به گزارش ايتنا به نقل از روابط عمومي سازمان نظام صنفي رايانه*اي استان تهران، مبني بر دريافت اعتراضات متعدد شرکت*هاي ارايه دهنده خدمات اينترنتي، مدتي است که کيفيت پهناي باند ارتباط به شبکه جهاني اينترنت ارايه شده توسط مخابرات ايران، شرايط و اندازه*هاي کيفي قابل قبول به منظور انتقال صدا بر روي اينترنت را نداشته و موجبات نارضايتي اين شرکت*ها به ويژه ارايه دهندگان خدمات تلفن اينترنتي و بسياري از کاربران کشور را فراهم آورده است.
اين در حالي است که در حال حاضر، تنها تامين کننده خطوط ارتباط با شبکه اينترنت، فقط مخابرات است.
بنابراين گزارش از حدود يک ماه پيش تاکنون در تمامي روزهاي اداري، از حوالي ساعت 10 صبح لغايت 16:30 عصر، ارتباط اکثر قريب به اتفاق نقاط کشور با شبکه اينترنت، با بيش از 5 درصد الي 10 درصد ريزش بسته*هاي اطلاعاتي(Packet Loss) مواجه شده و اين ميزان در مواردي تا 20 درصد رسيده است.
همچنين اين ارتباطات با نوسان تاخير در رفت يا برگشت بسته*ها(Jitter) مواجه شده و اين معضل، کيفيت نامطلوب انتقال صدا با مضاميني چون "مربعي شدن صدا" و يا "ديجيتالي شدن" آن را رقم مي*زند.
بنابراين کيفيت ارتباط با اينترنت، تامين شده توسط شرکت مخابرات، ارايه خدمات اينترنت و تلفن اينترنتي را با چالش*هايي جدي مواجه ساخته است.
از سويي ديگر به نقل از شرکت*هاي ارايه دهنده خدمات اينترنت و تلفن اينترنتي، اين شرکت حتي از دريافت ليست قطعي*ها و اعتراضات مشترکين خود امتناع ورزيده و بکارگيري سرويس تحت وب صدور بليت(Ticketing) بدين منظور را توصيه اکيد مي*نمايد.
اين در حالي است که اين سيستم تاکنون عملياتي نشده و در مقابل خسارت*هاي وارده، هيچکدام از شرکت*هاي زيرمجموعه مخابرات جوابگو نيستند.