نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 4سپاس
  • 2 توسط shahani
  • 1 توسط shahani
  • 1 توسط bobnaze

موضوع: بهترین شیوه اشتراک اینترنت در یک شبکه پیکره بندی شده بر مبنای دامین از حیث سرعت اینترنت و پایداری

  
  1. #1
    نام حقيقي: بابک نظری

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2017
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    2

    بهترین شیوه اشتراک اینترنت در یک شبکه پیکره بندی شده بر مبنای دامین از حیث سرعت اینترنت و پایداری

    با سلام و ارادت
    در انجمن شما و دیگر انجمن ها مطالب مشابهی را مطالعه کردم ولی هنوز نمی دانم مزیت های اشتراک گذاری به شیوه Nat نسبت به اتصال مستقیم مودم به سوئیچ در چیست؟ مهم ترین نکته برای من جلوگیری از افت کیفیت و سرعت اینترنت در کلاینت ها هست و نیازی به محدود کردن دسترسی ها ندارم.
    شبکه محلی من از یک سوئیچ 16 پورت سیسکو سری 100 - یک سرور HP-ML310 Gen.8 با 2 اتصال شبکه با ویندوز سرور 2008 آر2 - یک مودم/روتر d-link DSL-2740U تشکیل شده که 10 کلاینت را مدیریت می کنند. اینترنت 512 نامحدود بدون IP استاتیک نیز با اتصال مستقیم مودم به سوئیچ به اشتراک گذاشته شده. ولی اخیرا با مشکل کندی سرعت باز شدن صفحات وب یا باز نشدن آنها مکرر برخورد کردیم.



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    605
    سپاسگزاری شده
    481
    سپاسگزاری کرده
    57
    بطور کلی سرعت یا پهنای باند شما بسیار کم هست یعنی 512کیلو بیت در ثانیه میشه فقط 64 کیلوبایت در ثانیه
    یک چیزی حدود سرعت اینترنت دایل آپ و مودم های قدیمی اینترنت
    یک کلاینت برای اینکه حداقل سرعت مناسبی داشته باشه و خیلی افت محسوس سرعت اینترنت رو متوجه نشه حداقل به 2مگابیت پهنای باند احتیاج داره.
    حالا اگر شما ده تا کلاینت دارین باید بدونین که بطور همزمان معمولا چندتا از اونها در شبکه فعال هستند اگر مثلا 5 تا از اون ها فعال باشن ؛ پهنای باند مورد نیاز شما از isp حداقل 10Mbps باید باشه که به هر کدوم دو مگ برسه .

    بعد از اون هم ایجاد محدودیت برای کلاینت ها برای ازبین بردن کیفیت اونها نیست و دقیقا برعکس وقتی شما پهنای باند اینترنت خودتون رو تقسیم میکنید ، کلاینت شما در زمان استفاده به دلیل استفاده کلاینت های دیگه دچار سکته نمیشه و همیشه مقداری پهنای باند برای مصرف داره .
    در نتیجه تقسیم پهنای باند بطور کامل باعث افزایش کیفیت اینترنت میشه و نه افت کیفیت اون .

    در این مورد که میفرماید اخیرا دچار کندی در استفاده از اینترنت شدین ، میتونه علتش این باشه که بیشتر isp ها و سرویس دهنده های اینترنت قانون مصرف منصفانه دارن و یا سرعت هدیه بر روی سرویس های اینترنت نامحدودشون.
    مثلا سقف 30 گیگابایت مصرف رو در نظر میگیرن و تا زمانی که شما 20 گیگ اول ترافیک رو مصرف نکرده باشید سرعت شما بر روی 16 مگابیت بر ثانیه تنظیم شده و مشکلی در مصرف اینترنت ندارید اما پس از این مقدار سرعت شما را ناگهان به 2 مگابیت برثانیه کاهش میدن و بین 20 تا 30 گیگ سرعت شما تنها 2مگابیت برثانیه است و بعد از این مقدار به سرعتی که خریداری کردین یعنی 512 کیلوبیت در ثانیه کاهش میدن .
    که برای استفاده یک دستگاه کلاینت نیز کفایت نمیکنه.

    حتا اگر سرعت اینترنت شما بالا باشه باز هم ممکنه یکی از کلاینت ها کل سرعت رو مصرف کنه و همه از کیفیت بد اینترنت ناراضی باشن.
    بنابراین همیشه برای داشتن یک اینترنت باکیفیت علاوه بر سرعت بالا از Isp حتما نیاز هست که تقسیم بندی پهنای باند انجام بشه و یا حتا تقسیم بندی ترافیک مصرفی هر کلاینت ، که اینجوری در سرویس های غیر نامحدود کلاینت ها بیشتر از حق خودشون اینترنت مصرف نکنند و سیستم کم مصرف و پر مصرف هر لحظه قابل شناسایی بوسیله مدیر شبکه باشه.


    اما در مورد Nat
    شما هروقت بیشتر از یک کلاینت (یک دستگاه) در شبکه خودتون برای استفاده از اینترنت داشته باشید از nat استفاده میشه
    هیچ تفاوتی نداره این nat رو مودم شما انجام بده و یا یک روتربرد حرفه ای
    به دلیل محدودیت آدرس های عمومی اینترنت isp فقط به شما یک آدرس ip میده که در واقع به عنوان یک کامپیوتر در شبکه اینترنت شناخته میشه .
    اما از اونجا که نیاز هست تعداد زیادی کامپیوتر در شبکه محلی همه با همون یک آدرس به اینترنت متصل بشن ؛ عملیات nat انجام میشه و مودم میاد آدرس محلی دستگاهی که درخواست اینترنت داره رو در جدولی در خودش ذخیره میکنه و بعد آدرس مبدا داده رو تبدیل میکنه به همون تک آدرسی که از اینترنت دارین و برای دریافت اطلاعات به اینترنت ارسال میکنه و زمانی که اطلاعات و پاسخ از اینترنت دریافت شد با توجه به اون جدولی که از قبل ذخیره کرده تشخیص میده این داده مال کدوم کلاینت بوده و به سمت همون کلاینت هدایتش میکنه.
    انجام شدن یا نشدن عملیات nat بر روی کیفیت و سرعت اینترنت تاثیر گذار نیست.
    البته از اونجا که چند کلاینت با آدرس یک کامپیوتر بر روی شبکه اینترنت شناسایی میشن ممکنه مشکلات جزئی در این خصوص بوجود بیاد که قابل چشم پوشی و یا کنترل است.


    kavehashoori و bobnaze سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: بابک نظری

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2017
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    2
    علی آقا با سلام و تشکر از پاسخ شما
    در مورد پایین بودن سرویس اینترنت به نسبت تعداد کلاینت ها حق با شماست ولی خوب اینترنت دایل آپ اگر انقدر سرعت داشت که اون زمان در فضای مجازی میشد حسابی پادشاهی کرد، دایل آپ در بهترین حال 56kbit/s ویا 7kbyte/s بیشتر توان نداشت. در مورد محدودیت سرعت ISPها هم ما زمانی که در سطح یک و حداکثر سرعت سرویس قرار داشتم مشکل وجود داشت و به نظر مشکل از آپدیت شدن 1 ساعت یکبار آنتی ویروس تحت شبکه و توزیع آن بین کلاینت ها بود.
    و در مورد Nat توسط مودم آیا به صورت خودکار اینکار انجام میشه یا باید تنظیماتی روی مودم انجام داد چون من آپ
    شنی که به Nat مربوط بشه در مودم نیافتم. و منظورم از Nat نصب اپلیکیشن آن در ویندوز سرور و مدیریت وب توسط اون بود. حالا برای انجام اینکار با توجه به اشغال بودن هر 2 پورت شبکه سرور HP برای اتصال به شبکه داخلی، باید یک کارت شبکه روی آن اضافه کرد؟



  4. #4
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    605
    سپاسگزاری شده
    481
    سپاسگزاری کرده
    57
    مودم این کار رو بطور خودکار انجام میده ، وقتی خودش بطور یک دستگاه مجزا ابتدا اتصال با isp رو برقرار میکند و پس از آن به توزیع اینترنت در داخل شبکه خودتون میپردازید .
    اکثر مودم ها و روتر های معمولی اینکار رو بطور پیشفرض انجام میدن و ممکنه هیچ تنظیمی نیز در مورد آن وجود نداشته باشد ، اما ممکنه حداقل یک گزینه فعال یا غیر فعال کردن وجود داشته باشه .

    اگر خودم مودم اتصال اول رو به isp نگیره و یک دستگاه دیگه این کار رو انجام بده دیگه عملیات nat نیز انجام نمیشه و اون دستگاه دوم هست که برای اشتراک گذاشتن اینترنت برای دستگاه های دیگه میبایست این کار رو انجام بده .
    به عنوان مثال وقتی که مودم adsl در حالت بریج قرار دارد و از روی کامپیوتر سرور اتصال pppoe برقرار میشه .
    در این حالت یک اینترفیس و کارت شبکه جدا نیاز هست که مستقیم به مودم وصل باشه و اتصال به اینترنت رو انجام بده و بعد اون دستگاه دوم که به عنوان مثال یک کامپیوتر سرور است عملیات nat را انجام میده و برای اینترفیس یا اینترفیس های دیگه اینترنت را به اشتراک میگذاره.

    تصویر تنظیم nat در مودم linksys من که میتوان با آن بطور مستقل عملیات nat را انجام داد و اینترنت را در تمامی شبکه به اشتراک گذاشت :



    همچنین روتر نسبتا ساده smc من نیز این بخش را داراست که بطور دستی جدول nat را ساخته و مورد استفاده قرار دهد :
    (این دستگاه میتواند ارتباط اول را از مودم دریافت کرده و اولین دستگاهی باشد که به isp متصل میشود و سپس بطور خودکار و یا دستی از nat برای متصل کردن کلاینت ها به اینترنت استفاده کند)



    و یا اینکه مانند تصویر زیر از یک روتربرد حرفه ای استفاده کنید و nat را برای اتصال کلاینت ها به اینترنت مورد استفاده قرار دهید :



    یک کامپیوتر سرور دقیقا چنین کاری رو در سیستم عامل خودش انجام میده و هیچ تفاوتی بین اینکه این عملیات به وسیله یک مودم ساده انجام شود یا یک دستگاه روتر و یا یک کامپیوتر مسیریاب ، نیست و نتیجه یکسان است.
    تفاوت از آنجایی شروع می شود که همزمان با چنین به اشتراک گذاری اینترنتی تقسیم پهنای باند نیز انجام می شود
    و به عنوان مثال اگر آنتی ویروس یک دستگاه یا دستگاه سرور شروع به دانلود آپدیت کرد ؛ تمامی پهنای باند اشغال نمی شود و دیگران ارتباط یا کیفیت اتصال خود به اینترنت را از دست نخواهند داد . زیرا هر مصرف کننده سهمیه خود را از سرعت و پهنای باند اینترنت خواهد داشت.


    bobnaze سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: بابک نظری

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2017
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    2
    علی آقای عزیز بسیار سپاسگزارم از شرح کامل موضوع
    پاینده باشید


    shahani سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •