نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 4سپاس
  • 4 توسط subzero_icecity

موضوع: 5 اشتباه امنيتي معمول در Wi-Fi

  
  1. #1


    عضو غیر فعال شناسه تصویری subzero_icecity
    تاریخ عضویت
    Jul 2006
    نوشته
    133
    سپاسگزاری شده
    16
    سپاسگزاری کرده
    30

    5 اشتباه امنيتي معمول در Wi-Fi

    با سلام خدمت دوستان عزيز
    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    اگر آمار و ارقام صحت داشته باشند، از هر 5 نفري كه داراي يك شبكه بي‌سيم در خانه هستند، تقريبا 4 نفر هيچ كدام از مشخصه‌هاي امنيتي را فعال نمي‌كنند. هنگامي كه روترهاي Wi-Fi از كارخانه آورده مي‌شوند، براي ساده نمودن تنظيم اوليه دستگاه، به صورت پيش‌فرض گزينه‌هاي امنيتي آنها غير فعال شده است. اما اين بدان معني نيست كه شما بايد آن را براي هميشه در همان حالت نگه داريد.
    فعال نمودن گزينه‌هاي امنيتي تنها نياز به اندكي دقت دارد. در ادامه تعدادي از اشتباهاتي كه من مرتكب شده‌ام را مشاهده مي‌نماييد. اين اشتباهات را شما تكرار نكنيد.

    اشتباه 1. تغيير ندادن رمز عبور كارخانه
    هنگامي كه نخستين روتر بي‌سيم خود را راه‌اندازي مي‌كردم، فراموش كردم رمز عبور مدير را كه كارخانه به صورت پيش‌فرض قرار داده بود، تغيير دهم. يك روز متوجه شدم كه شخص ديگري به درون روتر وارد شده (با استفاده از رمز عبور پيش‌فرض) و تنظيمات من را تغيير داده، به اين صورت كه دسترسي به آنها را آزاد گذاشته بود.
    توصيه: هميشه رمز عبور پيش‌فرض روتر را تغيير دهيد.

    اشتباه 2. فعال نكردن رمزنگاري
    اگر رمزنگاري را فعال نكنيد، شبكه شما اقدام به انتشار رمزهاي عبور و پيام‌هاي الكترونيكي خصوصي شما به همه اشخاص حاضر در محدوده مي‌نمايد.
    توصيه: رمزنگاري را فعال نماييد، مگر آنكه برايتان اهميت نداشته باشد كه كسي نامه الكترونيكي شما را بخواند.

    اشتباه 3. بررسي نكردن امنيت
    بهار گذشته همسايه من يك روتر Wi-Fi خريداري كرد كه آن را به اتصال باندپهن و چاپگر خود متصل نمود. چند ماه بعد يك روز صبح كه از خواب بيدار شده بود دريافته بود كه چاپگرش به شكل اسرارآميزي صفحه‌اي از راهنماي روتر Wi-Fi او را كه نحوه فعال ساختن تنظيمات امنيتي را شرح داده بود، چاپ كرده است. بعدا همسايه‌اش تصديق كرده بود كه اشتباها به شبكه‌اش دسترسي يافته، متوجه ضعف امنيتي شده و آن صفحه را به عنوان هشدار جهت چاپ به چاپگر شبكه ناامن ارسال نموده است.
    توصيه: اگر شما در مورد امنيت شبكه خود نگران هستيد، تصور ننماييد كه شبكه شما ايمن است. از يك دوست متخصص بخواهيد كه نكات ايمني شبكه‌تان را بررسي نمايد.

    اشتباه 4. تنظيمات امنيتي سخت‌گيرانه
    هر كارت شبكه بي‌سيم داراي يك آدرس سخت‌افزاري (MAC) است كه به كمك آن يك روتر Wi-Fi قادر است اين موضوع را بررسي نمايد كه كدام كامپيوترها اجازه اتصال به شبكه را دارند. يك روز من تصميم گرفتم فيلترينگ MAC را فعال كنم و آدرس تمامي كامپيوترها را براي مرتبط شدن با ليست فيلترينگ MAC افزودم (همه كامپيوترها به جز كامپيوتري كه خودم از آن استفاده مي‌كردم). من در بيرون شبكه خودم معطل مانده بودم، درست مثل اتومبيل قفل شده‌اي كه كليدش در داخل آن جا مانده است.
    توصيه: تنظيمات امنيتي را به دقت اعمال نماييد و قبل از اعمال آنها به طور كامل به بررسي آنها بپردازيد.

    اشتباه 5. مجاز شمردن دسترسي همه افراد به شبكه من
    من در بلوك خودم نخستين فردي بودم كه يك شبكه بي‌سيم داشتم و اين واقعيت را با تنظيم نام شبكه به عنوان "Open Access" اعلان نمودم. متاسفانه برخي از افراد مزاحم نزديك من تصور كردند كه اين يك دعوت آزادانه به استفاده از پهناي باند من براي دريافت فايل‌هاي حجيم است. حالا من SSID را به آدرس ايميل خودم تغيير داد‌ه‌ام؛ در اين صورت اگر شخصي خواهان دسترسي باشد، ناچار است ابتدا براي كسب اجازه به من ايميل بفرستد.
    توصيه: اگر ISP شما اين امكان را فراهم مي‌آورد، استفاده از دنياي بي‌سيم باعث تسهيل در اشتراك اتصال شما مي‌گردد، اما در صورتي كه شما به شكلي وسيع آن را آزاد بگذاريد سايرين ممكن است از آن سوء استفاده نمايند



    موضوعات مشابه:
    hyund، M-r-r، a_ahmadi و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: Cisco

    عضو عادی شناسه تصویری ccna
    تاریخ عضویت
    Sep 2004
    محل سکونت
    Cisco
    نوشته
    260
    سپاسگزاری شده
    85
    سپاسگزاری کرده
    12
    very good



کلمات کلیدی در جستجوها:

http://forum.persiannetworks.com/f61/t14247.html

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •