سلام
بشخصه به عنوان کارآموز دارم تو یه WISP می کنم.
- پشتیبانی فنی لینک ها،سرورها و از همه بدتر پشتیبانی مشتری(جلب رضایت مشتری بویژه با ذهنیت خیلی بدی که مردم به توزیع کنندگان اینترنت دارن) واقعا دیوانه کننده است!
مگه این که مشترکینتون سازمان ها، ادارات، و افراد یا افراد این کاره باشن!
- چون هزینه راه اندازی اولیه سمت کابر زیاده (حداقل 500تومن)، مشترکین خانگی بندرت استقبال میکنن که معمولا بجهت پینگ فوق العاده ای که وایرلس نسبت به adsl داره گیمرها به اینترنت بی سیم روی میارن و خیلی از اونا واقعا توقعشون زیاده (پینگ تایم پایین،قطعی و ...)
و اینکه علمشون نسبت به این مقوله پایینه و به راحتی قابل توجیه نیستن، ینی درک درستی از بستر بیسیم ندارن!
ینی اگه واسه مصرف خانگی میخواین WISP راه بندازین باید قید سود و آسایش رو بزنید!
- اما نکته مثبت تعامل با شرکت ها برای تامین پهنای باند و برقرار لینک شعب یا دفاتر هستش(مجوزش یه خورده مشکله)...
اگه تو این حوزه تمرکز بیشتری داشته باشین آینده ی مالی و کاری بهتری داره!
---------------
مباحث خیلی زیادی در مورد این کار وجود داره که شاید با ساعت ها بحث و بررسی هم نشه جمعش کرد!
شما میبایست به مرور یه پروپوزال از پروژه ای که میخواین پیاده کنین تهیه کنید، اینجوری خودتون هم همه جوانب کار دستتون میاد
موفق باشید و امیدوار