وقتی مشکلات دوستان را منظورم (ادمین ، Expert و غیره ) را نگاه میکنم از خودم میپرسم ، این دوستان وقت بیکاری چه کار میکنند ؟ چرا همیشه صبر کنیم تا مشکلی پیش بیاد بعد دستپاچه دنبال حل آن باشیم !! آیا این منطقی است؟
چرا در زمانهای بیکاری برای خودمان سناریو درست نمیکنیم و تمرین نمیکنیم ، درست است که بعضی از مشکلات را نمیشود ولی میتوان حداقل ۵۰% این مشکلات را قبل از بوجود آمدن تمرین کرد و یا فکر کرد اگر در آینده قرار باشد به شبکه این موارد هم اضافه شود چگونه آن را پیاده کنیم .فکر نمیکنم کسی اینجا بگوید امکانات را ندارد .چرا از مقالات خود سایت های مربوطه استفاده نمیکنیم!! چرا از فیلمهای آموزشی مجانی که در آنها است استفاده نمیکنیم ؟ چرا همیشه دنبال مقالهای فارسی هستیم ولی مقداری زحمت به خودمان نمیدهم تا زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟
به طور مثال یک سوال دارم . چند درصد از دوستان که در حدود ۳۰ یوزر دارند و میداند که تا ۴ یا ۵ سال دیگر ماکسیموم ۶۰ یوزر میشود ازWindows Server Smal Busines استفاده کردند ؟ اگر نه چرا ؟ در صورتی که روی این سرورISA و Exchange و SQL نیز است و نگهداری بسیار راحتی دارد .
در آخر از صحبتهای این حقیر لطفا ناراحت نشوید و این مطلب را به دیدیه درد دل پیری در گوشیه خرابات به حساب آورید .
با سپاس و تشکر فراوان