نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 4سپاس
  • 1 توسط mohandesit
  • 3 توسط shahani

موضوع: سوال: شرح وظایف مدیر آی تی برای شرکت؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: M

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    Teh
    نوشته
    40
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    19

    Question سوال: شرح وظایف مدیر آی تی برای شرکت؟

    مدیر اداریمون شرح وظایف مسئول آی تی رو میخاد واسه تعیین حقوق و مزایا

    به اینصورت:

    1-شرح کلی وظایف واحد آی تی در سازمان یا شرکت؟

    2-شرح وظایف کارکنان آی تی:
    1-مدیر IT
    2-سرپرست IT
    3-کارمند IT


    از دوستانی که در شرکتی یا اداره ای مشغول کار کامپیوتر و شبکه هستن لطفا راهنمایی کنن واسه اونا چجوری ارتقا رتبه میدن؟!

    اینم بگم که مسئول آی تی شرکتمون کلا یک نفره که خودم هستم

    ممنون



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: محمد رسول

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2017
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    90
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    42
    سلام
    چون یک نفر هست و اونم خودتون، پس کلیه امور نرم افزار سیستم، نرم افزار شبکه، سخت افزار سیستم، سخت افزار شبکه و نیز امنیت شبکه با خودتون هست. در شرکتها و یا سازمانهایی که بیش از یک نفر هست، با توجه به تخصص افراد این وظایف تقسیم میشه.


    Heidari377 سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: M

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    Teh
    نوشته
    40
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    19
    شاید در آینده شرکت گسترش پیدا کنه و افراد بیشتر بشن

    میخام وظایف هر کدام رو داشته باشم

    اولا وظیفه واحد آی تی چیه؟
    مدیر چه وظیفه ای داره؟
    سرپرست؟
    کارمند؟

    چون بخش های دیگه به اینصورت طبقه بندی شدن مدیر اداریمون میخاد مثل واحدهای دیگه باشه واحد آی تی!



  4. #4
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    605
    سپاسگزاری شده
    481
    سپاسگزاری کرده
    57
    من یه زمانی در واحد IT ارتش کار میکردم.
    درکل وظایف زیادی دارن اما بطور کلی مدیریت IT طراحی و برنامه ریزی استفاده از فناوری رو به عهده داره و بعد از پیاده سازی رفع عیب و نگهداری از تجهیزات رو.
    سرپرست ها هم وظیفه کنترل و کمک به کارمندان این بخش در زمینه انجام بهینه امور ؛ البته چون الان دیگه خیلی گستردگی ایجاد شده کارمندان بخش های مختلف که از فناوری ها استفاده میکنن هم میبایست تحت نظارت سرپرست این بخش باشن و به کارمند IT هم بشمار میان.
    اما کارمند های اختصاصی IT مسئولیت های مختلف پیاده سازی ؛ تعمیر و نگهداری و بالابردن بهروری سازمان رو طبق استاندارد و ها ابلاغیه های مدیریت این بخش دارند .
    خیلی از سازمان ها اصلا در چارت سازمانی شون واحدی به اسم IT ندارن، یک پست دارن به اسم کارشناس خدمات ماشینی که اکثرا زیر مجموعه واحد برنامه ریزی هست ! و هنوز تا بروز شدنشون زمان زیادی لازم دارن.

    شرح وظایف طبق نیاز سنجی های هر سازمان بطور جداگانه باید نوشته بشه ، نمونه ای از شرح وظایف:


    1) نظارت بر امور مرتبط بر فناوري اطلاعات
    2) پيشنهاد و نظارت بر حسن اجراي پروژه هاي مرتبط با IT
    3) نظارت بر شبكه LAN
    4) نظارت بر خريد تجهيزات شبكه اي و كامپيوتري مدیریت
    5) نظارت بر تهيه و طراحي سيستم هاي نرم افزاري مورد نياز جهت تشكيل بانك اطلاعات
    6) مديريت و نظارت بر وب سايت مدیریت
    7) پشتيباني سخت افزاري و نرم افزاري تمامي سيستم هاي موجود در مدیریت
    8)بررسي و رفع مشكلات سخت‌افزاري سيستم‌ها و دستگاه‌هاي جانبي.
    9)تأمين موارد مصرفي، قطعات سخت‌افزاري و نرم‌افزارهاي عمومي.
    10)نظارت بر خريد تجهيزات رايانه‌اي.
    11)ارسال سيستم‌هاي غير قابل تعمير به بيرون از مدیریت جهت تعمير.
    12)رفع مشكلات نرم‌افزاري سيستم‌ها و كاربران از طريق شبكه و به صورت Remote.
    13)پاسخگويي به مشكلات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري كاربران.
    14)پشتيباني از سرويس بروزرساني سيستم‌عامل و نرم‌افزارهاي كامپيوترهاي موجود در شبكه
    15)ايجاد يك سازمان نرم‌افزاري و سخت‌افزاي جامع و متمركز در مجموعه.
    16)كاهش هزينه‌هاي موارد مصرفي و خدمات


    اهداف نرم افزاري


    1. برنامه ريزی و نظارت بر استقرار و راه اندازیسيستم های نرم افزاری
    2. پشتيبانی نرم افزارهای کاربردی
    3. کنترل و مديريت کاربران و تعريف سطوح دسترسی هريکاز آنها
    4. رفع مشکلات فنی کاربران نرم افزارهای کاربردی
    5. جمع آوری مشکلات کاربران ، تجزيه و تحليل آنها ورفع مشکل.
    6. برنامه ريزی در جهت آموزش و کارآمد نمودن کاربراننرم افزارها برای واگذاری امور کاربری نرم افزارها
    7. تهيه استاندارهای خريد نرم افزار کاربردی و بروزرسانی آن در مقاطع مختلف
    8. ارزيابی نرم افزارهای در حال خريد طبق استانداردتهيه شده


    ====


    • هماهنگ كردن برنامه هاي واحد تحت سرپرستي به خط مشي سازمان مربوط
    • مطالعه وارزيابي پيشرفتهاي حاصله در زمينه فناوري سخت افزار ونرم افزار به منظور ارتقاي سطح كارايي واحد مربوط
    • ارائه نظرهاي مشورتي درمورد سيستم طرح شده به مراجع زيربط
    • بررسي وتاييدتقاضاهاي رسيده از نقطه نظر فني وامكانات موجود براي ارائه خدمات مربوط.
    • اظهار نظر درمورد سيستمهاي طراحي شده با امكانات سخت افزاري ونرم افزاري موجود.
    • پيش بيني احتياجات واحد سازماني در زمينه نيروي انساني ،تجهيزات و تسهيلات مورد نياز واقدام درجهت تامين آنها
    • اجرا وبكارگيري آخرين يافته هاي فن آوري اطلاعات به منظور ارتقاي توانمندي واحد مربوطه .
    • نظارت بركاربرد مناسب فناوري اطلاعات درواحد مربوطه به منظور بهره وري سيستم.
    • پيش بيني آموزشهاي لازم درخصوص فناوري اطلاعات (IT) وبرنامه ريزي مشخص در اين زمينه به منظور ارتقاي توان تخصصي كاركنان واحد مربوط.
    • برنامه ريزي لازم در خصوص نگهداري واستفاده بهينه از امكانات.
    • شركت در كميسيونهاي و سمينارهاي مربوطه.
    • مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحي وپياده سازي سيستمهاي كاربردي.
    • اظهار نظر درخصوص نوآوريها وطراحيهاي جديد فن آوري اطلاعات.
    • تصويب درخواستهاي هزينه ورسيدگي به كليه اسناد مالي مربوطه.
    • تهيه گزارشات مورد نياز براي مقام بالاتر.
    • انجام سايرامور مربوط.


    - - - ادامه - - -

    یک نمونه از چارت مدیریت IT در دانشگاه :

    شرح وظایف حوزه فناوری اطلاعات
    1. تجهیز و بروز رسانی سامانه های اطلاعاتی دانشگاه نظیر سامانه آموزشی، پژوهشی، کتابخانه، تغذیه و سامانه های اداری- مالی


    1. مدیریت شبکه های رایانه ای دانشکده ها و دانشگاه و فراهم نمودن ارتباط میان آنها
    2. مسولیت ارتباطات اینترنتی و امور داده ای دانشگاه
    3. مسولیت راه اندازی، نگهداری و توسعه Data Center دانشگاه
    4. تجمیع داده های دانشگاه و ارائه سرویس هایی جهت دسترسی تحت شبکه به آنها
    5. پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های دانشگاه
    6. اجرا و ابلاغ سیاست های اعلام شده از جانب شورای فناوری اطلاعات دانشگاه


    شرح وظایف واحدهای مدیریت فناوری اطلاعات:
    مدیریت فناوری اطلاعات شامل 6 واحد مدیریتی می باشد که هر کدام داری شرح وظایف خاصی می باشند که در ذیل به آن اشاره شده است.

    واحد خدمات و پشتیبانی : این واحد وظیفه خدمت رسانی سیستم های کامپیوتری، پاسخگویی به سوالات و مشکلات و نگهداری سیستم های دانشگاه –بجز سایت ها و سرورها- تمامی کاربران دانشگاه را دارد. تمامی نرم افزارهای مورد استفاده واحدها توسط این واحد نصب، راه اندازی و مدیریت می گردد.
    شرح وظایف :

    1. آماده سازی رایانه ها(نصب ویندوز، درایورها، نرم افزارهای عمومی، پرینتر،...)
    2. نگهداری رایانه ها (بروز رسانی ویندوز ها، آنتی ویروس ها و...)
    3. راه اندازی سرویسهای شبکه برای کاربران (اینترنت، به اشتراک گذاری فایلها ،پست الکترونیک، ...)
    4. نصب و راه اندازی نرم افزارهای تخصصی – مانند آموزش، مالی شبانه، تغذیه و...- برای واحدها و آموزش اولیه اجرای نرم افزار


    واحد توسعه شبکه و زیرساخت : این واحد شامل تمامی فعالیت های مربوط به شبکه چه در سطح Passive و چه Active می باشد. مدیریت تمامی شبکه های دانشگاه و ایجاد زیرساخت های موردنیاز و ایجاد امنیت در شبکه به عهده این واحد است.
    شرح وظایف:

    1. نگهداری شبکه های دانشگاه (ارائه سرویس شبکه کارا برای تمامی کاربران)
    2. ایجاد و راه اندازی شبکه های جدید مورد نیاز (نیازسنجی شبکه، راه کارهای پیاده سازی، پیگیری اجرا و پیاده سازی و ...)
    3. توزیع و مدیریت پهنای باند اینترنت و اجرای سیاست های کلان اینترنت
    4. ایجاد و حفظ امنیت لازم برای تمامی سرویسهای سطح شبکه و دسترسی ها به منابع مختلف – سیاست های امنیتی نرم افزارهاو سرورها-
    5. ایجاد ارتباط لازم برای کاربران، مسولین واحدهای IT و شرکت های پیمانکار
    6. پیکربندی امنیتی سرورهای موجود
    7. ایجاد سرویس های شبکه ای لازم (پست الکترونیک، FTP، ISA و...)
    8. مدیریت کاربران اینترنت (ساعات دسترسی، سطح دسترسی، ...)
      1. حداقل یک کارشناس باید بتواند تمامی موارد ذیل را در صورت عدم حضور انجام دهد.

    9. نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نیاز (مثلا SQL Server)و راه اندازی و پیکربندی سرورها آنگونه که مورد نیاز است .
    10. پیگیری نصب و راه اندازی بخش سروری نرم افزارهای خریداری شده یا مورد نیاز و تعامل با پیمانکار در حوزه سرورها
    11. دادن ارتباط لازم به پیمانکاران جهت دسترسی به سرورها
    12. نگهداری سرورها و بانک های اطلاعاتی هریک (بروزرسانی ویندوز ها، آنتی ویروس ها، پشتیبان گیری از بانک های اطلاعاتی و سیاست های اجرای نرم افزار ...)


    واحد آموزش: این واحد وظیفه آموزش کاربری و سرپرستی سیستم های دانشگاه و افزایش سطح علمی کارمندان دانشگاه در حوزه IT را دارد.
    شرح وظایف:

    1. آموزش کاربران سیستم هاو سرویس های دانشگاه ( تهیه جزوات، برگزاری کلاسهای آموزشی و...)
    2. شناسایی نقاط مورد سوال و اشکال کاربران نرم افزارها عمومی- مانند Word و کاربری ویندوز- و تهیه جزوات و دستورالعملهای لازم
    3. نیازسنجی برگزاری کلاسهای توجیهی نرم افزارهای تخصصی دانشگاه توسط کارشناسان پیمانکار و پیگیری برگزاری آن
    4. برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای کارکنان دانشگاه و غیر آن
    5. برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان IT
    6. بروز رسانی تابلوهای اعلانات و محتویات صفحات وب سایت IT


    واحد سخت افزار: این واحد وظیفه نیازسنجی، تهیه و نگهداری تمامی رایانه ها، قطعات جانبی و تجهیزات سخت افزاری را دارد.
    شرح وظایف :

    1. تهیه مشخصات و شناسنامه برای تمامی کامپیوترها و بروز رسانی آنها
    2. ارائه سرویس به سیستم ها و تجهیزات معیوب (تعمیر آنها در صورت امکان در درون واحد و در غیر اینصورت ارسال آنها جهت تعمیر و پیگیری آن )
    3. شناسایی نیاز به رایانه یا قطعات جانبی و ارائه مشخصات کامل جهت خرید
    4. نگهداری انبار سخت افزار دانشگاه (تامین نیازهای جاری)
    5. مسولیت جابجایی رایانه ها در سطح دانشگاه


    واحد تحقیق و توسعه: این واحد وظیفه مطالعه و شناسایی نیازمندیهای حوزه IT و بررسی طرح های پیشنهادی را به عهده دارد.
    شرح وظایف:

    1. بررسی نیازمندیهای زیرساختی IT
    2. بررسی پیشنهادهای IT و امکان سنجی آنها
    3. بررسی پیش نیازهای اجرای طرح های تصویب شده
    4. اجرای آزمایشی طرح های تصویب شده
    5. مطالعه و بررسی بر روی کارهای انجام شده در دانشگاه های دیگر
    6. مطالعه موضوعات جدید


    واحد مدیریت سایتها: این واحد مسول نگهداری و مدیریت سایتهای دانشگاه می باشد.
    شرح وظایف:

    1. نگهداری و بروز رسانی سیستم ها و سرویس های سایتها ( بروز رسانی ویندوزها، آنتی ویروس ها، نرم افزارهای عمومی و اختصاصی)
    2. نصب نرم افزارهای مورد نیاز دانشجویان
    3. ارائه سرویس به دانشجویان و پاسخگویی به سوالات
    4. راه اندازی سرویس های جدید در حوزه مدیریت سایت ها




    dodvaod، Heidari377 و aligoli سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: علیرضا علیگلی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    محل سکونت
    ایران - تهران
    نوشته
    29
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    2
    دمتون گرم، خیلی دنبال این موارد میگشتم.



کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •