نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3
سپاس ها 14سپاس
  • 11 توسط Reza.D
  • 3 توسط amir_mrt

موضوع: Frame-relay چيست و چه مفهومي ميدهد؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: نینجا (سرباز متخصص)

    عضو عادی شناسه تصویری mizogomo
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    هسته لینوکس
    نوشته
    467
    سپاسگزاری شده
    240
    سپاسگزاری کرده
    33

    Frame-relay چيست و چه مفهومي ميدهد؟

    دوستان مفهوم فريم ريلي تو سيسكو چي هست و چه كاري انجام ميده؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: رضا دانشمند (Dj Pashmak)

    عضو ویژه/سرپرست بخش Cisco شناسه تصویری Reza.D
    تاریخ عضویت
    Oct 2007
    محل سکونت
    .
    نوشته
    953
    سپاسگزاری شده
    887
    سپاسگزاری کرده
    870
    سوالتون خیلی کلیه.
    Frame Relay خودش یک استاندارد لایه دو هست که در ارتباطات WAN کاربرد داره و به نوعی جایگزینی برای ازتباطات leased line بوده اگرچه خودش هم به مرور با تکنولوژی های جدید در حال جایگزین شدنه
    در ارتباطات FR چندین دستگاه میتونن به شبکه وصل بشن و از بستر موجود استفاده کنند (مانند شبکه های LAN) اما برخلاف شبکه های LAN قابلیت ازسال پیغامهای broadcast به تمام دستگاهها وجود نداره به همین دلیل به این نوع شبکه ها Non Broadcast Multi Access یا NBMA میگن

    در سیسکو مفاهیم مرتبط با خو د FR در بحث کانفیگ شاید خیلی سخت نباشه اما زمانیکه FR با مواردی مثل پروتکل های مسیریابی مختلف ترکیب میشه یک مقدار پیچیده میشه

    اگر سوالاتتون رو ریزتر بپرسید بهتر میشه جواب داد و راهنمایی کرد


    mehrzadmo، rezajavan، vahid313 و 8 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: سید امیر مرتضوی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل سکونت
    ایران
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    0

    Frame relay چیست ؟

    دلیل استفاده از Frame relay چیست ؟

    فرض کنید شما تو یک شرکت بزرگ کار میکنید و این شرکت تو دو نقطه جدید گسترش داده شده . سایت اصلی به دو دفتر دیگه به نام های شعبه 1 (Branch1) و شعبه2 (Branch 2) متصل می باشد و رئیس شرکت از شما می خواهد که این دو دفتر با سایت اصلی در ارتباط باشند . یک روش ساده که اغلب استفاده میشه این هستش که آنها را به صورت مستقیم (که leased line نامیده می شود ) وصل کنیم .

    برای اتصال این دو شعبه به روتر اصلی (HeadQuarter) احتیاج به دو اینترفیس سریال می باشد که در این سناریو این دو اینترفیس را روتر اصلی میتواند فراهم کند . حال سوال اینجاست چه اتفاقی خواهد افتاد اگر شرکت قصد گسترش شعبات خود تا 10 شعبه رو داشته باشه ؟؟؟؟
    برای هر لینک point-to-point روتر اصلی (HeadQuarter) احتیاج به یک اینترفیس سریال فیزیکی دارد ( و همچنین شاید نیاز به یک CSU/DSU جداگانه اگر سریال اینترفیس شما داخل Wan Card اصطلاحا integrated نشده باشه )
    همانطوری که شما تصور میکنید پیاده سازی به این شکل و فرم احتیاج به خیلی روتر با تعداد زیادی اینترفیس و فضای زیاد رک برای قرار دادن روتر ها داخل آن و نیز تعداد زیادی CSU/DSU دارد .
    خوب قاعدتا ما برای حل این مشکل شاید از یک راه حل دیگه استفاده کنیم !!!!!!
    درسته ما برای حل این مشکل از Frame Relay استفاده میکنیم . با استفاده از Frame Relay ما فقط احتیاج به یک سریال اینترفیس روی روتر اصلی (HeadQuarter) داریم که به همه شعبات متصل میشود . این واقعیت حتی زمانی که ما شعبات رو از 10 تا به 50 تا هم گشترش دهیم به درستی برقرار است . و علاوه بر این هزینه آن خیلی کمتر از استفاده خطوط leased نیز میباشد .



    Frame Relay یک پروتکل Wan با کارایی بالاست که در لایه physical و data link مدل OSI کار میکند . و همچنین در مقایسه با application های point-to-point هزینه کمتری برای انتقال داده ارایه میدهد .Frame Relay به این صورت کار میکند که از اتصالات مجازی بین شبکه Frame Relay استفاده میکند و آن اتصالات را به یک اتصال فیزیکی در هر محل ترکیب میکند .
    در واقع Frame Relay با استفاده از سوئیچ Frame Relay داده ها را روی مدارهای مجازی (virtual circuit) به یک مقصد خاص مسیر دهی میکند . نقل قول از سیسکو به پارسی



    f14f21، zovareh و sohrab sep سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

frame relay چیست

فریم ریلی چیست

فریم ریلیframe relayچیستفریم ریلی چیست؟Frame Relay چيست فریم در شبکه چیستفریم رلهمفهوم فریم در شبکهframe relayچیست؟Frame Relay چیست؟شبکه فریم ریلی frame relayچيستframe relayپروتکل hdlc چیستفریم در شبکهframe relay چیست ؟پروتکل فریم ریلیتکنولوژیframerelay چیستframe relayچيست؟شبکه frame relay چیست؟frame در شبکه چیستfram relay چیست چیست frame relay frame relay چيست؟

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •