-
مشکل در روتر Voip
سلام بر دوستان همیشه سبز:
من از روتر Cisco 3661 با ماژول های 2FXO استفاده می کنم.
مشکل اینجاست که بعد از قطع تماس از سمت کاربر تلفن اینترنتی، خط سمت ما همچنان مشغول می ماند و مجبوریم برای آزاد کردن خط، سوکت RJ11 را بکشیم و مجدداً به پورت مورد نظر وصل کنیم.
به نظر شما مشکل از کجا می تونه باشه؟
این هم کانفیگ مربوط به یک Voice Port:
Voice-port 1/0/0
input gain 6
output attenuation -6
echo-cancel coverage 16
cptone DE
timeouts call-disconnect 1
timeouts wait-release 5
supervisory disconnect dualtone mid-call
supervisory custom-cptone ir
no battery-reversal
این هم کانفیگ مربوط Voice Class:
voice class custom-cptone ir
dualtone busy
frequency 400 400
cadence 480 480 480 480
dualtone disconnect
frequency 400 400
cadence 250 250 250 250
شاید این نکته هم بتونه کمک کنه که سوئیچ مخابرات مرکز ما کارین LX1 هست.
منتظر پاسخ شما هستم
متشکرم - مسعود.ی
-
سلام مسعود، والا من با آنالوگ سیسکو تا حالا کار نکردم، ولی من دقیقا همین مشکل رو با Quinton Tenor A-800 داشتم و تماسها قطع نمی شد، که مشکلم با تغییر دادن OS دستگاه بر طرف شد، البته با چند بار آزمایش و خطا، میگم شاید این مشکل شما با تغییر IOS دستگاهتون بر طرف بشه !
-
ممنونم دوست عزیز.
فکر نمی کنی این موضوع به frequency و cadence قسمت های busy یا disconnect مربوط باشه؟ چون IOS رو چند بار تا به حال تغییر دادم و مشکل همچنان پابرجاست.
-
-
[font=Tahoma][/font][left]Try This:
!
!
voice class custom-cptone IR
dualtone busy
frequency 425 425
cadence 500 500
dualtone ringback
frequency 425 425
cadence 1000 4000
dualtone disconnect
frequency 425 425
cadence 250 250
!
!
Good Luck![/left]
-
جناب آقای خیاط عزیز، یار همیشگی، سلام بر شما. امیدوارم رفع کسالت شده باشد و بتوانیم همچون گذشته از تجربیات گهربار شما استفاده کنیم.
موفق و پاینده باشید
دوستدار شما - مسعود
-
آقا dualtone هاي busy , ringback , disconnect با فركانس 425 جواب ندادند و وقتي به 400 تغييرشون دادم خيلي بهتر شد.
تا الآن مشكلي نداشتيم.
فقط مي مونه يه مسئاله و اونم اينكه چه كاري انجام بدم تا شماره مقصد هم با صفر (00) و هم بدون صفر (00) گرفته بشه؟
-
[left]Thanks for the wishes and sorry it didn't help, though you can also try:
!
voice-port 1/0/0
input gain 6
output attenuation 2
timeouts call-disconnect 2
timeouts wait-release 3
supervisory disconnect dualtone mid-call
supervisory answer dualtone sensitivity high
supervisory custom-cptone IR
ring number 0
or you can mesure your tones, record it with voice recorder from a phone set and a microohen, then take the numbers by opening the voice files with COOL Edit program.
Regarding the dial number to be with or without 00 you can define the outgoing voip peers twice once with 00 and once without!
Good Luck!
[/left]
-
[QUOTE=NetMaster][left]Thanks for the wishes and sorry it didn't help, though you can also try:
!
voice-port 1/0/0
input gain 6
output attenuation 2
timeouts call-disconnect 2
timeouts wait-release 3
supervisory disconnect dualtone mid-call
supervisory answer dualtone sensitivity high
supervisory custom-cptone IR
ring number 0
or you can mesure your tones, record it with voice recorder from a phone set and a microohen, then take the numbers by opening the voice files with COOL Edit program.
Regarding the dial number to be with or without 00 you can define the outgoing voip peers twice once with 00 and once without!
Good Luck!
[/left]
[/QUOTE]
واقعاً ممنونم. لطف بسيار بزرگي در حق من كرديد. :wub:
مشكل با ايجاد تغييرات در voive-port ها حل شد. از شما بسيار متشكرم.
هميشه موفق و پيروز باشيد
دوستدار شما - مسعود
-
یکی از دوستان اگه لطف کنه یه کانفیگ اینجا بزاره بعد توضیح بده و تجزیه تحلیل کنه ممنون میشم
ماهایی که از این چیزا نداریم حداقل تئوری یاد بگیریم یه چیزی