نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
سپاس ها 1سپاس

موضوع: اطلاعات در زمینه شبکه های vant

  
  1. #1
    نام حقيقي: سمیرا سهرابی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2014
    محل سکونت
    خرم آباد
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2

    اطلاعات در زمینه شبکه های vant

    با سلام واحترام
    من نیاز یه اطلاعات کاملی راجع به شبکه های vanet دارم.قبلا هیچ آشنایی با این شبکه ها ندارم.متاسفانه با جستجو در گوگل نتونستم اطلاعات جامعی به دست بیارم .
    از دوستان خواهش دارم در این زمینه منو راهنمایی کنند.



  2. #2
    نام حقيقي: mohsen khan

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jul 2009
    محل سکونت
    tehron
    نوشته
    58
    سپاسگزاری شده
    27
    سپاسگزاری کرده
    7
    ونت یا شبکه اد هاک وسایل نقلیه (به انگلیسی: Vehicular ad hoc network) یک تکنولوژی است که در آن از وسایل نقلیه متحرک به عنوان گره (شبکه) در یک شبکه برای ساختن یک شبکه موبایل استفاده می‌شود. ونت هر ماشینی را به یک روتر بی سیم یا گره (شبکه) افراز می‌کند و به آنها در فواصل ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر امکان ارتباط با یکدیگر را می‌دهد و در عوض یک شبکه با ابعاد گسترده تشکیل می‌دهد. به محض خروج ماشینی از شبکه و عدم توانایی دریافت سیگنال توسط آن، ماشین‌های دیگر امکان ملحق شدن به شبکه و دیگر ماشینها را دارد و بدین سان یک شبکه شبکه اینترنت بی سیم ساخته می‌شود. امکان استفاده از این تکنولوژی توسط پلیس و آتش نشان‌ها می‌تواند مفید باشد.
    بیشتر نگرانی‌های موجود در منت در ونت نیز وجود دارد ولی جزئیات متفاوتند. برخلاف منت که مشترکان به صورت رندوم جابجا می‌شوند در ونت آنها تمایل به حرکت در مسیر مشخصی دارند. تعامل با حاشیه‌های مسیر نیز می‌تواند جزء مشخصه‌ها باشد. در نهایت می‌توان گفت که وسایل نقلیه محدود به محدوده حرکت خود می‌باشند. برای مثال در بزرگراه محدود به قسمت آسفالت شده می‌باشند. به علاوه در سال ۲۰۰۶ واژه منت بیشتر معرف یک زمینه تحقیقاتی در دانشگاه‌ها بود و واژه ونت شاید بارزترین زمینه کاربردی آن. ونت چندین مزایا به هر شبکه‌ای با هر ابعاد می‌دهد، اما در عوض نگرانی‌های سلامتی و امنیتی را نیز برای کاربران به همراه دارد (برای مثال فرستادن ایمیل به هنگام رانندگی). ولی این مهم، ونت را به عنوان یک محصول بالقوه محدود نمی‌کند. در جی پی اس و سیستم‌های مسیریابی می‌تواند مفید باشد و یا می‌تواند به عنوان خبر دهنده ترافیک عمل کرده و سریعترین مسیر به مقصد را به کاربر ارائه دهد. یک کامپیوتر همراه کاربر می‌تواند این امکان را برای وی فراهم سازد تا در صورت شلوغی ترافیک ایمیل‌های فرد دانلود و برای وی خوانده شود یا در صورت توقف خودرو‌ها خود به خواندن آنها اقدام کند و بدین سان از این زمان به عنوان زمان مفید کاری استفاده شود. هم چنین امکان استفاده رایگان از سرویس‌هایی نظیر VoIP یا صدا روی پروتکل اینترنت(مثلا گوگل تاک یا اسکایپ) را بین مشترکان ایجاد کرده و هزینه ارتباط تلفنی را کاهش دهد. کاربردهای آینده آن می‌تواند شامل کنترل گشت زنی‌ها و ایجاد تطبیق‌های اتوماتیک برای حفظ فاصله مطمئنه از وسایل نقلیه در بین آنها و یا هشدار به راننده در زمینه وجود وسیله نقلیه در منطقه می‌باشد.
    اینونت یا ونت هوشمند یک راه هوشمندانه در راه استفاده از ونت را معرفی می‌کند. اینونت تلفیقی از چند تکنولوژی شبکه اد هاک (برای مثال WiFi IEEE 802.11p, WAVE IEEE 1609, WiMAX IEEE 802.16, Bluetooth, IRA, ZigBee) برای ارتباطی ساده، دقیق، موثر و قابل پیاده سازی بین وسائل نقلیه در حال جابجایی دینامیک می‌باشد. اقدام‌های موثری از قبیل ارتباط رسانه‌ای بین ماشینها مانند روش‌های تعقیب خودرو‌ها می‌تواند فعال شود. اینونت به تبیین موارد امنیتی در وسائل نقلیه، جریان ارتباطات بین آنها و مخابرات می‌پردازد. از ونتانتظار آن می‌شود تا طیف وسیعی از تکنولوژی‌های مخابرات بی‌سیماز قبیل ارتباطات برد کوتاه تخصیص یافته (DSRC) که یک نوع از وای-فای می‌باشد را پیاده سازی کند. دیگر کاندیدا‌های تکنولوژی مخابرات بی‌سیم تلفن همراه، ماهواره مخابراتی و وایمکس می‌باشند. ونت می‌تواند به عنوان جزءی از سامانه ترابری هوشمندیا (ITS) در نظر گرفته شود. همانطور که در سامانه ترابری هوشمند پیش بینی شده وسائل نقلیه با یکدیگر از طریق ارتباط بین وسیله‌ای (IVC) و با حاشیه مسیر از طریق ارتباط حاشیه جاده به وسیله نقیله (RVC) فراهم شده است. هدف ثانویه اینست که در آینده شبکه وسائل نقلیه به مسیر‌هایی امن تر و موثر تر با فراهم کردن اطلاعات زمانی به رانندگان کمک نماید.
    در انجمن ارتباطات مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک یک زیر کمیته در زمینه کاربردهای مخابراتی و شبکه‌ای وسائل نقلیه‌ای (VNTA) وجود دارد. منشور این کمیته شامل ارتقای فنی و فعالیت در زمینه‌های شبکه‌های خودرویی، ارتباطات خودرو به خودرو، خودرو به حاشیه جاده و خودرو به زیرساخت‌ها، استانداردها، مانیتورینگ ترافیک زمان-واقعی، تکنولوژی‌های مدیریت بین ساختاری و سایر کاربردهای مخابراتی و سرویس‌ها مبتنی بر سامانه ترابری هوشمند می‌باشد.


    samira220 سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: جعفر توانا

    عضو عادی شناسه تصویری ICT-M
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    Bushehr
    نوشته
    768
    سپاسگزاری شده
    265
    سپاسگزاری کرده
    147
    شبکه وانت !
    خب یک نوع شبکه هست که معمولاً توی ماشین های جدید فورد و بنز و این چیزا دارن استفاده می کنند و توی ماشین های پلیس که هر ماشین نقش یک روتر وایرلس دارن و مثلا تا 200 متری یا 300 متری خودشو تحت پوشش میده و برای اهدافی مثل پیج کردن و ... استفاده میکنند.



  4. #4
    نام حقيقي: سمیرا سهرابی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2014
    محل سکونت
    خرم آباد
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    بسیار ممنون از کاربر ICT-M.در این حد هم خودم اطلاعات دارم .اما من اطلاعات کامل تری نیاز دارم.


    ویرایش توسط samira220 : 2014-12-16 در ساعت 02:40 PM

کلمات کلیدی در جستجوها:

شبکه ها منت ونت

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •