نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
سپاس ها 1سپاس

موضوع: اتصال دو کامپیوتر به هم از طریق مودم ADSL TP-Link

  
  1. #1
    نام حقيقي: Majid0642

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    محل سکونت
    Khozestan
    نوشته
    19
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1

    اتصال دو کامپیوتر به هم از طریق مودم ADSL TP-Link

    سلام اول می خوام دو کامپیوتر به هم از طریق مودم ADSL TP-Link به هم وصل کنم و بعد هر دو اینترنت داشته باشند و بتونن با هم فایل ردوبدل کنند.
    دوم اینکه دو تا پرینتر بیژاب و آفیشو دارم می خوام هردو رو به دوسیستم وصل کنم که بشه از طریق هردوتا پرینت و اسکن کرد.

    زیاد وارد نیستم راهنمایی بفرماید.

    سپاس



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: علی شفائی

    عضو عادی شناسه تصویری alisc
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    شهریار
    نوشته
    1,897
    سپاسگزاری شده
    1730
    سپاسگزاری کرده
    2052
    با سلام
    اتدا ورودتون رو به انجمن خوش امد میگم

    خدمت شما :

    در ویندوز های XP , Server 2003 , Server 2003 R2 , Vista , Server 2008 :
    در این ویندوزها با تایپ عبارت Firewall.cpl در RUN پنجره Windows Firewall را مشاهده میکنید اگر میخواهید که فایروال بطور کامل خاموش شود در تب General فایروال را Off میکنید و کار تمام است . ولی اگر میخواهید فایروال روشن باشد و تنها اجازه دسترسی به فایلها را بدهید آن را On کرده و سپس در تب Exceptions در قسمت Programs and Services سرویسFile and Printer Sharing را انتخاب و فعال کنید .

    در ویندوز های Seven , Server 2008 R2 و بالاتر :
    در این ویندوزها با تایپ عبارت Firewall.cpl در RUN پنجره Windows Firewall را مشاهده میکنید اگر میخواهید که فایروال بطور کامل خاموش شود در سمت چپ پنجره در قسمت Turn Windows Firewall on or off میتوانید فایروال را بطور کامل خاموش کنید اما اگر میخواهید فایروال روشن باشد و تنها اجازه دسترسی به فایلها را بدهید آن را روشن کرده و در همان پنجره ی Windows Firewall در سمت چپ با استفاده از تنظیمات موجود در Allow a program or feature through Windows Firewall دسترسی File and Printer Sharing را برای کارت شبکه خود آزاد نمایید .

    برای اینکه دو کامپیوتر بتوانندبا یکدیگر تبادل اطلاعات کنند باید از آی پی آدرسهایی با Network ID یکسان استفاده نمایند بدین منظور برای ست کردن IP عبارت ncpa.cpl را در Run وارد کرده و Enter کنید ...

    در صفحه بعد کارت شبکه مورد نظر خود را انتخاب و بر روی آن راست کلیک کرده Properties را انتخاب می کنیم . در این باکس میتوانید تنظیمات پروتکل TCP/IP شبکه را انجام دهید . برای ادامه گزینه Internat Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را انتخاب و دکمه Properties را بزنید .

    در شکل زیر در کادر قرمز رنگ ، با انتخاب گزینه اول ، کامپیوتر ما آی پی را بصورت اوتوماتیک از سرویس DHCP می گیرد ولی چون در حال حاضر از سرویس DHCP استفاده نمیکنیم با انتخاب گزینه دوم آی پی دلخواه خود را بصورت دستی (استاتیک) وارد می کنیم. برای مثال آی پی 192.168.1.1 (از کلاس C) را در نظر میگیریم و با کلیک بر روی Subnet mask سیستم بصورت اتوماتیک کلاس آی پی مورد نظر را شناسایی میکند و Subnet mask آن را می نویسد . کادر آبی رنگ برای وارد کردن DNS بکار گرفته میشود و چون در حال حاضر از آن استفاده نمیکنیم آن را به حالت پیشفرض خود رها کرده و OK را می زنیم.

    تا اینجا تنظیمات TCP/IP بر روی یک کامپیوتر انجام شده پس وارد کامپیوتر دیگر شده فایروال را غیر فعال می کنیم و به کامپیوتر دیگر آی پی میدهیم (با همان Subnet قبلی ) مانند 192.168.1.2 ، دقت داشته باشید همانطور که اشاره شد باید برای اینکه دو کامپیوتر بتوانندبا یکدیگر تبادل اطلاعات کنند باید از آی پی آدرسهایی با Network ID یکسان استفاده نمایند. اکنون تنظیمات بر روی دو کامپیوتر انجام شده. حال به دو دستور پر کاربرد در محیط شبکه اشاره میکنیم این دو دستور به عیب یابی و تست کارت شبکه به ما کمک خواهند کرد. نخستین دستور IPconfig میباشد که با استفاده از آن میتوانیم تنظیمات کارت شبکه خود و وضعیت آن را در شبکه بررسی کنیم.حال وارد Run شده و cmd را تایپ میکنیم و سپس Enter می کنیم تا محیط Comand prompt اجرا شود سپس Ipconfig را تایپ میکنیم و Enter را میزنیم.

    این خروجی به شما IP , Subnet Mask و Default Getway کامپیوتر ما را نمایش می دهد. این خروجی نشان میدهد که کارت شبکه شما به درستی نصب شده و آی پی آدرس فوق به آن اختصاص یافته است . دومین دستور Ping می باشد که با استفاده از این دستور میتوانید از برقراری اتصال فیزیکی بین دو کامپیوتر مطمئن شویم. برای اطمینان از صحت برقراری ارتباط رو کامپیوتر در محیط Command Prompt فرمان Ping را تایپ می کنیم و آدرس آی پی کامپیوتر دیگر را مینویسیم برای مثال با اجرای دستور Ping 192.168.1.1 ارتباط کامپیوتر خود را با کامپیوتری با آی پی آدرس 192.168.1.1 بررسی می کنیم.

    با اجرای این دستور تعدادی بسته به آدرس مشخص شده ارسال میشود در صورت برقراری اتصال این بسته ها به مقصد رسیده دوباره به مبدا برمیگردد. در صورتی که اتصال شبکه قطع شده باشد با پیغام Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable مواجه می شوید که در اینصورت تمامی بسته های ارسالی به مقصد از بین رفته اند یعنی ارتباطی وجود ندارد. به صورت پیشفرض تعداد بسته های ارسالی 4 بسته می باشد اگر بخواهیم تعداد مشخصی بسته ارسال کنیم مثلا 8 بسته شکل دستور به اینگونه میشود.
    1 Ping 192.168.1.1 –n 8



    اگر در آخر این دستور t- را اضافه کنید تعداد بسته ها را میتوانید بصورت نامحدود در آورید که در این صورت می توانید با زدن دکمه Ctrl+C آن را متوقف کنید یعنی به این صورت
    1 Ping 192.168.1.1 -t


    همچنین کامپیوتر دومی هم باید بتواند کامپیوتر اولی را Ping کند . در صورتی که بعد اجرای فرمان Ping در هر دو کامپیوتر ، نتیجه ای مشابه شکل به شما نشان داده شد ارتباط بین دو کامپیوتر برقرار شده و با توجه به یوزرهای ایجاد شده و مجوز دسترسی به یوزرهای ساخته شده در کامپیوتر سرویس دهنده ، آن دو کامپیوتر میتوانند از منابع یکدیگر استفاده نمایند.
    شاد و پیروز باشید.

    نویسنده : سعید شمس آبادی
    منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ITPro.ir
    - - - ادامه - - -



    نحوه شیر پرینتر :

    نحوه به اشتراك گذاري
    روشهاي مختلفي براي به اشتراك گذاري پرينتر وجود دارد . ولي در همه اين روشها بايد 2 نكته را حتما ... خيلي حتما ... اصلا اشتراك گذاري انجام نشد هم نشد ولي اين نكات را حتما دقت كنيد در غير اينصورت محال است بتوانيد اين كار را انجام دهيد :


    1. يوزري كه با آن كار مي كنيد دسترسي مديريتي داشته باشد نه يوزر عادي .
    2. حتما ابتدا پرينتر را براي اشتراك تنظيم كنيد ! پرينتري كه در حالت اشتراك نباشد را نمي توانيد شير كنيد ( به قول يك بزرگي : " پرينتر بايد شير باشد !‌پرينتري كه شير نباشد پرينتر نيست !" )
    3. بايد حتما در شبكه تان از TCP/IP استفاده كنيد .
    4. اگر تنظيم يا پاليسي يا نرم افزاري share local folders را از كار انداخته لازم است اين گزينه فعال شود .


    براي آماده سازي پرينتر براي اشتراك گذاري يا قرار دادن پرينتر در حالت شير ، مراحل زير را انجام دهيد :


    1. به منوي Start برويد ، control panel را كليك كنيد و در كنترل پنل Printer and Faxes را باز كنيد .
    2. روي پرينتر مورد نظر راست كليك كنيد و در ليست باز شده Sharing را كليك كنيد پنجره اي باز مي شود .
    3. در تب Sharing تيك گزينه Share this printer را بزنيد و ترجيحا در كادر مربوط به Share name نامي را براي پرينتر به اشتراك گذاشته شده انتخاب و تايپ نماييد . ( شايد براي اولين كار كمي بنظر پيچيده باشد ولي بعد از چند بار انجام دادن در چند ثانيه اين كار را انجام مي دهيد . ) انتخاب اين نام به شما كمك مي كند آسانتر پرينتر خود را بيابيد . توضيه مي كنم از تركيب مدل پرينتر و نام دستگاه يا كاربر يا شماده اتاقي كه پرينتر در آن است يا تركيب اينها استفاده كنيد.
    4. درصورتي كه از سخت افزار متفاوت يا سيستم عامل متفاوت استفاده مي كنيد روي Additional Drivers كليك كنيد . Environment را كليك كنيد و سيستم عاملي را كه روي سيستم ديگر است انتخاب كنيد مثلا اگر شما از ويندوز اكس پي استفاده مي كنيد ولي سيستم ديگر از ويندوز 98 بايد گزينه Windows 95, 98 and Me تيك خورده باشد . سپس OK را بزنيد تا درايورهاي مربوطه نصب شود . و سپس پنجره را ببنديد .
    5. توجه داشته باشيد درايور براي يوزرهايي كه نسخه هاي ديگري از ويندوز را استفاده مي كنند در سي دي مربوطه وجود دارد البته بجز NT 3.1 و NT 3.5 كه شامل نمي شوند .
    6. OK را بزنيد .
    7. توجه داشته باشيد اگر در محيط اكتيو دايركتوري پرينتر را پابليش كنيد يا براي عموم قرار دهيد ، يوزرها مي توانند با استفاده از جستجو پرينترها را جستجو نمايند مگر آنكه محدود شده باشند .
    8. اگر خواستيد پرينتر را از اشتراك خارج نماييد دوباره به قسمت Printer and Faxes برويد سپس روي پرينتر مورد نظر راست كليك نماييد و در ليست دوباره Sharing را انتخاب كنيد و در پنجره باز شده در تب Sharing گزينه Do not share this printer را انتخاب و OK كنيد . خب . الان پرينتر شما براي كار كردن براي دستگاههاي ديگر آماده است .


    چگونه دستگاهي را به پرينتر روي شبكه متصل كنيم ؟


    • در دستگاهي كه مي خواهد به پرينتر از طريق شبكه وصل شود برويد و دوباره در كنترل پنل به Printer and Faxes برويد .
    • در زير قسمت Printer Tasks روي Add a Printer كليك كنيد تا Add Printer Wizard باز شود و بعد Next را بزنيد .
    • A network printer , or a printer attached to another computer را تيك زده و Next را بزنيد .


    اكنون 3 روش براي اتصال به يك پرينتر در شبكه داريد:

    1) استفاده از قابلیت جستجوی پرینتر در اکتیو دایرکتوری یا Find a printer in the active directory

    • بعد از انتخاب اين گزينه Next را بزنيد .
    • Browse را كه سمت راست كادر Location است كليك كنيد .
    • Find now را بزنيد .
    • روي پرينتري كه مي خواهيد به آن وصل شويد كليك كرده و OK را بزنيد .


    2) گزینه یا روش دوم معرفی پرینتر با تایپ کردن نام پرینتر ( که پیشتر گفته شد چگونه به پرینتر به اشتراک گذاشته شده نام داده شود ) ویا با Browse کردن :
    در همان منوی قبلی بجای Connect to this computer ... گزینه دوم یا Connect to this printer را بزنید .
    اکنون می توانید یکی از 2 کار زیر را انجام دهید :


    • الف ) به شیوه زیر نام پرینتر را بنویسید :
      1 \\printserver name\share name


    که معادل این می شود ، ==نام اشتراک \ نام دستگاهی که پرینتر روی آن است ب )* Browse شبکه با زدن Next و کلیک کردن پرینتر در قسمت Shared printer

    • و بعد از اینها کلیک کردن Next



    • 3) شما می توانید حتی از اینترنت هم پرینتر شیر کنید . یعنی بجای انتخاب گزینه های قبلی اینبار گزینه Connect to a printer on the internet or on a home or office network را انتخاب نمایید . مسلما آدرسی که اینجا استفاده می کنید آدرس اینترنتی است مثلا :
      1 http://Printserver name/printers/share name/.printer.


    بعد از انجام یکی از این مراحل به صفحه پایانی می روید که واضح نوشته شده باید چه کنید مثلا از شما می پرسد آیا می خواهید این پرینتر پیش فرض یا Default شما باشد ( یعنی اگر انتخاب نکردید اتومات پرینت با این پرینتر گرفته شود نه با پرینترهای دیگر که مستقیم یا غیر مستقیم به دستگاه متصل اند ) یا آیا می خواهید صفحه آزمایشی یا Test page را برای امتحان پرینتر پرینت بگیرید یا خیر .

    ناگفته نماند روشهای دیگری هم هست مثلا من به شخصه عادت دارم بعد از تنظیم پرینتر در وضعیت اشتراک ، به دستگاه دیگر بروم و در RUN بعد از دو علامت ممیز برعکس ، آی پی دستگاهی که پرینتر روی آن هست را می زنم و بعد اینتر می کنم و اشتراک گذاشته های طرف منجمله پرینترش نشان داده می شود بعدش با یک دابل کلیک ساده روی پرینتر پرینتر شروع به نصب می شود و تنها یک بار تایید می کنید که مایلید درایورش هم استفاده شود و بعد درصورت لزوم آن را پرینتر پیش فرض قرار می دهم .
    در روش دیگر درایور پرینتر را نصب و بعد در تنظیماتش ، پورت آن را TCP/IP زده و آدرس آی پی دستگاه پرینتر را می دهید و چند روش دیگر ولی بهترینها همینها هستند .

    تعین دسترسی های پرینتر
    برای تعین دسترسی هایی همچون اینکه چه کسانی اجازه دارند با این پرینتر کار کنند یا آن را در اختیار داشته باشند باز هم تاکید می کنم ابتدا خودتان باید دسترسی لازم را برای این کار داشته باشید ... اگر نمیدانید دسترسی دارید یا نه اینگونه بگویم : اگر مراحل قبلی را با موفقیت انجام دادید یعنی دسترسی دارید .

    • خب اکنون Printer and Faxes را باز کنید . روی پرینتری که می خواهید برایش دسترسی تعین کنید راست کلیک کرده و در لیست باز شده گزینه properties ، و سپس در پنجره باز شده تب Security را انتخاب نمایید .
    • روی Add را کلیک کنید .
    • روی Look For را کلیک و نوع یوزرهایی که می خواهید اضافه کنید انتخاب و OK را کلیک کنید .
    • روی Look In کلیک و سپس محدوده ای که می خواهید در آن جستجو کنید را Browse کنید و OK را کلیک کنید .
    • در کادر Name نام یوزر یا گروههای کاربری که می خواهید به انها دسترسی دهید را تایپ کنید ( بین هر نام با نام بعدی باید علامت " ; " را بگذارید . )
    • برای اینکه اطمینان بیابید که اسمها را درست تایپ کردده اید و آیا نامها برای اکتیو دایرکتوری قابل شناسایی هستند یا خیر می توانید Check Names را بزنید .
    • بعد از اینکه تمام آنها را در کادر Names نوشتید OK را کلیک کنید .
    • در Permissions ( پاین کادر Names ) برای دسترسی ها تیک Allow و برای عدم داشتن دسترسی Deny را تیک بزنید . اگر یوزری هم می بینید که نمی خواهید در فهرست باشد روی آن کلیک و Remove را کلیک کنید .

    اگر می خواهید تنظیمات پیشرفته تر مربوط به دسترسی ها را انجام دهید Advance را کلیک کنید .


    نویسنده : مهندس پویان عارف پور
    منبع : انجمن حرفه ای های فناوری اطلاعات ایران - ITPro.ir



    nadali سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: Majid0642

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    محل سکونت
    Khozestan
    نوشته
    19
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    مرسی مهندس عزیز. حالا می خوام اینترنت رو واسه دوتا سیستم روبراه کنم. باید چیکارکنم؟ کابل ها رو از طریق هاب کانکت کردم. بعد چیکار کنم؟



  4. #4
    نام حقيقي: علی شفائی

    عضو عادی شناسه تصویری alisc
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    شهریار
    نوشته
    1,897
    سپاسگزاری شده
    1730
    سپاسگزاری کرده
    2052
    نقل قول نوشته اصلی توسط Majid0642 نمایش پست ها
    مرسی مهندس عزیز. حالا می خوام اینترنت رو واسه دوتا سیستم روبراه کنم. باید چیکارکنم؟ کابل ها رو از طریق هاب کانکت کردم. بعد چیکار کنم؟
    گتوی = آی پی مودم
    Gateway : 192.168.1.1



کلمات کلیدی در جستجوها:

http:forum.persiannetworks.comf25t68114.html

http:forum.persiannetworks.comf25t68114.html#post443597

اتصال adsl به دو كامبيوتر

ارتباط دو کامپیوتر با هم

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •