صفحه 2 از 5 اولیناولین 1 2 3 4 5 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 30 از مجموع 62

موضوع: ایجاد بخشی تحت عنوان آموزش

  
  1. #16


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    5
    خیلی عالیه ممنون از شما



  2. #17
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    من رو ببخشید که به موقع نیومدم. چند روزی تهران نبودم و درگیر انجام کاری بودم و در محیطی که بودم دسترسی درست و حسابی به اینترنت نداشتم.

    من با کلیت موضوع موافقم. ولی باید جوانبش رو خوب دید که بعدا ابتر نمونه و نصفه و نیمه رها نشه.

    باید ببینیم دقیقا هدف چیه؟
    آیا قصد داریم منابع آموزشی رو دسته بندی شده در اختیار کاربران قرار بدیم؟
    آیا قصد داریم دوره های آموزشی طراحی کنیم و به صورت E-Learning او رو پیاده سازی کنیم؟



  3. #18
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    خوب به شکر خدا جناب حکیمی هم نظر کامل خودشون رو فرمودند،
    اما راجع به سوالات؛
    باید ببینیم دقیقا هدف چیه ؟
    دقیقا هدف اینه که برای دوستانی که به آموزش های شبکه علاقه مند هستند، اما دسترسی به کتب و جزوات و سی دی ها ندارند، منابعی ایجاد بشه تا بتونن با استفاده از اونها، به معلومات مورد نظر خودشون برسند .
    مثال این موضوع رو در مورد خودم زدم که دوباره هم یادآوری میکنم؛
    یه سری نمایشگاه بود، برای خرید کتاب ها و آموزش های شبکه، به یکی از غرفه ها مراجعه کردم، زمان محسابه هزینه و پزداخت هزینه، با تفیف 20% مبلغ قابل پرداخت شد 80,000 تومان ! این یعنی تمام دارایی من پیش از سفر و مراجعه به نمایشگاه؛ یعنی من اگه تو خونه این کتابها بهم ارائه شده بود، شاید ! میتونستم اونا رو خریداری کنم . ضمن اینکه بعد از خرید، هیچ منبعی نبود که بتونم معلوماتم رو تست کنم و اگه جایی گنگ و مبهم بود با استفاده از اون منبع مشکل رو پیگیری کنم ! (رفع و حل پیشکش)

    آیا قصد داریم منابع آموزشی رو دسته بندی شده در اختیار کاربران قرار بدیم؟
    بطور قطع بله،
    نظر بنده روی این هست که موضوعات و مباحث مربوط به هر رشته یا موضوع کلی رو (مثلا CCNA یا MCSE و ... ) رو در یه بخش دسته بندی کنیم و بصورت کلاس های درسی ارائه کنیم . در کنار اون، بخش هایی هم باشه برای رفع اشکال . یه چیزی مثه تصویر پیام نور، آموزش و فراگیری با خود دانشجو (خوندن مطالب در بخش) و پرسش از استاد (بخش دوم که مربوط به سوال و جواب میشه) ؛ با این حساب، کلاس درس هایی ایجاد شده که در بخش اول، تمامی مطالب به دانشجو ارائه میشه؛ و در بخش دوم، سوال و جواب هایی صورت میگیره که نقاط کور و مبهم رو حل میکنه.

    آیا قصد داریم دوره های آموزشی طراحی کنیم و به صورت E-Learning او رو پیاده سازی کنیم ؟
    طراحی دوره های آموزشی، خوب... ممم آره تقریبا میشه گفت کل این کار و روندی که توضیحش رو عرض کردم، تا حدودی دوره های آموزشی رو برای دانشجو تعبیه میکنه، اما در مورد E-Learning اگه اونچیزی که من برداشت کردم منظورتون باشه، به این معنی که مکاتبه ای بصورت زنده و چیزی شبیه به Chat باشه، خیر، همونطور که بالاتر هم عرض کردم، دانشجو مطلب آموزشی رو میخونه، اگه سوال یا مشکل و ابهامی بود در بخش مربوط به همون درس، سوالاتش رو میپرسه .

    من با کلیت موضوع موافقم. ولی باید جوانبش رو خوب دید که بعدا ابتر نمونه و نصفه و نیمه رها نشه.
    ایشالله که با همکاری دوستان و همراهی و راهبری شما همه مباحث مطرح شده با سلامت کامل تا انتها پیش خواهند رفت .




    سایر دوستان کجان ؟ اینجا تعلق به من تنها نداره که باقی دوستان بخوان بشن فقط تماشاچی و بیننده . بطور قطع نظرات شما هم میتونه کمک کننده و پیشبرنده باشه . پس لطفا دریغ نکنید .


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  4. #19
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    این کار رو به چند نوع می تونیم ببینیم:

    نوع اول:
    اصولا وقتی در مورد E-Learning صحبت می کنیم، باید به استاندارد های آن توجه کنیم.
    وقتی به طراحی دوره و ارائه اون در قالب E-Learning اشاره کردم، منظورم طراحی طبق استاندارد (مثلا SCORM) و پیاده سازی آن در یک LMS است.

    طراحی دوره و پیاده سازی اون کار ساده ای نیست که بدون تخصص بشه اون رو انجام داد. در ضمن کاری نیست که بشه با چند ساعت وقت بهش رسید. شاید برای طراحی یک دوره و پیاده سازی اون حتی تا چند ده میلیون تومان باید هزینه کرد. به همین دلیل در ایران کسانی که روی E-Learning فعالیت می کنند، معمولا برای تامین محتوای دوره به زبان فارسی اقدام به ترجمه دوره های ارائه شده توسط شرکتهای معتبر می کنند.

    ارائه دوره در قالب LMS خیلی فراتر از ارائه کردن یک کتابه.
    برای همین من فکر کردم احتمالا نمی تونه هدفمون این باشه که چنین کاری انجام بدیم.

    نوع دوم:
    شاید بشه به شیوه دیگری به این موضوع پرداخت.

    بتونیم دوره ها رو تعریف کنیم.
    منابع رسمی برای هر دوره در نظر بگیریم.
    منابع کمکی تهیه کنیم.
    منابع رو به دانشجویان ارائه بدیم.
    برنامه زمان بندی در مورد هر منبع مشخص کنیم.
    امکان پرسش و پاسخ به صورت کنترل شده فراهم کنیم و پاسخها تایید شده باشند.
    امکان دسترسی دانشجو به پرسشهای دیگر دانشجویان فراهم باشه.
    در انتهای زمان بندی تعیین شده به برگزاری آزمون بپردازیم. (حتی می تونه این آزمون حضوری باشه)
    و در نهایت به صورت رسمی گواهی پایان دوره اعطاء کنیم.

    چنین کاری نیاز به تیم متخصص و استاد متبحر داره که باید استخدام کرد تا دوره رو تا انتها راهبری کنه.

    منظور شما هم همین بود؟



  5. #20
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    نقل قول نوشته اصلی توسط koorosh نمایش پست ها
    این کار رو به چند نوع می تونیم ببینیم:

    نوع اول:
    اصولا وقتی در مورد E-Learning صحبت می کنیم، باید به استاندارد های آن توجه کنیم.
    وقتی به طراحی دوره و ارائه اون در قالب E-Learning اشاره کردم، منظورم طراحی طبق استاندارد (مثلا SCORM) و پیاده سازی آن در یک LMS است.

    طراحی دوره و پیاده سازی اون کار ساده ای نیست که بدون تخصص بشه اون رو انجام داد. در ضمن کاری نیست که بشه با چند ساعت وقت بهش رسید. شاید برای طراحی یک دوره و پیاده سازی اون حتی تا چند ده میلیون تومان باید هزینه کرد. به همین دلیل در ایران کسانی که روی E-Learning فعالیت می کنند، معمولا برای تامین محتوای دوره به زبان فارسی اقدام به ترجمه دوره های ارائه شده توسط شرکتهای معتبر می کنند.

    ارائه دوره در قالب LMS خیلی فراتر از ارائه کردن یک کتابه.
    برای همین من فکر کردم احتمالا نمی تونه هدفمون این باشه که چنین کاری انجام بدیم.

    نوع دوم:
    شاید بشه به شیوه دیگری به این موضوع پرداخت.

    بتونیم دوره ها رو تعریف کنیم.
    منابع رسمی برای هر دوره در نظر بگیریم.
    منابع کمکی تهیه کنیم.
    منابع رو به دانشجویان ارائه بدیم.
    برنامه زمان بندی در مورد هر منبع مشخص کنیم.
    امکان پرسش و پاسخ به صورت کنترل شده فراهم کنیم و پاسخها تایید شده باشند.
    امکان دسترسی دانشجو به پرسشهای دیگر دانشجویان فراهم باشه.
    در انتهای زمان بندی تعیین شده به برگزاری آزمون بپردازیم. (حتی می تونه این آزمون حضوری باشه)
    و در نهایت به صورت رسمی گواهی پایان دوره اعطاء کنیم.

    چنین کاری نیاز به تیم متخصص و استاد متبحر داره که باید استخدام کرد تا دوره رو تا انتها راهبری کنه.

    منظور شما هم همین بود؟
    در واقع منظور من این بود که تمامی مطالب دریافت شده در دوره های تخصصی رو دوستان اینجا بنویسند .
    بالطبغ اعطای مدرک و داشتن گروه های بزرگ و آموزش های حضوری و ... بسیار مشکل و هزینه بر خواهد بود .
    چیزی که در نظر من هست اینه که مطالب ترجمه شده، اینجا ارائه بشن تا دوستانی که جدای از مدرک، به این اطلاعات نیازمند هستند از اونها استفاده کنند .
    شاید با این نوشته ی من، اینطور برداشت بشه که اهمیت پیگیری و ادامه دار بودن و به انتها رسیدن مباحث، چندان اهمیت نداره، اما ارزش این مطالب به کامل بودن اونها هست .


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  6. #21
    نام حقيقي: ali alipour

    عضو غیر فعال شناسه تصویری quantum
    تاریخ عضویت
    Apr 2007
    نوشته
    18
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    0
    اگه موردی نداره من یه سوال دارم؟
    آیا منفعتی توی اینکار وجود داره ک دوست عزیزمون میخواد از 0 مثلا ccna شروع کنه.
    ccna که دیگه با 3000 تومان کتابش گیر میآد یا ایبوکاش تو ایترنت ریخته؟
    یا هدف راه اندازیه cbt بصورت text هست ؟ آیا محیط محاوره ایه؟
    با اجازه یه نظر کوچیک بدم.
    مثلا تو کورس ccna ممکنه خیلی حجم مطلب حتی مطلب بدر ایران نخور مثل isdn باشه ک شما بگی و فقط ب درد 2 نفر بخوره . آیا بهتر نیست سوراخ قضیه بیان بشه؟
    مثلا تو این دنیای کتاب بیایی 4-5 تا کتاب تاپ بذاری و منی ک بالاخره تفاوت آپدیت rff با rfr رو نفهمیدم بیام تو بخشت بپرسم و تو فقط بهم بگی از کتاب مثلا 3 فقط صفحه ی xx رو بخون و این فکرو نکنی ک من دارم کارمو روی سر تو میندازم و امیدوارم فکر هم نکنی ک تو برای من کار میکنی . تو این فکر رو بکنی که در رو نشون دادی بقیه ی زحمت با خودم . اگه چیزی نفهمیدم اونوقت "تجربتو" به من بگی . با این متد هم در وقت تو و فضای فوروم و توقعات بیجای من در آموزش کامل تو و نفی جواب سطحی از جانب مسئول پاسخ و دک کردن ... کاسته میشه.
    خودت خیلی بهتر میدونی دستورات سیسکو یه کارای روتین هستن ک احتیاج ب آموزش ندارن.
    من فکر میکنم باید fبه جای بخش آموزش بخش " هدایت و تجربه" رو اضافی کنید تا شاید یکی مثل شما فقط هدایت کنی و تجربتو به من بگی و من سعی بکنم برم دنبالش و به اشکال بخورم و احتیاج ب تجربه ی تو داشته باشم.
    در ضمن در رابطه با CBT ها من یه تعدادی از train signal دارم بد نیست . با خون دل دانلود کردم . اگه ب اونا احتیاجی شد من در خدمتم.



  7. #22
    نام حقيقي: Saba N. A.

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    38
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    0
    خطاب به آقاي حكيمي، فرموده بوديد :
    "طراحی دوره و پیاده سازی اون کار ساده ای نیست که بدون تخصص بشه اون رو انجام داد"
    مگه قراره دوره طراحي بشه ؟ من تصور مي كردم بر مبناي سيلابس هاي از پيش تعريف شده ( مثلا CCNA ) قراره مباحث مطرح و پيرامون اون ها بحث و گفتگو بشه. جز اينه ؟



  8. #23
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    دوست گرامی
    اشاره کردم که منظورم طراحی دوره در قالب استانداردهای آموزش الکترونیکی نظیر SCORM است. طراحی دوره های آموزش الکترونیکی یک کار تخصصی است و موضوعی بسیار فراتر و پیچیده تر از ارائه کتابهای الکترونیکی است.



  9. #24
    نام حقيقي: Reza Behroozi

    عضو غیر فعال شناسه تصویری ahuray_mazdaa
    تاریخ عضویت
    Jun 2005
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته
    1,154
    سپاسگزاری شده
    227
    سپاسگزاری کرده
    115
    دوست ندارم منفی بافی کنم ولی از قدیم گفتن سنگ بزرگ....



  10. #25
    نام حقيقي: شاهین غرقی

    خواننده شناسه تصویری webgard3
    تاریخ عضویت
    Feb 2006
    محل سکونت
    iran/shiraz
    نوشته
    3,401
    سپاسگزاری شده
    1040
    سپاسگزاری کرده
    147
    e-learning که اگه راه بندازیم نصف دانشگاها باید تعطیل کنن.
    یه چیزی توی مایه های e-learning.
    حالا من یه تاپیک آزمایشی زدم ببینیم چطوری پیش میره.



  11. #26
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    من با رضا موافقم. سنگ بزرگ نشانه نزدن است! همونطور که گفتم نمی تونه هدفمون راه اندازی سیستم E-Learning باشه.

    ایده محمد رسول شاید خوب باشه، ولی نمی دونم تا چه اندازه می شه عملی اش کرد.

    واقعیت اینه که اگر منفعت مالی برای کسی که آموزش میده وجود نداشته باشه، نمی شه ازش انتظار داشت که یک کار ادامه دار و جدی رو انجام بده. دانش جو هم تا وقتی که آموزش هزینه پرداخت نکرده باشه موضوع رو جدی نمی گیره و فکر نمی کنم نتیجه بده.
    همیشه افرادی هستند که بدون چشم داشت به ارائه دانش می پردازند، ولی نمی شه به امید این نوع فعالیت ها ادعای راه اندازی بخش آموزش داشت.

    بعد یک موضوع دیگه:
    ضرورت ارائه مطالب به زبان فارسی رو من متوجه نمی شم. ترجیح شخصی من ارائه به زبان اصلی است.



  12. #27
    نام حقيقي: شاهین غرقی

    خواننده شناسه تصویری webgard3
    تاریخ عضویت
    Feb 2006
    محل سکونت
    iran/shiraz
    نوشته
    3,401
    سپاسگزاری شده
    1040
    سپاسگزاری کرده
    147
    قضیه مالی رو کاملا موافقم.
    یه سری افراد هستند چون پول برای یه چیزی ندادند براشون ارزشی نداره.
    بعضی ها فکر میکنن مثلا اگر آموزش یه چیزی رو بزارن همه یادش میگیرن. ولی اگه میشد یه آمار بگیریم میدیدیم که خیلی ها توی همین فروم از یه مقاله یا آموزش فقط چند خط اول رومیخونن.
    یه مثال ساده تر.
    من خودم دانشگاه که می رفتم همش غیبت داشتم. چون پول نمیدادم عین خیالمم نبود فوقش درس حذف میشد ترمبعد میگرفتم. اما یه کلاس خصوصی مرتب سر کلاس میرفتم بدون تاخیر.
    زبان ارائه مطلب هم فکر میکنم باید بزاریم ببینیم آموزش دهنده کدومشو راحت تره.



  13. #28
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    والله چی بگم.. سنگ بزرگ و E-learning و ...
    من که حسابی دلسرد شدم...


    راجع به کتاب هایی که فرمودین، اگه واقعا اینطوریه، (البته من خودم CCNA رو خریدم 5000 تومان اما این کجا و چیزی که اینجا مد نظرم بود کجا... ) چرا باید شرکتی مثه ITTTC بیاد مجموعه ی CCNA رو به قیمت 35000 تومان ارائه کنه !؟


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  14. #29
    نام حقيقي: Reza Behroozi

    عضو غیر فعال شناسه تصویری ahuray_mazdaa
    تاریخ عضویت
    Jun 2005
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته
    1,154
    سپاسگزاری شده
    227
    سپاسگزاری کرده
    115
    دلسرد چرا...فقط میگم زیاد بالا نپرین



  15. #30
    نام حقيقي: Saba N. A.

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    38
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    0
    خوب . با مساله مالي قضيه موافقم. اما اجراي كار رو كمي پيچيده مي كنه . نظر شما چيه ؟



صفحه 2 از 5 اولیناولین 1 2 3 4 5 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

itttc

itttc خوبه

itttc نظرات راجع به

ارزش نداره itttc

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •