زمان پینگ به روتر ما از طریق سایت خود مخابرات به نسبت بقیه روتر های شرکتهای همشهری خیلی بالا رفته. فکر میکنید مشکل از کجاست؟ چطور میشه مشکل نویز رو خطوط رو متوجه شد و منشا,ء اونو پیدا کرد؟
Printable View
زمان پینگ به روتر ما از طریق سایت خود مخابرات به نسبت بقیه روتر های شرکتهای همشهری خیلی بالا رفته. فکر میکنید مشکل از کجاست؟ چطور میشه مشکل نویز رو خطوط رو متوجه شد و منشا,ء اونو پیدا کرد؟
دلایل مختلفی می تونه داشته باشه که همه در نهایت به ترافیک شما بر میگرده. حالا یا ترافیکتون رو بالا بردند یا به طور طبیعی اینطور شده.
اولین کاری که باید بکنید اینه که مقدار Send & Recive روتر رو با شبکه تطبیق بدید. ببینید با هم جور در میاد یا نه.
بعد که مشخص شد که سند و رسیو نسبت به ترافیک و بار شبکه چگونه است، راحت تر میشه به عیب یابی و حل مشکل پرداخت.
دوست عزیز:
ping Time رو برای حالتی که یک ip را هم ping می کنید چک کنید...اگه وضعیت بهتر بود DNS Server رو چک بفرمایید....
میزان خطای CRC اینترفیس سریال رو چک کنید (sh int ser0) اگه این error مدام در حال افزایش باشه مسیر فیزیکی خط leasd رو از مخابرات تا isp چک کنید...
از نظر دمایی محل قرار گرفتن تجهیزات را در دمایی متعادل قرار دهید...
در ضمن عمر تقریبی اینتر فیس سریال سیستمتون چند ساله؟
send & receive حالت عادی خودشو داره. DNS هم ظاهرا مشکلی نداره. دما هم متناسبه. مشکل crc وجود داره و افزایش هم پیدا میکنه. در واقع سوال من پیدا کردن منشا خطاست. مخابرات از سر خودش وا میکنه و میگه که ما مشکل و نویزی روی خط نداریم. من می خوام بدونم که چجوری میشه نویز یا اشکال یه خط رو از نظر فیزیکی پیدا کرد. در ضمن منظورتون رو از عمر سریال نفهمیدم. یعنی روترمون چند سالشه؟ مسلما قدیمیه .یک AS5300 نمیتونه جدید باشه. ولی چه ربطی داره یعنی میگین عمرش بالا رفته؟ این مسئله چند روزه پیش اومده .بعد از مشکلات عدیده مخابرات در مرکز البته.
دوست عزیز:
به احتمال زیاد مشکلت مربوط به همین کار های اخیر مرکز مخابراتتون هستش....
چند وقت پیش من هم یک مشکل مشابه شما داشتم ...
[URL=http://forum.persiannetworks.com/showthread.php?t=8245]اینجا[/URL] رو التفات بفرمایید... :happy: