همین که میشه این بازیهای تقریبا قدرتمند رو با Dial up اجراش کرد.
همین که میشه این بازیهای تقریبا قدرتمند رو با Dial up اجراش کرد.
دوست عزیز بخش عمده ی فشار ها از طرف بازی بر روی سیستم کلاینت وارد میشه و دایال آپ در این بین نقش ارتبطا میان دو بازی رو بر عهده میگیره .
بنابراین میشه این نتیجه رو گرفت که عملا و قانونا همه ی بازیهای مالیت پلیر باید با دایل آپ هم کار کنند .
Mohammad Rasoul Rasti
There's no place like 127.0.0.1
m.rasti [@] outlook.com
سلام
من توی الکامپ با یه شرکت آشنا شدم که به قول خودشون اولین شرکتی هستند که این سرویس (همون Game Server ) رو راه اندازی میکنن و اون موقع حسابی ازش تعریف میکردن . اما هفته پیش که باهاشون تماس گرفتم گفتن به کل اون تشکیلات رو جمع کردن و زدن به کار دیگه و در ادامه میگفت که این سرویس به خاطر مشکلات مخابراتی ( دیسکانکشن و نرسیدن پکتها) و این که یوزرها وسط بازی از حریف جا میمونن اصلا جواب نمیده.!!
گفتم بد نیست دوباره این بحث رو زنده کنم .
=================================
آقا این وب سایت هایی که این همه بازی آنلاین رو ساپورت می کنند ( البته از نظر بحث وب سایت ) چه گونه طراحی می شوند ؟
اگر کسی نتیجه ای گرفته ما رو هم راهنمائی کنه !!
من نتیجه گرفتم
تو گیم نت دوستم یه vpn سرور راه انداختم با adsl ip valid بعدش از خونه vpn کردم و دوستام هم vpn کردن و با بچه های گیم نت بازی کردیم
warcraft و cunter رو تست کردم خیلی عالی جواب داد
به غیر از این با یکی از دوستام هم من اینکامینگ ساخته بودم زنگ میزد بعدش با سرعت 32kbps با هم war و cunter بازی میکردیم هیچ دیسکانکتی هم وجود نداشت
خوب میشه مراحل پیاده سازی رو بگید ؟
سلام
در حالتی که دو تا client باشه مشکلی پیش نمایاد و Connect Dial up جواب می ده ، ولی وقتی تعداد زیاد می شه به پهنای باند بیشتری احتیاج دارم ، چون توی این بازیها، بازی روی هر کدام از Client ها در حال اجرا است و فقط تغییرات هست که برای دیگران (همه افراد که توی بازی هستن ) ارسال می شود . حالا در نظر بگیرید که بجای دو نفر در یک بازی 4 نفر شرکت کنند پس حجم اطلاعات ارسال و دریافتی به همون نسبت افزایش پیدا میکند .
در حالت معمولی همون که یکی از Client ها Multiplayer ایجاد می کند کافی است ، اما Game Server ها برای بازی تعداد بیشتر ( مثلا اینترنت ) استفاده می شوند .
Hamachi : Stay Connected
In other words Hamachi is a program that allows you to arrange multiple computers into their own secure network just as if they were connected by a physical ...
www.hamachi.cc
خوب!
کلاینت های خود گیم نت که به هم وصل هستند فقط برای اکانتینگ میرن سراغ سرور گیم پورت
یه کامپیوتر با ویندوز سررو تهیه میکنیم بعدش RRAS رو برای VPN کانفیگ میکنیم و براش یک خطوط دیتای پر سرعت و با IP ولید تهیه میکنیم ( یک ADSL خوب )
کامپیوتر های که تو خونشون نیشستن ! با یه کانکشن کم سرعت یا پر سرعت با ای پی ولید یا غیر ولید !! به VPN سرور ما کانکت میشن و یک ای پی در رنج کلاینت های گیم نت میگیرن
حالا هر کدوم از کلاینت ها گیم سرور بشه بقیه میتونن باهاش بازی کنن ولی بهتره گیم سرور داخل گیم نت باشه چون گیم سرور پهنای باند بیشتری نیاز داره
ولی به هیج وجه کلاینت هایی که از خونه وصل میشن مشکل سرعت نخواهند داشت مگر این که ISP خیلی خیلی درپیت باشه!
فکر کنم کامل توضیح دادم!
ارقا سلام
من تازه این مبحث را دیدم
راستش من قصد دارم این پروژه رو توی شهرستان خودمون اجرا کنم
و مشغول تجقیقات هستم
می شه اولا اجرا کرد آخه من خودم توزیع کننده ADSL هستم و می تونم خط دیتا تا سرعت 8 مگ رو به یوز ها بدم
آیا این چنین چیزی قابل راه اندازی هست مثلا یه گیم شهری.
شهر ما حدود 250 هزار نفر جمعیت داره و پیش بینی می کنم در زمان تابستان که بیشترین حجم گیم رو داشته باشه به 100 الی 150 نفر برسه.
آیا میشه توی خانه اکانت داد که بازی کنن
مثل همین ADSL چه چیز هایی لازم داره
چقدر حداکثر پهنای باند لازم داره ؟
و چه بازی هایی رو می شه روش با این سرعت انجام داد.
سرور باید دارای چه مشخصاتی باشه؟
و حداکثر پهنای لازم برای یوز ها چقدر هست؟
اصلا این کار قابل اجرا هست و استقبال می شه ازش یا نه ؟
ممنون خیلی پرسیدم.
به نظر من بايستي IP هاي گيم و اينترنت رو در دو رنج مختلف بگيريد. مثلا
Game Ip:192.15.6.x
Internet:192.15.1.x
بعد اونا رو نت كنيم. البته از Nttacplus هم براي اكانتيگ يوزها استفاده مي شه.
اينطوري يوزهاي اينترنت مي تونن به شبكه وصل بشن و يوزهاي گيم به گيم سرور .