نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 8سپاس
  • 2 توسط kavehashoori
  • 2 توسط alisc
  • 2 توسط kavehashoori
  • 2 توسط shahani

موضوع: آیا تغییر IP باعث خرابی مودم شده؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: سجاد

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته
    12
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    76

    آیا تغییر IP باعث خرابی مودم شده؟

    سلام
    یه سوال داشتم
    من همچین سیستمی داشتم و استفاده ی من از PC1 بود.

    عکس:


    هر وقت میخواستم از مودم ایرانسل استفاده کنم IP این مودم رو که 192.168.1.1 هست به عنوان Default Gateway در PC 1 قرار میدادم و IP رو دستی وارد میکردم
    و مواقعی که میخواستم از مودم ADSL 1 استفاده کنم IP این مودم رو که 192.168.120.10 هست به عنوان Default Gateway در PC 1 قرار میدادم و IP رو دستی وارد میکردم
    و مواقعی هم که میخواستم از مودم ADSL 2 استفاده کنم IP هاب سویچ سمت راستی (در عکس) رو که 192.168.0.1 هست به عنوان Default Gateway در PC 1 قرار میدادم و IP رو دستی وارد میکردم

    بعد از چند روز استفاده به این شیوه مودم ADSL 2 ظاهرا خراب شده و حتی وقتی مستقیم به کامپیوتر وصلش میکنم اصلا IP نمیگیره و اینترنت هم نمیده، حالا میخواستم ببینم آیا این تغییر IP که در PC 1 اعمال میکردم ممکنه باعث خرابی این مودم شده؟ یا اصلا ربطی نداره؟
    ممنون از راهنماییتون



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    972
    سپاسگزاری کرده
    324
    سلام دوست عزیز نه تغییر IP شما هیچ ربطی به خراب شدن مودم نداره
    شما DHCP مودمت و کانفیگ IP هایی که میدی رو چک کن


    alisc و SajjadKAZ سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: علی شفائی

    عضو عادی شناسه تصویری alisc
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    شهریار
    نوشته
    1,897
    سپاسگزاری شده
    1730
    سپاسگزاری کرده
    2052
    نقل قول نوشته اصلی توسط SajjadKAZ نمایش پست ها
    بعد از چند روز استفاده به این شیوه مودم ADSL 2 ظاهرا خراب شده و حتی وقتی مستقیم به کامپیوتر وصلش میکنم اصلا IP نمیگیره و اینترنت هم نمیده، حالا میخواستم ببینم آیا این تغییر IP که در PC 1 اعمال میکردم ممکنه باعث خرابی این مودم شده؟ یا اصلا ربطی نداره؟
    همانطور که دوست عزیزمون فرمودند تغییر IP هیچ ارتباطی به مودم ندارد !
    مودم را یک بار ریست کنید و مجدد کانفیگ کنید ، احتمالا کانفیگ مودم به مشکل برخورده !

    نقل قول نوشته اصلی توسط SajjadKAZ نمایش پست ها
    وقتی مستقیم به کامپیوتر وصلش میکنم اصلا IP نمیگیره و اینترنت هم نمیده
    مطمئن هستید DHCP Server مودم فعال هست ؟
    معمولا در چنین شرایطی که چندین مودم به سوئیچ متصل هست ، DHCP Server مودم را غیرفعال می کنند !


    kavehashoori و SajjadKAZ سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #4
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    972
    سپاسگزاری کرده
    324
    چک کن DHCP اون یکی مودم هات فعال نشده باشه و فقط یدونه DHCP فعال تو شبکت داشته باشی


    alisc و SajjadKAZ سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    605
    سپاسگزاری شده
    481
    سپاسگزاری کرده
    57
    وقتی مودم رو مستقیم به کامپیوتر متصل میکنید باید در تنظیمات خودتون گت وی رو همون گت وی جدیدی که برای مودم تنظیم کردین قرار بدین و برای کامپیوتر مورد نظر یک ip در رنج همون تنظیمات جدید مودمتون اعمال کنید . و همانطور که دوستمون گفتن اگر در اتصال مستقیم مشکل حل نشد میبایست در حالت اتصال مستقیم به کامپیوتر، مودم را ریست کارخانه کنید و با گت وی 192.168.1.1 و یک ip مثل 192.168.1.100 و ساب نت 255.255.255.0 به مودمتون متصل بشین و دوباره تنظیمات را اعمال نمایید.
    در چنین شبکه ای باید تمام DHCP Server ها غیر فعال باشه و کامپیوتر ها رو بطور دستی آدرس دهی کنید .
    چون یک شبکه لایه دو برای اتصال دارین برای اینکه کامپیوتر ها یکدیگه رو در شبکه ببینند بهتره تمام آدرس ها رو در یک رنج قرار دهید مثلا :
    ADSL1:192.168.120.1
    ADSL2:192.168.120.2
    IRANCELL:192.168.120.3
    HUB1:192.168.120.253
    HUB2:192.168.120.254

    و بعد دیگه نیازی نیست ip دستگاه های مصرف کننده مثل کامپیوتر یا موبایل خودتون رو دائم در شبکه تغییر دهید ، یک بار آدرس هر کامپیوتر یا موبایل را در کانکش مورد نظر برای همیشه تعیین کنید مثلا :
    PC1:192.168.120.101
    PC2:192.168.120.102
    LapTop:192.168.120.103

    و به همین ترتیب ، اما حتما باید DHCP Server تمام دستگاه ها خاموش باشه تا تداخل ایجاد نشه و برای استفاده از مودم های مختلف کافی هست گت وی را تغییر دهید ، در این حالت اگر دو دستگاه دو گت وی متفاوت نیز داشته باشن ؛ ارتباط درون شبکه ای خودشون رو از دست نمیدن.


    alisc و SajjadKAZ سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •