نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3
سپاس ها 1سپاس

موضوع: فيلترينگ جديد مخابرات کاربران را از طريق IP شناسايي مي کند

  
  1. #1


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Oct 2005
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    فيلترينگ جديد مخابرات کاربران را از طريق IP شناسايي مي کند

    سلام بر همه
    اين مطلب را بخوانيد بد نيست


    سيستم فيلترينگ جديد مخابرات کاربران را از طريق IP شناسايي مي کند
    خبرگزاري دانشجويان ايران - ايسنا
    شنبه 9 ارديبهشت 1385


    پايگاه مركزي فيلترينگ ايران با قابليت شناسايي كاربران اينترنت و ذخيره‌ي تمام مراجعات آن‌ها به سايت‌ها، طي روزهاي آ‌ينده فعاليت خود را به‌طور آزمايشي آغاز خواهد كرد.



    به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام، اين مركز به‌منظور يكسان‌سازي فيلترينگ سايت‌هاي غيرمجاز در سراسر كشور و بومي‌سازي نرم‌افزار آن، كه سالانه نزديك به 500 هزار دلار صرفه‌جويي ارزي براي كشور دارد، راه‌اندازي مي‌شود.

    مرحله‌ي آزمايشي بانك اطلاعاتي فيلترينگ پس از نصب كامل تجهيزات در شهرهاي تهران، شيراز، مشهد، تبريز و اهواز و دو مركز ICP پرظرفيت و هشت مركز كم‌ظرفيت تا دو هفته‌ي آ‌ينده آغاز مي‌شود و حداكثر تا دو ماه آينده فيلترينگ سايت‌هاي غيرمجاز در سراسر كشور تنها توسط اين مركز صورت خواهد گرفت.

    تجهيزات اين مركز از چهار بخش كنترل ترافيك كل شبكه، ربات جست‌وجوگر، سيستم مديريت و پشتيباني از مشتري تشكيل شده و سيستم بانك اطلاعاتي آن از دو هزار كلمه‌ي كليدي پشتيباني مي‌كند.

    نرم‌افزار اين پايگاه علاوه بر سرويس‌دهي در بيش از 300 نقطه، توانايي پشتيباني زبان‌هاي فارسي، انگليسي، آلماني، فرانسوي، روسي، اسپانيايي، ايتاليايي‌ و تركي با الگوريتم‌هاي مختلف را دارد.

    همچنين ربات جست‌وجوگر پايگاه، برخلاف نرم‌افزارهاي خارجي فعلي، توانايي وارد كردن كلمات و URL‌هاي جديد را در CATEGORYهاي مربوط (طبقات مخصوص‌) مطابق با فرهنگ بومي ‌مناطق مختلف دارد و همچنين به‌طور نامحدود CATEGORY جديد به ديتابيس اين مركز مي‌توان اضافه كرد‌.

    يكي از ويژگي‌هاي پايگاه مركزي فيلترينگ اين است كه كلمات سياه، خاكستري‌ و سفيد را تفكيك مي‌كند،‌ كه كلمات ليست سياه به طور اتوماتيك توسط نرم‌افزار شناسايي و سايت مورد نظر فيلتر مي‌شود و فيلتر شدن سايت‌هايي كه كلمات ليست خاكستري در آن‌ها قرار دارد، به نظر اپراتورهاي متخصص كه در زمينه‌ي پزشكي، علمي و اجتماعي تشكيل شده‌اند، بستگي دارد.

    در صورت تغيير در محتواي سايت‌هاي غير مجاز، نرم‌افزار به‌طور اتوماتيك اسامي‌ سايت‌هاي مورد نظر را در ليست خاكستري قرار مي‌دهد.

    نرم‌افزار بانك اطلاعاتي فيلترينگ قابليت حذف و اضافه كردن IP سايت‌هاي غيرمجاز، كلمات و URL‌هاي آن‌ها را به دتيابيس به‌صورت دستي و اتوماتيك را دارد.

    يكي از مهم‌ترين ويژگي پايگاه مركزي فيلترينگ اين است كه كاربران اينترنت را از روي IP آدرس شناسايي و تمام مراجعات آن‌ها را به سايت غيرمجاز و معمولي در ديتابيس خود ذخيره ‌كرده و ازسوي مديريت شبكه و اپراتورهاي آن قابل استخراج است.

    ساير سيستم‌هاي فيلترينگ داخلي نيز تحت پروتكل مشخصي مي‌توانند از طريق اين پايگاه به‌روز شوند. ربات جست‌وجوگر اين سيستم نيز بين دو تا پنج روز تمام فيلترشكن‌ها را شناسايي و مسدود مي‌كند.

    رضا رشيدي - مديرعامل شركت فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با تاكيد بر اين‌كه مرحله‌ي آزمايشي اين طرح در دو هفته‌ي آينده به بهره‌برداري مي‌رسد، اظهار داشت‌: اين مركز تنها براي فيلترينگ سايت‌هاي غيرمجاز به كارگرفته مي‌شود و هدف اصلي ما از راه‌اندازي پايگاه، بومي‌سازي اين تكنولوژي است.








    موضوعات مشابه:

  2. #2


    خواننده شناسه تصویری !!!!!!!!!!!!!!!
    تاریخ عضویت
    Jan 2004
    محل سکونت
    Teheran
    نوشته
    576
    سپاسگزاری شده
    18
    سپاسگزاری کرده
    8
    و من الله توفیق .



  3. #3
    نام حقيقي: سعید عليزاده

    خواننده شناسه تصویری llsaeidll
    تاریخ عضویت
    Feb 2005
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    538
    سپاسگزاری شده
    109
    سپاسگزاری کرده
    66
    بیشتر برای ترسوندن بکار میاد تا اینکه عملا کاربرد شناسائی داشته باشه


    tactools سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

سایت شناسایی IP

شناسائي ip

شناسایی آی پی

شناسایی ای پی دیگران

http://forum.persiannetworks.com/f73/t11899.html

سایتی برای شناسایی ip

فیاتر کردن آی پی

شناسایی از طریق ip

فيلترينگ جديد

شناسائي از روي IPشناسایی ip اینترنتی از طریق چتشناسائي ازروي IPشناسایی بوسيله مخابراتipسايتي براي شناسايي آي پيگذشت از فيلتر با اي پيسیستم شناسایی ip درمخابراتشناسایی مقصد با ipip برای فیترموضوعات جديد در مخابراتشناسایی فرد از ipشناسايي آي پيشناسایی ip کاربران وبلاگipشناسایقابلیت شناسایی IPشناسايي استان از طريق آي پي

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •