نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2

موضوع: شعبه اینترنتی ، واقعیت یا شوخی؟

  
  1. #1


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2005
    نوشته
    51
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    0

    شعبه اینترنتی ، واقعیت یا شوخی؟



    علی مولوی

    ali@alimolavi.com





    از حدود یکسال گذشته تا کنون ، بانک سپه وعده راه اندازی شعبه اینترنتی خود را در رسانه ها می داد .

    پس از تاخیر فراوان راه اندازی این شعبه در اوائل سال جاری اعلام شد . نگارنده هم با خوشبینی و خوشحالی فراوان ، برای استفاده از این خدمات اقدام به افتتاح حساب عابر بانک نمود ( روزنامه نگاران اینقدر اعتبار ندارند که بتوانند حساب جاری افتتاح کنند ) . اما استفاده از این کارت و خدمات اینترنتی آن خدمات آن خود داستانی جداگانه دارد .

    روزی که برای اففتاح حساب به یکی از شعبه های بانک سپه ( شعبه ملاصدرا ) مراجعه کردم ، از اینکه متوجه شدم عابر بانک سریعا تحویل مشتری داده می شود بسیار خوشحال شدم و اینکه برعکس سایر بانکها نیاز به حداقل 7 روز زمان برای دریافت کارتها نیست ، به بانک سپه به دلیل سرعت آن خوشبین شدم . چراکه فکر می کردم در تمامی 400 شعبه ای که مدیر روابظ عمومی این بانک ادعا کرده بود ، دستگاههای صدور کارت در شعبه ها نصب شده است ، اما پس از تحولی کارت متوجه شدم اشتباه حدس زده ام ، چرا که در هرشعبه تعدادی کارت که از پیش صادر شده وجود دارد وهنگام افتتاح حساب به مشتری ارائه می شود . در نتیجه بر خلاف استانداردی که بانک مرکزی اعلام کرده است ، نام مشتری روی کارت درج نمی شود ! نکته دیگر که پس از اولین استفاده از دستگاه خود پرداز متوجه شدم این بود که شماره حساب همان شماره درج شده روی کارت است که باز هم در این مورد استاندارد بانک مرکزی رعایت نشده است !
    اما برای استفاده از خدمات شعبه اینترنتی سری به سایت بانک سپه زدم . نشانی شعبه اینترنتی (http://www.ebanksepah.ir/ ) را وارد کردم ، اما تنها با یک صفحه خالی مواجه شدم !
    چندین روز این نشانی را چک کردم اما جز صفحه خالی چیزی ندیدم ! این در حالی بود که در رادیو تبلیغات شعبه اینترنتی را می شنیدم!! بعد از پرس و جوی فراوان و پیدا کردن بخش مربوطه ، بالاخره آدرس شعبه اینترنتی را پیدا کردم . https://www.ebanksepah.ir:8443/main.htm . برای من خیلی جالب است که ایا قرار دادن یک لینک در صفحه اصلی سایت شعبه اینترنتی برای طراحان این شعبه اینقدر سخت بوده که این کار را انجام نداده اند ؟ حال من از خیر نوشتن کد redirect کردن بازدید کننده به این صفحه گذشتم!
    اما پس از وارد شدن به این شعبه ، برای استفاده از این خدمات ، با این جمله روبرو می شوید : " جهت دريافت رمز ورود به شعبه بانك سپه خود مراجعه نماييد "

    برای دریافت رمز به شعبه مراجعه کردم ، مسئول مربوطه به من ابتدا باید فرمهای موجود در سایت را پر کنید ، بعد از آن به شعبه مراجعه کنید ! باز به سایت مراجعه کردم اما فرمی ندیدم !
    با شماره تماسی که در سایت وجود داشت تماس گرفتم و مشکل را بیان کردم . به من گفتند که مشکل از مسئول مربوطه در بانک بوده و ایشان توجیه نبودند ، دوباره مراجعه کنید، و رمز عبور را دریافت کنید . به بانک مراجعه کردم ، اما باز همان پاسخ قبلی را شنیدم با اصرار من و تماس با بخش خدمات نوین ، بالاخره رمز عبور را به دست آوردم .

    پس از اتصال به سایت ، و وارد کردن رمز عبور، با یک ارور سمت سرور مواجه شدم !! باز با پشتیبانی تماس گرفتم و مشکل را در میان گذاشتم ، گفتند حتما رمز عبور مشکل دارد و برای حل این مشکل با statement@banksepah.ir مکاتبه کنید . با وجودی که من اصرار داشتم ارور به وجود آمده مربوط به مشکل رمز عبور نیست ، و احتمالا مشکل از سمت سرور است ، اما باز اصرار داشتند که رمز عبور اشتباه بوده است !

    طبق روال گذشته اینکار را هم انجام دادم ، پس از 3 روز رمز جدیدی برای من ارسال شد و باز هم همان مشکل قبلی ادامه داشت . با پیگیریهای فراوان ، مسئول این حسابها در بانک سپه را پیدا کردم و ایشان با حوصله فراوان مشکل من را حل کردند گفتند مشکل از دیتا بیس بوده و رمز عبور مشکلی نداشته است .
    خوب دیگه فکر می کردم امکان استفاده از این خدمات را پیدا کرده ام ! با وجودی که تنها استفاده ای که از این شعبه می توان کرد ، امکان رویت صورتحساب است ، اما همین امکان کم نیز امیدوار کننده بود !
    چندی پیش قرار بود مبلغی به این حساب من حواله شود که مدتها گذشت و خبری از این حواله در صورتحساب اینترنتی نبود . من مشکل را به حساب بدقولی شخصی که قرار بود پول را حواله کند گذاشتم تا اینکه متوجه شدم پول پرداخت شده ، اما در صورتحساب اینترنتی هیج تغییری به وجود نیامده است! با تلفنبانک تماس گرفتم و متوجه شدم تغییرات در تلفن بانک منظور شده ، باز با مسئول حسابهای اینترنتی تماس گرفتم و ایشان مشکل را حل کرد. اما به نکته جالبی اشاره کرد . سیستم شعبه اینترنتی مستقیما با حساب مرتبط نیست و یک روز بعد به روز می شود . یعنی تمامی حواله ها با 24 ساعت تاخیر در صورتحساب شعبه اینترنتی وارد می شوند !!!
    بعد از وجود این مسائل برداشت شخصی من از اینگونه سرویسدهی این بود که وجود این شعبه اینترنتی تنها یک تبلیغ است و متاسفانه اصلا ارزش استفاده را ندارد . طرز برخورد و اطلاع رسانی از این سیستم به من نشان داد که بانک سعی می کند استفاده مشتریان از این سرویس را محدود کند و گرنه ایجاد این همه مشکل و دردسرو پیگیری برای استفاده از خدماتی که به روز نیست ، عملا هیچ ارزشی ندارد . نکته دیگر ضعف سیستمهای نظارتی و بازرسی در این موضوع است که با وجود تبلیغات فراوانی که در باره شعبه اینترنتی می شود ، قابل استفاده بودن از آن از سوی چه مرجعی تایید شده است ؟ شخصا به عنوان یک مشتری از اینکه از خدمات این بانک استفاده کرده ام ، پشیمانم و هزینه هایی که بابت دریافت این سرویس کرده ام را کاملا از دست رفته می دانم .

    به هر صورت امیدوارم در آینده حداقل بانک مرکزی نسبت به صحت و سقم ادعاهایی که بانکها می کنند نظارت داشته باشد تا امکان تبلیغات بی پایه و اساس برای برخی به وجود نیاید .




    موضوعات مشابه:

  2. #2


    عضو عادی شناسه تصویری kima
    تاریخ عضویت
    Nov 2003
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته
    2,810
    سپاسگزاری شده
    764
    سپاسگزاری کرده
    85
    متاسفانه من با این قبیل مشکلات خیلی دست به گریبان بوده و دست
    آخر هم به هیچ نتیجه ای نرسیدم
    حالا هم دیگه از خیرش گذشتم و صبح تا صبح ÷رینت میگیرم از بانک



کلمات کلیدی در جستجوها:

فراموش کردن رمز عابر بانک

www.ebanksepah.ir

www.ebank sepah.ir

www.ebankspah.com

پیدا کردن رمز عابر بانک

wwwebanksepah.ir

www.ebankspah

http://www.ebanksepah.ir/پیدا کردن رمز کارت بانک سپهپیدا کردن رمز کارت عابر بانکافتتاح حساب اینترنتی در بانک سپهفراموشی رمز عابر کارتپیدا کردن رمز عابر فراموش کردن رمز عابر بانک سپهیافتن رمز عابر بانکبانک سپه فراموش کردن رمز اینترنتیفراموشی رمزکارت عابر بانک سپهپیدا کردن شماره حساب عابر بانکمفراموش کردن رمز کارت های بانک سپهپیدا کردن شماره عابر کارتشعب بانک سپه صدور عابرکارتفراموش کردن رمز عابرwww.ebanksepahirفراموشي رمز عابر سپهebanksepah فراموش

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •