-
ارور در اکانتینگ سیب
درود بر دوستان
من قبلا تو سازمان از اکانتینگ یوزر منیجر استفاده میکردم زمانیکه کاربری ترافیک یا زمان روزانه اش استفاده میشد هنگام لاگین بهش ارور میداد که ترافیک یا آپ تایمت تموم شده و کاربر میفهمید ولی الان که از سیب استفاده میکنم در صورت تموم شدن تایم یا ترافیک در هر دو حالت ارور اشتباه بودن یوزر پسورد میده و کاربر تماس میگیره که چرا همچین اروری میده م نکه دارم درست وارد میکنم اطلاعات حسابم رو..
میشه کاری کرد که اروری که به کاربر میده مرتبط با دلیل ارور باشه؟
-
[QUOTE=hexman;475450]درود بر دوستان
من قبلا تو سازمان از اکانتینگ یوزر منیجر استفاده میکردم زمانیکه کاربری ترافیک یا زمان روزانه اش استفاده میشد هنگام لاگین بهش ارور میداد که ترافیک یا آپ تایمت تموم شده و کاربر میفهمید ولی الان که از سیب استفاده میکنم در صورت تموم شدن تایم یا ترافیک در هر دو حالت ارور اشتباه بودن یوزر پسورد میده و کاربر تماس میگیره که چرا همچین اروری میده م نکه دارم درست وارد میکنم اطلاعات حسابم رو..
میشه کاری کرد که اروری که به کاربر میده مرتبط با دلیل ارور باشه؟[/QUOTE]
سلام
بله. یک رنج IP برای کاربرانی که سرویسشون منقضی شده در نظر بگیرین. مثلا 172.20.0.0/16
در همه گروه هایی که دارید، در قسمت Finish Credit IP رنج بالا رو بدین. (باید رنج رو خرد کنید که دو عضو مختلف در دو گروه یک IP نگیرن.)
بعد هر کاربری که ترافیک تموم کنه آدرس داخل شبکه میگیره و ارتباطش با شبکه قطع نمیشه.
موفق باشید
-
ممنون دوست عزیز ولی من منظورم این نبود..اتفاقا من میخوام کاربری که تایم یا ترافیکش تموم شده ارتباطش قطع بشه اما میخوام زمانی که بعد از تموم شدن اعتبارش مجدد سعی میکنه لاگین کنه اروری که میبینه نشون دهنده دلیل درست متصل نشدنش باشه
مثل زمانیکه از یوزرمنیجر استفاده میکردم ارور uptime limite riched یا Trafic used..به کاربر میداد و کاربر متوجه میشد که یا زمان روزانه اش تموم شده یا ترافیکش و دیگه با من تماس نمیگرفت
-
[QUOTE=hexman;475466]ممنون دوست عزیز ولی من منظورم این نبود..اتفاقا من میخوام کاربری که تایم یا ترافیکش تموم شده ارتباطش قطع بشه اما میخوام زمانی که بعد از تموم شدن اعتبارش مجدد سعی میکنه لاگین کنه اروری که میبینه نشون دهنده دلیل درست متصل نشدنش باشه
مثل زمانیکه از یوزرمنیجر استفاده میکردم ارور uptime limite riched یا Trafic used..به کاربر میداد و کاربر متوجه میشد که یا زمان روزانه اش تموم شده یا ترافیکش و دیگه با من تماس نمیگرفت[/QUOTE]
خب در ادامه توضیحاتی که در بالا دادم، فایل راهنمایی در سایت قدیم سیب هست که روند هدایت به یک صفحه خاص پس از پایان ترافیک رو توضیح داده.
-
[QUOTE=hexman;475466]
مثل زمانیکه از یوزرمنیجر استفاده میکردم ارور uptime limite riched یا Trafic used..به کاربر میداد و کاربر متوجه میشد که یا زمان روزانه اش تموم شده یا ترافیکش و دیگه با من تماس نمیگرفت[/QUOTE]
متاسفانه سیب این امکان رو نداره بتونه تشخیص بده [B]ترافیک[/B] تموم شده یا [B]زمان[/B] یا [B]مشکل مالی[/B] هست !
همه رو یکی در نظر میگیره !
صفحه Finish Credit به کاربر نشون میده !
تماس بگیرید با پشتیبانی سیب براتون تنظیمات رو اعمال میکنند ! البته چیزه خاصی نیست ! 2 تا Rule ساده هست !
-
[QUOTE=alisc;475488]متاسفانه سیب این امکان رو نداره بتونه تشخیص بده [B]ترافیک[/B] تموم شده یا [B]زمان[/B] یا [B]مشکل مالی[/B] هست !
همه رو یکی در نظر میگیره !
صفحه Finish Credit به کاربر نشون میده !
تماس بگیرید با پشتیبانی سیب براتون تنظیمات رو اعمال میکنند ! البته چیزه خاصی نیست ! 2 تا Rule ساده هست ![/QUOTE]
ممنون دوست عزیز
ولی من نسخه را یگان رو استفاده میکنم و پشتیبانی ندارم
آیا نسخه رایگان ساپورت میکنه این مساله رو؟
-
قسمت Finish Credit رو توی تنظیمات گروه پیدا کردم میتونم یه رنج آی پی خاص به این کاربران اختصاص بدم..حالا در میکروتیک چجوری میتونم این رنج آی پی رو به یک صفحه خاص هدایت کنم؟احیانا وب پرو..که نیاز نداره؟
-
[QUOTE=hexman;475498]
ولی من نسخه را یگان رو استفاده میکنم و پشتیبانی ندارم
آیا نسخه رایگان ساپورت میکنه این مساله رو؟[/QUOTE]
خیر !
حتما باید خریداری کرده باشید یا هزینه پیشتیبانی ( اگر اشتباه نکنم 500.000 تومان پرداخت کنید )
[QUOTE=hexman;475504]حالا در میکروتیک چجوری میتونم این رنج آی پی رو به یک صفحه خاص هدایت کنم؟[/QUOTE]
سرم خلوت شد ، Rule ها رو براتون قرار میدم
[QUOTE=hexman;475504]احیانا وب پرو..که نیاز نداره؟[/QUOTE]
خیر اصلا !
-
[QUOTE=aryaei2000;475457]سلام
یک رنج IP برای کاربرانی که سرویسشون منقضی شده در نظر بگیرین. مثلا 172.20.0.0/16
موفق باشید[/QUOTE]
من یه سوال پیش اومدم برام من بیام به کاربرانی که اعتبارشون تموم شده از یه رنج متفاوت آی پی بدم چجوری میخوان روترشون رو ببینن؟رنج آی پی ها که متفاوته
-
[QUOTE=hexman;475508]من یه سوال پیش اومدم برام من بیام به کاربرانی که اعتبارشون تموم شده از یه رنج متفاوت آی پی بدم چجوری میخوان روترشون رو ببینن؟رنج آی پی ها که متفاوته[/QUOTE]
مشکلی نیست که !!
ببینید اول اینکه شما IP Public به کاربر اختصاص میدید یا سرویس NAT هست ؟
مثلا شما IP از رنج 192.168.1.0/24 به کاربران اختصاص میدید ! درسته ؟ یعنی مثلا شخصی که 192.168.1.5 داشته باشه ، میتونه از اینترنت استفاده کنه !
حالا شما میاید یک رنج دیگه در نظر میگیرید ، ( مثلا 192.168.30.0/24 ) اسم این رنج میشه Finish Credit
سیب یک سرویس داره به نام sibonlinedc
میاد چی کار میکنه ؟ چک میکنه اشخاصی که اعتبار ندارن ( Date - Traffic ) رو بصورت خودکار Disconnect میکنه و سپس سری بعد که میخوان IP بگیرن ، چون اعتبار ندارن از رنج 192.168.30.0/24 آی پی میگیرن ! ( یعنی اینترنت ندارن ! اما فقط میتونن سایت کاربران - همون اکانتنیگ رو باز کنن و شارژ تهیه کنن )
-
[QUOTE] ببينيد اول اينکه شما IP Public به کاربر اختصاص ميديد يا سرويس NAT هست ؟[/QUOTE]
سرویس NAT هست.
-
[QUOTE=hexman;475510]سرویس NAT هست.[/QUOTE]
اوکی !
پس باید برای اون رنج Finish Credit یعنی 192.168.30.0/24 نباید NAT انجام بدید !
-
[QUOTE] پس بايد براي اون رنج Finish Credit يعني 192.168.30.0/24 نبايد NAT انجام بديد ![/QUOTE]
خب بعدش چی مهندس؟رولها رو هم بفرمایید بی زحمت
-
[QUOTE=hexman;475514]رولها رو هم بفرمایید بی زحمت[/QUOTE]
[LEFT]
[/LEFT]
باید داخل Firewall>AddressList باید یک لیست بسازید به نام FinishCredit
سپس داخل Manage Group ها اون IP رو به عنوان Finish انتخاب کنید !
[IMG]http://www.axgig.com/images/11685387128807252431.jpg[/IMG]
-
[QUOTE=alisc;475530][LEFT]
[/LEFT]
باید داخل Firewall>AddressList باید یک لیست بسازید به نام FinishCredit
سپس داخل Manage Group ها اون IP رو به عنوان Finish انتخاب کنید !
[IMG]http://www.axgig.com/images/11685387128807252431.jpg[/IMG][/QUOTE]
شرمنده من متوجه نمیشم یک آدرس لیست در میکروتیک قراره چه کاری انجام بده؟میشه کمی بیشتر توضیح بفرمایید؟