با سلام و ادب خدمت دوستان و متخصصین
همانطورکه از عنوان این ستون پیداست به یک سیستم خوب نیاز می باشد
در خصوص ویژگی محاسبات مورد نظر، توضیحاتی به شرح زیر جهت اطلاع و استفاده ایفاد می­گردد:

تعداد 10 معادله غیر خطی مانند این معادله، برای پیش­بینی در هر نقطه از محیط اقیانوسی که شامل 300×200×20 نقطه می­باشد حل می­گردند به این ترتیب که برای حل این معادلات در هر نقطه، بایستی به طور جداگانه یک ماتریس به ابعاد
300×200×20 باید حل شود. در واقع برای پیش بینی در هر نقطه بایستی، کل 10 معادله­ی ذکر شده، 300×200×20 بار و هر بار با حل ماتریسی به ابعاد 300×200×20 میسر خواهدبود. البته این روش یک روش ویژه ای است که به روش ضمنی معروف است و دیگر روش­ها ممکن است نیازمند تعداد یا حجم محاسبات کمتر یا بیشتری باشند. این امکان وجود دارد که به منظور انجام تصحیحاتی، کل محاسبات در یک دوره­ی تکرار چندین بار نیز تکرار گردند.
این محاسبات با استفاده از زبان­های برنامه نویسی فرترن، سی و یا سی شارپ در محیط های ویندوز و لینوکس انجام می­گیرند.
در مورد مدل­های نرم افزاری مانند مایک، کوهرنس، کوآدی و ... نیز انتظار زمان مشابهی برای انجام محاسبات می رود.
آنچه آزمایشات ما نشان داده است، سیستم هایی مانند یک نوت بوک معمولی قادرند این تعداد محاسبه را در طول 10 الی 15 روز انجام دهند. در آینده ممکن است بالابردن رزولوشن مدل با افزایش تعداد نقاط نیز مورد توجه قرار گیرد، چیزی که در حال حاضر با توجه به امکانات و بودجه، امیدی به آن نیست. اگر سیستمی بتواند، حدودا 10 برابر سریع­تر از یک نوت بوک معمولی این محاسبات را انجام دهد، برای نیازهای فعلی ما راه گشا خواهد بود.

مطلوب است پیشنهادات سخت افزار مناسب (اعم از Mainboard، گرافیک، RAM) برای تهیه این سیستم
پیشاپیش سپاسگزارم
قاسمپوری

نمونه ای از معادلاتی که ممکن است تعداد آن­ها از 10 معادله نیز فراتر برود، مطابق با رابطه زیر است.




موضوعات مشابه: