-
قطع ارتباط MPLS
سلام
مدت 2 هفته ارتباط ما با تهران كه از طريق mpls هستش قطع شده ، پيگيريهاي زيادي هم از واحد ديتا مخابرات و هم تهران (سازمان وابسته) انجام داديم و هيچ كدوم از طرفين كوتاه نيومدن و هر يكي مي گه مشكل از اون طرفه.
آخر اين شد كه مخابرات پورت رو عوض كرد ولي مشكل حل نشد و لاين پروتكل Down مي زنه .مخابرات خط رو تست كرده و تا مودم مشكلي نداره و ميگه ارتباطتون از مودم به بعد مشكل داره .(چراغ قرمز مودم خاموش و همه چيز مثل سابق مرتب هستش)
مودم tellabs و روتر هم Cisco .
احتمال داده شد كه مشكل از موارد زير باشه:
1-كابل ورودي به اتاق سرور داراي نيوز شديدي باشه: كه هيچ تغيير فيزيكي خاصي صورت نگرفته پس اين مورد منتفي..
2- كابل ارتباطي مودم و روتر كه يكي دو بار جهت تست باز و بسته شده.(احتمالش ضعيف هست كه از اين كابل باشه)
3-ماژول سريال بر روي روتر : كه به احتمال قوي از اين باشه.
از دوستان كسي به اين مشكل تا حالا برخورد نكرده ، و راه حل مناسبي اگه باشه ممنون ميشيم.
در ضمن با مركز مديريت شبكه mpls كشوري هم تماس گرفته شد و خط از تهران هيچ گونه مشكلي نداره و گفتن كه يك مشكل فيزيكي تو خود شهرستان حالا يا از سمت مخابرات يا تو خود محل وجود داره.
ممنون از پاسخ هايي كه ميدين.
-
نمی دونم که این مودم شما قابلیت local loop دارد یا نه
اگه داره به راحتی می تونید بفهمید که مشکل از کابل متصل به روتر هست یا نه
اگه serial up باشه احتمالاً ماژولت درسته
-
با سلام خدمت شما دوست عزیز
چند سئوال از شما :
آیا Circuit شما را تست کرده اند یا خیر ؟ (مدار مجازی بین پورت مقصد و مبدا در مخابرات به اختصار CID نامیده میشود)
آیا مودم و روتر خودت را داخل مخابرات هم برده ای ؟
آیا از ارتباط مودم و روتر خودت و نیز ماژول WIC-1T خودت مطمئن هستی ؟
این سه را با دقت جواب بدی مشکل شما مشخص خواهد شد .
-
هفته گذشته توی Telabs های مشهد همچین مشکلی را داشتم. حتی یک دست کامل تجهیزات رو عوض کردم درست نشد !
آخر مخابرات رو مجبور کردم در محل تست کنه ولی با کمال تعجب دیدم با مودم روتر Telabs خود مخابرات جواب داد !
برای خودم هم عجیب بود. مشکل از Wic 1T بود. من سه عدد Wic 1t عوض کردم تا درست شد. یکیش که اصلا Stat رو Up نشون نمی داد. که این مورد کامل از سمت ماژول من بود. دومیش Protocol رو Up نشون نمی داد و loop رو نمی گرفت. (ولی Statرو Up نشون میداد.)
سومیش بعد از کلی دعای دوستان هر دو تاش Up شد و مشکل حل شد.
نتیجه : همیشه یک دست تجهیزات سالم که مطمئن هستید داره جواب می ده را داشته باشید و با آن امتحان کنید. تمام Device هایی که در بالا گفتم کاملا نو بود ولی به لطف چینی بودنش .....
-
سلام
مشكل حل شد.
مرحله به مرحله پيگيري انجام شد.
مخابرات تست CID را انجام داده و مشكلي ندارد.
براي اطمينان يك مودم ديگر با همان مشخصات جايگزين كرديم › از مودم هم نبود
رفتيم سراغ كابل رابط مودم و روتر ، كه كابل رو عوض كردم و ok شد همه رو up زد.جالب اينه كه بعد كابل خودم رو كه قبلاً 2 - 3 باز و بسته كرده بودم و از اتصالش مطمئن بودم كار كرد.!!!
در هر صورت از راهنمايي دوستان متشكرم.
ولي نمي دونم كه اين مشكل دوباره سروكلش پيدا مي شه يا نه!!!
-
[QUOTE=Zaher;279288]
مخابرات تست CID را انجام داده و مشكلي ندارد.
[/QUOTE]
جهت تکمیل بحث اگر مسیر Circuit ID شما تست شده است یعنی شما مشکل مخابراتی نداری مشکل از CPE است
-
[QUOTE=hamid khan;279304]یعنی شما مشکل مخابراتی نداری مشکل از CPE است[/QUOTE]
CPE چي هستش ؟ ممنون ميشم بيشتر توضيح بدين.
-
-
[LEFT][CODE]http://en.wikipedia.org/wiki/Customer-premises_equipment[/CODE]
[B]Customer-premises equipment[/B] or [B]customer-provided equipment[/B] ([B]CPE[/B]) is any [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Terminal_(telecommunication)"]terminal[/URL] and associated [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Equipment"]equipment[/URL] located at a [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Subscriber"]subscriber[/URL]'s premises and connected with a [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Common_carrier"]carrier[/URL]'s [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Telecommunication"]telecommunication[/URL] [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Channel_(communications)"]channel[/URL](s) at the [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Demarcation_point"]demarcation point[/URL] ("demarc"). The demarc is a point established in a [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Building"]building[/URL] or complex to separate customer equipment from [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_company"]telephone company[/URL] equipment.
CPE generally refers to customer owned [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone"]telephones[/URL], [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Router"]routers[/URL], [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Switch"]switches[/URL], [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Residential_gateway"]RGs[/URL] or purchased [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Set-top_box"]set-top boxes[/URL] for use with [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Communications_Service_Provider"]Communications Service Providers[/URL]' services. Also included are [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Key_telephone_system"]key telephone systems[/URL] and most [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Private_branch_exchange"]private branch exchanges[/URL]. Excluded from CPE are [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Overvoltage"]overvoltage[/URL] protection equipment and [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Pay_telephone"]pay telephones[/URL].
[/LEFT]
[CENTER]فارسیش یعنی همون که دوستمان گفتند[/CENTER]
-
بعد از اتصال ، فرداي اونروز دوباره ارتباط قطع شد !
دو تا كابل WICدارم كه چند بار جا زدم چند ثانيه وصله و بعد قطع مي شه .وقتي از طريق كنسول به روتر وصل مي شم موقع قطع شدن اين پيغام رو ميده :
Dead Timer Expired
يعني اشكال از كابل هستش ؟ يا از ماژول روتر ؟
ممنون.
-
عزیزم بی خیال کابل شو مشکلت از کارت WIC-1T شماست ترجیحاً از این کارتهای 30-40 تومنی نگیر برو سراغ 200 تومنی ها
-
يعني مطمئن باشم كه ار كارت WIC-1T هستش ؟ و مشكل از سمت مخابرات نيست.
-
اگه ماژولت original نباشه احتمالش زیاد هست
ماژول را از جای مطمئنی تهیه کنید