نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 13سپاس
  • 2 توسط vahsha1
  • 6 توسط Hakimi
  • 5 توسط ARM

موضوع: بحثی باز در رابطه وضعیت کنونی،گذشته و آینده انجمن

  
  1. #1


    عضو عادی شناسه تصویری vahsha1
    تاریخ عضویت
    Oct 2005
    نوشته
    916
    سپاسگزاری شده
    208
    سپاسگزاری کرده
    83

    بحثی باز در رابطه وضعیت کنونی،گذشته و آینده انجمن

    متاسفانه چندی است تحرک انجمن بسیار کند شده و علاقه دوستان و همراهان گذشته به مباحث انجمن خیلی کمتر شده است.به نظر میرسد تنها موجودیت فضاهایی به این سبک تبدیل میشود که هم از نظر مسائل مطرح شده و هم از نظر توسعه راکد و به اشباء باشد. ولی علم شبکه علمی پویاست و دوستان روز به روز در تحرک بیشتر در کارهای مرتبط با این علم به پیش میروند. دیگر رغبتی در پاسخ دهی سئوالات فنی از دوستان دیده نمیشود.برخی سئوالات هم هزاران بار تکرار میشود و بدون جستجو متاسفانه کاربران تاپیک جدیدی ایجاد مینمایند.تمام این مسائل پس از بسته شدن بازارچه متاسفانه رنگی دیگر به خود گرفته.من پیشنهاد میکنم یک بحثی را با حضور جناب حکیمی باز نماییم و فکری به حال وضعیت کنونی با همفکری همدیگر داشته باشیم.
    با تشکر از همه



    موضوعات مشابه:
    herus_deus و Naderpour سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: naderpour

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    محل سکونت
    جاده ابریشم
    نوشته
    742
    سپاسگزاری شده
    381
    سپاسگزاری کرده
    245
    متاسفانه وضعیت برخورد مدیران و فضا برای ابراز نظرات شخصی خیلی وخیم تر از این حرف هاست ! فضا به شدت فضای کل کل شده تا فضای بحث و گفتگو



  3. #3
    نام حقيقي: Mehdi, ZeYdabadi Nezhad

    عضو عادی شناسه تصویری PersePolis
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    IraN - KermaN - SirjaN
    نوشته
    697
    سپاسگزاری شده
    198
    سپاسگزاری کرده
    51
    از دید من انجمن حال روز خوبی داره و شراطتش عادیه !
    همینکه روزی 10-20 تا تاپیک نو باز می شه کم نیست و تازه در 24 ساعت نزدیک به 300 عضو انجمن لاگین می کنند !
    آمار بازدید سایت هم که عالیه ...
    اینکه برخی دوستان پاسخ پرسش نمی دن دیکه بستگی به میل خودشون داره اینم بگم برخی از ترس اینکه رقبا شون دانش اونارو یاد بگیرن و به اونا برسن از نوشتن خود داری می کنن که این کار بسیار اشتباهی هست !
    چون که بزرگان ما گفتن اگه یه چیز که بلدی به دیگران یاد دادی مطمئن باش خدا یه چیز تازه بهت یاد می ده !
    روی هم رفته از دید من انجمن روز به روز در حال پیشرفت هست و حتی تو برخی از جستجوهام که تو سایت های برون مرزی انجام دادم در میان بحث های شبکه رتبه پرشین نت ورک توی جستجوگرهای جهان خیلی خیلی بالاست !

    و اینکه ما هر 2-3 روز نزدیک به 10 تا عضو تازه داریم این خودش خیلی عالیه !



  4. #4
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    من برخی از انتقادات در مورد نحوه برخورد رو قبول دارم. برخورد ها می تونه محترمانه تر و دوستانه تر باشه. ولی برخی از دوستان علاقه زیادی به کل کل دارند. باید سعی کنیم این رو بهبود بدیم. این مربوط به همه ماست. اگر اکثریت اهل جدال و کل کل باشند، جو عمومی هم به همان سمت می رود و اگر اکثریت اهل تعامل دوستانه و محترمانه باشند، جو حاکم بر انجمن هم به همین صورت خواهد بود.
    اگر با مواردی برخورد می کنید که رفتاری انجام شده و سخنی گفته شده که از ادب به دوره و یا همراه با تندی و پرخاش بیان شده و یا باعث ایجاد کدورت می شه، حتما موارد رو گزارش بدین که مورد بازبینی قرار بگیره و با موارد تخلف برخورد بشه.



    جناب vahsha1 (می تونم خواهش کنم نام حقیقی تون رو هم وارد کنید؟)

    به نکته خوبی اشاره کردید، حس اشباع. این حس می تونه مرگ رو در پی داشته باشه.
    واقعیت اینه که در این وادی اشباع نداریم. روز به روز Solution های جدید و ابزارهای جدید.
    مثلا در همین چندماه اخیر بخش جدید SharePoint رو راه اندازی کردیم که تونست جای خالی نیاز به چنین مباحثی رو پر کنه. هر چند که هنوز خیلی راه در پیش داره.

    نکته ای که نباید فراموش بکنیم اینه که همیشه گوش های شنوا برای پیشنهادهای مفید وجود داره.
    اگر نکته ای به ذهنتون رسیده که می تونه در تغییر شرایط به سمت مثبت مفید باشه، حتما بیان کنید تا با تبادل نظر پخته بشه و بتونیم به عمل نزدیکش کنیم. من شخصا از همه پیشنهادات استقبال می کنم.


    جناب Mehdi CP (شما هم می شه نام حقیقی تون رو وارد کنین؟)
    ممنون از ارائه آمار (تکمیل: ما تقریبا روزانه بین 15 تا 20 عضو جدید در جمعمون داریم.)
    حق با شماست، وضعیت بد نیست. شرایط عادیه و در حالت خوش بینانه خوب. ولی عالی نیست. این شرایط می تونه به سمت بهتر شدن پیش بره. اگه به این وضعیت بسنده کنیم تبدیل می شیم به یک برکه و مرداب. بهتره همیشه دنبال راه هایی باشیم که شرایط انجمن رو بهتر کنه و باعث پیشرفت باشه.


    SADEGH65، M-r-r، ARM و 3 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    ARM
    ARM آنلاین نیست.
    نام حقيقي: علیرضا مشعلی

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری ARM
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته
    1,898
    سپاسگزاری شده
    2497
    سپاسگزاری کرده
    1832
    نقل قول نوشته اصلی توسط koorosh نمایش پست ها
    نکته ای که نباید فراموش بکنیم اینه که همیشه گوش های شنوا برای پیشنهادهای مفید وجود داره.
    اگر نکته ای به ذهنتون رسیده که می تونه در تغییر شرایط به سمت مثبت مفید باشه، حتما بیان کنید تا با تبادل نظر پخته بشه و بتونیم به عمل نزدیکش کنیم. من شخصا از همه پیشنهادات استقبال می کنم.
    بهتره همیشه دنبال راه هایی باشیم که شرایط انجمن رو بهتر کنه و باعث پیشرفت باشه.
    با سلام
    الف - به نظر من دلسوزان انجمن باید در مدیریت انجمن به مدیران کمک کنند.

    14 ) لطفا در صورت مشاهده هرگونه حرکت خلاف چهارچوب، از هرگونه برخورد شخصی با فرد خاطی بپرهیزید و صرفا مدیران و مسئولان انجمن را مطلع سازید و اقدامات بعدی را به آنها بسپارید. برای گزارش کردن یک نوشته نادرست کافی است در مقابل نوشته مورد نظر، زیر مشخصات نویسنده، روی علامت کلیک کنید و موضوع را به اطلاع مسئولین سایت برسانید.
    این ابزار از ابزارهایی است که تقریبا می توان گفت هیچ کس از آن استفاده نمی کند.
    در گام اول فکر میکنم احیای این مورد خیلی از مسائل را حل می کند و باعث پیرایش انجمن از پستهای غیر فنی،کل کل های بی مورد، خدایی نکرده بی ادبی ها، مسخره کردن ها وتبلیغات و ... شود

    ب- در مورد مساله برخورد مدیران هم از دو بخش می توان به مساله نگاه کرد.
    1- در صورت مشاهده برخورد غیر منطقی ،زورگویانه و هر نوع برخوردی که نامناسب و یا غیر عادلانه باشد ، کاربران محترم می توانند مساله را با ذکر جزِییات کامل به مدیر کل انجمن گزارش نمایند. ایشان قضاوت خواهند نمود . یا رفتار مدیر را توجیه می کنند و یا اینکه به مدیر مربوطه تذکر خوهند داد.
    2- من فکر میکنم که ما به عنوان کاربران انجمن باید کمی هم توانایی تحمل خود را بالا ببریم . اگر مدیری تذکر میدهد که فلان مساله عنوان شده باعث فلان برخورد از طرف دیگران خواهد شد نباید باعث دلخوری باشد و یا اینکه اگر مدیری پستی را که جنبه فنی نداشت حذف کرد باعث دلخوری شود . و غیره.

    پ- ما همیشه به دنبال پبشرفت علمی این انجمن هستیم. شاید بتوان دو دلیل عمده برای یکنواختی و عدم پیشرفت و به روز نبودن انجمن عنوان کرد
    1- اینکه سوالات تکراری ، غیرفنی و پیش پا افتاده هستند بر میگردد به یک مساله کاملا طبیعی و آن هم این مساله است که ما کاربران وقتی بلد نیستیم از یک نرم افزار استفاده کنیم و یا در مقدمات آن دچار مشکل هستیم ، به سراغ انجمن می آییم و سوال خود را می پرسیم .به طبیعت حال جستجو هم نمی کنیم و یا کامل جستحو نمی کنیم و یا اینکه ترجیح می دهیم سوالمان در یک تاپیک جداگانه باشد نه قاطی پست های دیگران.پس از اینکه وارد بخش های دیگر نرم افزار شدیم و کمی آن را یاد گرفتیم، دیگر خود راه و چاه آن را پیدا می کنیم و یا درگوگل جستجو می کنیم و مشکلمان را حل می کنیم.و دیگر از انجمن استفاده نمی کنیم.به نظر من دلسوزان انجمن باید سوالاتی را که ممکن است بحث در مورد آنها باعث بالا رفتن بار علمی انجمن میشود بپرسند و خود نیز دیگران را ترغیب به ادامه بحث کنند.
    2- اینکه متخصصان هر رشته رغبت نمی کنند سوال ها را جواب بدهند شاید زیاد درست نباشد. مطمئنا کسی که توانایی های فنی اش بالاتر از سطح معمول باشد ، مشغله اش هم بیشتر خواهد بود و می توان گفت که کار دارد و نمی تواند برای انجمن زیاد وقت بگذارد . ولی من کسانی را در انجمن می بینم که در روز بیش از دو ساعت حضور دارند و هر سوالی را که بتوانند بی جواب نمی گذارند. امیدوارم همگی سعی کنیم بار علمی انجمن را با سوالات و جوابهای خود بیشتر کنیم.

    ت- یکی از مصادیق بار علمی در انجمن ها بخش مقالات آن و خروجی های مقاله ای آن می باشد.
    من به عنوان کوچکترین عضو انجمن از همگی دوستان خواهش می کنم که در این امر سهیم باشند و با ارسال مقالات خود باعث پیشرفت هر چه بیشتر انجمن شوند.

    مساله دیگری که می توان به آن اشاره کرد استفاده از ابزارهای تشکر و عدم تایید است . سعی کنیم اگر مطلبی واقعا برای ما مفید بود حتما به خود این زحمت را بدهیم که کلید تشکر را استفاده کنیم حتی اگر مخاطب اصلی آن جواب ما نباشیم این امر باعث دلگرمی جواب دهنده می شود. و دیگر اینکه در استفاده از کلید عدم تایید هم محتاط باشیم و یا دلیل عدم تایید مان را حتما دوستانه و فنی بگوییم. استفاده از این دو ابزار باعث تشویق و در مقابل آن دلسرد شدن کاربران خواهد شد.

    موفق باشید


    Hakimi، M-r-r، vahsha1 و 2 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

سوالات در مورد جهان کنونی و گذشته

دسترسي به علم در گذشته و آينده

وضعیت شبکه های کامپیوتری کنونی موجود

دستیابی به علم در گگذشته و اینده

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •