نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 3سپاس
  • 2 توسط mostafa73
  • 1 توسط kiarash_90

موضوع: راهنمای خرید تلفن تحت شبکه IP Phone

  
  1. #1
    نام حقيقي: مصطفی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    34
    سپاسگزاری شده
    18
    سپاسگزاری کرده
    1

    راهنمای خرید تلفن تحت شبکه IP Phone



    راهنمای خرید تلفن* تحت شبکه ( IP Phone )

    انتخاب یک IP Phone مناسب در وهلهٔ اول کار ساده*ای به نظر می*رسد. اما با افزایش تنوع این تجهیزات در بازار، و نیازهایی که روز به روز تغییر می*کند، این انتخاب می*تواند به یک کابوس تبدیل شود.
    آنچه در ادامه می خوانید راهنمایی جامع برای انتخاب IP Phone است که شامل توضیحاتی دربارهٔ موضوعات زیر می*شود :


    1. معرفی و تحلیل تکنولوژی به کار رفته در تلفن های تحت شبکه ( IP Phone ).
    2. معرفی مهمترین ویژگی های یک IP Phone ( و مزایای داشتن آن ).
    3. معرفی انواع IP Phoneها.
    4. راهنمای خرید یک IP Phone.


    اگرچه تلاش ما در تهیهٔ یک راهنمای تلفن تحت شبکه به زبانی ساده، به نحوی بوده که توضیحاتی جامع را در اختیار شما قرار دهیم؛ ممکن است در بعضی شرایط، موفق به یافتن پاسخ سؤال خود نباشید. در این شرایط کافیست با کارشناسان آرمانیکا به نحوی که در قسمت تماس با ما شرح داده شده است، تماس بگیرید؛ متخصصان آرمانیکا آمادهٔ پاسخگویی به سؤالات و رفع مشکلات شما خواهند بود.
    1. معرفی و تحلیل تکنولوژی به کار رفته در تلفن های تحت شبکه ( IP Phone ).

    تلفن تحت شبکه، تلفنی مجهز به تکنولوژی IP و پروتکل های انتقال داده در بستر شبکه های کامپیوتری است. این نوع تلفن ها در ارتباط با یک سیستم IP Telephony یا سرویس VoIP به کار می*رود. تلفن تحت شبکه از لحاظ اندازه تا حدودی مشابه تلفن*های سنتی است؛ اما تنها تفاوت آن با تلفن*های سنتی، استفاده از فن آوری IP و نحوه عملکرد آن است. با توجه به این موضوع IP Phone جهت اتصال به سیستم، به شبکه کامپیوتری متصل می شود و در شبکه کامپیوتری مانند یک دستگاه کامپیوتری با آن رفتار می شود و این در حالی ست که تلفن های سنتی توسط یک زوج سیم به شبکه تلفنی متصل می شدند. لذا این نوع تلفن ذاتا با انواع سنتی متفاوت است.

    نام های متفاوتی برای این نوع تجهیزات از سوی کاربران به کار می رود. IP Phone، تلفن تحت شبکه، تلفن VoIP و ... همه از نام هایی هستند که تا به امروز مشاهده شده است. از نظر کارشناسان این حوزه IP Phone به عنوان نام انگلیسی و تلفن تحت شبکه ( کامپیوتری* )* به عنوان معادل فارسی آن درست ترین نام جهت به کاربردن در رابطه با این نوع تجهیزات است.
    1.1. فن آوری IP چیست ؟

    IP مخفف عبارت Internet Protocol، استانداردی برای انتقال بسته های ( Packet ) دیتا در شبکه محلی ( LAN ) یا شبکه گسترده ( WAN ) است. IP در* واقع همان تکنولوژی به کار رفته در شبکه های کامپیوتری ( data network ) شماست که به وسیله آن اطلاعات را ارسال یا دریافت می*کنید.
    واژهٔ VoIP هم مخفف عبارت Voice over Internet Protocol، به معنی ارسال تماس های تلفنی از طریق شبکه ( و اینترنت ) است که امروز به واژهٔ بسیار متداولی تبدیل شده است. VoIP در حالت کلی یک فن آوری ست.
    2.1. IP Phone چگونه کار می*کند ؟

    فرآیند کار تلفن*های تحت شبکه بسیار ساده است؛ این تلفن*ها صدای آنالوگ را دریافت می*کنند و آن را به پکت های دیجیتال تبدیل می*کنند. این پکت ها از طریق شبکهٔ مجهز به تکنولوژی IP منتقل می*شوند. و در انتها IP Phoneها پکت های دیجیتال را نیز به جریان صدای آنالوگ تبدیل می*کنند. برای تبدیل و انتقال بدون نقص جریان صدا، یک IP Phone از پروتکل های VoIP و Codecهای صوتی بخصوصی استفاده می*کند.
    با این توضیح به وضوح روشن است که IP Phone از فن آوری VoIP استفاده می کند و به همین دلیل گاهی از آن با نام تلفن ویپ ( VoIP Phone ) یاد می شود.

    IP Phone در اکثر مواقع جهت کار نیاز به یک سرویس دهنده ( Server ) در شبکه دارد. این سرور ممکن است در شبکه با اسامی زیر یاد شود، IP PBX، سانترال تحت شبکه، SIP Server، مرکز تلفن تحت شبکه، SIP Proxy ،softswitch و ... صحبت کردن از این تجهیزات در حوصله این نوشته نمی گنجد اما چند نکته در مورد این سرور ها و نحوه ارتباط آنها با IP Phone ها می بایست برای انتخاب تلفن مناسب مد نظر قرار گیرد.


    1. پروتوکل : SIP پروتوکلی ست که بیشترین استفاده را در شبکه های تلفنی دارد، بیش از ۹۰ درصد تلفن ها و مراکز تلفن از این پروتوکل پشتیبانی می کنند. اما نکتهء* حائز اهمیت این است که تلفن و مرکز تلفن برای کارکرد می بایست از یک یا چند پروتوکل مشترک پشتیبانی کنند.
    2. نوع مرکز تلفن : مراکز تلفن تحت شبکه در حالت کلی ممکن است یکی از این دو نوع باشند :


    نوع اول - مراکز تلفن با نرم افزار ماخذ آزاد ( Open Source ) نظیر استریسک ( Asterisk ).
    نوع دوم - مراکز تلفن تحت لیسانس تولید کنندگان خاص نظیر فروش IP Phone سیسکو و مراکز تلفن با نرم افزار مأخذ آزاد معمولا از اکثر پروتوکل ها و استاندارد ها پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال نرم افزار استریسک از IAX ،MGCP ،SIP ،H323 ،Cisco Skeany و چند پروتوکل دیگر پشتیبانی می کند و اکثر تلفن ها به نحوی به این نوع نرم افزارها متصل می شوند و با آنها کار می کنند.در مورد مراکز تلفن نوع دوم کار کمی سخت تر است. تعداد استانداردهایی که در این نوع مراکز پشتیبانی می شود زیاد نیست. به عنوان مثال نرم افزار اینوافون ( Innovaphone ) تنها از دو پروتوکل SIP و H323 پشتیبانی می کند و نرم افزار سیسکو از پروتوکل Cisco Skeany و SIP. واضح است که در زمان انتخاب تلفن برای نوع دوم مراکز تلفن می بایست که دقت بیشتری به خرج داده شود.نکته مهم دیگری که در خصوص انتخاب تلفن برای هر یک از این دو نوع مرکز تلفن باید مد نظر قرار گیرد این است که مراکز تلفن تحت لیسانس تولید کنندگان خاص نظیر اینوافون و سیسکو و آلکاتل دارای امکانات اختصاصی ای هستند که تنها و تنها روی تلفن های تولید شده توسط همین تولید کنندگان پشتیبانی می شود. همچنین تلفن های سخت افزاری این تولید کنندگان دارای دکمه ها و امکاناتی هستند که فقط با نرم افزار مرکز تلفن همین تولید کنندگان کار می کند.این موضوع بدین معنی ست که در صورتی که شما یک مرکز تلفن اینوافون ( Innovaphone ) داشته باشید و از یک گوشی D-Link در ارتباط با این مرکز استفاده کنید احتمالا چیزی حدود ۴۰ درصد از امکانات مرکز تلفن را از دست خواهید داد و این به معنی هدر رفتن هزینه ای ست که برای خرید مرکز تلفن و لایسنس آن پرداخت کرده اید.

    همچنین در صورتیکه از تلفن یک تولیدکننده خاص نظیر سیسکو با نرم افزار مأخذ آزادی نظیر استریسک استفاده کنید، احتمالا تعداد زیادی دکمه روی IP Phone خود خواهید دید که کاربردی ندارد. معنی این نیز این است که شما کمتر از پولی که بابت تهیه تلفن پرداخت کرده اید از آن استفاده می کنید.به هر حال توصیه ما این است که در صورتی که از مراکز تلفن تحت لیسانس استفاده می کنید سعی کنید که از تلفن های تولید شده توسط همان تولید کننده یا تلفن های تایید شده توسط آن تولید کننده استفاده کنید. مگر در موارد خاصی که امکانات برایتان اهمیت ندارد و از تلفن تنها یک کاربری ساده نیاز دارید.همچنین در صورتیکه از نرم افزارهای مأخذ آزاد استفاده می کنید، سعی کنید که از گوشی های تلفنی استفاده کنید که به صورت عمومی در بازار برای کار با همین نرم افزارها تولید شده اند.در صورتیکه به این توصیه عمل کنید تا حد بسیاری می توانید مطمئن باشید که انتخابتان یک انتخاب بهینه بوده است.






    موضوعات مشابه:
    dastaviz و smeysamhen سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: sajjad

    عضو عادی شناسه تصویری kiarash_90
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    babol
    نوشته
    179
    سپاسگزاری شده
    112
    سپاسگزاری کرده
    17
    موفق باشید.


    mostafa73 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •