دوستان عزیز سلام:
خواستم یک تجربه رو که بعد کلی جستجو کسب کردم خدمت دوستان عرض کنم که اگه روزی همچین مشکلی داشتند این نکته رو هم چک کنن ( و خدا نکرده از مرکز دیتا انتظار همکاری 100% را نداشته باشن) :
اگه دیدید خطای crc ی مودمتون ( مخصوصا سری patton) خیلی بالاست و یا حتی ساعت هایی در طول شبانه روز بدون هیچ دلیل قانع کننده ای قطعی دیتا داشتید این نکات را چک کنید:
1_ از سالم بودن خط فیزیکی ( از isp تا مرکز data ) اطمینان حاصل کنید.
2_ تا جایی که امکان داره سعی کنید هر دو مودم را خودتان بررسی کنید.
3_ حتما سوکت های RJ-45 را در هر دو مودم بررسی کنید .( و مخصوصا تکه سیمی که به سوکت تا ابتدای ترمینال خط لیزد در مرکز دیتا متصل است)
4_ اگر تمام این موارد را چک کردید و مشکلی نیافتید مودمی را که هیچ آلارم خطایی نشان نمی دهد تعویض کنید.
لازم به ذکر است که مودم های patton دارای عمر مفید 3 ساله می باشند.
و در پایان امیدوارم که این تجربه بدردتون بخوره و کاملا اصولی مشکلتون حل بشه...
( و اما یه نکته خنده دار: بعد کلی علافی و اعصاب خوردی به این نتیجه رسیدم که سوکت RJ-45 در طرف دیتا شله!!! و هیچ کس هم بهش توجهی نداشته!!!!! پس یادمون باشه که همیشه از نظر مرکزدیتا همه چیز درسته و اشکال ار سمت مشترکه...!!)
موضوعات مشابه: