-
اگر فرض کنیم که شرط کار و کاسبی خوب جلب رضایت مشتری است، مسلماٌ باید در این جهت حرکت کرد اما از طرفی این مسیر هزینه بر خواهد بود. پس ناچار مجبور به TRADE OFF خواهیم شد. حالا مساله اینجاست که مرز رضایت و نازضایتی کجاست؟ شدت نارضایتی چفدر است؟ دلیل نارضایتی چیست؟ راه حل اقتصادی کدام است؟
معیار شما از نارضایتی کاربران چیست؟؟ آیا صرفاٌ تعداد شکایات یا نسبت شکایات به کل مشتریان؟ یا شدت شکایات؟؟
میزان رضایت از رقبای شما در چه حد است؟
کاربران عادی دلیل نارضایتی را تنها ممکن است کندی، قطعی یا اشغالی خطوط عنوان کند اما ایا منظور از کندی پایین بودن پهنای باند است یا Packet Loss بالا؟ یا Delay بیش از حد؟
و پس از یافتن دلیل آیا راه حل پیش شماست یا مشکل از UP level service provider ای است که شما از او سرویس گرفته اید؟
البته شاید در خیلی از موارد استفاده از روش آزمون و خطا و تهیه Band Width اضافه راحت تر، کم هزینه تر و کم دردسر تر باشد
البته شاید تعریف کلاس های سرویس متفاوت با پهنای باند های مختلف و صد البته قیمت های متفاوت راه کار مناسبی باشد، به هر حال هر چقدر پول بدهند به همان مقدار آش تناول کنند.
با عرض پوزش ار پاسخ غیر فنی!!!
-
نه جنب اسدی، اتفاقا نکات ظریفی عنوان شده که برای من جالب بودن و مطمئنا سایرین هم ممکنه ازش استفاده کنند..
-
پهنای باند 512 برای تا 20 یوزر معمولی خیلی خوبه
برای بیشتر از 20 تا با افزایش تعداد سرعت کاربرا پایین تر میاد
به بیشتر از 25 هم که برسه دیگه خیلی کم میشه.
راه حل پیشنهادی من:
پهنای باند 1024 بگیرید
اگه نمی تونین ADSL بدین وایرلس را هم برای کاربرایی که سرعت بالاتر و دائمی می خوان(مخصوصاً ادارات و شرکت ها) به خدمات تون اضافه کنید.