نمایش نتایج: از شماره 1 تا 12 از مجموع 12
سپاس ها 3سپاس
  • 1 توسط dodvaod
  • 1 توسط M-r-r
  • 1 توسط saeinik

موضوع: مشکل عجیب در نویز خط ADSL

  
  1. #1
    نام حقيقي: ا.س

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    143
    سپاسگزاری شده
    48
    سپاسگزاری کرده
    42

    مشکل عجیب در نویز خط ADSL

    با سلام خدمت دوستان و اساتید محترم. بنده پشتیبان حضوری یکی از شرکت های اینترنتی هستم. دیروز به یه مورد عجیب و تازه برخورد کردم. برای بررسی مشکل نویز یکی از مشترکین مراجعه کرده بودم. نویز رو از داخل خونه وقتی بررسی میکردم عدد 6 رو برای SNR نشون میداد با حداکثر پهنای 6 مگ که من معمولا در این مواقع به غیر از حذف گوشی تلفن از مدار و ارتباط مستقیم خط تلفن با مودم، ADSL MODE رو به T1.413 تغییر میدم که معمولا برای نویز تاثیر خوبی داره ولی مقداری پهنای باند رو کاهش میده. حالا برای این موردی که براتون اشاره میکنم هم همینکارو انجام دادم. داخل خونه که چیزی تغییر نکرد اما وقتی از ورودی ساختمون چک میکنم مشکل نویز برطرف میشه و به 36 هم ارتقا پیدا میکنه اما پهنا جالبه که با وجود تغییر محل کاهش پیدا میکنه. مثلا در حالت T1.413 داخل منزل نویز روی 6 دسیبل هست و پهنا حداکثر روی 6 مگ. اما وقتی از ورودی ساختمون چک میکنم نویز میره روی 36 ولی پهنا به 2 مگ کاهش پیدا میکنه! مورد عجیب تر که برای اولین بار باهاش مواجه شدم اینه که من وقتی از ورودی ساختمون چک میکنم و 36 دسیبل رو از طریق پنل مودم نمایش میده وقتی با شرکت تماس میگیرم که اونا هم چک کنن میگن واسه ما 6 دسیبل رو نشون میده!! این مورد از موارد دیگه بیشتر عجیبه برام!!! دوستان عزیز اگه کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم توضیح بده.
    من قرار شده فردا برای اینا یه سیم تلفن مخابراتی از ورودی داخل ساختمون بکشم ولی میخام علت دقیق این مشکل رو بدونم. آیا این مشکل میتونه به CRM شرکت مربوط باشه؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: سید هادی

    عضو عادی شناسه تصویری dodvaod
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    زير آسمون خدا
    نوشته
    378
    سپاسگزاری شده
    265
    سپاسگزاری کرده
    552
    آیا از ورودی ساختمان از همون خط به گوشیت زنگ زدی ببینی خط تلفن رو درست وصل کردی؟ ببخشید البته می تونه اشتباه سهوی باشه و شما داری یه خط دیگه رو تست میگیری!!! از نظر فنی تقریبا محاله.



  3. #3
    نام حقيقي: ا.س

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    143
    سپاسگزاری شده
    48
    سپاسگزاری کرده
    42
    ممنون از راهنمایی شما. بله تا جایی که خاطرم هست با تلفن از ورودی تست کردم ولی حالا که شما میفرمایین مجدد تست میکنم. آخه این مورد دو تا خط داره هر دو تا خط هم adsl دار هست. ولی خب اگه من اشتباها مودم رو به خط دوم وصل کرده باشم هم فقط چراغ adsl روشن میشه دیگه چراغ نت که روشن نمیشه (بدلیل کانفیگ روی خط مورد بحث). درسته یا نه؟ البته اینم بگم هر دو تا خط از یه شرکت دارن سرویس adsl دریافت میکنن. ولی اگه طبق گفته شما من اشتباهی و بدون تست تلفنی مودم رو به خط دیگه وصل کنم فقط اونوقت چراغ DSL روشن میشه و چراغ نت بدلیل اینکه مودم برای خط اصلی تنظیم شده نباید وصل شه.



  4. #4
    نام حقيقي: ا.س

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    143
    سپاسگزاری شده
    48
    سپاسگزاری کرده
    42
    عزیزان و اساتید محترم لطفا راهنمایی کنین. کسی چیزی به ذهنش نمیرسه؟



  5. #5
    نام حقيقي: سید هادی

    عضو عادی شناسه تصویری dodvaod
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    زير آسمون خدا
    نوشته
    378
    سپاسگزاری شده
    265
    سپاسگزاری کرده
    552
    نقل قول نوشته اصلی توسط saeinik نمایش پست ها
    ولی خب اگه من اشتباها مودم رو به خط دوم وصل کرده باشم هم فقط چراغ adsl روشن میشه دیگه چراغ نت که روشن نمیشه (بدلیل کانفیگ روی خط مورد بحث). درسته یا نه؟
    خیر نادرسته!
    اصول کار ADSL بصورت خیلی خلاصه:
    1- زمانی که می خواهیم خط تلفن ADSL داشته باشه در مرکز مخابرات خط ما رانژه میشه و در کنار بوق خط ، دیتا هم وارد خط میشه در (KT) . برای اینکه بتوان دیتا را از سیستمهای Ethernet یا ATM وارد زوج سیم تلفن کنیم تجهیزی به نام DSLAM استفاده میشه .(در لایه یک)
    2- زمانی که شما (مودم) درخواست اتصال اینترنت می کنید بوسیله یوزر و پسورد احراز هویت میشوید (PPPOE) و مودم IP میگیره و بعد با توجه به قرارداد ، پهنای باند برایش جاری میشه ، این موارد در روتری به نام BRAS صورت میگیره.(در لایه 2 و 3)
    http://www.webbworks.com/images/adslpic.gif

    http://www.juniper.net/techpubs/images/g031151.gif

    حالا اگر 2 خط تلفن در یک منطقه از یک ISP تقاضای اشتراک اینترنت کرده باشند هر دو اینها به یک روتر (BRAS) وصل میشوند و احراز هویت میشوند در نتیجه اگر شما با مودم خودتون بر روی خط تلفن دیگه ای که از همان ISP اینترنت داره متصل شوید باز هم می توانید اینترنت داشته باشید.


    ویرایش توسط dodvaod : 2015-06-14 در ساعت 09:40 AM
    sayrus2010 سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: ا.س

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    143
    سپاسگزاری شده
    48
    سپاسگزاری کرده
    42
    بسیار جالب و آموزنده. واقعا ازتون ممنونم. این مورد رو اصلا نمیدونستم. فک میکردم چون کانفیگ مودم برای خط اصلی صورت میگیره برای همین نباید حتی در صورت رانژه بودن خط دیگه و استفاده از همون ISP چراغ نت وصل باشه. از اینکه این راهنمایی ارزنده رو فرمودین ممنونم



  7. #7
    نام حقيقي: Amir.H.R

    خواننده شناسه تصویری amir1867
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    89
    سپاسگزاری شده
    105
    سپاسگزاری کرده
    44

    نویز پایین و ریت خط بالا اما قطعی مداوم!!!

    ضمن عرض سلام

    بنده دچار مشکل عجیبی شدم!

    با وجود ریت خط عالی
    نویز بسیار کم
    استفاده از اسپلیتر سالم
    داشتن سرعت شبانه فوق العاده د رحد لالیگا!

    اما از ساعت 8 شب تا ساعتای 11 شب دچار دیسی شدن لینک adsl
    بصورت لحظه ای میشم

    بطوریکه چند دقیقه وصله و بعد سریع یه قطعی و دوباره تا چند دقیقه بعد ...



    این اطلاعات خطم هست
    Up______ Down
    Current Rate (Kbps)_______960______11552
    Max Rate (Kbps)_______1164_____11788
    SNR Margin (dB)_______13________11.9
    Line Attenuation (dB)______12.5_______19.5
    Errors (Pkts)_______0___________0



    DNS
    8.8.8.8
    4.2.2.4

    و مودم رو هم سه بار عوض کردم!
    حتی روی سر خط هم تست کردم
    اما تاثیری نداشت

    با ISP بسیار تماس گرفتم
    تا جایی که چندبار تاکید کردند که پورتم رو هم حتی عوض کردن زدن!

    حتی DNS هم چند بار امتحان کردم اما بازهم نشد



    از دوستان و صاحب نظران کسی پیشنهادی داره؟
    سپاسگذارم



  8. #8
    نام حقيقي: ا.س

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    143
    سپاسگزاری شده
    48
    سپاسگزاری کرده
    42
    دوست عزیز اگه حداکثر پهنایی که ISP شما ارائه میده این مقدار هست طبیعی هست که نویز داشته باشین چون اکثر خطوط تلفن با بسترهای موجود کشش ندارن. اما در مورد قطعی لحظه ای طی روز امکان داره تو منطقه شما طی اون ساعت تغییراتی در حال انجام هست از طرف مخابرات که این قطعی اتفاق میفته



  9. #9
    نام حقيقي: Amir.H.R

    خواننده شناسه تصویری amir1867
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    89
    سپاسگزاری شده
    105
    سپاسگزاری کرده
    44
    نقل قول نوشته اصلی توسط saeinik نمایش پست ها
    دوست عزیز اگه حداکثر پهنایی که ISP شما ارائه میده این مقدار هست طبیعی هست که نویز داشته باشین چون اکثر خطوط تلفن با بسترهای موجود کشش ندارن. اما در مورد قطعی لحظه ای طی روز امکان داره تو منطقه شما طی اون ساعت تغییراتی در حال انجام هست از طرف مخابرات که این قطعی اتفاق میفته

    از توجه شما سپاسگذارم دوست خوبم

    با توجه به این نکته که فرمودید
    چه راهنمایی دارید؟

    بنظرتون میتونم از طریق مخابرات این مشکل برطرف کنم؟
    یا تنها از طریق ISP پیگیر باشم؟

    - - - ادامه - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeinik نمایش پست ها
    دوست عزیز اگه حداکثر پهنایی که ISP شما ارائه میده این مقدار هست طبیعی هست که نویز داشته باشین چون اکثر خطوط تلفن با بسترهای موجود کشش ندارن. اما در مورد قطعی لحظه ای طی روز امکان داره تو منطقه شما طی اون ساعت تغییراتی در حال انجام هست از طرف مخابرات که این قطعی اتفاق میفته
    دوست من یه نکته رو فراموش کردم

    الان دو روز هست که
    پهنای باندم کاهش پیدا کرده
    البته باز هم از اون نسبت اسمی بیشتر هست ؛
    چون من 2 مگابیت خریداری کردم اما کلا چه در ساعت شبانه رایگان و چه درساعت حجمی
    پهنای باندم به 8 مگابیت میرسه
    ولی قبلا همونطور که عرض کردم به ماکسیمم 15 مگابیت هم میرسید.

    در اخرین تماسی که با ISP داشتم

    بهم گفتن که برای حل مشکل پهنای باندتون کمی کاهش پیدا میکنه چون میخوایم ولتاژ ورودی رو افزایش بدیم!
    من از گفته هاشون سر در نیاوردم.

    شما چه برداشتی از این کار دارید؟
    میتونه مفید باشه؟



  10. #10
    نام حقيقي: Amir.H.R

    خواننده شناسه تصویری amir1867
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    89
    سپاسگزاری شده
    105
    سپاسگزاری کرده
    44
    up...

    - - - ادامه - - -

    اقا لطفا تاپیک هایی که پیگیری نمیشوند رو حداقل قفل کنید

    اینجوری هم اسپم زیاد میشه هم اینکه ما سوالمون بیجواب میمونه
    ممنون



  11. #11
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    در صورت رویت اسپم اونها رو گزارش کنید؛ مدیریت در خصوص اونها تصمیم گیری خواهد کرد؛

    در خصوص به پاسخ رسیدن سوالها هم؛ بطرور قطع حجم وسیعی از نادانسته ها وجود دارد؛ ممکن است سوال شما هم جزء اون بخش باشه...


    amir1867 سپاسگزاری کرده است.
    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  12. #12
    نام حقيقي: ا.س

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    143
    سپاسگزاری شده
    48
    سپاسگزاری کرده
    42
    دوست گرامی در مورد اینکه فرمودین چطور میشه پیگیری کرد باید عرض کنم متاسفانه مخابرات الان با توجه به اینکه خودش اینترنت ارائه میده عملا شونه خالی میکنه از رسیدگی به مشکلات کاربران آی اس پی های دیگه به خیال اینکه بالاخره کاربران اون شرکت ها دلزده بشن و برن سراغ اینترنت داغونه مخابرات. بطور مثال من پشتیبان حضوری نت هستم. وقتی مراجعه میکنم برای حل مشکل نویز گاها مشترکی بوده که همه جا رو چک کردیم حتی از ورودی هم گاها بوده که نویز شدید رو خط بوده در حالی که پهنا پایین بوده این جور موارد با تجربه ای حداقل 200 موردی بنده که مورد نصب و ایرادیابی داشتم تنها به مخابرات برمیگرده.
    اما در مورد بخش دوم صحبتتون شرکت وقتی نویز شما بقدری باشه که باعث قطعی سرویس بشه مجبور به کاهش پهنا هست تا اینجوری پایداری سرویس رو تضمین کنه و از اونجا که هیچ نهادی مسئول رسیدگی کیفیت ارائه خدمات تو کشور هست اینا هم به راحتی کار خودشونو میکنن و بنوعی منت سر کاربر میذارن که ما تا یه حدی میتونیم پیگیر مشکل شما بشیم و توپو تو زمین یکی دیگه میندازن. مشکلاتی مثل قطعی سراسری از شرکت زیر ساخت و قطعی مرکز مخابرات جزو این دسته هست. امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم


    amir1867 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

مشکل پهنای خط تلفن

مقدار نرمال نویز در خط

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •