صفحه 2 از 3 اولیناولین 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 30 از مجموع 31

موضوع: اخبار مرتبط با سیستم سیسکو

  
  1. #16


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    شناسايي ضعف امنيتي جديد در IOS سيسكو

    ضعف امنيتي جديد در IOS سيسكو شبكه اينترنت را در سطح گسترده‌‏اي تهديد مي‌‏كند.

    به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از ايلنا، يك ضعف امنيتي جديد در نرم‌‏افزار سيسكو سيستمز‌‏ شناسايي شده كه شبكه‌‏هاي كامپيوتري را در معرض حملات اينترنتي قرار مي‌‏دهد.
    بالا بودن تهديد اين ضعف امنيتي شركت سيمانتك را بر آن داشته هشدارهاي مكرري را در اين زمينه منتشر كند.
    اين ضعف امنيتي كه در سيستم عامل INTERNETWORK (IOS) سيسكو وجود دارد به هكر اجازه مي‌‏دهد سيستم‌‏هاي استفاده كننده از IOS را از كار بيندازد و يا از راه دور كدهاي مخرب بر آنها اجرا كند.
    IOS در مسيرياب‌‏ها و سويچ‌‏هاي سيسكو به كار گرفته مي‌‏شود كه بخش عمده‌‏اي از زيرساخت اينترنت را شامل مي‌‏شود.
    سيسكو ميزان خطر اين ضعف امنيتي را LEVEL 2 اعلام كرد كه براساس آنها حمله هكرها دور از انتظار نيست.
    سيسكو و سيمانتك اعلام كرده‌‏اند؛ تا به حال هيچ مورد حمله‌‏اي گزارش نشده و در حال حاضر سيسكو وصله لازم را عرضه كرده است.







  2. #17


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    عرضه محصولات امنيتي جديد از سوي سيسكو

    سيسكو دو محصول جديد را براي تقويت امنيت شبكه عرضه مي‌‏كند.
    به گزارش ايلنا، شركت سيسكو محصولات امنيتي جديدي را براي محافظت از شبكه‌‏ها در مقابل حملات مختلف به بازار معرفي كرده است.
    جديدترين محصولات سيسكو كه رابطه اين شركت با شركت خدمات زدويروس ترندميكرو را گسترش مي‌‏دهد, بخشي از طرح ابتكاري ADAPTIVE THREAT DEFENSE اين شركت است.
    سيسكو با اجراي اين طرح تلاش مي‌‏كند, شبكه‌‏هاي هوشمندي را ايجاد كند كه توان دفاع از خود در مقابل تهديدهاي امنيتي را دارند.
    سيسكو دو محصول جديد تحت عنوان INCIDENT CONTROL SYSTEM و DISTRIBAFED THREAT MITIGAFION را براي سيستم‌‏هاي جلوگيري از نفوذ (IPS) اين شركت عرضه مي‌‏كند.
    بر اساس قرارداد بين دو شركت، شركت ژاپني ترندميكرو جديدترين اطلاعات مربوط به ويروس‌‏هاي جديد و مشخصات آنها را در اختيار مشتريان INCIDENT CONTROL SYSTEM سيسكو قرار خواهد داد.
    ارايه اين اطلاعات امنيتي با اين هدف است كه كاربران سيستم امنيتي سيسكو بتوانند قبل از رسيدن خطر موجود در شبكه به مركز شبكه سيستم‌‏هاي خود را پيكربندي كنند تا راه را بر خطر موجود ببندد.
    DISTRIBUTED THREAT MITIGATION براي IPS با اين هدف طراحي شد كه به كاربران توان لازم براي شناسايي مديريت و حذف حملات محلي را بدهد.
    اين مشخصه بخشي از ضميمه‌‏هاي افزودني به نسخه 1/4 سيستم نظارت تحليل و پاسخ‌‏گويي امنيتي سيسكو (CS-MARS) است.
    با محصول جديد اين شركت سنسورهاي IPS سيسكو تهديدات را شناسايي مي‌‏كنند و سپس نسخه 1/4 سيستم نظارت تحليل و پاسخ‌‏گويي اين شركت اطلاعات را به مسيرياب‌‏هاي مجهز به IPS در سطح شبكه منتقل مي‌‏كند, تا مسير تهديدها را ببندد.



  3. #18


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    خرید 5/12 میلیون دلاری سیسکو

    شرکت سیسکو که در زمینه ساخت تجهیزات شبکه‏ای فعال است دیروز از توافق جدید 5/12 میلیون دلاری خود برای خرید شرکت Nemo system که به طور خصوصی اداره می‏شود، خبر داد. قرار است مبلغ این قرارداد به صورت نقد پرداخت شود.
    هدف از این خرید ارتقای کیفیت و عملکرد برخی پلات فورم‏های شرکت سیسکو اعلام شده است. انتظار می‏رود خرید این شرکت که در کالیفرنیا واقع است در 3 ماهه اول سال 2006 به پایان برسد.
    گفتنی است که سیسکو طی سال اخیر چند صد میلیون دلار را صرف خرید شرکت‏های مختلفی کرده که فناوری های متنوعی را در حوزه کار آن ابداع کرده بودند.



  4. #19


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    سیستم رادیویی جدید سیسکو برای اتصال حوزه های مختلف

    با راه اندازی سیستم شبکه رادیویی جدید سیسکو, قابلیت اتصال پلیس, آتش نشانی و گروه های نجات با یکدیگر فراهم شد.

    بیمارستان ها, سازمان حمل و نقل و سایر موسسات تجاری که از سیستم های ارتباطی مختلفی استفاده می کنند نیز از این پس می توانند بدون ارتقا یا خرید شبکه و گوشی های جدید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
    این سیستم از اتصال سخت افزار ها و نرم افزار ها یی که به سازمان ارتباطات رادیویی سیستم سیسکو متصل هستند, تشکیل شده است. این سیستم سیگنال های رادیویی دو موج را به بسته دیجیتالی تبدیل می کند که در سرتاسر شبکه فرستاده می شود.
    سیسکو می گوید] بسیاری از سیستم های امروزی به خاطر استفاده از فرکانس های رادیویی مختلف قادر به ارتباط با یکدیگر نیستند, اما سیستم جدید ما این مشکل را حل کرده است. این سیستم "IPICS" نامیده شده است.



  5. #20


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    سیسکو شبکه امنیت عمومی راه‌ می‌اندازد

    مقامات سیسکو دیروز از راه‌اندازی سیستمی خبر دادند که شبکه‌های رادیویی پلیس، آتش‌نشانی و دیگر نهادهای دولتی واکنش سریع در ایالات متحده را به یکدیگر متصل می‌کند تا آنها بتوانند براحتی با یکدیگر در تماس باشند.
    بیمارستان‌ها، موسسات حمل و نقل و صاحبان دیگر مشاغلی که از سیستم‌های ارتباطی متفاوت بهره می‌برند نیز می‌توانند در قالب این سیستم جدید با هم در ارتباط باشند، بدون آن که مجبور به ارتقای شبکه خود یا خرید تجهیزات شبکه‌ای جدید شوند.
    این تکنولوژی ترکیبی از نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که با تحت کنترل گرفتن سیستم ارتباطات رادیویی یک سازمان، سیگنال‌های رادیویی دو طرفه را به بسته‌های دیجیتالی تبدیل کرده و آنها را برای گیرنده ارسال می‌کند.
    تا به حال شرکت‌هایی مانند موتورولا و Raytheon هم برای ساخت تجهیزاتی به همین منظور تلاش کرده بودند. پیش از این کنگره آمریکا هم در سال 2003 بیش از 150 میلیون دلار در این راه هزینه کرده ولی موفقیتی حاصل نکرده بود.



  6. #21


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    حفره سيسكو شبكه هاي Wi-Fi را درمعرض خطر قرارمي دهد

    كارشناسان امنيتي موفق به كشف يك باگ امنيتي در كنترل كننده شبكه بي سيم LAN شركت سيسكو شدند مهاجم با استفاده از اين باگ مي تواند برنامه هاي مخرب خود را به يك شبكه امن Wi-Fi ارسال كند.

    به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ، اين مشكل ، شبكه هاي بزرگ Wi-Fi را نيز تحت تاثير قرار داده است . اين مشكل زماني رخ مي دهد كه پايگاه هاي دسترسي Wi-Fi سري هاي 1200، 1131و1240 سيسكو با كنترل كننده بي سيم LAN هوايي سري 2000و4400 سيسكو كنترل مي شوند.
    پايگاه ها يا نقاط دسترسي Wi-Fi در حقيقت دستگاه هايي هستند كه ارتباط بين كاربر و سرويس بي سيم را فراهم مي كنند . صاحبان شبكه هاي بزرگ Wi-Fi از كنترل كننده ها براي كنترل تابع هايي چون سياست هاي امنيتي ، جلوگيري از نفوذ هكرها و مديريت فركانس راديويي استفاده مي كنند . چندين پايگاه دسترسي Wi-Fi يك كنترل كننده را تشكيل مي دهد.
    سيسكو خاطر نشان كرد كه اين مشكل امنيتي تنها شبكه هاي Wi-Fi را كه از كنترل كننده هاي سري 2000و4400 استفاده مي كنند تحت تاثير قرار مي دهد.
    شركت سيسكو براي رفع اين آسيب پذيري نرم افزاري را براي بروزكردن كنترل كننده هاي WLAN منتشر كرد.







  7. #22


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    عرضه وصله براي يك ضعف امنيتي در IOS سيسكو

    ضعف امنيتي وصله شده امكان كنترل سوئيچ‌‏ها و مسير ياب‌‏ها از راه دور را فراهم مي‌‏كرد.
    شركت سيسكو يك ضعف امنيتي شناسايي شده در يكي از نرم‌‏افزارهاي اين شركت را وصله كرد ، اين ضعف امنيتي در نرم‌‏افزاري كه در راه‌‏اندازي مسيرياپ‌‏ها و سوئيچ‌‏هاي سيسكو به كار گرفته مي‌‏شود ، وجود دارد.
    سيسكو كه رهبري بازار خدمات شبكه را در اختيار دارد ، وصله به روز شده‌‏اي را منتشر كرده تا يك ضعف امنيتي مهم از نوع سرريز جريان را در سيستم عامل INTERNET WORK (يا IOS) خود ترميم كند.
    اين نوع ضعف امنيتي معمولا در انواع نرم‌‏افزار رايج است و به هكر اين امكان را مي‌‏دهد كه از راه دور كنترل سيستم هدف را در اختيار بگيرد.
    در مورد سيستم عامل IOS اين حفره امنيتي امكان كنترل سوئيچ‌‏ها يا مسيرياب‌‏هاي سيسكو را از راه دور فراهم مي‌‏كند.
    گفتني است ؛ سوئيچ‌‏ها و مسيرياب‌‏هاي سيسكو زيرساخت بسياري از شبكه‌‏هاي رايانه‌‏اي از جمله اينترنت را تشكيل مي‌‏دهد.



  8. #23
    nkm
    nkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Ali, Niknam

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری nkm
    تاریخ عضویت
    Mar 2003
    محل سکونت
    Iran - Fars - Shiraz
    نوشته
    2,552
    سپاسگزاری شده
    518
    سپاسگزاری کرده
    197
    خوب چیکار کنیم آخه؟
    ما که دسترسی به این وصله ها که نداریم



  9. #24


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    سيسكو و چالش‌هاي پيش رو

    ترجمه: زردشت هدايي

    اشاره :
    تا همين چند سال پيش، شركت سيسكو سيستمز قدرتي بي‌رقيب در عرصه فناوري بود. در آن زمان همه شرايط به سمت رشد و توسعه فناوري اينترنت مي‌رفت كه در تخصص اين شركت است. شركت‌هاي تلفن، كمپاني‌هاي تلويزيون كابلي و شركت‌هاي ارتباطات سيار همگي به فكر عوض كردن تجهيزات و تكنولوژي هاي قديمي‌شان با تكنولوژي‌هاي جديدتر و قوي‌تر شبكه بودند. اگر از يكي از مديران سيسكو بپرسيد كه چرا دو سال پيش با خريد شركت هايي نظير Lucent Technologies ياNortel Networks، كه در آن زمان در تنگنا بودند، سيسكو فعاليتش را در حوزه ارتباطات راه دور (تلكام) توسعه نداد و پاسخي قابل پيش بيني مي‌شنويد، همان‌طور كه ميكلانژلو ولپي، معاون مدير عامل، در سال 2003 گفت: "اين كار چه سودي مي‌توانست داشته باشد؟ تكنولوژي‌هايي كه آن‌ها توليد مي كردند، ربطي به نياز و درخواست مشتري‌ها نداشت". در آن زمان به نظر ميآمد كه دنيا به كام سيسكو است.




    ولي كارها هميشه اين‌قدر آسان انجام نمي‌پذيرد. با اقبال روزافزون جهان به تكنولوژي‌هاي شبكه، دستيابي به فرصت‌هاي جديد براي سيسكو بيش از پيش سخت به نظر ميآيد. سيسكو تا به حال يكي پس از ديگري به بازارهاي جديد وارد شده است، به همين خاطر اكنون خود را در جنگ چندجانبه‌اي با رقبايي سرسخت مي‌بيند. شركت‌هايي كه سابقا كمتر شناخته شده بودند، نظير Brocade Communications Systems و F5 Networks. آن‌ها اكنون قدم به قدم در بعضي از بازارها با سيسكو پيش مي‌آيند، و در همين حال شركت‌هاي لوسنت و نورتل كه توانايي‌هاي گذشته را بازيافته‌اند، جبهه‌هاي ديگري را رو به سيسكو گشوده‌اند. حتي در عرصه شبكه‌هاي سازماني، كه از قديم نقطه قوت سيسكو بوده است، سيسكو با جدي‌ترين رقابت در دهه اخير روبروست. شركت‌هايي نظير Huawei Technologies از چين و Juniper Networks در دره سيليكون در اين حوزه رقباي جدي براي سيسكو شده اند.
    اين مسائل كم كم غول سن خوزه (كاليفرنيا) را تحت فشار گذاشته است. سيسكو در سال 2004 عملكرد درخشاني داشته است. فروش با رشدي 17 درصدي به 22 ميليارد دلار و درآمد خالص با رشدي 24 درصدي به 3/5 ميليارد دلار رسيد. ولي مشكلات سيسكو در بسياري از بازارهاي جديد، اين سوال را مطرح مي‌كند كه سيسكو به پايان دوران اوجش نزديك مي‌شود؟ گزارشي كه در 8 فوريه منتشر شد، نشان مي‌دهد كه فروش شركت در فصل اخير 12 درصد يعني معادل 1/6 ميليارد دلار، رشد داشته است، اندكي كمتر از ميزاني كه تحليل‌گران وال استريت پيش‌بيني مي‌كرده‌اند. بسياري از تحليل‌گران اين آمار را اولين نشانه هاي كاهش ميزان درآمد و سود شركت، احتمالا تا ميزان 10 درصد، طي دو سال آينده مي‌دانند. سهام شركت از اول 2004، تا 18 دلار يعني 39 درصد افت قيمت داشته است.

    شرايط سخت

    جان چسبرز، مديرعامل سيسكو

    به نظر مي‌رسد كه سيسكو در يك بن بست استراتژيك گرفتار شده است. اين شركت يا بايد رشد سريعش را دنبال كند و يا رشد سود را مد نظر داشته باشد، ولي نه هردوي آن‌ها را. گرچه مديرعامل سيسكو يعني آقاي John T Chambers اخيرا برنامه هايي را ارائه كرده است كه درآمدهاي شركت را تا سال 2008 تا 15 درصد افزايش خواهد داد، ولي به نظر مي آيد كه اگر سيسكو زودتر دست به اقدامي جدي نزند، اين هدف قابل دستيابي نباشد. سيسكو اين توانايي را دارد كه به بازارهاي جديد دست بيندازد و با شكستن قيمت در آن‌ها، سهم خود را افزايش دهد و به صدر جدول برسد. ولي اين كار خطرات جدي براي سود ناخالص سرشار سيسكو، كه سال گذشته به طور متوسط 68 درصد بود، دربر‌خواهد داشت. با 5/16 ميليارد دلار پول نقدي كه شركت دارد، حتي مي‌تواند دست به خريد شركت‌هاي كوچك و بزرگ رقيب بزند، ولي اين‌كار احتمالا به قيمت كاهش سود شركت تمام خواهد شد. David J. Eiswart مدير سرمايه گذاري‌هاي شبكه در T. Rowe Price مي گويد:"سيسكو مديريت فوق العاده خوبي دارد. ولي به نظر مي رسد كه كادر مديريت سيسكو خود را درگير شرايط سختي كرده است. داشتن سود ناخالصي معادل 68 درصد، يعني شما در بازار تكنولوژي پيشرفته تجارتي معادل تجارت الماس داريد، ولي خوب معادن الماس موجود بي‌پايان كه نيستند."
    يك راه حل اين است كه سيسكو دنبال شكار معدن الماس بعدي نباشد. سيسكو بايد اين فكر را از سر بدر كند كه شركتي با رشد برق آساست و كم كم مثل برادران بزرگترش در دره سيليكون عمل كند. بعضي از تحليلگران معتقدند كه چمبرز و همكارانش بايد رشد كمتر درآمدها را قبول كنند و سرمايه‌گذاران را با جريان ثابت پول نقد و حتي سود سهام راضي نگهدارند. Samuel C. Wilson تحليلگر JMP Securities مي‌گويد: "هيچ اشكالي ندارد كه رهبري بازار را در دست داشته باشيد و پول زيادي هم درآوريد."

    به دنبال درآمد
    اين حرف‌ها در نظر چمبرز و افرادش، در حكم كنار گذاشتن اصول است. آقاي مديرعامل معتقد است كه سيسكو مي‌تواند از عهده كارِ سخت تعادل برقرار كردن بين رشد سريع و به دست آوردن سود سرشار برآيد. در كنفرانسي كه در دسامبر گذشته برگزار شد، چمبرز و مديران ارشد سيسكو جزئيات برنامه‌اي را تشريح كردند كه طي آن سيسكو تا سال 2008 سالانه 12 درصد تا 15 درصد رشد خواهد داشت و در عين حال درآمد ناخالص را نيز در حد 65 درصد حفظ خواهد كرد. مطابق اين برنامه، سيسكو با فروش روترها و سوييچ‌ها براي سازمان‌هاي بزرگ، رشد سريع خود را در بازارهاي اصلي‌اش دنبال خواهد كرد و همزمان، بازار آن‌ها را از طريق مجموعه وسيعي از تكنولوژي‌هاي وابسته،‌ از بازار 79 ميليون دلاري روترهاي بي سيم خانگي گرفته تا خدمات مشاوره‌اي براي شركت‌ها‌ پشتيباني خواهد كرد. در اين كنفرانس چمبرز گفت: "ما معتقديم كه نه تنها موقعيت خوبي براي رقابت داريم، بلكه شرايط و موقعيت براي رهبري بازار را نيز داريم."

    البته حساب‌ها هميشه هم كاملا درست از آب در‌نمي‌آيند. سيسكو براي رسيدن به رشد سالانه 15 درصد، يعني رقمي كه سرمايه گذاران واقعا طالب آن هستند،‌ بايد درآمدهايش را از 22 ميليارد دلار سال پيش به 5/38 ميليارد در سال 2008 افزايش دهد. سيسكو پيش بيني مي‌كند كه فروش در بازارهاي اصلي‌اش سالانه 11 درصد رشد داشته باشد،‌ ولي بعضي از تحليل‌گران صنعتي حدس مي‌زنند كه اين رقم بيشتر به 9 درصد نزديك مي‌باشد. به اين ترتيب سيسكو بايد 5/7 دلار در مجموع فروشش را از محل تجارت‌هايي كه تازه شروع مي‌كند،‌ تامين كند.
    آيا اين رقم قابل دستيابي است؟ چمبرز بايد آستين ها را بالا بزند. بازار تجهيزات تلفن اينترنتي كه شركت‌ها و سازمان‌ها استفاده مي‌كنند را در نظر بگيرد. سيسكو در اين حوزه پيش قدم بود و فقط دو سال پيش 40 درصد اين بازار را در اختيار داشت. ولي از آن زمان تا كنون شركت كوچكي مثل Avaya رهبر بازار،‌ يعني سيسكو‌ را پشت سر گذاشته است و 25 درصد از سهم بازار را در اختيار دارد،‌ در‌حالي‌كه سهم سيسكو فقط 23 درصد است. مديرعامل اين شركت Donald K. Peterson معتقد است كه آن‌ها خوش شانس هستند كه رقيبي مثل سيسكو دارند،‌ چون سيسكو دست به شكستن قيمت‌ها نمي‌زند. او مي‌گويد: "البته اين به اين دليل نيست كه آن‌ها خيلي آدم‌هاي خوبي هستند، بلكه به خاطر ارزش بازارشان مجبورند سود ناخالص‌شان را حفظ كنند."

    مشكلات موجود

    پتروسون، مديرعامل آوايا و از رقباي جدي سيسكو در زمينه تجهيزات تلفن اينترنتي

    با وجود اينكه سيسكو در بازارهاي زيادي دست به رقابت زده است، ولي سعي مي‌كند كه در تمام آن‌ها در خط مقدم نوآوري و ابداع باشد. براي مثال بازار شبكه‌هاي بي‌سيم براي شركت‌هاي بزرگ. سيسكو رهبري اين بازار را به دست دارد، ولي شركت تازه تاسيس Airespace توانسته است در سال‌هاي اخير سهم بزرگي از اين بازار را به دست بياورد،‌ چون نصب و استفاده از محصولاتش آسانتر است. نتيجه اين شده كه در ماه ژانويه، سيسكو موافقت كرد كه 450 ميليون دلار براي خريد Airespace بپردازد كه قصد داشت در سال 2005 فروشش را به 85 ميليون دلار برساند. اين كار نارضايتي بعضي از سرمايه گذاران سيسكو را بر‌انگيخت كه معتقدند سيسكو بايد از 3 ميليارد دلاري كه روي بخش تحقيق و توسعه سرمايه گذاري كرده است،‌ استفاده بيشتري ببرد. يكي از بزرگترين سهام‌داران سيسكو مي گويد ” اين بسيار بد است. انگار بلايي سر سيسكو آمده است.“
    سيسكو در بازارهايي كه هدف قرار داده، به موفقيت‌هايي هم دست يافته است. بعد از خريد شركت Linksys در اوايل سال 2003، سيسكو رهبري بازار محصولات شبكه‌هاي خانگي را به دست گرفته است. همچنين سيسكو بزرگترين تامين‌كننده محصولات امنيت شبكه شده است. فروش اين محصولات تكنولوژي پيشرفته در فصل اخير با افزايش سريع چهل درصدي روبرو بوده است.

    اما سيسكو هنوز هم دستيابي به بازارهاي جديد را دنبال مي كند. چمبرز در دسامبر گذشته به تحليلگران گفت كه سيسكو به زودي چهار طرح ابتكاري جديد معرفي خواهد كرد كه بنابر پيش‌بيني‌ها در نهايت به بازاري يك ميليارد دلاري مبدل خواهند شد. بنابر اطلاعاتي كه هفته‌نامه بيزنس‌ويك كسب كرده است، نرم‌افزار مديريت شبكه جهت كمك به شركت ها براي استفاده مفيدتر از شبكه و رسانه‌هاي ذخيره‌سازي، و برنامه‌هاي كاربردي نظير ويدئو كنفرانس براي تلفن اينترنتي، از جمله اين طرح‌ها خواهند بود. Brantley Thompson تحليلگر شركت Goldman Sachs در گزارشي اظهار داشته كه سومين طرح، سيستم‌هاي ويدئوي درخواستي (Video On Demand:Vod) براي شركت‌هاي تلفن و شركت‌هاي تلويزيون كابلي خواهد بود.
    حتي اگر سيسكو سهمي در اين بازارها پيدا كند، هنر اصلي اين است كه آن‌قدر از آن‌ها درآمد داشته باشد كه براي شركتي 22 ميليارد دلاري مهم باشد. مثلا بازار شبكه‌هاي ذخيره سازي سوئيچ‌هاي هوشمندي كه جريان داده را بين رسانه ذخيره سازي و سيستم‌ها و سرورها كنترل مي‌كنند را در نظر بگيريد. وقتي كه سيسكو در سال 2003 به اين بازار 3/1 ميليارد دلاري وارد شد، بسياري از تحليلگران حدس مي‌زدند كه به‌زودي شركت‌هاي كوچكتر مثل Brocade Communications را كنار خواهد زد. Brocade آنقدر نگران اين مسئله شد بلافاصله تعدادي مديران اجرايي گران‌قيمت را به خدمت گرفت و حتي يك تورنمنت گلف يكصدهزار دلاري راه انداخت كه ماركش را تبليغ كند. ولي نيازي به اين كارها نبود. عليرغم سرمايه‌گذاري بيش از 500 ميليون دلار، سيسكو فقط 200 ميليون از سوئيچ‌هاي ذخيره‌سازي هوشمندش را فروخت. يعني سهم 17 درصدي از بازار، در مقايسه با سهم 47 درصديBrocade. دليل آن هم اين است كه بسياري از مشتري‌ها، اگر از تكنولوژي مورد استفاده‌شان راضي باشند، تمايلي به خطر انداختن داده‌هايشان ندارند. Michael Klayko مديرعامل Brocade دراين‌باره مي‌گويد: ”سيسكو رقيب ترسناكي است، ولي شما نمي‌توانيد ارزش رضايت مشتريان را دست كم بگيريد.“

    چالش‌هاي سيسكو
    سيسكو در تلاش است كه وضعيت ممتازش را حفظ كند.با حضور رقبايي كه هر روز قويتر مي‌شوند، رسيدن به هدف جان چمبرز مديرعامل، يعني رشد سالانه 12 تا 15 درصدي درآمدها تا سال 2008، كاري سخت مي نمايد.

    شبكه سازمان‌هاي بزرگ سيسكو: بيش از 70 درصد اين بازار بيست ميليارد دلاري را در اختيار دارد كه تقريبا 70درصد درآمدهايش را تامين مي كند. ولي توليدكنندگاني كه هزينه كمتري براي توليد مي پردازند، به خصوص شركت چيني Huawei كم كم قد علم مي كنند سيسكو براي اينكه بازهم درصد باقي بماند ممكن است مجبور شود قابليت هايي مثل نرم افزار امنيتي را براي بالا بردن قيمت به محصولاتش اضافه كند.
    تجهيزات ارتباطي: وقتي شركت هاي تلفن و تلويزيون كابلي به سمت تكنولوژي‌هاي مبتني بر اينترنت روآورند، به نظر مي آمد كه سيسكو يكي از بازيگران اصلي اين صنعت 50 ميليارد دلاري بشود. ولي اين اتفاق نيفتاد. شركت‌هاي باسابقه‌اي مثل آلكاتل و شركت‌هاي تازه نفس مثل جونيپر خيلي سريع بازار را در دست گرفتند. بنابر تخمين‌هاي موسسه Synergy Research، سيسكو با سهم 5درصدي از اين بازار در حد بازيگران كوچك باقي مانده است.
    سيستم‌هاي تلفن اينترنتي : بنابرتخمين‌ها، ارزش اين بازار از 5/3 ميليارد دلار در حال حاضر به 10/5 ميليارد در سال 2008 خواهد رسيد. سيسكو كه در اين بازار پيشقدم بود، تا دو سال پيش سهمي 40 درصدي از آن داشت. در حالي كه اكنون با سهمي 23درصدي، قراردارد. بسياري از شركت‌ها محصولات توليدكنندگاني نظير آوايا و نورتل را كه مي توان آن ها را به تدريج راه اندازي كرد، بيشتر ترجيح مي دهند.
    امنيت شبكه رهبري :اين بازار در امر حفاظت شبكه‌هاي سازماني درمقابل ويروس‌ها، در دست سيسكو است ولي رقبا بسيار سرسخت هستند، AT&T، جونيپر، مايكروسافت و شركت‌هاي تخصصي مثلCeckpoint Software قيمت‌ها را در سطحي پايين نگه داشته اند و در نتيجه پيش بيني مي شود اين بازار از1/4 ميليارد در سال 2004 به فقط 9/5 ميليارد در سال 2007 برسد.
    تجهيزات الكترونيكي: سيسكو در واحد Linksys با موفقيت عظيمي روبرو بوده است و فروش اين واحد تقريبا دو برابر شده و به 800 ميليون دلار رسيده است. ولي رقابت سخت از طرف شركت‌هايي مثل NetGear و D-Link باعث شده است كه اين تجارت سود ناخالص زيادي نداشته باشد. خلاصه اينكه، ورود به سيسكو به تجهيزات الكترونيكي مصرفي به نظر نمي رسد تاثير زيادي روي درآمدها و سودهاي شركت داشته باشد.


    بدترين عملكرد سيسكو در بالقوه‌ترين بازارش،‌ يعني ارتباطات راه دور رخ داده است. شركت‌هاي تلفن، سالانه 70 ميليارد دلار روي دارايي‌هايشان سرمايه گذاري مي‌كنند و درصد فزاينده‌اي از اين پول به سمت تكنولوژي‌هاي رو به رشد اينترنتي مي‌رود كه شركت‌هاي تلكام را قادر مي‌سازد سرويس‌هاي صوتي، داده و ويدئو را به مشتريانشان عرضه كنند. با وجود اين، سيسكو به زحمت حدود پنج درصد اين بازار را به چنگ آورده است يعني بسيار كمتر از حد 15 درصدي كه Chambers چند سال پيش قصد كرده بود به آن برسد. يك دليل اصلي مي‌تواند رقابت شركت سريع و فزاينده شركت Juniper Networks باشد كه در حال ربودن سهم اين بازار است. سيسكو انتظار دارد كه از طريق روترهاي بزرگش مجددا سهمي در اين بازار به دست آورد. در گزارش درآمدهاي شركت در هشتم فوريه آمده است كه 12 مشتري هم اكنون دستگاه‌هاي پانصدهزار دلاري 1-CRS را خريداري كرده اند و 12 مشتري ديگر هم سرگرم ارزيابي آن هستند.
    در كنار اين مسائل، سيسكو احتمالا با رقابت فزاينده‌اي از سوي فراهم كنندگان قديمي تجهيزات تلفن نيز روبرو خواهد بود. لوسنت و نورتل چند سال قبل در آستانه ورشكستگي بودند، ولي در حال حاضر توانسته‌اند اعتبار گذشته را بازيابند و تجهيزات كارآمدي مبتني‌بر تلفن اينترنتي توليد نمايند. به‌علاوه اين شركت‌ها به سود ناخالصي كمتر از سيسكو نيز قانع‌اند. براي مثال آلكاتل در صف اول فروش تجهيزات DSL قرار دارد، بازار وسيعي كه به طور معمول سود ناخالصي كمتر از 50 درصد را دربر داشته است.
    بسياري از سرمايه گذاران معتقدند چمبرز بايد براي بازگرداندن اعتبار رشد سريع به سيسكو، اقدامات قاطعانه‌اي اتخاذ كند. يكي از راه‌حل‌ها، خريد شركت‌هاي بزرگ است. سيسكو مي‌گويد كه علاقه‌اي به معامله‌هاي بزرگ ندارد و ترجيح مي‌دهد كه روي شركت‌هاي تازه تاسيس كه رشد سريعي دارند سرمايه‌گذاري كند. البته با داشتن بازاري 130 ميليارد دلاري و 16 ميليارد پول نقد، سيسكو تقريبا مي‌تواند هر شركتي را كه بخواهد بخرد. اهداف بالقوه مي‌تواند از آوايا تا تمام بخش‌هاي نورتل را در بربگيرد.

    ولي مشكلي كه در خريد شركت‌ها وجود دارد،‌ سود ناخالص سيسكو است. اگر سيسكو شركت ديگري را بخرد كه نسبت به درآمدش سود كمتري دارد،‌ فاصله تركيب سرمايه‌گذاري و سود كاهش خواهد يافت و بسياري از سرمايه‌گذاران بورس از سهام سيسكو رويگردان خواهند شد. Peterson مديرعامل آوايا در پاسخ به اين سوال كه آيا سيسكو پيشنهاد خريد اين شركت را مطرح خواهد كرد يا نه؟ مي‌گويد:‌‌ "سود ناخالص ما در شركت 48 درصد است ولي سيسكو 68 درصد سود ناخالص دارد. اينجا حساب جور در نمي‌آيد. به همين خاطر است كه من فكر مي كنم آن‌ها بدون كاهش انتظاراتشان درمورد سود ناخالص، نمي‌توانند دست به يك اقدام بزرگ بزنند."
    البته در اين ميان، يك شركت از جنبه مشكل سود ناخالص استثناست و اغلب درباره آن صحبت مي‌شود. Network Appliance شركتي با رشد خيره‌كننده در بازار پر مشتري رسانه‌هاي ذخيره سازي در ساني ويل كاليفرنيا. اين شركت در سال بيش از 30 درصد رشد داشته و در فصل اخير 68 درصد سود ناخالص كسب كرده است. ولي موفقيت‌هاي Network Appliance مشكلات ديگري را آشكار كرده است. در مقايسه با نسبت قيمت به درآمد 67 در اين شركت، نسبت قيمت به درآمد سيسكو به 24 تنزل كرده است. اين يعني ارزش بازار NetApp در حال حاضر 11 ميليارد دلار است، ولي اگر سرمايه گذاران ارزش درآمد آن‌را با توجه به نسبت قيمت به درآمد سيسكو بسنجند، فقط 4 ميليارد دلار ارزش خواهد داشت. DanielJ Warmenhoven. مديرعامل NetApp مي‌گويد كه تا به حال مذاكره‌اي در اين زمينه با سيسكو نداشته است.

    در جلسه گزارش درآمدهاي شركت سيسكو كه در 8 فوريه برگزار شد، يكي از تحليلگران از چمبرز پرسيد كه چرا او معتقد است كه سيسكو مي‌تواند از قانون اعداد بزرگ مستثني باشد؟ مطابق اين قانون هرگاه ابعاد يك شركت بزرگ مي‌شود، رشد درآمدهاي آن كاهش مي‌يابد. چمبرز با توضيحاتي كلي به اين سوال پاسخ داد و بيان كرد كه سيسكو احتمالا با اين قانون مطابقت نخواهد داشت چون ارزش محصولات شبكه‌اي كه مي‌فروشد، هرچه مشتريان تعداد بيشتري از آن ها را داشته باشند، افزايش مي يابد. او گفت: "ما در صنعتي هستيم كه به سادگيِ قانون اعداد بزرگ نيست. بگذاريد فرصتي در اختيارتان بگذارم... تا جدال فرآيند فكري ما را در برابر مشكلات ببينيد." بايد ديد سيسكو در ماه‌هاي آينده با چه چالش‌هاي ديگري روبرو خواهد بود.



  10. #25


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    سيسكو به از دست دادن سهم بازار خود ادامه ميدهد؟

    طي سالهاي پايانی هزاره دوم سيسكو به نامي بی رقیب در صنعت شبكه تبديل شده بود. اين توفيق با برتري اين شركت بر برندهايي نظير آلكاتل، زيمنس و نورتل بدست آمده بود. در حاليكه اين نامهای تجاری همگي غولهای بازار مخابرات و شبكه هستند و به نظر نمي رسيد كه ديگر شركتهاي خرده پا بتوانند رقيبي براي سيسكو باشند.
    به گفته سايت Nasdaq صعود باورنكردني سهام سيسكو از 5 دلار به بالاتر از 90 دلار طي 4 سال نشاندهنده اعتماد سرمايه گذاران به اين برند بود. رشد باورنكردني اينترنت و اعتماد فزاينده متخصصان شبكه به سيسكو از يك طرف و افق روشن بازار VoIP از طرف ديگر دورنماي بسيار مثبتي براي سهامداران سيسكو ترسيم مي نمود.
    به گفته مجله فوربس در سال 2000 با اوج گرفتن گرماي بازار VoIP اولين نشانه هاي عدم توانايي سيسكو در نگهداشتن انحصار 81 درصدي سهم بازارش مشاهده شد.
    جاييكه شركتهاي بزرگي مانند Lucent Technologies و كلارنت و يا شركتهاي كوچكي نظير كوينتوم و Nuera توانستند با ارايه مزيتهاي مختلف مشتاقان بسياري را جلب كنند. براي مثال كوينتوم با پهناي باند كمتري به ازاي هر پورت نسبت به سيسكو هزينه هاي فعالان اين عرصه را پايين مي آورد و يا شركت بلژيكي WTL با تمركز بر شبكه هاي VSAT راه حل مناسبتري براي شركتها به نظر ميرسيد.
    شايد سيسكو به علت اينكه خود فراهم كننده تكنولوژي و مطالعات محصولاتش بود، پر هزينه و سنگين حركت مي كرد. قرارداد همكاري شركت فيليپس -يكي از بزرگترين توليدكنندگان نيمه هاديها و ريزتراشه هاي جهان- و لوسنت، با بهره بردن از اين خلا، منجر به افزايش فروش محصولات لوسنت در سه بازار Voice، Access Server ها و تجهيزات بيسيم شد. (منبع: بخش خبري سايت Lucent).
    سال گذشته نيز روند از دست دادن قدرت سيسكو در بازار با موفقيت هاي شركت ژاپني و جوياي نام Juniper Networks ادامه يافت. جونيپر توانست در كمتر از يكسال، 15% از خريداران محصولات رهياب سيسكو (Core Router) را به خود جلب نمايد (منبع آمار: سايت ZDNet).
    با اينكه هنوز هم نام سيسكو با گردش مالي 25 ميليارد دلار سالانه، پرفروشترين محصول شبكه در دنياست، ولي اعداد و ارقام بالا نشان ميدهد حجم بازار بسيار بزرگتر از حدود تصور ما است و اين اميدي براي شركتهاي كوچك است كه با خلاقيت و ورود به موقع در مقاطع خاص زماني به بازارهاي جديد، پولساز باشند.



  11. #26


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    سيسكو با خريد شركت Scientific- Atlanta وارد عرصه محصولات ويدئويي مي شود

    شركت سيسكو، يكي از عوامل اصلي توليد تجهيزات اينترنتي قرار است شركت Scientific- Atlanta را به مبلغ 6.9 بيليون دلار خريداري كند . اين شركت ارائه دهنده تجهيزات تلويزيون كابلي است.
    به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ، سيسكو قصد دارد تمام پول اين معامله را به طور نقدي پرداخت كند. خريد اين شركت نشان دهنده تغيير اساسي در استراتژي هاي سيسكو كه تجارت خود را به طور فزاينده اي به منازل توسعه داده است مي باشد. سيسكو تقريبا موقعيت بالايي در ميان توليد كنندگان تجهيزات تلويزيوني دارد زيرا قبلا تجهيزات مسيريابي و سويچينگ را به آنها فروخته است . سيسكو هم اكنون مالك بخش حساسي از تجهيزات شده است كه مي تواند مستقيما به منازل افراد راه پيدا كند.
    خريد شركت Scientific- Atlanta موقعيت سيسكو در بازار محصولات ويدئويي را نيز تثبيت كرده است . سيسكو با خريد اين شركت به شركت هاي تلويزيوني و تلفن كابلي سرويس ارائه مي دهد.
    ويدئو از اهميت بالايي براي سيسكو برخوردار است . اين فناوري هشتمين فناوري پيشرفته در مجموعه محصولات سيسكو به شمار مي رود . ساير فناوري هاي پيشرفته اين شركت عبارتند از منزل ديجيتالي، شبكه سازي بصري، امنيت، بي سيم ، ميزباني موسسات تجاري كوچك و Ip Telephony .
    انتظار مي رود سيسكو آوريل سال 2006به طور كامل اين شركت را خريداري كند. اين شركت بعد از اين بخشي از حوزه Routing and Service Provider Technology به سرپرستي مايك ولپي خواهد بود .



  12. #27


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    سيسكو به از دست دادن سهم بازار خود ادامه ميدهد؟

    طي سالهاي آخر هزاره دوم سيسكو به نامي بی رقیب در صنعت شبكه تبديل شده بود. اين توفيق با برتري اين شركت بر برندهايي نظير آلكاتل، زيمنس و نورتل بدست آمده بود. در حاليكه اين نامهای تجاری همگي غولهای بازارهاي مخابرات و شبكه ميباشند و به نظر نمي رسيد كه ديگر شركتهاي خرده پا بتوانند رقيبي براي سيسكو باشند.

    صعود باورنكردني سهام سيسكو از كمتر از 5 دلار به بالاتر از 90 دلار طي 4 سال نشاندهنده اعتماد سرمايه گذاران به اين برند بود. رشد باورنكردني اينترنت و اعتماد فزاينده متخصصان شبكه به سيسكو از يك طرف و افق روشن بازار VoIP از طرف ديگر دورنماي بسيار مثبتي براي سهامداران سيسكو ترسيم مي نمود.

    در سال 2000 با اوج گرفتن گرماي بازار VoIP اولين نشانه هاي عدم توانايي سيسكو در نگهداشتن انحصار 81 درصدي سهم بازارش مشاهده شد. جاييكه شركتهاي بزرگي مانند Lucent Technologies و كلارنت و يا شركتهاي كوچكي نظير كوينتوم و Nuera توانستند با ارايه مزيتهاي مختلف مشتاقان بسياري را جلب كنند. براي مثال كوينتوم با پهناي باند كمتري به ازاي هر پورت نسبت به سيسكو هزينه هاي فعالان اين عرصه را پايين مي آورد و يا شركت بلژيكي WTL با تمركز بر شبكه هاي VSAT راه حل مناسبتري براي شركتها به نظر ميرسيد.

    شايد سيسكو به علت اينكه خود فراهم كننده تكنولوژي و مطالعات محصولاتش بود، پر هزينه و سنگين حركت مي كرد. قرارداد همكاري شركت فيليپس -يكي از بزرگترين توليدكنندگان نيمه هاديها و ريزتراشه هاي جهان- و لوسنت، با بهره بردن از اين خلا، منجر به افزايش فروش محصولات لوسنت در سه بازار Voice، Access Server ها و تجهيزات بيسيم گشت.

    سال گذشته نيز روند از دست دادن قدرت سيسكو در بازار با موفقيت هاي شركت ژاپني و جوياي نام Juniper Networks ادامه يافت. جونيپر توانست در كمتر از يكسال، 15% از خريداران محصولات رهياب سيسكو (Core Router) را به خود جلب نمايد (منبع آمار: سايت ZDNet).
    با اينكه هنوز هم نام سيسكو با گردش مالي 25 ميليارد دلار سالانه، پرفروشترين محصول شبكه در دنياست، ولي اعداد و ارقام بالا نشان ميدهد حجم بازار بسيار بزرگتر از حدود تصور ما مي باشد و اين اميدي براي شركتهاي كوچك ميباشد كه با خلاقيت و ورود به موقع در مقاطع خاص زماني به بازارهاي جديد، پولساز باشند.

    منابع آماري: سايتهاي NASDAQ، مجله فوربس و آرشيو خبري سايت شركت Lucent Technologies







  13. #28


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    بسياري از تجهيزات سيسكوي موجود در بازار تقلبي است

    در هنگام صحبت از توليد سخت‌‏افزار , ذهن بيشتر افراد به سوي ساخت يك دستگاه كامپيوتر رفته و آن را ناممكن مي‌‏پندارند، ‌‏درحالي كه زمينه ساخت بسياري از بردهاي سخت‌‏افزاري و الكترونيكي در كشور فراهم است.

    دكتر اميرحسين جهانگير , مديرگروه سخت افزار دانشكده كامپيوتر دانشگاه صنعتي شريف , درگفت و گو با خبرنگار ايلنا , با اشاره به اين مطلب كه كنترل كيفي محصولات شركت‌‏هاي توليدكننده بزرگ از اهميت بسياري برخوردار است, اظهار داشت: كوچك‌‏ترين اشتباه در مراحل مختلف طراحي و ساخت يك قطعه موجب ميليون‌‏ها دلار ضرر و به خطر افتادن اعتبار و اسم سازندگان آن خواهد شد.
    دكتر جهانگير ، افزود: اگر در همان مراحل اوليه ساخت قطعات سخت‌‏افزاري امكانات تست و كنترل كيفي در آنها پيش‌‏بيني شود , هزينه و زمان صرف شده براي آن معادل يك‌‏دهم هزينه و زماني خواهد بود كه آن قطعه بر روي يك برد آزمايش شده و يك صدم هزينه و زماني خواهد بود كه همراه با ساير قطعات در يك سيستم كامپيوتر تست شود.
    وي, خاطرنشان كرد: با وجود رواج تجهيزات سخت‌‏افزاري تقلبي در دنيا به خصوص در كشورهاي آسياي جنوب شرقي , واردكنندگان اين قطعات نيز بايد به نوبه خود امكانات كنترل كيفي را فراهم كرده و پيش از اقدام به فروش قطعات ، آنها را آزمايش كنند.
    مديرگروه سخت افزار دانشكده كامپيوتر دانشگاه صنعتي شريف , با اشاره به اين كه در حال حاضر بسياري از تجهيزات سيسكو كه در شبكه استفاده مي‌‏شود تقلبي است, گفت: در كشورهاي همسايه نظير پاكستان بسياري از قطعات دست دوم را با به كار بردن رنگ و لعاب به شكل اوليه در آورده و در بازار به فروش مي‌‏رسانند.
    وي ، در ادامه با اشاره به اين مطلب كه توليدات سخت‌‏افزار در ايران تاكنون از سوي تصميم‌‏گيران مملكت, جدي گرفته نشده, افزود:‌ در هنگام صحبت از از توليد سخت‌‏افزار, ذهن بيشتر افراد به سوي ساخت يك دستگاه كامپيوتر رفته و آن را ناممكن مي‌‏پندارند، درحالي كه زمينه ساخت بسياري از بردهاي سخت‌‏افزاري و الكترونيكي در كشور فراهم بوده و پروژه‌‏هاي بزرگي نيز از سوي برخي شركت‌‏هاي توليدي در اين زمينه صور گرفته است.
    دكتر جهانگير ، با تاكيد بر اينكه تصور ورود قطعات كامپيوتري از ساير كشورها و مونتاژ آنها در داخل كشور غلط است, تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از كاربردهاي خاص در صنايع مختلف نظير مخابرات , الكترونيك و دفاعي نياز به تجهيزات پيشرفته‌‏اي دارند كه مشمول تحريم هستند؛ ولي خوشبختانه بخشي از تكنولوژي ساخت آنها در كشور قابل حصول است.
    وي ، خاطرنشان كرد: تكنولوژي ساخت يك دستگاه كامپيوتر در داخل با توجه به سرعت پيشرفت آن در دنيا و يك مورد تجربه ناموفق ايران, به هيچ عنوان توصيه نمي‌‏شود.



  14. #29


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    سيسكو خدمات بي سيم پيشرفته ارائه مي دهد

    شركت سيسكو سيستم به زودي از يك مجموعه استاندارد بي سيم پشتيباني خواهد كرد كه شركت هاي ارائه دهنده خدمات تلفن همراه را قادر مي سازد. براساس پروتكل اينترنت خدمات جديدي را ارئه دهند.
    اين نيروگاه شبكه سازي روز دوشنبه اعلام كرد كه آنها در حال بروزرساني محصولات خود با فناوري استانداردهاي Ip Multimedia Subsystem است كه از سوي انجمن متصديان تلفن همراه توسعه يافته است.
    از استانداردهاي IMS براي تعريف يك ساختار و پروتكل براي تبديل سرويس هاي Ip دور برد به شبكه هاي بي سيم استفاده مي شود.
    سيسكو تاكنون به طور محدود از فناوري IMS در مجموعه محصولات شبكه سازي خود استفاده مي كرد. اكنون اين شركت در ساير دستگاه ها چون مسيرياب H.323 , 12000IP نيز از اين استاندارد استفاده خواهدكرد. سيسكو استاندارد IMS را به دروازه رسانه اي خود و دروازه Softs witch و PSTN نيز افزوده است.
    با ايجاد اين تغييرات در محصولات زيربنايي سيسكو شركت هاي تلفن همراه قادر خواهند بود سرويس هاي جديد بيشتري به شبكه هاي اطلاع رساني نسل سوم خود اضافه كنند. شبكه هاي اطلاعاتي همراه در حال حاضر سرويس هايي چون دانلود، زنگ تلفن و پيام هاي متني SMS ارايه مي دهند. شركت هاي تلفن همراه با دسترسي به شبكه هاي پرظرفيت قصد دارند خدمات IP ارائه دهند كه روي شبكه هاي سيمي اجرا مي شوند بنابراين آنها مي توانند در يك محيط تلفن همراه كار كنند. پروتكل هاي موجود در استانداردهاي IMS چون SIP به اين شركت ها كمك مي كند سرويس هاي جديد ارائه دهند.



  15. #30


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    سیسکو در جست‌وجوی بازارهای جدید است

    اگر فکر می‌کنید سیسکو تنها در زمینه ساخت روتر و سوئیچ‌های شبکه‌ای فعال است سخت اشتباه می‌کنید، زیرا این شرکت درصدد است نقش بزرگتری را در حیات دیجیتال ایفا کند.
    این شرکت درصدد ساخت دوربین‌های جدید امنیتی و دستگاه‌های پخش DVD شبکه‌ای برآمده است و برخی تولیداتش را در نمایشگاه CES به نمایش درآورده است.
    دستگاه پخش DVD شبکه‌ای این شرکت موسوم به kiss DP-600 به صورت بی‌سیم به اینترنت متصل می‌شود و امکان دسترسی به 3 هزار ایستگاه رادیوی تحت وب را فراهم می‌آورد. با استفاده از این محصول می‌توان از پیش‌بینی آب و هوا، وضعیت سهام و بازی‌های آنلاین هم بهره‌مند شد.
    قرار است این محصول به قیمت 400 یورو از بهار آینده در اروپا و ایالت متحده عرضه شود. همچنین هر یک از دوربین‌های امنیتی این شرکت هم به قیمت 99 دلار عرضه خواهد شد.



صفحه 2 از 3 اولیناولین 1 2 3 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

سیستم سیسکو

سیستم های سیسکو

اخبار سیسکو

سيستم سيسكو

اخبار سيسكو

سیسکو سیستم

است ip multimedia subsystemنمودار پيشرفت سيسكو سيستم در 10 سال اخيرتجربه کار با سوئیچ های brocadeباگ در ios سيسكوتکنولوژی های جدید شرکت سیسکو سیستمهای سیسکوسیستم های ciscoAdtranسيستم سيسكو و ipامنیت ip multimedia subsystemنمایندگی adtranبازارروترهامژگان خلیلی ciscoامنیت هوشمنداخبار شبکه و سیسکوتکنولوژی ساخت سوییچخطاها در سوئیچ adaptive سیسکوجزئیات شبکه های vsatنتایج گروه تحقيقاتي Synergy در مورد سیسکو

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •