نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 2سپاس

موضوع: ARP cache timeout and mac address-table aging-time

  
  1. #1
    نام حقيقي: محمدرضا

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    91
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    32

    ARP cache timeout and mac address-table aging-time

    سلام به همه
    فرض کنیم تعدادی PC داریم که به یک Switch وصل شده اند. فرضا مدت زمانی گذشته و روی PC ها ARP Cache تشکیل شده و روی Switch هم mac address-table تشکیل شده است.
    حال ما می آییم و کارت شبکه یکی از سیستم ها را عوض می کنیم.در بازه زمانی که هنوز ARP cache timeout سیستم ها به سر نیامده، فرضا یکی از سیستم ها می خواهد با کامپیوتری که تازه کارت شبکه آن را عوض نموده ایم، ارتباط برقرار کند. نگاه می کند می بیند آن را در ARP Cache اش دارد(هر چند غلط است و به روز نشده)، پس mac غلط را جایگزین می کند و می فرستد.سوییچ هم هنوز همان mac address-table غلط را دارد و در نتیجه بسته ها را هدایت می کند به کامپیوتری که تازه کارت شبکه آن را عوض نموده ایم. در نتیجه بسته هایی به کامپیوتری که کارت شبکه اش را تازه عوض نموده ایم، می رسد که mac address مقصد آن بسته ها با mac address واقعی آن سیستم تطابقی ندارد. می خواستم ببینم اکنون چه می شود؟ ممنون می شوم به من بگویید اکنون چه رخ خواهد داد؟ آنالیز و تحلیل اش چگونه است؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: sina

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    18
    سپاسگزاری شده
    10
    سپاسگزاری کرده
    5
    سلام
    اتفاق خاصی نمیفته. کامپیوتر مقصد ( که کارت شبکه اون عوض شده ) به سادگی بسته را Drop میکنه. چون Destination MAC Address فریمی که برای اون کامپیوتر ارسال شده با MAC Address اون کامپیوتر یکسان نیست. برای همین کامپیوتر مقصد اصلا بسته را به لایه بالاتر نمیده.

    برای روشن تر شدن موضوع شبکه های مبتنی بر HUB را به یاد بیارین. در این شبکه ها، هاب همه بسته ها را برای همه کامپیوترها ارسال میکنه. این کامپیوترها هستند که Destination MAC Address هر Frame را با آدرس مک خودشون مقایسه میکنند. اگه با هم برابر بودند میفهمند که بسته مال خودشونه و به لایه بالاتر ارسال میکنند. اگر هم نه که بسته را Drop میکنند.

    موفق باشید.


    mrm59 و 87422117 سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

تشکیلmac table درswitch

به روز کردن جدول mac در switch

جدول تشکیل arp

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •