آموزش ساخت WinPE


امروز می خواهیم ساخت ابزاری را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم که بسیار مفید هست و در خیلی از مواقع به ما کمک شایانی می کند .به علاوه اینکه ساخت این ابزار هم با خود شما خواهد بود. یک بار این ابزار را می سازید و همیشه استفاده می کنید و در خیلی از موارد نیاز شما به استفاده از نرم افزار های 3rd party را مرتفع می کند.

این ابزار WinPEنام دارد و بسیار پرکاربرد است.

از کاربردهای این ابزار :

1- پارتیشن بندی هارد خام ، یا تغییر در پارتیشن هاردی که پارتیشن بندی شده
شاید شما بخواهید قبل از نصب ویندوز هارد خود را پارتیشن بندی کنید ، می توانید به جای استفاده از نرم افزارهای سنگین از این ابزار سبک استفاده کنید.

2- یا اینکه بر روی هارد شما در حال حاضر ویندوزی وجود ندارد و شما قصد دارید در هارد خود فایل هایی را از طریق شبکه کپی کنید ، بااین ابزار می توانید به کارت شبکه خود در حالی که هیچ سیستم عاملی ندارید IP تنظیم کنید و به این ترتیب از منابع شبکه استفاده کنید.

3- یا اینکه می توانید ویندوز را برروی هارد نصب کنید ، نرم افزارهایی که نیاز دارید را هم بر روی سیستم عامل نصب کنید و بعد از آن image بگیرید ، و در پارتیشن دیگری از هارد کپی کنید و زمانی که برای سیستم عامل شما مشکل غیر قابل حلی پیش آمد از این روش استفاده کنید تا image را با تمام نرم افزار ها بر گردانید .

4- ممکن است برای شما پیش آمده باشد که ویندوز شما دچار مشکل شده و load نمی کند ، اما شما قبل از نصب ویندوز و فرمت به فایل هایی که درون پارتیشن نیاز دارید ، WinPE می تواند به شما کمک کند.

5- یا سیستم شما موقع load شدن به شما error داده که نمی تواند load کند و شما دنبال راه حلی می گردید که مشکل را برطرف کنید و ...
....
این موارد بخشی از عملکرد این ابزار کم حجم است .

برای ساخت این ابزار شما نیاز به WAIK دارید ، می توانید این ابزار را از سایت مایکروسافت به راحتی دانلود کنید که به صورت رایگان در سایت مایکروسافت قرار دارد ، حجمش در حدود 1.7G است.









  1. بعد از دانلود می بایستی نرم افزار را بر روی سیستم عامل خود نصب کنید . می توانید بر روی یک DVD رایت کنید یا در هارد ذخیره کنید و از روی هارد عملیات نصب را انجام دهید .






  1. فایل را باز کرده و بر روی گزینه ی start CD دوبار کلیک می کنیم







  1. ویزارد نصب برنامه باز می شود و بر روی windows AIK setup کلیک می کنیم .







  1. منتظر می شویم تا مراحل نصب برنامه شروع شود.







  1. پروسه نصب شروع می شود next می کنیم






  1. I agree را انتخاب می کنیم






  1. مکان ذخیره سازی برنامه را تعیین می کنیم







  1. مرحله confirm را next می کنیم







  1. نرم افزار شروع به نصب می کند.







  1. بعد از نصب close می کنیم.







  1. در تصویر می بینید که برنامه به درستی نصب شده است







  1. می توانید به مکان ذخیره سازی برنامه بروید و در پوشه DOCS اطلاعاتی در خصوص این برنامه را کسب کنید ، از جمله موارد استفاده از این برنامه ساخت WinPE ، ساخت anwer file برای نصب اتوماتیک مراحل ویندوز و ...







  1. در تصویر شماره 11 مشاهده نمودید که با نصب برنامه command prompt هم ایجاد شد ، که شامل دستور هایی هست که در CMD پیشفرض نمی توانیم اجرا کنیم ، به دلیل اینکه این دستورات در سیستم عامل به صورت پیش فرض وجود ندارند .







وارد مراحل ساخت WinPE می شویم.

منبع : سایت هیوا شبکه



موضوعات مشابه: