-
DCشدن شدید روی AS
با سلام به دوستان خوبم
من چند روز که با مشکل روبرو هستم و اون هم دیسکانکت شدن یوزرها به طور مداوم هست . به مخابرات مراجعه کردم بعد از مراجعه به مخابرات چند ساعتی مشکل حل میشه این زمان حتی به یک روز هم می رسه ولی دوباره مشکل بر میگرده و دوباره یوزرها دیسکانکت می شوند . این روند به حدی زیاد هست که غیر فابل فبول است .
من می خوام بدونم مشکل از کجا نشئت میگیره
-
as چیه ؟
چون منم همین مشکل رو داشتم اما الان بهتر شده
-
[quote=meysam22us;188447]با سلام به دوستان خوبم
من چند روز که با مشکل روبرو هستم و اون هم دیسکانکت شدن یوزرها به طور مداوم هست . به مخابرات مراجعه کردم [B][COLOR=darkorange]بعد از مراجعه به مخابرات چند ساعتی مشکل حل میشه این زمان حتی به یک روز هم می رسه ولی دوباره مشکل بر میگرده و دوباره یوزرها دیسکانکت می شوند [/COLOR].[/B] این روند به حدی زیاد هست که غیر فابل فبول است .
من می خوام بدونم مشکل از کجا نشئت میگیره[/quote]
چه اطلاعات کاملی !
حد اقل بگید از کی اینطوری شده ؟ آخرین تغییرات چی بوده ؟ تو مخابرات چه کاری انجام میشه که مشکلتون حل میشه ؟
-
[quote=saminerteb;188449]as چیه ؟
چون منم همین مشکل رو داشتم اما الان بهتر شده[/quote]
Access Server !
-
ISP های دیگر شهر هم این مشکل را دارند؟ اگر کلاک ایوانهای بهم بخوره معمولا این مشکل بوجود میاد و 2 روز هم طول میکشه تا رفع بشه! مشهد 2 سال پیش یکبار همچین اتفاقی افتاد و همه ISP ها 2 روز مشکل دیسکانکتی شدید داشتند . البته خیلی شدید یعنی هر یوزر 4 یا 5 دقیقه بیشتر نمی تونست کانکت باشه
-
من درست از تاریخ 1/3/1387 تا الان این مشکل رو دارم .
اقدامات انجام شد ه از طرف مخابرات فقط انداختن مشکل روی سیستم های ما بوده ولی با پافشاری ما خط و بمونهای خطی خودشون رو تغییر دادند و خط جدید ایجاد کردند ولی تنها این اقدامات باعث بهبود موقت شده در حد چند ساعت یا در نهایت 24 ساعت میشه و دوباره بر میگرده به حالت قبل .
این مشکل درست از ساعت 11 صبح شروع میشه و در ساعت 4 یا 5 عصر خاتمه پیدا میکنه و یا کمتر میشه به طوری که الان که این مطلب رو مینویسم یوزری هست که 75 دقیق است متصل شده و قطع ارتباط نشده است .
اقدامات انجام شده توسط بنده هم نویز گیری کامل سیمهای داخلی تعویض کراس E1 بیم مودم و access server کنترل اتصال زمین و حتی در یک مرحله reset کردن access server بوده است .
کمترین زمان اتصال 5 ثانیه و بیشترین زمان اتصال 10 دقیق در زمانی است که مشکل پیش می آید .
اظهارات مخابرات تماماً بر اشکال در access server و یا مودم e1 ما است .
-
-
سلام
آقاي پورهاشمي ما پارسال همسايمون ساختمون سازي ميكرد وقت جوشكاري چراغ آلارم مودماي ايوان روشن ميشد كل يوزرا dc ميشدن اينم چك كنيد
-
بیشتر این مشکلان از مخابرات اگه As باشه همیشگی میشه نه موقت ما هم اینمشکلو داشتیم ولی با اسرار مخابرات یه سری کابل ها که به کافو میرفت ویه سری دیگه که به پای مودمها میرفت رو عوض کرد حل شد.به as دست نزن که از اون نیست.نمدون چرا همه تا به یه مشکل بر میخورن میرن سراغ اکسس!!!!
-
مودم ها پتن هستند و تا 3.5 کیلومتر تنظیم شده اند در صورتی که فاصله ما تا مرکز مخابرات کمتر از 1200 متر است .
پروتکل e1 هم تریببل چت هست AS هم 5300 هست مدل سال 1998 آپدیت 2000 دیگه نمی دونم مشکل میتونه از چی باشه
کسی اگه از نشانه های خرابی روی مودم های AS و یا مودم های e1 چیزی بلد هست به من بگه لطفاً
-
کابلی رو که از زیر زمین رفته نمیشه گفت چقدر فاصله ایجاد میکنه ! هرچند در مورد شما هرچقدر هم که که پیچ در پیچ باشه باز هم 3.5 کیلومتر نمیشه. من مشکل قطعی لینک و پیام مشغولی رو داشتم. مال من هم با تعویض کابل چند ساعتی خوب شد و دیگه خراب شد. یه مودم نو واف گرفتم و کارم راه افتاد. مودم ها در کنار هم با اتصال کابل نظیر Handshake میکنن و SNR بالایی هم دارند اما وقتی میبردیم مرکز دوباره ارتباط نداشتیم. وقتی واسه تعمیر فرستادم گفتن یکی از کانال هاش مشکل پیدا کرده بوده.
.
جالب اینجاست که حتی 2 مودم واف هم مثل هم نیست. یه مودم نو تهیه کنید یا مانت بگیرید و تست کنید بد نیست.
-
وضعیت SNR مودم چیست ؟ شما با دستور Show Controller E1 0 در روتر ببینید روی خط Frame Lost دارید؟ ضمنا Earth خیلی مهم است حتما هم به مودم و هم به روتر یک کابل ارت وصل کنید.
احتمال خرابی در مودم هست بهتر است اگر به مودم دیگری دسترسی ندارید با مخابرات هماهنگی کنید و روتر خود را به سالن دستگاه برده و با کابل مستقیم ایوان را به آن متصل کنید سپس تنظیمات Authentication روتر را تغییر دهید و از همانجا به روتر با خط تلفن وصل شوید ببینید مشکل دیسکانکتی هست؟ اگر نبود مشکل از مودم و یا کابل هست اگر هم بود که جسارتا سر خود را به دیوار بزنید چون این مربوط به شانس هست و دخلی به مسائل فنی ندارد !!!
-
جناب یاوری شانس در این موارد دخلی نداره همانگونه که نمیتونیم با دعا خوندن قطعه الکترونیکی سوخته و یا ماشین منفجر شده رو دوباره سالم کنیم . این مشکل مثل اینکه همه جای این مملکت شایع شده هرچی خرابی هست میگن درست میشه انشاالله
البته بنده رو میبخشید اینطور بی پروا صحبت می کنم آقا جان دستگاه خراب این مخابرات رو که خدا از آسمون نفرستاده که حالا خودش بیاد درست کنه یا شانسکی خود به خود درست بشه . والا من دیگه عصب زدم از دست این مخابرات آقا خرابی باید همیشگی باشه نمیشه دو روز سالم باشه 10 ساعت خراب دوباره 2 روز سالم 10 ساعت خراب .
باز هم درخواست می کنم دوستانی که در مورد علائم خرابی روتر و یا مودم های ایوان چیزی می دونن لطفاً به بنده بگن .
در ضمن کابل ارت رو باید به کجای مودم متصل کنم لطفاً این مورد رو هم بگید .
-
من شوخی کردم قصد جسارت نداشتم !
وضعیت خط را از داخل روتر چک کردید؟
اگر UPS دارید که ارت را به UPS وصل کنید کافیه ، اما اگر ندارید پشت مودم اگر جائی برای اتصال ارت داشت (دفترچه مودم را نگاه کنید) که هیچ اگر نداشت به بدنه مودم وصل کنید
-
تازه اول راهید ماهم این مشکل رو داشتیم.خودتون اذیت نکنین .کابل از مودم به asازچه نوعی استفاده میکنید؟
ما هم این مشکلات رو در خراسان شمالی داشتیم.به مخابرات بگین خط مرکزی ایوان شما رو عوض کنن.
100 بار هم زنگ بزنین مخابرات میگن مشکل ندارن.شماپا فشاری بکنید که مشکل از طرف اونا هست.
خوب بنده خداها دانش این کار رو ندارن .