-
مشکل down و up شدن خط e1
سلام دوستان
خسته نباشید.
من مشکلی برام بوجود اومده که واقعن توش موندمم..
وقتی میخوام کانکت بشم، با هایپر ترمینال به سرور as5300 وصل میشم، و مودمم هم پتون 3088k هست..
این خطاها رو میده.
[LEFT]04:45:06: %RPS-3-MULTFAIL: There is more than one failure with the Redundant Pow
er System; please resolve problems immediately
04:45:19: %CONTROLLER-5-UPDOWN: Controller E1 0, changed state to down
04:45:19: %CSM-5-PRI: delete PRI at slot 0, unit 0, channel 15 with index 0
04:45:19: %ISDN-6-LAYER2DOWN: Layer 2 for Interface Se0:15, TEI 0 changed to dow
n
04:45:20: %CONTROLLER-5-UPDOWN: Controller E1 0, changed state to up
04:45:20: %CSM-5-PRI: add PRI at slot 0, unit 0, channel 15 with index 0
04:45:20: %ISDN-6-LAYER2UP: Layer 2 for Interface Se0:15, TEI 0 changed to
[RIGHT]و کاربری که میخواد وصل شه هم قط میشه..
ممنون میشم کمکم کنید مشکل رو حل کنم، ضمن اینکه من کابل ایوانم رو به این ترتیب زدم: rj45 هست به rj45
سمت مودم پتون:
1-1
2-2
4-6
5-3
سمتش هم از چپ به راست، وقتی جکه سوکت رو به پائینه
[/RIGHT]
[/LEFT]
-
سلام
این مشکل را از اول داشتید یا به تازگی با اون مواجه شدید؟
لینک چند دقیقه یکبار قطع و وصل میشه؟
-
من حدود 25 روز پیش رعد و برق خفنی زد و این مشکل بوجود اومد.. اون موقع مودم 1088k داشتم.. و مخابرات کابل رو عوض کرد انداخت رو یه زوج سیم دیگه.. و من الان مودمم رو عوض کردم به 3088k ..
تو خوده اون خطا مشخصه، حدودن هر 35 36 ثانیه این اتفاق میفته.. اعصاب برام نذاشته :(
-
از کابل Straight استفاده کنید.
به شخصه تا حالا اصلا تجربه خوبی با مودم های پتون نداشتم، اگه اون ماجرای رعد و برق را نمینوشتید میگفتم مودمتون را عوض کنید (با مودم زیمنس) ولی خب به خاطر رعد و برق ممکنه دستگاهی آسیب دیده باشه (حالا میتونه Controller E1 اکسس سرور باشه، تجهیزات مخابراتی و یا موارد دیگه)
-
خب مودم ايراد پيدا كرده بود، اون رو با ٣٠٨٨كا عوض كردم، الان مشكلي مداره، فقط آپ و دون ميشه.
منظورتون اينه كه دو سر كايل اي وان رة استريت كنم!؟
-
بله، کابل straight بزنید.
سفید نارنجی، نارنجی، سفید سبز، آبی، سفید آبی، سبز، سفید قهوه ای، قهوه ای (طبق استاندارد 568B)
آخه قبلاً من همین مشکل را با مودم های پتون داشتم، که هم لینک زیاد UP & Down میشد (البته نه به اندازه لینک شما!) و هم اینکه خط نویز داشت.
اگر که دوست و یا آشنایی دارید که میتونید مودم با مارک دیگه (و ترجیحا زیمنس) از اونها قرض بگیرید و تست کنید خوبه.
البته اون رعد و برق هم کار را سخت میکنه، هر دستگاهی میتونه این وسط راه آسیب دیده باشه.
-
اخه من زنك زدم شركت افتاب رايانه، كفتن پينهاي پتون ٣٠٨٨كا، ١ ٢ ٤ و ٥ هستن، و بايد به مخالف خودشون كه تو as5300 وصل شن،اينطور كه با استريت تين مستله رعايت نميشه؟
-
در مورد پین های 1 و 2 و 4 و 5 درست گفتن، ولی تا اونجایی که میدونم باید از کابل straight استفاده کنید (رنگ بندی هر دو سمت مثل هم باشه)
البته شاید در مورد 3088k این مورد صادق نباشه. ولی خب تستش که ضرری نداره، با یک کابل straight هم تست کنید.
-
سلام
مخابرات فارس کلاً با patton کار می کنه . تو تمام مواردی که من راه انداختم هیچ مشکلی باهاشون نداشتم . خیلی راحت کار می کنه
البته باید تنظیم بشه برای این مورد می تونید از مخابرات استان کمک بگیرید ( حتماً باید تنظیم بشه)
البته خوبی زیمنس اینه که احتیاج به تنظیم نداره و اون هم خوب کار می کنه
یک نکته دیگه هم را مد نظر داشته باشید . معمولاً وقتی رعد و برق میاد این مودمها کمتر دچار مشکل می شوند و deviceهای انتهایی مثل AS5300 یا سوییچ مخابرات کارت می سوزونه .
شما روی یک پورت دیگه E1 امتحان کن . حتی با تنظیماتش هم ور برو چون ممکن مخابرات کارت E1 مربوط به شما را عوض کرده باشه و تنظیمش نکرده باشه
این مودمها پورت کنسول دارند از طریق اون می تونی نویز خط را چک کنی
دست آخر می تونی بری سمت مخابرات و E1 مودم را loop کنی و بعد بیایی تو AS5300 چک کن ببین بازم Down میشه یا نه اینجوری می تونی بفهمی مشکل از کارت مخابرات هست یا نه .
کس دیگه ای تو شهر شما سرویس E1 ارائه میده یا نه؟
می تونی باهاش صحبت کنی و با مودم اون هم تست کن.
موفق باشید
-
سلام..
من ازشون خواستم پورت دیتای من رو با e1 عوض کنم که مطمئن شم مسیرم ایرادی نداره.. بعد برم سمت مخابرات..
بعد هم، در حد زیاد مطمئنم کارت pri ایوان منو عوض نکردن، چون اصولن هم موجود ندارن هم اینکه روز اول کنار رک که ایوان تا اونجا میاد و با کواکس میزنم به پتونم، همونجا لوپ زدم، نرمال شد و با شماره گیری متوجه شدم تا اونجا سالمه.
امروز مدیریت مرکز که واقعا آدم پاسخو و پیگیری هست، گفتن که BNC پشت مودم منو نگاه کرده، اون قسمت که به شیلدش میخوره، اتصال دائم و پرس نیست، و همینطوری با دست زده شده، ممکنه مال اون باشه، ولی آخه هرچی هست، قبلن هم همین بوده!.
کلی تبلیغات زدم، اینجا هم زیاد دیال آپ وصل میشن، منتظرم این اوکی شه، پخش کنم..
راستی من رو پورت دوم ایوان خودم هم (e1 1) تست کرده بودم، بازم این دون آپ پشت سر هم رو داشت
منتظرم :)
با کابل استریت چک کردم، اصلن چراغ لینک روشن نشد و مشغولی خورد.. با کابلی که رو 1088k بود میزنم رفع میشه، ولی با کابلی که طبق فرمایش اون شرکت پتون، درست کردم هم کار نمیکنه.. اون شرکت پینها رو 1 2 4 5 و تو سیسکو نگاه کردم، 1 2 3 6 زده بود، البته ترتیب tx rx ها مرتب نیست، من:
tx+ به rx+
rx+ به tx+
و به همین ترتیب برای منفی ها، زدم.. ولی ج نداد
ا، الان از ده روز پیش تا الان گزارش گرفتم، تا دیروز ظهر هیچی نبود، از دیروز ظهر تا الان،28 رکورد ثبت شده بود که همه بعد از زمان کم قطع شده بودن، دلیل همه هم:
terminate_cause:Lost-Carrier
[IMG]http://www.up.iranblog.com/images/7yszzgyemwnswrebq4t0.jpg[/IMG]
-
وضعیت خود 5300 چطور هستش ارت درست زدی شاید روتر باردار شده
-
سلام
مورد lost carrier بیشتر مربوط به نویز خط هستش
بیا یک کاری بکن
به مخابرات بگو رو خط E1 بوق بندازن ( مودمها را از سر خط بردار) بعد با یک گوشی تلفن چک کن ببین نویز داره یا نه اگر چه می تونی از طریق کنسول مودم هم از این مورد مطمئن بشی
موردی را هم که آقای نصیری گفتن چک کن خیلی تاثیر داره
و یک نکته دیگه: روترت را هم یک گردگیری بکن گاهی وقتها همین گرد و خاک مشکلات زیادی درست میکنن
-
سلام مجدد:)
ارت واسه as5300 از همون اول، از ستون ساختمان گرفتم و بهش وصل کردم، چون اوایل همه کاربرا با هم یهو دیسی میشدن، با اینکار مشکل رفع شد.
گردگیری هم کردم دیروز، ولی همچنان کاربرا بعد از 5 الی 15 ثانیه قطع میشن :(
-
مطمئن باش مشکل از طرف تو نیست ،صدرصد کار کار مخابراته . کارت e1 ایراد داره من هم این مشکل رو داشتم ، منتها مخابرات به هر دلیلی زیر بار نمیره
-
اگر میشه as5330 خودتون رو ببرین مخابرات مستقیم بزنین به کارت بدون modem
اگر مشکلی نبود همون جا مودم ها رو به هم وصل کنین دوباره چک کنین اگر مشکلی نبود مودم هاتون هم موردی نداره
بعدش برین سمت خودتون اگر مشکل بازم هست یا از کابل مخابرات هست یا ارت شما مورد داره ستون ساختمان که ارت نمیشه