-
بوق اشغال خط E1
با سلام
مدتی است که خط ایوان من همش بوق اشغال میزنه و این مشکل قبلا هر دو هفته یک با اتفاق می افتاد ولی حالا این مشکل هر روز 2 3 بار اتفاق می افته و فقط با ریست کردن از طرف مخابرات مشکل حل میشه از طرف من هم همه چیز عادی نشون میده مشکلی نداره حتی کارت ایوان مخابرات رو هم عوض کردن باز مشکل حل نشد . لفطا دوستان راهنمایی کنند .
با تشکر
-
مخابرات چی رو ریست میکنه ؟ مودم ایوان رو یا چیز دیگه ای ؟ ایا مقدور هست زوج سیمی که ایوان روی اون منتقل میشه رو عوض کنید ؟ یه تست مقاومت هم بتونید ازش بگیرید و نتیجه رو بنویسید هم کافی هست .
-
این اتفاق برای من روی خطوط G703 اتفاق میافتاد که لینک DSL مودم قطع میشه ، وقتی وصل میشه حتما نیاز هست یک بار سوکت E1 پشت اکسس را بکشم و دوباره جا بزنم تا اینترفیسها بتونن Sync بشن
بنظر من اگر با این کار بدون تماس با مخابرات مشکلت حل شد، مودم را عوض کن
-
[quote=M-r-r;206118]مخابرات چی رو ریست میکنه ؟ مودم ایوان رو یا چیز دیگه ای ؟ ایا مقدور هست زوج سیمی که ایوان روی اون منتقل میشه رو عوض کنید ؟ یه تست مقاومت هم بتونید ازش بگیرید و نتیجه رو بنویسید هم کافی هست .[/quote]
با سلام
کارت PRI رو ریست می کنند در ضمن چه جوری میتونم تست مقاومت بگیرم ؟
با تشکر
-
دو سر سیم رو در یک واحد (مثلا سمت مخابرات) به هم وصل میکنید، سمت دیگر با یک اهم متر، مقاومت دو سر سیم را اندازه گیری کنید .
-
با سلام
دوست عزیز
از مخابرات بپرس سویچ چیه. در ضمن بپرس در حالتی که اشغال میزنه DT ها در چه وضعیتی هستند
-
پارمید عزیز
اولاً مودمهای که استفاده می کنی چی هست ؟ رو مودمهات Error می بینی یا نه .
دوماً خیلی وقتهای بعلت نویز زیاد رو خط بعضی از مودمها ارتباط رو قطع می کنند . بهترین کار اینه که تغییرات CRC رو روی خط E1 خودت چک کنی .اگه میزان CRC زیاد بود یقه مخابرات رو بگیر .
در مورد این که مخابرات میگه من کارت عوض کردم مطمئن باش . ( چون من هم این مشکل رو داشتم اونا به من می گفتن ما 4 کارت عوض کردم در حالیکه الکی می گفتن )
این مشکل تو مربوط به مخابرات هست پس پیگیر باش تا حل بشه .
یکسری رابط در مخابرات هست که مرکز تلفن رو به MDF وصل می کنه . اگه اونا هم مشکل داشته باشه و خراب باشن شما نمی تونین ارتباط خوبی داشته باشید .
من خط E1 خودم 50 روز مشکل داشت که مخابرات قبول نمی کرد که از جانب اونها هست . بلاخره با شکایت از مخابرات و پی گیری موضوع مشخص شد که کابل رابطی که گفتم مشکل داشت .
-
DT چيه ؟ من نمي دونم واقعا.
تو ارتباطات ISDN-PA يا همين E1 خودمون 2 نوع كانال مي شناسم. B-channel براي ارتباطهاي ديتا يا Voice و D-channel*براي همزماني و Signaling.
اكه ممكنه يكم توضيح بده.
مودمت هنگ مي كنه. Patton*كه نيست سري 1088 منظورمه؟.
-
سلام
جنای آریاگوهر , مگه مودم های پتون مشکلی دارند ؟ اگر ممکنه یه توضیح بفرمایید. چون ما قراره پتون بگیریم.
-
[quote=aryagohar;206223]DT چيه ؟ من نمي دونم واقعا.
تو ارتباطات ISDN-PA يا همين E1 خودمون 2 نوع كانال مي شناسم. B-channel براي ارتباطهاي ديتا يا Voice و D-channel*براي همزماني و Signaling.
اكه ممكنه يكم توضيح بده.
مودمت هنگ مي كنه. Patton*كه نيست سري 1088 منظورمه؟.[/quote]
دوست من از این که مشکل دوستمون پس از ریستارت کارت از سمت مخابرات حل میشه ، احتمال خیلی زیاد از عدم هماهنگی تو چنلایز کردنه.البته در صورتی که e1 رو اکسز سرور هنوز up مونده باشه.متشکرم از اینکه مباحث کانال ها رو یه توضیح اجمالی دادید.مهم نیست e1 این بنده خدا cast یا r2 باشه یا pri مهم اینه که چه اختلالی رو ترانک به وجود میاد که مولتی پلاکسر مربوطه همخوانی چنلایزر رو بهم میریزه و علیرغم up بودن e1 بوق اشغال دریافت میکنه.تو چند تا لینک رو سوئیچ های مختلف با این مشکل مواجه شدم.مثل سوئیچ های oax یا هواوی و یا همین zte های چینی که الان تو تمام شهرها دارن نصب میکنن.تو تنظیمات سویچ های چینی که عرض کردم یه پارامتری داره به نام DT مخفف دیجیتال ترانک هست که عموما در تمام مواردی که برام پیش اومد با ریست کردنش مشکل لینک حل شد.بیشتر پیش اومدن این مشکلات بخه خاطر بدی ارت این سوئیچهاست.دوستمون اگه مدل سوئیچ مرکز و مشخصات تجهیزات خودشو و همچنین وضعیت e1 رو در حالت بروز مشکل بفرماین بهتر میشه راهنماییش کرد./
-
با سلام
من مودمم از نوع واتسون هستش و هیچ اروری نشون نمیده از اکسس سرور as5300 استفاده می کنم و در مورد تعویض کارت PRI اینو مطمعنم که عوضش کردن و CRC روی خط E1 اصلا وجود نداره و هیچ اروری روی as و مودم دیده نمیشه سوئیچ هم کارن هستش
با تشکر
-
[quote=parmid;206246]با سلام
من مودمم از نوع واتسون هستش و هیچ اروری نشون نمیده از اکسس سرور as5300 استفاده می کنم و در مورد تعویض کارت PRI اینو مطمعنم که عوضش کردن و CRC روی خط E1 اصلا وجود نداره و هیچ اروری روی as و مودم دیده نمیشه سوئیچ هم کارن هستش
با تشکر[/quote]
احتمال غریب به یقینو میدم باز هم مشکل از کارت . این کارین از این بازی ها داره.بگو مشکلم حل نشد.باز هم کارتو عوض کنن.
-
-
[quote=comiser;206181]پارمید عزیز
اولاً مودمهای که استفاده می کنی چی هست ؟ رو مودمهات Error می بینی یا نه .
دوماً خیلی وقتهای بعلت نویز زیاد رو خط بعضی از مودمها ارتباط رو قطع می کنند . بهترین کار اینه که تغییرات CRC رو روی خط E1 خودت چک کنی .اگه میزان CRC زیاد بود یقه مخابرات رو بگیر .
در مورد این که مخابرات میگه من کارت عوض کردم مطمئن باش . ( چون من هم این مشکل رو داشتم اونا به من می گفتن ما 4 کارت عوض کردم در حالیکه الکی می گفتن )
این مشکل تو مربوط به مخابرات هست پس پیگیر باش تا حل بشه .
یکسری رابط در مخابرات هست که مرکز تلفن رو به MDF وصل می کنه . اگه اونا هم مشکل داشته باشه و خراب باشن شما نمی تونین ارتباط خوبی داشته باشید .
من خط E1 خودم 50 روز مشکل داشت که مخابرات قبول نمی کرد که از جانب اونها هست . بلاخره با شکایت از مخابرات و پی گیری موضوع مشخص شد که کابل رابطی که گفتم مشکل داشت .[/quote]
با سلام
چه جوری شما از مخابرات شکایت کردید از کدوم قسمت و از چه طریقی ؟
آیا احتمالش هستش که این کار عمدی باشه اگه باشه چه جوری میشه ثابت کرد .
-
با سلام
در مورد تعویض کارت امروز رفتم MDF و اون کارت معیوب و دیدم عوض کرده بودن ! راستی خود مسئول هم می گفت که کارت هنگ میکنه این اتفاق وقتی میفته که سگنال اضافه وارد کارت میشه ؟