%  212.156.109.25
                                   0/ 100 =  0%   |
    10  163ms    27/ 100 = 27%    10/ 100 = 10%  212.156.117.33
                                   0/ 100 =  0%   |
    11  166ms    17/ 100 = 17%     0/ 100 =  0%  212.156.117.6
                                   4/ 100 =  4%   |
    12  211ms    21/ 100 = 21%     0/ 100 =  0%  212.156.102.9




  11. #26
    نام حقيقي: hossein,sh

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    ahvaz
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    به مشترکین بگید برن شبکه های 1تا 5 تلوبزیون رو online نگاه کنن سرور تو ایرانه مشکلی هم نداره تست شد جواب داد اونایی که هم از هاست خارجی استفاده می کنند بیارن IRI سرعتش خوبه اینم تست شده



  12. #27
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    ظاهرا مشکل در ارتباط ترکیه است. Flag هیچ مشکلی ندارد. فقط به دلیل انتقال ترافیک به Flag و کمبود پهنای باندش، دچار تاخیر و Loss شده.



  13. #28
    نام حقيقي: angooly mangooly

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته
    1
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    0
    مادامیکه پهنای باند به طور انحصاری فقط در دست یک نفر باشه و هیچ شرکت دیگری حق نداشته باشه مستقیما با بیرون ایران لینک برقرار کنه ، و مادامیکه هیچ رقابتی در کار نیست ، اوضاع همینطوری خواهد موند.

    به نظر نمی رسه با توجه به کستردگی اینترنت در کل جهان مساله تحریم اصلا تاثیری روی کیفیت سرویس های اینترنتی داشته باشه.
    امروزه کاربرهای معمولی در کشورهایی که خیلی عقب افتاده تر از ما هستن به پهنای باند هایی بسیار بالاتر از انچه که ما داریم دسترسی دارند. جلبه که قیمت ها در کشور ما واقعا غیر منطقی هستن.

    واقعا آدم غمگین می شه و دلش می سوزه ...


    Masih، saeed25 و omid_1985 سپاسگزاری کرده‌اند.

  14. #29
    نام حقيقي: Omid Khalili

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته
    12
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    6
    نقل قول نوشته اصلی توسط mami_hacky نمایش پست ها
    مادامیکه پهنای باند به طور انحصاری فقط در دست یک نفر باشه و هیچ شرکت دیگری حق نداشته باشه مستقیما با بیرون ایران لینک برقرار کنه ، و مادامیکه هیچ رقابتی در کار نیست ، اوضاع همینطوری خواهد موند.

    به نظر نمی رسه با توجه به کستردگی اینترنت در کل جهان مساله تحریم اصلا تاثیری روی کیفیت سرویس های اینترنتی داشته باشه.
    امروزه کاربرهای معمولی در کشورهایی که خیلی عقب افتاده تر از ما هستن به پهنای باند هایی بسیار بالاتر از انچه که ما داریم دسترسی دارند. جلبه که قیمت ها در کشور ما واقعا غیر منطقی هستن.

    واقعا آدم غمگین می شه و دلش می سوزه ...
    حق با شماست مشکل نه از تحریم بلکه از جای دیگه است ...
    اگر هم از تحریم باشه که نیست میشه بفرمایید اصلا تحریم ما ناشی از کجاست؟؟؟


    ویرایش توسط omid_1985 : 2008-12-12 در ساعت 07:55 PM

  15. #30
    نام حقيقي: رضا

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    120
    سپاسگزاری شده
    7
    سپاسگزاری کرده
    43
    مشکل اینجاست که کار رو دادن دست کار دان! اگر کار رو بسپارند دست 4 تا از آشناهاشون این مشکلات برطرف میشه !


    omid_1985 سپاسگزاری کرده است.

صفحه 2 از 8 اولیناولین 1 2 3 4 5 6 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

چه طورویندوزایکس پی نصب کنیم

seabone

بهینه کردن سرعت اینترنت در شبکه های بزرگ site:forum.persiannetworks.comدیال آپ شیراز20سنجش پینگ برای xbox live

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •