نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 از مجموع 8
سپاس ها 1سپاس

موضوع: مشكل در افزودن پهناي باند جديد

  
  1. #1


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2006
    نوشته
    12
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    مشكل در افزودن پهناي باند جديد

    با سلام
    من يك روتر 5350 دارم كه يك خط ديتا از مخابرات دارم با توجه به قوانين جديد مخابرات مي خواهم يك پهناي باند ديگه بيارم رو روتر پهناي باند اولي با سريال اومده دومي رو از adsl مي گيرم نمي دونم چه طوري بيارمش رو روتر بايد بدمش به fastethernet با توجه به اينكه 0/0 رو قبلا گرفتم و 0/1 آزاده ؟ يا راه ديگه اي رو امتحان كنم ؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: niloofar

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2007
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام. من خودم هم خیلی تجربه ای ندارم اما بر اساس مطالعاتم آره.dsl یک تکنولوژی هست که برای سازگاری با اترنت طراحی شده . یعنی اون فیمی که از اینترفیسش به داخل شبکه ما میاد یک فریم ethernet هست. و اگر شما به fastethernet وصلش کنی نباید مشکلی پیش بیاد. اما به همین بهانه منم چند تا سوال داشتم. اول اینکه آیا میتونیم مودم dsl رو با مثلا v.35 به سریال اینترفیس وصل کنیم یا فقط باید به اترنت اینترفیس وصل شه. دوم اینکه اگر میشه چه تنظیماتی روی سریال لازم داریم؟؟؟ و سوم اینکه این pppoe وpppoa توی ایران جاهایی که سرویس میدن از کدومش استفاده میکنند؟؟ و برای adsl مودم رو باید چه جوری تنظیم کرد؟؟؟
    مثل همیشه از کمکتون ممنونم.



  3. #3


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2006
    نوشته
    12
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام
    در مورد dsl آره اما اگه بخواي دو تا پهناي باند رو با هم داشته باشي و از هر دو هم سند و هم ريسيو كني بايد load balancing راه بندازي كه اين كار سختيه البته رو لينوكس ميشه انجام داد اما راحتتر اونه كه از يكي سند كني از اون يكي ريسيو
    در مورد adsl ميشه اونو به پورت اترنت اينترفيس داد و هم ميشه به سوئيچ ولي برا اينكه به سريال بديش بايد يك كابل محخصوص بخري يا از راههاي ديگه بري كه زياد توش كار نكردم اما اگه داديش به سريال بسته به اينكه روتينگت روي مودم هم انجام ميشه يا نه بايد عمل كني اگه مودم روتر بذاري اونوقت يه اي پي هم ميتوني بهش بدي يا اينكه اگه ندادي همونطوري كه از بقيه پهناي باندها استفاده مي كني از اينم استفاده ميكني فقط بايد با سرويس دهندت هماهنگ باشي كه يك سرويس lan بهت بده يعني ديگه كاري به اكانتينگ و يوزر و پسورد نداشته باشي كه بهترين راش اينه كه يه اي پي محزا با يه gatway برا اينكار بگيري .



  4. #4
    نام حقيقي: niloofar

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2007
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام.
    آره میدونم باید کابل مخصوص v.35 باشه.مگه نه؟؟؟
    خوب میشه دقیق تر بگید چه تنظیماتی ؟؟؟
    فکر کنید مودم ما قابلیت روتینگ و این چیزا رو نداره.
    اگه میشه مثلا با دستور های سیسکو بگید.
    مررررررسی.



  5. #5


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2006
    نوشته
    12
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام دوباره
    آره بايد كابل مخصوص باشه ولي وقتي مودم روتر خودش پورت اترنت داره ديگه چه نيازيه به كابل ؟
    ببين اگه بخواهي پهناي باند با adsl بياري بايد مودمت روتر باشه يعني بشه كانفيگش كرد كه اونوقت اي پي هم ازت مي گيره هم وليد هم اينوليد بعد سرويس دهنده بهت پهناي باند ميده يعني تو dslam برات روي يه پورت پهناي باند تنظيم ميكنه كانفيگ تا اينجا ساده است چون روي يه مودم روتر انجام ميشه اما وقتي بخواهي اونو بياري رو روترت اگه بخواهي دو تا پهتاي باند داشته باشي كار مشكل ميشه تو برام بگو دقيقا ميخواي چيكار كني ؟ در ضمن adsl مودم خودشو مي خواهد بعذد از اينا تازه ميري تو روترت حالا روترت چي هستش تا بشه كانفيگش كرد ؟ يعني چه دستوراتي نياز داره ! بنويس ميخواي چيكار كني تا بتونم راهشو بگم !



  6. #6
    نام حقيقي: Peyman Yousefi

    عضو ویژه شناسه تصویری darklove
    تاریخ عضویت
    Oct 2005
    محل سکونت
    ABHAR
    نوشته
    3,330
    سپاسگزاری شده
    1005
    سپاسگزاری کرده
    318
    نوشته های وبلاگ
    7
    بهتره رو لینوکس Load کنی



  7. #7
    نام حقيقي: niloofar

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2007
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام . فکر کن من یه روتر سیسکو دارم و میخواهم adsl رو برای اتصال کاربر هام به اینترنت استفاده کنم. باید یه مودم هم بخرم که میتونه مودم روتر باشه یا نه. فرض کن که روتر من اترنت آزاد هم نداره فکر میکنی بهترین راه چیه؟؟ در ضمن اگر جواب سال اول خودت رو هم گرفتی برام بنویس. ممنون



  8. #8
    نام حقيقي: Iman Mansouri

    عضو غیر فعال شناسه تصویری shabake_karan
    تاریخ عضویت
    Apr 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    1,050
    سپاسگزاری شده
    369
    سپاسگزاری کرده
    12
    َُِ ADSL یک تکنولوژی انتقال دیتا با سرعت بالا بر روی خطوط PSTN در کنار Voice است.
    ADSL از دو جهت قابل بررسی است : Network Access و Service Provider

    در سمت Provider از DSLAM استفاده می شود . تمام خطوط کاربران به یک MDF متصل می شود و بعداز طریق کابل Telco این خطوط به DSLAM lمتصل می شوند. و از سمت دیگر به شبکه ATM و یا Ethernet متصل است که پهنای باند و سرویس IP-Based و یا هر نوع سرویسی ار اینجا انجام می گیرد. در واقع ها ِDSLAM وطیفه Aggregation و Termination را بهعهده دارد. در ADSL سنتی بگونه ای طراحی شده بود که فقط از ATM پشتیبانی می کرد اما تکنولوژی جدید از Ethernet هم استفاده می کند. بر روی DSLAM یک Cross Connection تعریف می شود که یک ATM Permanant PVC هر کاربر رو به خط متصل به کاربر بر روی MDF متصل می کنه. از سمت دیگر سمت مشترک است . مشترک از یک مودماستفاده می کنه که در ساده ترین حالت فقط یک Bandpass filter است.و یک اجلزه استفاده از ADSL رو بک کاربر می دهد. اما مودم ADSL حتما باید که از طریق خط تلفن متصل بشود به Service Provider و مهم ترین دلیل اون هم اینه که ذاتا ADSL بر خطوط تلفن ساخته شده و اینکه از اونجایی که هر خط تلفن یک Dedicated Circuit در سیستم Circuit Switching است بتوان یک PVI/PVC برای اون در نطر گرفت و صرفا دلیل وجود Cross Connection هم بر روی DSLAM همین است. اما از اون طرف شما می تونید عرفا دو نوع خروجی از ADSL Modem بگیرید. 1. Ethernet و 2. USB. پس از اتصال Client به شبکه Service Provider حالا شما در اصطلاح UP هستید و ارتباط شما از نطر Line Connectivity تا DSLAM برقرار است.
    خوب اما شما هنوز هیچگونه ارتباطی اینترنت و یا انتقال دیتا ندارید برای اینکه هنوز به Gateway متصل نشدید.
    اما برقراری می تواند از 2 طریق انجام بشود : 1. Bridge و 2. PPPOE
    در حالت PPPOE شما با PPP به BNG متصل می شود و Access Grant می گیرید. مثلا IP یکی از مواردی است که می توان از این طریق به کاربر داد. استفاده از Username و Password. و Radiuse Attributes. ولی در حالت Bridge شما یک IP خودتون Set می کنید و هر زمان که خط UP شود ، ارتباط شما برقرار است.

    اما میرسیم سر ADSL Router. خیلی زمان ها شما یک خط ADSL دارید و می خواهید از اون توی یک محیط در اصطلاح چند کاربره استفاده کنید.

    یکی از راه های اون اینه که یک ADSL Router یا Combo بخرید که WAN Interface اون Telephone Line است که به ADSL Line وصل است و Line Connectivity رو برقرار می کند و می تواند PPPOE و یا Bridge ارتباط آن برقرار شود. سمت دیگر آن Ethernet و یا Wireless AP است که و نقش Gateway در شبکه Internal را ایفا می کنه و حتی می تواند که DHCP Server و... هم باشد.
    در اینجا شما از یک Router ثانویه استفاده نمی کنید. و در اینجا تنظیمات بر روی خود Modem - Router انجام می شود.

    اما در روش دوم ، شما صرفا یک ADSL Modem دارید که یک در نقش یک Device Passive عمل می کنه. یعنی اینکه از یک سو به Tel Line وصله و از طرف دیگه با خروجی Ethernet به پورت Ethernet یک Router و شما تنظیمات PPPOE رو بر روی Router خودتون Set می کنید. و در اینجا ADSL Modem هیچ دخالتی در Network Connectivity نداره.









    DaNi_84 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

کابل telco

pvi روتر

dslm جدید

نحوه اتصال کابل telco

تعریف pvc روی dslam

تنظیم 2 pvc روی یک dslam

forum.persiannetworks.com تنظیم dslam

انتقال پهنای باند از طریق پورت dslam site:forum.persiannetworks.com

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •