نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: بزرگ‌شدن اینترنت و روتر‌های قدیمی عامل اصلی اختلالات اخیر اینترنت

  
  1. #1
    نام حقيقي: noronet

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2014
    محل سکونت
    maz
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    1

    بزرگ‌شدن اینترنت و روتر‌های قدیمی عامل اصلی اختلالات اخیر اینترنت

    در صورتی که اخیراً شاهد بروز مشکلاتی در اتصال اینترنت خود هستید، پس باید بدایند که این تنها مشکل شما نیست، بلکه شمار بسیاری از کاربران با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
    براساس گزارش‌های منتشر شده، سیستمی که روترها برای مسیریابی و ارسال بسته‌ها استفاده می‌کنند بسیار بزرگ شده و برخی از روترهای قدیمی قادر نیستند تا این حجم از داده‌ها را پردازش نمایند. از این‌رو کیفیت خدمات با افت روبرو است. مشکل اینجا است که روترهای قدیمی تنها قادرند تا بخشی از مسیرهای موجود را پردازش و از آن‌ها استفاده نمایند. روتر‌ها نقشه‌ی مسیریابی را با استفاده از جداولی که با نام Broader Gateway Protocol شناخته می‌شود، به اشتراک می‌گذارند که با بزرگ شدن حجم و تعداد این جدول‌ها، حافظه‌ی موجود در روترها قادر به پاسخگویی به آن نیست، از این‌رو این روترها نمی‌توانند ترافیک اینترنت را به‌خوبی مدیریت کنند. البته کیفیت اینترنت داخل کشور به مسائلی فراتر از این‌ها باز می‌گردد. با این حال، این اختلالات نیز در کیفیت اینترنت داخل کشور کمی تا قسمتی تاثیر داشته‌اند
    روترهای قدیمی تنها قادرند تا جداولی با تعداد 512,000 مسیر را شناسایی کرده و مورد استفاده قرار دهند؛ اما نکته اینجا است که تعداد روترهای جهانی مورد استفاده در اینترنت از این تعداد بالاتر رفته است. به بیان بهتر، تعداد مسیرهاب موجود در شبکه‌ی جهانی اینترنت به‌قدری بالا رفته که روترهای قدیمی قادر به شناسایی و پردازش آن‌ها نیستند.
    از این‌رو بسیاری از کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده‌اند که می‌توان از جمله‌ی آن‌ها به AT&T، Comcast، Sprint و Verizon اشاره کرد. این کمپانی اعلام کرده‌اند که مشکلات همچنان در هفته‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
    براساس اطلاعاتی که کارشناسان امر به آن اشاره کرده‌اند، این موضوع یک تهدید جدی برای اینترنت نبوده و مشکلی است که به مرور زمان حل خواهد شد. براساس اطلاعات ارائه شده در هفته‌های پیش رو این کمپانی با جایگزینی روترهای قدیمی خود، به بروز چنین مشکلاتی پایان دهند.



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط M-r-r : 2014-08-15 در ساعت 08:28 PM

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •