- صرفه جویی در مصرف انرژی

استفاده از ترکیب کنترلرهای SD و Flash Media Cards در سرورهای HP، از کم مصرفترین راه کارهای موجود در مارکت می‌باشد. در بالاترین وضعیت مصرف در سرورهای HP، وات کنترلرهای SD بهمراه Flash Media Cards از 2وات تجاوز نمی‌کند. لازم به ذکر است که مصرف برق در روشهای ذخیره سازی جایگزین مانند SAS به میزان 5 الی 10 وات برای کنترلر SAS و به میزان 5 الی 10 وات برای هر درایو SAS میباشد و این جایگزینی سبب 80-90٪ صرفه جویی در بودجه برق در ذخیره سازی می‌گردد.
- صرفه جویی در مصرف سیستم سرمایش
از آنجایی که با مصرف انرژی، گرما تولید شده و در نتیجه به سرمایش نیاز است، با کاهش تخصیص انرژی، مقدار سرمایش مورد نیاز نیز کاهش می­یابد. با به کار نگرفتن HDDها نیز می­توان پی به صرفه ­جویی­های رده دوم در سرمایش برد. HDDها معمولا در نزدیکی دریچه­ های هوا قرار دارند و همچنان که راه جریان هوا را تنگ می­کنند باعث گرم شدن آن نیز می­شوند. با جایگزین ساختن HDDهای مکانیکال با هاردهای SSD، جریان هوای بهتر و با دمای کمتری خواهیم داشت در نتیجه نیاز به سرمایش، کاهش پیدا خواهد کرد.با استفاده از تکنولوژی ذخیره سازی SD Flash Memory سبب کاهش تولید گرما می‌گردد که این مسئله سبب کاهش مصرف انرژی جهت سیستم سرمایش در مراکزداده می‌گردد.



- امنیت
ProLiant SD cardها بر خلاف دیگر راه های ذخیره ­سازی که براحتی و بدون باز کردن درب سرور قابلیت دسترسی از خارج را ندارند و در داخل شاسی نصب می­گردند. این ویژگی می­تواند درجه ­ای مضاعف از امنیت را، برای سایت‌هایی که نگران تجهیزات با قابلیت دسترسی از خارج هستند، فراهم سازد. این ذخیره سازها همچنین می­تواند به صورت فیزیکی قفل شوند تا از انجام هرگونه عملیات نوشتن بر روی آن جلوگیری بعمل آورده و امنیت بیشتری در تنظیمات boot سرورها اعمال نماید.

- ارتعاش
برخی تنظیمات مانند اطلاعات Boot Sector در ذخیره سازها به هرگونه ارتعاش و لرزش حساس بوده و در صورت قرار گرفتن در معرض شدید ارتعاشات، سبب Crash سیتم و از ایجاد اختلال در سرویس دهی می‌گردد که این مسئله در در ذخیره سازهای چرخشی یک مشکل بوده اما در راهکار­های ذخیره سازی به شیوه SSD تاثیری ندارند.
- سرعت
هرچند نسل­های قبلی فناوری SD اعتبار خوبی را در زمینه سرعت و قابلیت اطمینان در دسترسی به Data را نداشته­ اند، ولی در نسلهای جدید سرعت خواندن SD به شکل قابل توجهی بیشتر از سرعت نوشتن آن است، بنابراین باعث می­شود سرور­هایی که از SD boot استفاده می­کنند، در بخش تنظیمات بر پایه خواندن، عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهند. لذا، از آنجایی که اکثر عملیات IO (پس از Boot شدن) بر پایه خواندن هستند (معمولا 70% خواندن در مقابل 30% نوشتن) به روش SD boot فرصت خودنمایی خوبی داده می­شود.



موضوعات مشابه: