-
سلام
آقای راستی نگفتین مدل مودمتون چی هست ؟
اما اگه 3086 باشه روی پنل جلو دو سوییچ می بینید .( تو بقیه مدل ها هم از طریق کنسولش می تونی این کار را بکنی) شما یک local loop بگیرید . و ببینید اصلاً روی روتر لوپ را می گیرید یا نه ؟
اینجوری می تونی مطمئن بشی که کابل سریال و ماژول روترت سالم هست یا نه ؟
موفق باشید
-
مودم 3086 هست جناب ساسانی فر؛ با تغییر سوییچ های روی مودم، هیچ تغییری روی روتر دیده نمیشه. لوگ هم تغییری رو نشون نمیده.
-
یعنی شما این پیغام را روی پورت سریال که به مودم وصل هست نمی بینید ؟ (وقتی که local loop می زنید)
Router# sh int ser 0/0/0
serial 0/0/0 is UP line protocol is down ( looped) t
تو اولین خط وقتی دارید اینترفیس سریالت را چک می کنی باید این را ببینی
حالا اگه اینطور نمیشه 3 تا مشکل ممکن است وجود داشته باشه
1- مودمتون تو حالت روتر تنظیم شده و نه bridge که این را می تونید با مخابرات هماهنگ کنید
2- کابل مشکل داشته باشه
3- ماژول سریالت مشکل داشته باشه
موفق باشید
-
از بابت اینکه مودم تو حالت روتر نباشه مطمئنم، چون با اون یکی روتر میتونه کار کنه؛ شک به کابل دارم و ماژول سریال.
ممنون، مجدد چک میکنم.
-
سلام
من این مشکل داشتم Clock rate رو set کردم ok شد
نمیدونم شاید ربطی به مشکل شما نداشته باشه !
-
این پیغام بیشتر بر میگرده زمانی که Clock Rate تنظیم نشده و یا اینکه یه طرف up هست و طرف دیگه بنا به دلایلی (کابل،اتصالات و ... ) down شده باشه
-
آیا کارت WIC-1T خود را نیز عوض کرده ای؟
-
[QUOTE=hadializadeh;316075]این پیغام بیشتر بر میگرده زمانی که Clock Rate تنظیم نشده و یا اینکه یه طرف up هست و طرف دیگه بنا به دلایلی (کابل،اتصالات و ... ) down شده باشه[/QUOTE]
سلام
وقتی که در روتر پیغام زیر رو میده :
Router#sh interfaces serial 0/3/0
Serial0/3/0 is up, line protocol is down (disabled
up اول یعنی اینکه فیزیک شبکه برقرار است