نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6
سپاس ها 5سپاس
  • 2 توسط aryaei2000
  • 2 توسط aryaei2000
  • 1 توسط alisc

موضوع: مشکل در پیدا کردن آیپی گوشی با سیم کارت ایرانسل

  
  1. #1
    نام حقيقي: MahdiRezaie

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2016
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    8

    مشکل در پیدا کردن آیپی گوشی با سیم کارت ایرانسل

    سلام به همگی.

    من با سیمکارت ایرانسلم به اینترنت وصلم. میخوام آیپیمو بدم به کس دیگه ای. ولی دقیقا نمیدونم آیپیم چیه؟

    با دستور ifconfig توی ترمینال یا از توی درباره تلفن گوشیم یه آیپی رو پیدا کردم مثل 100.18.1.1که اصلا پینگ نمیشه.
    توی سایتایی مثل whatsmyipaddress رفتم یه آیپی گیر آوردم مثل 5.115.1.1 که اونم پینگ نمیشه.
    یه پورت هم باز کردم توی گوشیم برای اطمینان. که بازم وصل نشد بهش.

    میشه کاری کرد؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: مهدی م.

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2016
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته
    165
    سپاسگزاری شده
    96
    سپاسگزاری کرده
    11
    سلام

    کاری که شما میخواین انجام بدین بسته به توپولوژی شبکه اپراتورها هم داره. اینکه IP آدرس عمومی شما در کجا قرار میگیره اهمیت زیادی داره.
    در بعضی سناریو ها ممکنه آدرس IP روی گوشی شما داخل شبکه اپراتور باشه و از بیرون قابل دسترسی نباشه بنابر این شما پشت یک NAT قرار دارید و از اونجا به اینترنت دسترسی پیدا میکنید.
    این آدرسهایی که دادین آدرس عمومی هست اما پینگ نشدنش میتونه چند علت داشته باشه:

    1. اپراتورها بعلت مسائل امنیتی مربوط به شبکشون اجازه پینگ نمیدن.
    2. دستگاه شما اجازه پینگ نمیده.

    در نظر داشته باشید که پینگ نشدن صرفا به معنی مسدود بودن کامل اون آدرس نیست. سعی کنید port scan بگیرید تا ببینید دقیقا چه وضعیتی داره.

    موفق باشید


    alisc و MahdiRE سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: MahdiRezaie

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2016
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    8
    نقل قول نوشته اصلی توسط aryaei2000 نمایش پست ها
    سلام

    کاری که شما میخواین انجام بدین بسته به توپولوژی شبکه اپراتورها هم داره. اینکه IP آدرس عمومی شما در کجا قرار میگیره اهمیت زیادی داره.
    در بعضی سناریو ها ممکنه آدرس IP روی گوشی شما داخل شبکه اپراتور باشه و از بیرون قابل دسترسی نباشه بنابر این شما پشت یک NAT قرار دارید و از اونجا به اینترنت دسترسی پیدا میکنید.
    این آدرسهایی که دادین آدرس عمومی هست اما پینگ نشدنش میتونه چند علت داشته باشه:

    1. اپراتورها بعلت مسائل امنیتی مربوط به شبکشون اجازه پینگ نمیدن.
    2. دستگاه شما اجازه پینگ نمیده.

    در نظر داشته باشید که پینگ نشدن صرفا به معنی مسدود بودن کامل اون آدرس نیست. سعی کنید port scan بگیرید تا ببینید دقیقا چه وضعیتی داره.

    موفق باشید
    یه پورت هم باز کردم روش و با پورت اسکنر اسکن کردم. پیدا نمیکنه
    اگه من پشت یه NAT باشم راهی نیست که بشه دسترسی پیدا کرد؟



  4. #4
    نام حقيقي: مهدی م.

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2016
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته
    165
    سپاسگزاری شده
    96
    سپاسگزاری کرده
    11
    نقل قول نوشته اصلی توسط MahdiRE نمایش پست ها
    یه پورت هم باز کردم روش و با پورت اسکنر اسکن کردم. پیدا نمیکنه
    اگه من پشت یه NAT باشم راهی نیست که بشه دسترسی پیدا کرد؟
    اگر پشت NAT باشید که هیچ راهی نیست.
    من درباره ایرانسل اطلاع زیادی ندارم اما از خط رایتل خودم که تست کردم یکبار IP دستگاهم 5.72.213.20 بود و از بیرون پینگ میشد و یکبار دیگه IP دستگاه من 100.79.94.35 بود و چیزی که بعنوان IP در اینترنت میدیدم 89.32.97.2 بود!
    این نشون دهنده این هست که خود IP دستگاه که بوسیله DHCP از شبکه اپراتور گرفته میشه پشت یک NAT هست. این NAT میتونه برای خیلی کارها باشه، مثلا IP که شما در اینترنت بعنوان آدرس خودتون میبینید ممکنه آدرس یکی از روترهای اپراتور یا مثلا کش سرورش باشه. بهترین حالت اینه که با پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید و ازشون راهنمایی بخواین.

    موفق باشید


    alisc و MahdiRE سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: علی شفائی

    عضو عادی شناسه تصویری alisc
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    شهریار
    نوشته
    1,897
    سپاسگزاری شده
    1730
    سپاسگزاری کرده
    2052
    با سلام



    نقل قول نوشته اصلی توسط MahdiRE نمایش پست ها
    با دستور ifconfig توی ترمینال یا از توی درباره تلفن گوشیم یه آیپی رو پیدا کردم مثل 100.18.1.1که اصلا پینگ نمیشه.
    توی سایتایی مثل whatsmyipaddress رفتم یه آیپی گیر آوردم مثل 5.115.1.1 که اونم پینگ نمیشه.

    معمولا اپراتورها پالیسی های خاصی دارن ! مثلا وایمکس ایرانسل ، اصلا کلا پالیسی عجیبی داره !
    من احتمال میدم dest port رو کلا deny کردن !

    نقل قول نوشته اصلی توسط MahdiRE نمایش پست ها
    یه پورت هم باز کردم توی گوشیم برای اطمینان. که بازم وصل نشد بهش.
    چه طوری پورت باز کردید در گوشی ؟
    این کار رو روی گوشی تا به حال انجام ندادم ، ولی میتونه دال بر وجود Firewall باشه !

    نقل قول نوشته اصلی توسط MahdiRE نمایش پست ها
    میشه کاری کرد؟
    اول از همه قصد شما از این کار چیه ؟ Remote ؟ انتقال تصویر ؟

    لطفا اگر میتونید یک مودم 3G تهیه کنید ، سیم کارت رو داخل قرار بدید ، تنظیمات رو انجام بدید
    سپس یک Port Forward بزنید به سیستم خودتون . مثلا Remote Desktop را Forward کنید ! ( بدیهی است حتما باید در سیستم Remote Desktop فعال و Firewall غیر فعال گردد )

    - - - ادامه - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط aryaei2000 نمایش پست ها
    بهترین حالت اینه که با پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید و ازشون راهنمایی بخواین.

    مدیونید اگر فکر کنید پشتیبانی ایرانسل در این حد اطلاعات داره
    این سطح پشتیبانی بیشتر برای کارهای اداری ( شارژ - قطعی و . . . ) است
    پشتیبانی وایمکس تماس بگیری ، کلی باید کلنجار بری !


    MahdiRE سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: MahdiRezaie

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2016
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    8
    نقل قول نوشته اصلی توسط alisc نمایش پست ها
    با سلام






    معمولا اپراتورها پالیسی های خاصی دارن ! مثلا وایمکس ایرانسل ، اصلا کلا پالیسی عجیبی داره !
    من احتمال میدم dest port رو کلا deny کردن !



    چه طوری پورت باز کردید در گوشی ؟
    این کار رو روی گوشی تا به حال انجام ندادم ، ولی میتونه دال بر وجود Firewall باشه !



    اول از همه قصد شما از این کار چیه ؟ Remote ؟ انتقال تصویر ؟

    لطفا اگر میتونید یک مودم 3G تهیه کنید ، سیم کارت رو داخل قرار بدید ، تنظیمات رو انجام بدید
    سپس یک Port Forward بزنید به سیستم خودتون . مثلا Remote Desktop را Forward کنید ! ( بدیهی است حتما باید در سیستم Remote Desktop فعال و Firewall غیر فعال گردد )

    - - - ادامه - - -




    مدیونید اگر فکر کنید پشتیبانی ایرانسل در این حد اطلاعات داره
    این سطح پشتیبانی بیشتر برای کارهای اداری ( شارژ - قطعی و . . . ) است
    پشتیبانی وایمکس تماس بگیری ، کلی باید کلنجار بری !
    سلام. ممنونم از راهنماییتون. من قصدم remote هست.
    پورت رو با برنامه ی filterproxy باز کردم.
    منظورتون از قسمتی که گفتید پورت فوروارد کنم به سیستم خودم رو متوجه نشدم. اگه میشه بیشتر توضیح بدید.

    - - - ادامه - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط aryaei2000 نمایش پست ها
    اگر پشت NAT باشید که هیچ راهی نیست.
    من درباره ایرانسل اطلاع زیادی ندارم اما از خط رایتل خودم که تست کردم یکبار IP دستگاهم 5.72.213.20 بود و از بیرون پینگ میشد و یکبار دیگه IP دستگاه من 100.79.94.35 بود و چیزی که بعنوان IP در اینترنت میدیدم 89.32.97.2 بود!
    این نشون دهنده این هست که خود IP دستگاه که بوسیله DHCP از شبکه اپراتور گرفته میشه پشت یک NAT هست. این NAT میتونه برای خیلی کارها باشه، مثلا IP که شما در اینترنت بعنوان آدرس خودتون میبینید ممکنه آدرس یکی از روترهای اپراتور یا مثلا کش سرورش باشه. بهترین حالت اینه که با پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید و ازشون راهنمایی بخواین.

    موفق باشید
    ممنونم از راهنماییتون



کلمات کلیدی در جستجوها:

مشکل port forwarding با اپراتور های سیم کارت

پیدا کردن پورت باز ایرانسل

ای پی سیم کارت های ایرانسل

ای پی سیمکارت

http:forum.persiannetworks.comf25t74822.html

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •