سلام بر دوستان گرامی . من دو pc و لبتاب رو شبکه کردم .. در همان ابتدا از لبتاب به pc پینگ می گرفت ولی برعکسش انجام نمیشد . خلاصه مجبور شدم فایروال رو خاموش کنم تا ارتباط برقرار شود . در ضمن در فایروال file and printer را هم فعال کردم . میخاستم ببینم چرا این ارتباط از pc به لبتاب بدون قطع کردن فایروال باز انجام نمیشه (حتی با خاموش بودن انتی ویروس ناد32).

مشکل بعدی که حتما به این مشکل اولی ربط داره .. من دارم به تحت شبکه مینویسم که با sql server در لبتاب داره کار میکنه . این برنامه هم بدون خاموش شدن فایروال کار نمیکنه . برای این کار یک رول نوشتم و پورت مربوط Sql server رو اد کردم ... ولی باز هم درست نشد که نشد. میخاستم ببینم مشکل از کدوم بخش هست . چرا فایروال با اینکه برای رول نوشته شده به این رول توجه ای نمیکنه

... خودم فکر میکنم کلا هر پکتی که از یک pc دیگه ای بیاد رو ignor میکنه و اصلا توجه ی به رول نمیکنه .. خواستم ببینم نظر دوستان چی هست ؟ (هیچ نوع بلاکی هم انجام ندادم)

در ضمن ایا میتونید برنامه ای یا کد cmd ای معرفی کنید که از pc من بفهم این پورت در لبتاب با پکتها چه رفتاری میکنه و در کجا جلوش گرفته میشه ؟

این تنظیمات رول من هست


profile : ANY
enable:yes
action:allow
override:no
program:ANY
local&remote address: ANY
protocol:TCP
localport:1433 با پورت داینامیک هم که امتحان کردم صورت نپذیرفت
بقیه پارامتر ها هم any هست

و همچین personal firewall هم توی auto هست

قابل توجه است اگر فایروال قطع بشه برنامه به راحتی با sql server رابطه برقرار میکنه ... پس مشکل صد در صد فایرواله



موضوعات مشابه: