اگه اینطور باشه تا چند روز دیگه انحصار دیتا از مخابرات خارج میشه.
چونکه خیلی از اوقات اون پهنای باندی که ما خریدیم رو نمیتونند تحویل دهند و راحت میگن پهنای باند کم داریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کاربران خدمات اینترنتی توصیه کرد «از ابزار اندازه*گیری که در رایانه*ها وجود دارد استفاده کنند و در صورت کم*فروشی خدمات اینترنتی، به دادگاه یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت کنند.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: *مجوز و پروانه شرکت*هایی که در زمینه خدمات اینترنتی کم*فروشی کنند، لغو خواهد شد.
محمد سلیمانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با تایید موضوع کم*فروشی شرکت*های اینترنتی افزود:* شرکت*ها پهنای باندی را به کاربران می*فروشند، اما کاربران در منزل یا محل کار خود به همان میزان نمی*توانند از این خدمات بهره*برداری کنند.
وی تاکید کرد: حق با مشترکان و کاربران خدمات اینترنتی است و باید دراین باره فکری کرد و جلوی این کم*فروشی را گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به کاربران خدمات اینترنتی توصیه کرد: از ابزار اندازه*گیری که در رایانه*ها وجود دارد استفاده کنند و در صورت کم*فروشی خدمات اینترنتی، به دادگاه یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت کنند.
سلیمانی بر ضرورت بازپرداخت مابه التفاوت هزینه خدمات اینترنتی به کاربران تاکید کرد و گفت: اگر کاربری برای مثال خدمات 50 کیلوبایتی خریداری می*کند اما در هنگام استفاده متوجه می*شود که سرعت خدماتی که دریافت می*کند کمتر از 10 کیلو بایت است، باید بلافاصله به مراجع ذیربط اعتراض و شکایت خود را اعلام کند.
وی تاکید کرد: *در صورت افزایش شکایت ها از یک شرکت اینترنتی، حتما مجوز آن شرکت لغو می*شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: *برخی شرکت*های اینترنتی به جای این که خدمات مشخصی را به پنج یا شش نفر ارائه کنند آنرا به 100 نفر ارائه می*کنند و در این حالت واضح است که کیفیت و سرعت خدمات کاهش می*یابد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه کاهش قیمت خدمات اینترنتی در گذشته تجربه خوبی نداشته است افزود: قیمت خدمات اینترنتی در سال*های 84 و 86 به ترتیب 50 و 30 درصد کاهش یافت، اما کاربران نهایی بهره*ای از این کاهش قیمت نبردند و کاهش قیمت در بازار اثر چشمگیری نداشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: *این وزارتخانه قصد دارد طرح جدیدی در زمینه کاهش قیمت خدمات اینترنتی اجرا کند تا کاهش قیمت برای کاربران نهایی ملموس باشد.
سلیمانی تاکید کرد: کاربران اینترنت باید احساس کنند قیمت خدمات اینترنتی با همان کیفیت موردنظر آنان کاهش یافته است.
موضوعات مشابه: